Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (3 271)

plakát

Interrabang (1969) 

Slunce, léto, krásné ženy, pohoda, i když tady v tomto filmu jen na oko. Tohle je skvěle natočený psychologický thriller, s velmi dobrými hereckými výkony (skvělá paleta buržoazních charakterů) a příběhem a skutečně vymakaným spiknutím s mnoha sexuálními a vražednými intriky (tady ty giallo elementy). Skutečný konec mě pak opravdu překvapil, ale na druhou stranu mi připadal už docela přehnaný a nepravděpodobný. Ve svém žánru a s téměř nulovými prostředky, velmi dobrý a neprávem zapomenutý film. Celé se to neslo v duchu nekrvavých filmů např. Lenziho "Orgasmo", některé Bavovi či pre-Argentovi věci. Krásný a příjemný film, malebné prostředí, celý film se de facto odehrává jen na jednom místě a to, na jachtě, ve vodě, nebo na skalních útesech, ale v tomto případě i přes spíše pomalé tempo mi to vůbec nevadilo, protože film nenudí a jednoduše dokáže zaujmout. Mám rád filmy z přírody a tento film mé požadavky naplno splnil. Pisaniho jemný a velmi pohodový hudební doprovod který pohladí po duši se také mimořádně povedl a skvěle se hodil. ps: Ta černovláska vypadala jako Florinda Bolkan, taky vám to tak připadalo? Podobné filmy co jsem si takhle vzpomněl: "Top Sensation", "Waves of Lust" aj. na které si teď zrovna už nevzpomenu.

plakát

Colpo in canna (1975) 

Byl tohle vůbec režisér Di Leo, který před tímto filmem natočil brilantní poliziesco trilogii? Tento film spadá do stejného subžánru, ač jde vlastně o bláznivou sexuální komedii (v těch letech v Itálii tak populárních), nebo něco na způsob bláznivých akčních filmů ze Spencerem & Hillem. Mlátiček, podobně jako u nich, je tu skutečně hafo, zvláště třeba ta ke konci na matějské pouti. Všecky tyto scény by měl ale dřív normálně dokázali rozesmát, ale tady to moc nešlo, nevím z jakého tomu bylo důvodu. Ursula Andress v roli letušky (přestrojené za tajného agenta, která se ocitne proti její vůli ve skrytém boji třech soupeřících gangů) je tady opravdu velká (byl to především její film a kvůli ní, jsem se k němu i dostal, a tak by to měl udělat každý její fanda), perfektní koketa, nádherná jako vždy, párkrát se tu objevila i zcela nahá, a to prosím ve svých 39 letech! Viz. pěkná scéna ve vaně aj, což by před pár lety nazpět (v éře bikin) ještě nehrozilo, ale předvede nám tu i skvělé řidičské umění:-) Vůbec všechny ty automobilové scény byly komicky pojaté, zvláště všechny ty s nemotorným inspektorem, nebo s taxíkářem. Další plus u mě sklízí černý buldozer Woody Strode, ten to tu bral hlava-nehlava, ocelová pěst, tvrdý jako skála. Film je příjemnou změnou a hlavně nenáročnou oddychovkou, asi tak to Di Leo i zamýšlel, film v sobě kloubí mnoho dalších žánru, přes komedii, parodii, frašku, akční film, nebo western (i takový motiv tu byl), prostě Di Leo, se nechal příjemně ovlivnit a docela to vyšlo, ale já přeci jen radši ty vážná, přímočará akční a tvrdá poliziesca. A že je z čeho vybírat, Di Leo jich pak natočil celkem 8, Mr. Scarface (76) a toto mezi ně nepočítám, taky jsem si ho nechával na samý konec!

plakát

Servo suo (1973) 

