Recenze (3 090)
Kandahar (2023)
Opět se zřejmě vracíme k fenoménu dvou stejných filmů v jednom roce. Před pár měsíci tu byl povedený Covenant Guye Ritchieho, který měl vlastně totožné téma o překladatelích amerických jednotek na nepřátelském území. Kandahar má své momenty, ve kterých (i díky hudbě) dokáže přitlačit na tu správnou notu, leš občas se najdou i momenty nudnějšího charakteru, které nepříjemně natahují stopáž. Stálá dvojice Ric Roman Waugh a Gerard Butler však stále stojí za zhlédnutí a mile mě překvapila účast Travise Fimmela, kterého jsem dlouho ve filmu neviděl. Taková poctivá šedesátka.
Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992)
Nestárnoucí komedie, která světu dala tolik legendárních hlášek..
Mission: Impossible II (2000)
Samozřejmě vnímam ten rozkol mezi jedničkou a dvojkou, ale když jsem dříve na ten díl koukal, nechápal jsem moc ten nadměrný hejt a když jsem si to teď po letech zopakoval, přijde mi to jako naprosto kompetentní film, možná s podivnými akčními pasážemi ve stylu Johna Woo, což se po tom fiasku ukázalo jako slepá větev. A Thandiwe Newton je tu úplně neskutečná, škoda, že si polozabila kariéru, když vzpomínala na svoje zážitky s Cruisem.
Indiana Jones a nástroj osudu (2023)
Jedna z nejlegendárnějších sérií vůbec, kterou jsem jako malý nesčetněkrát točil na VHS konečně došla ke svému finálnímu zakončení. Už u 4 byly velké obavy o to, jestli na to Ford již není příliš starý, u pětky už ten zřetel není, slavnému herci již je 80, ovšem filmaři s tím umí celkem dobře pracovat a on má zkrátka výborné charisma, v tom problém není. James Mangold plně chápe tuto frančízu a ví, kde zabrnkat na nostalgickou strunu, ovšem buď je již tento koncept přežitý, nebo už zkrátka nestačí to, co před 30-40 lety. Mangold je výborný režisér, ovšem tento film se po cca 2 hodinkách vyčerpal, akce bylo stále dost, ale už moc na jedno brdo a nebýt skvěle vymyšleného finále, které mě opravdu zajímalo, šel bych na 3*. Vlastně to stačí, jen to prostě není pecka, která by se zásadně zapsala do dějin kinematografie jako původní trilogie. Sbohem Indy.
Teorie velkého třesku - Série 4 (2010) (série)
Nejlepší sitcom ever..
Pánský klub (2022)
První polovinu mě opravdu hodně štvaly dialogy a bylo mi tak nějak jedno, že je to převedené z komorní divadelní hry. Vadí mi, že když se lidi mezi sebou baví tímto způsobem, který zkrátka není realistický a šustí papírem. V druhé polovině se víc zatlačilo na osobní rovinu a ta na mě zafungovala mnohem lépe a vytahla film na čistý průměr. Díky 90min stopáži nakonec mohu doporučit.
Černé zrcadlo - Série 4 (2017) (série)
I čtvrtá sezóna pokračovala v docela dobré formě. Sice jsem ji asi na rok odložil, ale rád jsem se pak k poslednímu dilu vrátil a Black Museum mě celkem nadchlo..
Mission: Impossible (1996)
A to tak to všecko začalo. Kdyby jen tvůrci věděli, kam až to ta série dotáhne od čtvrtého dílu..
Arnold (2023) (seriál)
Arnold byl v dětství můj vzor, Slye jsem dříve moc nemusel a Arnold byl moje jednička, dokonce jsem chtěl po něm pojmenovat psa. Proto tento dokument byl jasnou věcí, co musím vidět, i když mě krátce předtím zklamal jeho seriál Fubar, co běžel v tandemu s tímto dokumentem. Tak nějak jsem očekával, že vzhledem ke Schwarzeneggerově účasti dokument půjde hladce po srsti a nebude se otírat o citlivá témata, což se mi vlastně až do třetího dílu potvrdilo, ale tam mě potěšilo, že to tvůrci vzali víc do hloubky, i když o tom slavný herec nechtěl moc mluvit. Druhá část pro mě byla nejzajímavější, přece jen mám nakoukáno od něj skoro vše a alespoň jsem se dozvěděl něco o jeho dětství a začátcích v kulturistice a také o politické kariéře v kontextu, protože jsem dříve moc nechápal, proč by se do toho vůbec pouštěl. Pro fanoušky povinnost, vypadá to na tom Netflixu náramně.
Policajt ze školky 2 (2016)
Viděl jsem kousek z povzdálí a vypadalo to děsivě.