pytlik...

pytlik...

Vatikán

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 3 4 5 6 12 24 35 46
    • 28.1.2018  15:46
    Jak se ševcem šili čerti (TV film) (1975)
    ***

    Tak ta pohádka je skrz naskrz pochybená. Viděl jsem tedy jen půlku, ale k hodnocení mi to úplně stačí. Ten švec mi nijak zvlášť moudrej nepřišel, to třeba já jsem daleko chytřejší. Vezměme to rozdělování 19 váz, aby jeden dostal polovinu, jeden čtvrtinu a jeden pětinu. Švec přišel s chybným řešením, že si jako půjčí 1 vázu a pak dá jednomu 10, druhému 5 a třetímu 4 vázy a tu zbylou zase vrátí. Jenomže to pak nevychází, neboť první dostal 52,6% místo 50%, druhý 26,3% místo 25% a třetí 21% místo 20%. Jediné správné řešení je, rozbít 1 vázu na poloviny a 1 vázu na dvacetiny a prvnímu dát pěkných 9 a půl vázy, druhému 4 a tři čtvrtiny vázy a třetímu 3 a čtyři pětiny vázy. Zbyde hezkých 95 setin vázy, kterou si mohl odnést švec jako návdavek k tomu hrnci dukátů. Navíc se mohl stát průkopníkem puzzle, páč těch 95 setin by bylo rozděleno do 19 částí. Za druhý, u toho paradoxu s Kemrovým výrokem ( že jako pokud je pravda, že čert ho nepustí, může jít pryč z pekla, jinak né) je správným řešením, že Kemr je chvíli v pekle a chvíli venku. Což bych řekl, že ocení jak strana pekelná, tak jeho manželka, páč poslouchat Kemrovy ustavičné vyčítavé, kyselé a hlavně nespravedlivé řeči nikdo dlouho nevydrží. Nevím, co pořád tomu ševci vyčítal, pokud je milovník pravdy, nemůže přece chtít, aby švec lhal a jen proto, že jsou oba lidi, zradil Aristotela, kterej si přitom se svou logikou dal takovou práci. Jinak švece mi bylo líto, stal se obětí zaostalého okolí, které nesnese, když ho někdo převyšuje. Takže manželka ho stále hnala zpátky k verpánku, dtto Kemr, kterej každého, kdo si neplive do rukávu, považoval automaticky za honoraci.

    • 19.1.2018  19:54
    Tři chlapi a dáma (TV film) (1988)
    **

    V důsledku erotického dusna panujícího v tomto filmu se mi krev z mozku odlila do míst, které jsou pro psaní komentářů zcela bezvýznamná, takže mě nic nenapadá. Tak aspoň vyzradím konec celé detektivky, to mi stejně šlo vždycky nejlíp: Na závěr se do chaty dostavil pěknej řízek, kterej do kluků hučel tak dlouho, až poznali, že je holky vlastně nepřitahujou. Vilmy se proto zbavili a s řízkem si náramně užili.

    • 18.1.2018  22:54

    Jasná ukázka toho, že socialistická ekonomika dohnala a předehnala tu kapitalistickou již hluboko v sedmdesátých letech. Zatímco voskové figuríny ve slavném muzeu Madame Tussauds v Londýně dodnes stojí jak sochy a nikdy se nepohnou, v Československu za normalizace je naše šikovné ručičky vyrobily tak skvěle, že voskovci klidně chodili po ulicích a dokonce byli obsazováni do filmů, jako je např. tento. Zde dokonce výhradně, protože normálního herce jsem tam žádného neviděl. Ovšem všem měřítkům se vymyká to, co hrálo Gottwalda. Ta jeho strojová pomalá mluva v jakémsi podivném nářečí mě bude ještě dlouho pronásledovat v nejhorších snech. Mám následující teorie: a) jednalo se o mimozemšťana, který se před natáčením učil česky někde na Moravě tak maximálně dva měsíce b) tomu herci nakecali, že ve filmu představuje Gottwalda už v době, kdy ležel v mauzoleu na Vítkově, takže tomu svou mluvu a gesta přizpůsobil, do konce natáčení si nevšiml, že pořád žije c) herec si uvědomoval, že po skončení natáčení bude za svůj tragický výkon zastřelen, takže mu tréma svázala hlas i ruce. Jinak je zajímavé, že odkaz tohoto filmu stále žije. Evidentně se jím inspirovali marketingoví mágové jistého nejmenovaného hnutí, neb si za své hlavní heslo zvolili větu, která ve filmu také zazněla: "Nežvanit a makat." Pravda, to "soudruzi" u toho hnutí chybělo, asi nechtěli platit Traplovým potomkům autorské poplatky.