Au, au tak tohle bylo utrpení, utrpení sledovat tohle raritní eurocrimi, první a poslední krimi od režiséra Romana Scavoliniho, který tady evidentně nebyl doma, i když nápad a samotný děj vypadal docela slibně a nadějně, jenže bez atmosféry (zde jakýsi pokus o noir), akce, napětí, násilí i nějak větší krve to prostě nejde. Hodinu a něco se téměř nic neděje (jen mluví a mluví), film má nesnesitelně pomalé, skoro bych řekl až komorní tempo, které plyne s opravdu velkými potížemi, už jsem chvílemi přemýšlel že to vypnu, ne a ne se jakýmkoliv způsobem alespoň na chvíli a trochu vcítít do příběhu, někdo jiný by už dávno ztratil zájem, pokud by neusnul, pak těsně před koncem až dojde na nějakou bleskovou akci a posledních cca 15. minut, sledujeme přehrávané utrpení hlavního hrdiny (gangstera, nájemného zabijáka a tragéda v jedné osobě-viz docela dobrý psychologický profil, hodný k rozboru), konec byl pak docela dobrý, a zároveň i trochu zvláštní. Nicméně i přes tento pozitivní fakt, není tohle film, ke kterému bych se někdy v budoucnu vrátil. Neodradilo mě tady ani to jedno velmi nízké hodnocení, bohužel je to na zamyšlení, a pak musím konstatovat, že záleží na vkusu a jestli jste fanda nebo ne, já jelikož ano, tak nakonec přidám ještě jednu navrch, i když pořádně ani nevím za co. Co se týče herců, tak zde v podstatě nehrál nikdo mne známý, z poliziesco subžánru, ale i z jiných. Byl tohle vůbec Scavolini? Talentovaný režisér, který natočil tak kvalitní kvalitní kousky, jako psychedelické giallo "Spirits of Death", nebo později gore horor "Nigtmare". Tohle je spíše intelektuální záležitost, ke které si režisér napsal sám scénář.

plakát

Testimone deve tacere, Il (1974) 

Zase jiný Rosati a to je dobře, pokud rádi akci typickou pro daný subžánr, tak se tomuhle filmu radši vyhněte, ale pokud pro daný žánr docela neobvyklý ale rozhodně zajímavý příběh (bolestně vzrušující řetěz nepříjemných událostí, který vznikne z hlavní postavy nepohodlného svědka autonehody Dr.Sironina + nějaké ty sociální doteky), příběh s jedním nebezpečným tajemstvím a se smutným koncem, tak by vás to mohlo bavit. Úvod vypadal velmi slibně, něco ve stylu typické akční a surové podívané, pak se film na dlouhou dobu zklidnil a zvolil spíše vlažné tempo, vlastně až do samého konce, ale jak jsem už psal příběh je v tomto případě skutečně velký, talentované herecké obsazení jakbysmet a po hudební stránce (De Massi) mě film rovněž nezklamal. Tento Rosati, mne tedy vyloženě nezklamal, ale i nadále platí, to co jsem tu psal minulý týden k filmu "Polizia interviene: ordine di uccidere, La", který jsem považoval prozatím za jeho nejlepší poliziesco, a to platí i nadále, i když jsem tou dobou tento jeho první poliziesco snímek ještě neviděl. V hezké roli žánrový specialista Guido Leontini, Luigi Pistilli se tu objevil celkem asi jen na 5 minut na začátku:-) 2,5/5*.

plakát

Delinquent School Girls (1974) 

Tři mentálně nemocní pacienti utečou z azylového domu, jeden z nich je homosexuál, útočiště nalézejí v soukromé škole, plné mladých dívek, dívky ale ovládají bojové umění, které mají v rámci výuky svého vzdělání na Oxfordu, což ale maníci nevědí, takže to nebudou mít vůbec lehké. Slabší zapomenutý sexploiťák (dost mi to připomínalo Meyera) který je opravdu více komedií než jakýmkoliv dramatem. Scény akce a násilí jsou choreograficky nepřesvědčivé a spíše pak směšné, všecko to působí jasko parodie, sleazy není moc velké, nahota decentní, film i dost nudí,. Vyšlo na dvd Psycho-Tronica Collector's Set (Studio: VCI Entertainment) ještě s dalšími pěti filmy. Jedna * je za Georgea "Buck" Flowera a tu druhou dávám za nějakou tu směsku sexploitation, akce a komedie.

plakát

Finanční krize (2010) 

