Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi

Recenze (440)

plakát

Kong: Ostrov lebek (2017) 

Další verze legendy o Kongovi, které ale dělá čest to, že se od svých předchozích filmových variant dost odbře odlišuje. Příběh je sice přímočarý, ale mytologie kolem Konga a jeho neotřelé role v rámci udržení křehké rovnováhy na misce vah mezi dvěma světy je zajímavá, stejně jako rozdělení skupiny a jejich cesta za záchranou z této divočiny. Závěr jasný a předvídatelný, ale působí přirozeně jako opona za divadlem, které se už otvírat nebude.

plakát

Zootropolis: Město zvířat (2016) 

3,5*. Žádnou uchechtanou zábavu nečekejte, komediální stránka je odsunuta na vedlejší kolej, přestože některé alegorické zvtárnění ducha města (lenochodi) pobaví jako máloco jiného. Ono to vlastně ani tak není na škodu, protože prim tady hraje detektivní linie, která, s ač do jisté míry předvídatelným záporákem, nabízí překvapivě komplikovanou a výživnou honičku s několika falešnými rozuzleními a sympatickým ústředním duem. A to, že se u toho člověk ještě zasměje, je pouze třešničkou na dortu.

plakát

Ženy v běhu (2019) 

Prvoplánovitý a sexistický humor je bohužel u českých komedií standardem, a na této sázce na jistotu se málokterý český tvůrce odváží nestavět. Druhou sázkou na jistotu byly šablonovité charaktery hlavních postav, největší jejich škodou je ale to, že se jim nikdo nepokusil přidat nový rozměr čímkoliv originálním či neotřelým a v tomto provedení představují pouze vyčpělé stereotypy lidí, které se celý život (film) honí pouze za jedním snem a řeší furt ten samý (a jediný) problém. Je to tak trochu škoda, protože herecké obsazení je příjemné a sportovní nádech dává celému filmu potenciál probudit zájem u poměrně širokého publika.

plakát

Složka 64 (2018) 

Zajímavé, vtahující a s několika silnými scénami, to vše již v klasickém schématu oddělení Q, kdy nějaký starý případ dostává výrazný (tentokrát sociální) přesah do současnosti. Na hlavním detektivním duu se naštěstí nic nezměnilo, pozadí případu má příjemně znepokojivý nádech, takže možná jenom škoda toho až příliš jednoduchého rozbití skupiny v závěru a zbytečně sentimentálního konce, který mohl kratší a údernější.

plakát

Počátek (2010) 

3,5*. Námět beze sporu originální, ovšem ne pro každého dostatečně strhující na to, aby vyrazil dech a udržel bezvýhradnou pozornost. Nolan každopádně tohoto námětu využil beze zbytku, protože mu dal podklad pro jeho tolik oblíbené komplikované vyprávění s několika dějovými liniemi a vícevrstevnou "realitou". Člověk každopádně musí dávat pozor, aby alespoň pochopil, jak to autor myslel, pastvou pro oči ale nadále zůstává vizuální stránka filmu, která děj podrží tam, kde je to třeba.

plakát

Dokonalý trik (2006) 

Tesla se zas musel v hrobě otáčet jak vrtule, jako by těch konspirací na jeho účet nebylo i tak dost. Jinak ale Nolanové na pozadí rivality dvou (tentokráte) kouzelníků vystavěli důmyslný příběh, který ladně stírá rozdíly mezi triky jednoduše geniálními a triky, které by i v současné době patřily spíše do žánrových vod Matrixu, a dokážou je všechny prodat takovým způsobem, že si člověk vlastně až do poslední chvíle není jistý, na jakou strunu se tady hraje. Polopatické vysvětlení na konci pomůže při prvním shlednutí, na ty další už je to spíše věc navíc a škoda toho zmíněného laciného zneužití Tesly, jinak totiž scénaristicky promyšlené.

plakát

Hledá se Dory (2016) 

3,5 *. Být ve filmu více pasáží, jako je ta skvostná paralelní duo eskapáda s Beckym a kyblíkem a Hankem a kočárkem, hodnocení by bylo určitě vyšší. Hledá se Dory má vtipné momenty, zajímavé postavy i potenciál, ale zároveň trpí nekonzistentním příběhem a až příliš okaté sázky na jistotu v podobě převzetí formy předchozího Hledá se Nemo, přestože se tvůrci snažili tomu dát nový rozměr právě prostředím Podmořského akvária a novými postavami. Oproti jedničce se zde také více sází na náhodu a vodní kreatury si až příliš hrají na lidi (auto), což pobaví nejmenší, ale nic víc.

plakát

Kokosy na sněhu (1993) 

3,5*. Příjemná oddychovka, kde spousta věcí je sice zjednodušena až na samou hranici únosnosti, ale pro potřeby filmu, který má za úkol jenom pobavit, je to dostačující. Pohodový, nenáročný film, který se může opřít o hlavní herecký kvartet a který také nenabízí prvoplánový laciný konec, který se chtě nechtě nabízet musel. To ale také neznamená, že i ten druhý není zbytečně patetický.

plakát

Anděl Páně 2 (2016) 

Přesně jak Jiří Strach avizoval: co fungovalo i v předchozím díle (nebeský humor), to bylo přidáno, a co potřebovalo vylepšit (výprava), zlepšeno bylo. Proto je s podivem, že se také s druhým dílem nezlepšil příběh. Dějová linie tentokrát vyznívá do ztracena snad ještě více než v díle původním a celému tomu vlastně chybí pořádná zápletka. Duo Trojan-Dvořák to sice celé odběhají a odskákají poctivě, bez pořádného scénáře ale ta jejich snaha vyznívá dost naprázdno. A navíc, to finální zatočení s Košťálem popírá až doposud budovanou nebeskou filozofii o bezzásahovosti do života lidí, to bylo dost laciné.

plakát

Honza málem králem (1977) 

Pohodová letní verze o Honzovi, který není až tak hloupý, jak se zdá, jen má občas smůlu. Občas vtipná, často zábavná klasika Vanočních svátků, které ani příliš nevadí absence jakéhokoli napětí, protože tady se prostě hraje na komediání notu.