    • 17.1.2018  19:01

    Protože beru hodnocení na csfd velice zodpovědně, pouštěl jsem si úplný konec asi šestkrát, abych se mohl rozhodnout mezi odpadem a jednou hvězdou. A protože ten kovanej komouš na konci nezvedl oči v sloup, ani neudělal takové to charakteristické filmové trhnutí hlavou, samopříznak to smrti, usuzuji, že tu nehodu přežil, a musím dát odpad! Byť je to vůči němu poněkud kruté, neboť on byl hlavní postavou dialogu, který jediný mě za tu hodinu půl pobavil (Jeho stejně přitroublý syn (dále jen JSPS): "Všechno se zamotává, vše se zdá zbytečný! Komu věřit?" Kovanej komunista (dále jen KK) "No počkej počkej, tak mizerně na tom zase nejsme! Vždycky se máme s kým poradit!" JSPS: " A prosím tě, mohl bys mi říct s kým? " KK, lehce se usmívaje: "Hm... třeba s Marxem... nebo Leninem. To ti nestačí?"

    • 13.1.2018  16:28

    Ze začátku film vypadal na odpad, páč mně ta neustálá smršť zbytečných vulgarit fakt směšná nepřišla. Jenom jsem dospíval k rozhodnutí, že ten párek a kečup, co mám v lednici, pošlu na Špačkův kurz etikety, neboť my, co máme nějakou úroveň, nebudeme přece konzumovat takové sprosté jídlo. No ale pak jsem se s postupem děje začal čím dál tím víc identifikovat s tím párkem (filmovým, né mým lednicovým). Neb já jsem také přišel na všelijaké hluboké a né příliš veselé pravdy o světě a o životě, a taky je mé rozjuchané okolí nechápe či nechce chápat.

    • 13.1.2018  16:27
    Babovřesky 3 (2015)
    odpad!

    Vondráčková hraje stejně, jako zpívá... Takže člověk lituje, že není hluchoslepý. Jinak o filmu těžko něco hezkého říct. Si představuju, jak asi tak probíhá natáčení: Troška neustále opakuje záběry, neboť pořád není coby známý perfekcionista spokojený: Pořádně přehrávej a přidej na hlase, tohle působilo ještě moc přirozeně! A podobně s vtipy, když mu někdo nějaký přinese: Tenhle ne, tomu by se smálo pětiletý děcko. Copak točím pro intelektuály? Zdebilni ten vtip tak, aby se mu smálo maximálně děcko dvouleté!

    • 13.1.2018  16:27
    Babovřesky (2013)
    *

    Nyní je už jasné, proč Troška dostal od Zemana to vyznamenání za umění... Podobně jako by nikdo bez odborných knih nevěděl, že velryba není ryba nebo že Ferda mravenec byl žena, také by nikdo jen z pouhého sledování Troškových děl nepoznal, že jsou umělecké. Zato Zeman to svým ostrozrakem viděl hned a zcela jasně. Já bych to ještě blíže upřesnil, že se jedná o umění sakrální. Za prvé si člověk při sledování pořád říká „sakra, to snad né“ a za druhé ostošest vzpomíná, jak vlastně zní křesťanské modlitby. To když děj evidentně směřuje k typicky troškovskému „vtipu“ a člověk se modlí a prosí, né, pane bože to né, přece ani Troška by tam tohle nedal! Ovšem pan režisér je nemilosrdný a bez slitování, prostě to tam dá! Jinak na těch babičkách je vidět, jak je nesmyslná představa, že člověk s přibývajícím věkem čím dál tím víc moudří. To by roli v tomhle veledíle nikdy nemohly vzít. A se divím, že Troška dávno nesedí za jejich zneužití, čím se jako jeho případ liší od Kulínského?! No asi má lepší konexe.