Ps: Předem upozorňuji že nemám finanční vzdělání a že jsem se na dokument koukal jen jako obyčejný divák, avšak s patřičným zaujetím pro danou problematiku. Hnus, hnus a ještě jednou hnus, ano peníze skutečně nesmrdí, a kdo je má, tomu patří svět a pochopitelně chce ještě víc, zvláště když se člověku naskýtají takové možnosti. To je nemoc, táhnoucí se jako mor, soupeření vypočítavých a ziskuchtivých bankovních elit o vliv a moc, oni to celé pojali jako hru, vzájemně se předhánějí v tom, kdo si koupí víc vil u moře, jacht nebo rovnou Boeingů (na co vlastní banka několik těchto letadel?), rizika veliká ale zodpovědnost nulová, je to nemoc která globálně nekale ovlivňuje celou tuto do morku kosti prohnilou a zkaženou společnost. Proč má být bankéř, finanční analylik, poradce atp, placen víc než třeba inženýr ve stavebnictví? Proč když udělá chybu nenese za nic naprosto žádnou zodpovědnost a téměř mu nehrozí postih? Proč ty neadekvátní odměny i v době krize? Potopíme banku a ještě se štědře odměníme! Mnoho otátek, odpovědi však nepřesvědčivé, jen mlžení nebo rovnou lhani! Krásné nebo spíše smutné to srovnání běžných průměrných platů, průměrných důchodů a platů a odměn z této sféry, nehorázné téměř nelidské rozdíly! Viz tabulka v dokumentu. Ano, to jsou ty pověstné, stále se rozevírající nůžky, prohubující se propastné rozdíly, likvidace střední třídy, třídění lidí jen na bohaté a chudé. Nyní nebo před pár roky skončil největší ekonomický boom v historii. Problém spočívá v tom, že tento boom vznikl "na dluh". Byl vytvořen inflací nikoli výrobou. Vznikl z půjček, nikoli prací. Jsme zdánlivě bohatí, ale společnost tak, jak ji známe, se stále hroutí. Viz některé státy v Evropě (Španělsko=opět boom, založený na hypotékách a úvěrech atp). Americké stanové městečka, které obývají lidé, kteří přišli díky krizi o vlastní bydlení, které si pořídili téměř zadarmo, díky nějakým těm vychcaným produktům, hromady nezaměstnaných a nežádoucích lidí v této kolébce demokracie, dokonce i lidi kteří mají VŠ vzdělání jsou kolikrát na okraji společnosti ! Celý tento problém, myšleno globálně, je ale položený na zcela jiných základech a to těchto. Až do roku 1971 byl totiž americký dolar, technicky řečeno, derivátem zlata. Po roce 1971 se stal derivátem dluhu. Velmi zjednodušeně se dát říct, že po roce 1971 se všechny peníze staly dluhem. Odříznutí dolaru od zlata, bez schválení kongresu, byla jednoduše bankovní loupež neslýchaných rozměrů. Jakmile Nixon porušil vztah dolaru ke zlatu, cena zlata začala stoupat a odstartovala inflace do té doby takřka neznámý pojem. Jak bude stoupat nebo klesat cena zlata vůči dolaru, budou přicházet největší vzestupy a sestupy, jaké kdy svět viděl. Oddělením zlata od dolaru vstupujeme do období extrémní finanční nestability. Bohatí velmi zbohatnou a ostatní budou smeteni. Jsem zvědav na dobu kdy americký dolar už nebude mít žádnou cenu. Ale oni si nějak poradí že? Zasepříště něco vymyslí a lidi jim na to skočí, krize se bude opakovat a dokonce hrozí i hyperinflace, možná podobná té po válce v Něměecku. Všechny naděje teď vkládají do Obamy a jeho reforem (stejně tak my do Nečase), do reforem, za nimiž budou ve velké míře stát všichni ti lidé z Bushovi prohnilé a zkorumpované administrativy, kteří tuto krizi zavinili a kterými se poslušný panáček Obama obklopil, změna jak hadr, něco mi to ale připomíná a nemusím chodit daleko:-) Zpátky k dokumentu. Kolik že tam z toho výčtu jmen bylo procent sionistu? Stále více a více se mluví o nějaké nadvládě světa mocnými sionisty a stále více a více indicií tomu napovídá že se tak někde v zákulisí skutečně děje a něco nekalého se na nás opět chystá. Nic proti nim, ale dejte jim moc a následky nese celá společnost. Ostatně to vidíte. Kolik z těch elit, kteří za tuto krizi de facto můžou (samozřejmě že to bylo celé spuštěno účelně, ostatně jako první krize ve třicátých letech, rozpoutávaní válek atd, atd), tu vůbec vypovídalo a nějakým způsobem se zodpovídalo? Ben