Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (3 089)

plakát

Doblba! (2005) 

První hodina mě bavila dost, v tom zbytku to na sebe nabalovalo jen méně a méně zajímavé situace. Ano, je to doslova blbina, ale stejně mi podobné typy černých komedií chybí.

plakát

Free Guy: Hra na hrdinu (2021) 

Přiznám se, že jsem ani já Shawnu Levymu moc nevěřil a on to nakonec bude jeho možná nejlepší film. Příliš mě to nelákalo, raději si ty citované hry sám zahraji a nebýt hodně spokojených reakcí hlavně od diváků, kino bych vynechal. A peněz nelituji, leč budu v táboře těch skeptičtějších. Free Guy docela srší nápady a leckdy vtipně paroduje nejrůznější herní blockbustery a být mi třeba 10, budu zřejmě nadšen. Takhle mě to však ničím extra neoslovilo, že bych si sedl na zadek a zajímavé pasáže, které mě alespoň částečně strhly byly spíše výjimkou. Asi jako u každého jeho filmu, i nyní zdůrazňuji, že se mi Ryan Reynolds stále nepřejedl, ač tu někdy hází až příliš trapné grimasy. Za to Jodie Comer byla skvělá a měl bych dohnat seriál Killing Eve. Celkově jsem rád, že dvojka nakonec bude (zvlášť v téhle nejisté době) a doufám, že se ještě více utrhnou ze řetězu.

plakát

Poldovi v patách (1991) 

Takový ten typ filmu, u kterého po měsíci úplně zapomenete o čem byl. A když si to po chvilce alespoň trošku vybavíte, nejsou to moc hezké vzpomínky.

plakát

Interview s upírem (1994) 

Luxusně obsazená upířina z dob, kdy ještě upíři byli cool. V takové podobě by to zřejmě dnes už vzniknout nemohlo. Cruise je tu vážně přímo démonický.

plakát

Neporazitelný - Série 1 (2021) (série) 

Dospěláckých komiksovek není nikdy dost a Invincible zkrátka šlo zfilmovat jen animovaně, jelikož to co se tam všechno děje, tak by bylo sakra drahé natočit a vyrenderovat v reálu. Určitě mám raději hrané věci typu the Boys (taky od Amazonu), ale na vlnu Invincible jsem se naladil od prvního dílu a vlivem nekompromisnosti co se týče násilí a všeho mě to dokázalo mnohokrát strhnout. Zároveň nejsem u seriálové animované tvorby úplně zvyklý na klasickou 40+ minutovou stopáž, ovšem zde to hezky sedí a nezbývá než říct jediné, kdy už sakra bude ta druhá řada?!

plakát

Sweet Girl (2021) 

Bohužel další veskrze průměrná netflixovina, sice s dvěma celkem zajímavými zvraty, ale jinak je vidět, jak je námět postaven přesně tak, aby varioval všemožné thrillery z devadesátek a ničím extra nevyčníval. Snad jen hlavní dvojkou, která je fajn a vlastně jsem si kvůli nim film pouštěl. Komu vadí Jason Momoa, ruce pryč.

plakát

Žádné prudké pohyby (2021) 

Soderbergh se konečně vrací k točení filmů. A i tentokrát si přizval výborné herce. Výsledek je nicméně pouze lehce nadprůměrný, nikoliv strhující. Snad příště, nicméně i tak Hbo max originály platí za vyšší kvalitu než ty od Netflixu. Těšil jsem se a toho času nelituji, ale vím, že byli lidi zklamáni i víc.

plakát

Reminiscence (2021) 

Reminiscence je pomalou scifi s výbornými herci z ranku Transcendence (asi o něco málo chytřejší) a další obětí paralelního releasu do kin a HBO MAX. Dokonce tak velkou obětí, že se nejspíše od Warnerů podobných typů filmů jen tak nedočkáme. Přitom na papíře to muselo znít hodně fajn, tvůrci Westworldu za kormidlem (ačkoliv už po pár řadách nejde o úplně horké zboží), povedlo se zlákat Hugha Jackmana a Rebeccu Ferguson, jen se to pak nedovedlo vůbec prodat a upřímně, ani to moc nešlo, protože tohle rozhodně není mainstream, který by většinu svých nalákaných diváků uspokojil. Občas jsem se na čas kouknul, ale víceméně mě to bavilo, takže opatrné doporučení.

plakát

G. I. Joe: Snake Eyes (2021) 

Paramount tenkrát nepokračoval s hlavní sérií (byl jsem v kině a bylo mi to líto) a možná bychom se té trojky dočkali, kdyby jen náznakem tušili, že Snake Eyes nebude absolutně nikoho zajímat. A přitom je to nakonec docela dobrý film. Jen má jeden zásadní problém, zvlášť pokud se jedná o středně drahý blockbuster (prý 88-110 mil), není vůbec lákavý. Což o to, trailery byly vlastně výjimečně povedené, ale že by to byla událost potřebná k návštěvě kina?  Výdělky z kin hlásají opak. A přesně tak jsem se cítil první půlku filmu. Nic, co by mě vytrhlo z letargie, stokrát viděné téma a ničím extra nevyčnívající. Henrymu Goldingovi hlavní role nakonec sedí více než bych čekal a druhá polovina už mě bavila podstatně více. I kvůli tomu, že je akčnější a zbytečně se nereplikují japonské dohady a machinace s Jakuzou, ale trošku více to odsýpá. I tak ale můžete s klidem vynechat. Možná přesně takovýhle filmů bude v budoucnu ještě méně, snad budou ale o to kvalitnější.

plakát

Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021) 

Nikdy se nezavděčíš všem a zejména české filmy v tom mají dlouhou tradici. Tady ale zas jednou svítí červená a přitom se nacházíme v rámci poklesle komediálního žánru. Tento film s malinko krkolomným názvem, na který si stále nemůžu zvyknout, je však vysoustružený k dokonalosti, přesně tak aby se smál celý sál. Což se dělo v hojné míře a ze začátku to na mě až tak dobře nefungovalo. Následně ale timing jednotlivých gagů fungoval více a více a v momentě, kdy Patrik Hartl zahrál na značně vážnější notu, měl mě úplně v hrsti. Hlavně, pochopitelně trochu nesourodá, čtveřice je vybrána naprosto dokonale, všichni herci perfektně pasují do svých archetypů a je opravdu obrovská zábava se na to koukat. Samozřejmě to v rámci kinematografie není nic extra hodnotného, ale musím to zkrátka zdůraznit u českého filmu, kdy jsem něco podobného cítil naposled u Žen v běhu. Deníček moderního fotra promine, vzal by si na bedra těžkou konkurenci, která jej uzemnila. Filuta Mádl ovšem pokryl obojí.