    • 6.1.2018  10:44
    Panic je nanic (2006)
    odpad!

    Zajímavý je, že stačilo jen málo a z velmi tragického filmu by se stala přijatelná záležitost. Stačilo by, aby se v první minutě objevila nějaká postava z hororu, třeba ta s motorovou pilou, všechny účinkující během pár sekund porubala, a úroveň snímku by se zvedla tak tisíckrát. Ale pozor, tou postavou by nesměl být upír, páč to bysme se těch úděsných herců nezbavili, jen by se z nich stali taky upíři. Ale tak jako zbytečný ten film nebyl, ukázal spoustě začínajících herců, že pro ně tato profese není, že by se měli spíš poohlédnout po lopatě nebo ti nadanější po klávesnici.

    • 5.1.2018  20:45

    Zajímavý. Jacka Lemmona za ženskou roli v Někdo to rád horké každý chválí, a Sypala za podobný výkon každý haní. Přitom coby ženské kvičej oba stejně, jak koblihy na novinkách.cz po zveřejnění zprávy Olafu.

    • 5.1.2018  20:38

    K zavedeným úslovím "nosit dříví do lesa", "nosit sovy do Athén" a "nosit koblihy do diskuze na novinkách.cz" bych zařadil nové "psát pochvalný komentář na Jáchyme".

    • 29.12.2017  17:53

    Troška svým dílem prokazuje, že tu Zemanovu cenu za umění dostal zcela po právu - neboť vymyslel nový umělecký směr, který já nazývám infantilní debilismus. Přečetl jsem pár knížek od Camuse a Sartra, ale musím upřímně přiznat, že tu pravou existenciální hrůzu z toho, že žiju, jsem poznal až u sledování tohohle filmu. Troška boří hranice mezi možným a nemožným a pohybuje se zásadně na poli nemožného. Na druhou stranu, klobouk dolů před jeho sebevědomím. Každý alespoň trochu normální by se po vymyšlení v podstatě jakéhokoli "vtipu" vyskytujícho se v tomhle filmu vzápětí hluboce zastyděl a možná si to i hodil. Troška naopak vyskočí radostí dva metry a hodí si to, ale na plátno. Ach jo.

    • 27.12.2017  19:21
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    ***

    Nás příznivce Kamarádů do deště nejvíc potěšilo to, že Vaculík a Tofi maj víc než zdatný následovníky. A narozdíl od dalších veleděl, co jsem letos na vánoce zhlédl, oči nebolely ani z ženských hereček, ba přímo naopak.

    • 23.12.2017  14:25

    To je vidět, jak byly dřív děti dobře vychovaný. Neboť popsali pana Tau jako "chvíli malej, chvíli velkej", zatímco ti dnešní spratci by ho jednoduše označili za ču.áka.

    • 23.12.2017  14:21

    Film na mě působil, jak kdyby byl výsledkem peristaltiky střev Janžurové v Nemocnici na kraji města, kde ji tak výstižně pojmenoval Kopecký (neboť co může kráva nebeská vyprodukovat jinýho než kraviny nebeský, že jo).

    • 17.12.2017  09:12
    Princezna a písař (TV film) (2014)
    ***

    Ta princezna by mohla hrát v Cimrmanově pohádce Dlouhý Široký a Krátkozraký Zlatovlásku před závěrečnou proměnou.