Bernanke (FED), Alan Greenspan, Larry Summers, Henry Paulson a další? Samozřejmě ani jeden:-) Konec tohodle vsrabu se zdá být v nedohlednu, ano zpovídali se tam před kongresem nějací lidé z bank (docela je tam dusili, jak v politických procesech z padesátých let, ale jinak to asi nejde), někteří si šli i sednout (u nás by to asi nehrozilo), bohužel ty největší esa se dál v klidu můžou smát, tyto elity jsou neohrozitelní a téměř nepostižitelní, tyto elity díky svému velkému vlivu určují kdo bude americe vládnout (vkládají peníze do různých kampaní), a běda jak nebude poslouchat, tak dopadne jako Kennedy, který se vzepřel sionistům, a nakonec ho z Dallasu vezli ve futrálu, tito finanční elity představují skutečně to největší světové zlo a vypadá to že tomu nebude snad nikdy konec, o provázanosti těchto elit, viz třeba se školským systémem, netřeba nic dodávat. Zatím vidím také jasný záměr, do budoucnosti, na ovládnutí školského systému. Vše zůstat v rodině po dlouhé generace, protože my na to máme, ty do systému a fungování peněz přeci nemůžeš nakouknout, ty se jdi klouzat, tebe budeme jednou ovládat, přeci ten kdo má dnes ekonomické vzdělání je na vrcholu Olympu. Kolik že to říkali že se platí školné na proslulém Hardwardu? Achjo zase nic:-) Trochu jsem čekal že tu padne i zmínka o americké centrální bance FEDu (a nic moc, to je totiž druhý velmi závažný problém), soukromé instituci, která má monopol na tvorbu a regulaci dolaru, který hýbe s ekonomikou celého světa, a která představuje druhé vysoké zlo, tato banka, která díky naprosto dominantnímu vlivu amerického dolaru ve světě má v podstatě moc regulovat celosvětovou ekonomiku. Právě FED je pro nás všechny stěžejní - tam, když to bankéři neodhadnou správně a stáhnou třeba z trhu víc peněz než bylo v dané chvíli zdrávo, mohou způsobit díky provázanosti světové ekonomiky globální krizi - nechtěně i uměle. Problém je ale v tom, že tato banka zvaná FED - tak trochu centrální banka světa - je soukromá (to je to nejpodstatnější a klíčové), takže ani vláda USA tam nemá oficiálně možnost zasahovat do její činnosti. Zároveň má však tahle soukromá banka globální vliv. To je celosvětový kocourkov! Docela zajímavé, co říkáte? Ekonomika má centrum v USA a centrální banka USA je soukromá. Co z toho vyplývá? Není snad pravda taková, že ve skutečnosti my všichni sloužíme jen několika šťastným bankéřům z Wall Street, kteří mají všechny peníze světa v rukávu, když nejmocnější centrální banku světa nemůže pro soukromé vlastnictví kontrolovat žádná vláda světa? Doposavad za těch cca 80 let co tento monopol existuje, tam nebyl proveden jeden jediný audit! Oni i vládám na různé projekty půjčují peníze jen s úrokem. Co je na tom podstatné pro nás všechny? Jestliže i FED jako banka světa stále tiskne a vydává peníze jedině s úrokem (a to i americké vládě na různé projekty atd), pak pracujeme nikoliv pro lepší zítřky, ale pro další a další dluhy. Jak je to možné? Aby i ty největší vlády, pro které pracujeme, mohly splatit úroky, které si vymyslela FED, musí se znovu zadlužit - a ta další půjčka je opět s úrokem. A tak to jde pořád dál a dál... Už víte, na co ve skutečnosti poctiví lidé v tomhle světě pracují? Je nereálné splatit v tomhle systému dluhy! Tenhle Rockeffelerovsko/Rotchildovský systém je záměrně nastavený tak, aby dluhy vyvolával, přičemž ze světových dluhů profitují největší bankéři světa. Takže kam jdou ve skutečnosti výsledky naší práce pro systém konzumu? Pokaždé, když Federální rezerva a americké Ministerstvo financí "zachrání" banku, nepomáhá lidem, nýbrž ochraňuje bohaté. Velká banka nemůže nikdy zkrachovat, to jste ostatně viděli. CELOSVĚTOVÁ FINANČNÍ KRIZE = SPIKNUTÍ BOHATÝCH NEGATIVNĚ OVLIVŇUJÍCÍ VŠECHNY NÁRODY A VŠECHNY LIDI SVĚTA. A velké procento lidí, nejen v Americe, si to stále neuvědomuje. ps: Zajímavý, objektivní a dobře vyrobený film, který mnoha lidem určitě otevřel oči, kdy už nyní ví, že se nic ve světě neděje, jen tak samo od sebe a pro nic za nic:-)

plakát

Il sasso in bocca (1970) 

Dokumentární drama o mafii od její počátků až po současnost (samozřejmě myšlen tím rok '70) od USA až po Sicíliii. Tohle není klasický film v tom pravém slova smyslu, všechno je to ale natočené v úžasné realistické formě, tak že se nebude nudit, uvidíte tu různé příběhy ze života známých mafiánů (Luciano, Costello, Genovese a další) a prostřihy mezi těmito zfilmovanými příběhy o klasický dokumentární film (zde použité sekvence z filmů "Salvatore Giuliano" a "Paisa") a jednu věrně rekonstruovanou, skutečnou novinářskou zprávu, viz http://en.wikipedia.org/wiki/Michele_Pantaleone. Všechny ty známé mafiánské praktiky a metody (stále stejná strategie) obávaný nástroj teroru a síly, surové násilí, prorůstání organizovaného zločinu do politiky, to vše tu uvidíte a to vše vás naprosto odrovná. Je to opravdu síla, lepší film jsem v tomto zaměření doposud neviděl. Nádherný začátek cca 5. minut. Klasika taliánské poliziesco kinematografie.

plakát

Hardgore (1975) 

Luxusní, a ve svém žánru jistě mistrovské dílo sleazy levného kina. Tato velmi obskurní '70 psychedelická záležitost, kombinuje film hrůzy (okultní téma-démonický satanistický sexuální kult smrti) s typicky XXX žánrovým filmem, třešničkou na dortu jsou tu překvapivě nějaké ty gore scény! Co jsem už takhle viděl, tak to byl rozhodně jeden z nejčasnějších pokusů, v oněch 70 letech byly hrůzné filmy o satanských kultech velmi populární a porno filmy rovněž, tak proč to neskloubit dohromady. Myslím si že to bylo celé velmi dobře zmáknuté (samozřejmě v uvozovkách), film má kuráž, je smyslný a rozhodně mu nechybí vynalézavost a rozmanitost, explicitní scény a extrémní násilí je skutečně vypečené, kouzelné jsou i všechny ty rekvizity (zde nejčastěji umělé penisy v podobě raket, stříkající a stříkající). Tenhle film je totálka zkažená, ujetá a oplzlá zábava, hodná pro úchyli a fanoušky jednotlivých žánrů (ostatní se tomu radši vyhněte), ale nutno uznat že se na to celkem dobře kouká, nudit se při těch cca 63. minutách určitě nebudete, scény sexu jsou na svou dobu dobře natočené a působí mnohdy opravdu fascinujícím dojmem, že někteří filmaři můžou závidět i dnes, a to mají daleko vyšší rozpočet, tohle je čistě amatérská záležitost (výrobní hodnoty jsou takřka nulové), připadalo mi to jak když to točili přátelé někde v podzemí na svou soukromou kameru. V seznamu hrůzných pornofilmů bude tento film patrně už navždy uveden jako ten nejnemocnější, nejkrvavější, nejhnusnější. Typický gorefest. "Call the Doctor! Call my mother! Call the Fire Department!"

plakát

Wayne Gretzky - Vysoko nade všemi (1990) 

Co víc dodat....prostě "The Great One", sympaťák pyšnící se cca 60 stále aktuálními rekordy, některé z nich patrně už těžko někdy překonatelnými. Videokazetu zakoupenou na burze v 90 letech, mám dodnes doma:-)

plakát

Ombre roventi (1970) 

Natěšen na tento eurohoror už jen díky senzačnímu retro plakátu, jsem byl nakonec docela zklamán. O co tady jde? Krásná modelka Daniela Giordano je lákána do Egypta nějakým poblázněným satanským kultem, který ji chce obětovat jako čarodějnici, ona to samozřejmě neví, myslí si že tam jde za prací. Bohyně Isis, divný kult, krvesmilný bratr a sestra atd, atd. Film je ale spíše neškodný, za horor se moc považovat nedá, těch pár šokujících a děsivých elementů nestojí za řeč, je tu sice nějaký menší bičování, sadismus a různé rituály (obětní scény) ale necítil jsem z toho takřka nic, nějak se to minulo s účinkem. Násilí tu velké není, krev je malá. Film nemá skoro žádnou atmosféru (krom té docela povedené psychedelické) a spíše menší napětí, příběh je zcela průměrný a závěr velmi neobvyklý. Jediné co tu stojí za řeč, je luxusní hudební doprovod, atraktivní okatá herečka v hlavní roli (bývalá Miss Itálie) a samozřejmě přitažlivé Egyptské prostředí. Právem zapomenutý hodně podivný a temný eurocult, který jsem viděl v opravdu mizerné, ale docela vzácné vhskové kvalitě (vidět to na dvd, možná by ten zážitek byl přeci jen o něco lepší a já bych dal o hvězdičku víc), škoda. Film si žádá o znovuobjevení a nějakou reedici to každopádně. Tak snad až někdy na druhý pokus...ps: Caino ale jinak špatný režisér vůbec nebyl, už jsem od něj viděl dost filmů (nejčastěji asi eurocrimi) a třeba takové freudovské giallo "Eye in the Labyrinth" nebo eurocrimi "Napoli spara!" můžu vřele doporučit, a samozřejmě asi i jeho nejslavnější film, gotický horor "Nightmare Castle" s Barbarou Steele. 2,5/5*.