    • 16.12.2017  09:44

    Tak film agitkou bezesporu je, ovšem né vojenskou, ale spíš takovou frojdovskou. Neb bimboň Hanzlík, než si poprvé zastrčí, by vyhrál s přehledem mistrovství světa o největší trubku. Ovšem poté, co mu Kotrbová ukáže osmý nebo kolikátý div světa, stane se z něj nepřekonatelný superman, který na motorce brázdí jakkoli široké a hluboké toky a s výjimkou svých rodičů se nebojí ale vůbec nikoho, dokonce ani prokurátora né. Pravda, na jeho inteligenci zásun vliv neměl a ta tak zůstala na úrovni poslance za SPD, neboť Hanzlík vůbec neprohlédl průhlednou lest Kotrbové, která pod záminkou těhotenství ho donutí k manželství. A on pak musí smutně odpovědět na kapitánovu otázku "jak se vede dítěti" větou "s tím dítětem to nějak nevyšlo!".

    • 10.12.2017  15:11

    Chichi, USA se cejtěj jako mistři světa, a přitom prosím pěkně, kdo je z vesmíru navštěvuje? Evidentně pátá až šestá sorta mimozemšťanů vysloveně nereprezentativního vzhledu a chování. Jako třeba ET, jehož vrásčitá tvář a tělo by snesly hektolitry omlazovacích olejů a krémů a stejně by mu to nepomohlo. Oproti tomu je naprosto jasné, že naše malá země musí mít celovesmírný význam, páč k nám nebesa posílají zásadně svoje prvotřídní exponáty, k jakým patří bezesporu pan Tau. Vždy perfektně upravený, elegantní, s příkladným chováním. Jen se mi u něho nelíbilo, že je stoprocentně příznivcem pokleslých televizních estrád, jinak si nedokážu vysvětlit, že dokázal takovou dobu klidně hledět na tu tančící a zpěvavou hrůzu u psího holiče, přičemž stačilo prstem ojet buřinku a ten jeho hafík měl perfektní účes i bez Filipovského.

    • 18.11.2017  17:19
    O bojácném Floriánkovi (TV film) (1999)
    ***

    Zase tak špatné to nebylo, jak sugeruje zdejší hodnocení. Pravda, Vojtek moc sympatický týpek není, ale zase Tabrea to svým zjevem vynahrazovala, takže jako dvojice vycházeli jako zcela průměrní lidé. Pohádka přinesla mnohé poučení, např. že vodníci stárnou mnohem rychleji než lidé a že je velmi důležité nedbat na matčiny rady a věnovat se karbanu, protože kdo neumí hrát karty, je bez kouzelného škapulíře zcela ztracen. Také z linguistického hlediska byl člověk obohacen, neboť slovo "plachořitka" nikdy předtím ani potom neslyšel. Ono taky není divu, páč z přísně logickýho hlediska to znamená člověka, který nerad ukazuje zadek na veřejnosti, a těch je (doufám) u nás naprostá většina. No a největší obdiv za mě sklízí autor a režisér tím, že snad poprvé v dějinách pohádek nechají hlavního hrdinu spáchat sebevraždu, byť tedy neúspěšnou (v případě Vojtka musíme zvolat "bohužel"!)

    • 18.11.2017  15:41
    Králi, já mám nápad (TV film) (1984)
    ***

    Tak konečně už vím, kdo je ten hajzl, kvůli kterému vstáváme brzy, neb vynalezl budík - je to Kratina! A princeznu dostal zcela nespravedlivě, neboť kam se hrabe budík na ušní pozdrav, kamenný chléb, o lechtacím strojku ani nemluvě.

    • 28.10.2017  22:17

    By mě tak nějak zajímalo, co se jako na tomhle může z hlediska csfd hodnotit, proto taky žádné hvězdičky neuděluju. Dalo by se protestovat proti výběru hlavního herce, za á by to chtělo někoho výrazně fotogeničtějšího a taky někoho, kdo umí hrát, páč ten jeho úsměv, když kráčel ke kecalpultu, působil hodně strojeně. Projev mi připomínal legendární Smoljakovu řeč ve Švestce, jako o čem vlastně prezident mluvil? Místo prázdného plácání mohl vysvětlit svou definici umění, která musí být velice neortodoxní, když mohl Troška dostat vyznamenání právě za přínos v oblasti umění.

    • 15.10.2017  20:08

    Původně jsem si myslel, že medvěda bude hrát Vojta, páč tenhle herec se k tomu náramně hodí nejen díky svému hlasu. Nemusí se totiž líčit, stačí, když se tak dva tři dny nebude holit. Ale tak chápu, že princezna by se do něj těžko zamilovala, páč na vzhledu přece jen záleží a nikoho nezajímá nitro, které ve Vojtově případě skrývá tolik výborných anekdot. Ale zpátky k pohádce: nás freudisty potěšila králova věta na princezniččin účet: Kdo najde tvoji tajnou komůrku, dostane tě za ženu! Jinak se tedy král moc nevycajchnoval, vybírat nápadníky podle toho, kdo má lepší hledací schopnosti. To princezna dopadla nakonec ještě dobře, když ji našel ten myslivec, mohla bejt taky přinucená vdát se třeba za nějakýho psa, že jo. Zkrátka podle mě by bylo lepší, kdyby král vybíral nápadníky podle schopností, které jsou doopravdy potřeba. Třeba by mohl uspořádat soutěž o nejhezčí zlaté jablko vyrobené nápadníky, přičemž hlavním kritériem by byla váha. Anebo by se mohl zaměřit na další, velmi důležitou schopnost – plodnost. Že by jako nápadníci museli složit nějakou nápaditou báseň nebo napsat povídku. Vysoké hodnocení dávám díky použití pravého hradu, který bych si coby vášnivý papírový modelista rád slepil, a díky výskytu tajné chodby (ach, ten Freud!).

    • 15.10.2017  17:42
    Dobrá Voda (TV seriál) (1982)
    *

    Škoda, že Haničincovi a spol. někdo včas nevysvětlil, že oskar za řvaní fakt neexistuje, takže se nemusej tak snažit. Jejich mohutné hlasové projevy byly fakt k nesnesení. Jinak by mě zajímalo, jak se můžou žokejové apod. považovat za milovníky koní... Vždyť při každé velké pardubické si nějaký kůň ošklivě zraní a je utracen. No, možná to milovníci koňů jsou, ale koňů ve formě salámu.

    • 8.10.2017  13:10
    Můžu dál? (TV pořad) (2016)

    Fakt nevím, jak mohli z Barrandova vyhodit Cibulku, tahouna a tvář téhle televize. To aby teď nasadili Zemana na obrazovku každý den, aby aspoň trochu zalátali tu díru v kvalitě. Mám ale bohužel pocit, že i tak by to pan prezident sám neutáhl. A co my ostatní, kterým už teď chybí kvalitní Alešův humor? My se můžeme tak maximálně utěšovat podobně kvalitními anekdotami...

    • 8.10.2017  09:33
    Columbo (TV seriál) (1971)
    ***

    Detektivky nijak zvlášť nesleduji, hlavně proto, že obvykle nikdy neuhádnu, kdo je vrah. Což speciálně u Columba není nijak těžké, tam se většinou trefím stoprocentně už po první půlhodině. Přesto jsem viděl vcelku tak dva díly, páč na televizi nekoukám, nemám čas, když visím celej den na netu. Ale tudle jsem se od netu odtrhl, páč Columbo řešil případ, jehož tématika se mě celkem dotýká. Jednalo se o díl, kde se postarší seladón fikaně zbavuje manželky. To jsem si říkal, to se může časem hodit, načerpám nějaké znalosti, poučím se, kde ten vrah udělal chybu. Nebo dost možná můžu ten jeho postup okopírovat i s chybou, páč Columbo bohužel už navždy vyšetřuje pouze zločiny mezi anděly, které asi nebudou žádný terno, se musí dost nudit. Si představuju tak maximálně trestný čin pomluvy ("křídla se mu tak lesknou proto, že si je maže jednorožčím lejnem!") či urážky na cti ("on řekl na nebeském kúru, že zpívám jak Lucka Vondráčková!"). Ale abych se vrátil, zkrátka vzhledem k tomu, že dnes už na Zemi není podobný kabrňák jako byl Columbo, člověku můžou projít i zločiny nedokonalé. No i když... speciálně u toho dílu s vražedným seladónem se Columbo moc nevycajchnoval, mě by tedy rozhodně nechytil, mně by bylo jasné, že ten film z foťáku už dávno vyndali, takže bych se po něm nehnal! No a dále bych rád rozebral problematiku paní Columbové. Se divím, že to ještě nikoho nenapadlo, přitom je to jasné jak facka - žádná paní Columbová neexistuje, Columbo si ji vymyslel. Neznám ženu, která by nechala svého muže chodit v ošuntělém prastarém kabátu a jezdit jen o málo starším vozem. Já to musím vědět, páč mám spoustu svobodomyslných ponožek, co si myslí, že není správné dusit prsty na nohou v těsném vězení a klidně je nechávaj luftovat. A to by člověk nevěřil, jakej příval to řečí od někoho tahle sympatická vlastnost mých ponožek vyvolá. Podobně jako moje kalhoty na kolo, které jsou určené pro ty nejparnější dny, takže mají i zvláštní větrací otvory, které do nich vyhlodal zub času (klobouk dolů, čas je asi těhotnej, když má takovýhle chutě). No ale abych se vrátil, zkrátka podle mě Columbo žádnou manželku nemá. Takže buď je teplej, nebo filozof. Taky je možný, že manželku má, ale hodně náročnou, jako myslím na peníze, takže jistě nemalý komisařův příjem používá jen pro sebe a jemu nenechá nic, jen pár drobáků na čvaňháka.

    • 26.2.2017  11:11
    Jan Žižka (1955)
    ****

    V minulém týdnu jsem cítil k Žižkovi takovou úžasnou blízkost, stala se mi totiž podobná nehoda jako tady v tom videu. Proto jsem se díval na tenhle film, abych si oživil, co mě mohlo čekat a musím tedy říct, že přestávám bejt vděčnej těm drahým brýlím, co jsem měl na nose a které obětovaly svoje jedno sklíčko, aby mě uchránily od stejného osudu. Neboť co si budeme nalhávat, Žižka vděčí své výjimečnosti právě díky své jednookosti: 1. Nemohl po žádné dívce házet očkem, páč by se stal slepým. Neztrácel tedy zbůhdarma čas v nesmyslných radovánkách a věnoval se radši studiu vojevůdcovského umění. 2. Díky jeho pásce přes oko byl naprosto nepřehlédnutelný a jedinečný, každý husita hned viděl, kdo je jeho velitel, a nestalo se tak, že by omylem poslechl nějakého troubu, co by byl Žižkovi jen podoben. 3. Byl neohrožený a nepřátel se nelekal jen díky tomu, že jich vždy viděl jen polovinu.

    • 22.2.2017  19:24

    Tento film se od ostatních legračních westernů výrazně lišil. V ostatních sice pistolníci, jako je třeba Eastwood (nomen neomen, on byl ze západu a dřevo bych se ho neodvážil označit ani náhodou) nebo Bronson, provádějí neuvěřitelné kousky, nedělá jim trefit ve vzduchu chřipkovou bakterii (vím, vím, že chřipku přenáší vir, ale to by tak nevyznělo!), ale aspoň vypadaj jako praví zápaďáčtí kovbojové. O tom si můžou Newman a Redford jen nechat zdá, jsou prostě nedůvěryhodní od prvního výstupu na plátně, přes veškerou snahu mi připadaj, že zrovna vyšli navoněný a načesaný z veřejné knihovny, kde celý den pilně studovali. Charisma na nule. Zejména Redford se svým knírkem a ďábelskou patkou má pěknou ránu, a to nemyslím jen tu z pistole. Navíc, jakoby nestačil jejich sladký vzhled, režisér tlačí na pilu ještě víc a nechává Newmana coby vůdce gangu říkat neuvěřitelnou větu, že jako ještě nikdy nikoho nezastřelil. To je taak prvoplánový, zaměřený na to, aby se i poslední odolávající divačky rozplynuly blahem. Navíc ten jejich morální profil, teda né, že bych byl nějakej mravokárce, ale by mě zajímalo, u kolika diváků by přetrvaly sympatie, kdyby tahle dvojka ukradla z banky jejich celoživotní úspory. Zkrátka, páč mi byli oba dva děsivě nesympatičtí, přál jsem jejich protistraně, ať už je konečně chytí, no šlo to ztuha, trvalo jí to skoro dvě hodiny, ale povedlo se!

    • 18.2.2017  10:09

    Když jsem viděl název filmu na plakátech, zaujal mě svou nesmyslností... Páč "vysvlečenej deník", to znamená deník zbavenej igelitového obalu, popř. desek z tuhého papíru. A to myslím vzruší tak maximálně nějakého notesofila. Takže já pak filmem samotným nebyl ani překvapen, ani pohoršen, tak nějak jsem to čekal. Hloupý název nemůže skrývat chytrý obsah, že jo. Jak vidím, mnozí komentátoři neovládající češtinu se podle názvu těšili na to, že ve filmu bude pobíhat autorka deníku nahá. Ty bych jemně upozornil, že to dílo ve skutečnosti nenapsala sedmnáctiletá dívka, ale čtyřicetiletej tlustej chlap, kterýho by vysvlečenýho chtělo vidět tak maximálně pár hodně zvrhlých zvrhlíků.

    • 18.2.2017  08:52
    Velká země (1958)
    *****

    Tento film mě svou realističností oslovil daleko víc než všelijaké we-fi (perfektní termín vymyšlený jedním geniálním uživatelem). Pistolníci se tu občas i netrefili a o střeleckém umění hlavního hrdiny nemůžeme říct ani ň, páč si vystřelil jen jednou a tu zem, na které stál, sice trefil perfektně, ale to by myslím zvládl každý. A propó hlavní hrdina, ten jediný možná působil poněkud nerealisticky, páč od koho se mohl nakazit tím extrémním mirkodušínovstvím, když Foglar v té době ještě nežil, aha!? Jinak té jeho potenciální manželce se nedivím, že jím pohrdla, spíš připisuju vinu Peckovi. Vono totiž jako nedbat na imič je sice chvályhodné, ale ocaď pocaď, že jo. Pro příště bych mu doporučoval držet se proslulého haškovského hesla "Dělej si, co chceš, ale mluv o sobě jen to nejlepší!". Taky mě určitým způsobem fascinuje, že většina westernů se odehrává prakticky v poušti, ty osady stojí v místech, kde se nezelená ani lísteček, takže zemědělství nebo chov dobytka nepřipadá v úvahu, a přesto prosperují, lidé vypadají nakrmeně a napitě. A já se ptám, jak to? To jim tam jako bůh sesílá manu, kterou stačí jen sbírat, či co?

    • 15.2.2017  20:27
    Hlubina (2002)
    **

    Kdybych se orientoval v postavách a ději, tak bych dal i vyšší hodnocení. A to jsem se pěkně prosím fakt soustředil, z věcí, co při sledování filmů doma obvykle dělám současně (tj. jízda na rotopedu, u toho jídlo, poslouchání hudby a brousení po internetu), jsem prováděl akorát ten rotoped.

    • 15.2.2017  20:22

    Myslím, že snem každého kvalitního komika, jako je třeba Novotný nebo Izer, je mít publikum složené z těch dvou zlatokopů, kteří na konci filmu dokázali, že se dá z plna hrdla chechtat čemukoli, i velice smutným událostem. Ani Bogart by se v dnešní době neztratil... jeho paranoidní myšlenky a skvělé logické zdůvodnění čehokoli by ho vyneslo mezi konspirátorské hvězdy. Jinak film mě příjemně překvapil, některé dějové zvraty jsem fakt nečekal.

1 2 3 4 5 6 12 24 35 46
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace