Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Akční
  • Drama

Recenze (2 537)

plakát

Údolí Gwangi (1969) 

Taky vás někdy zajámalo, jak by vypadala cs Cesta do pravěku, kdyby mezi saury pronikly nikoliv kluci, ale banda kovbojů a mexikánců? Ne, mě taky ne, ale tady to k sobě docela dobře sedí a všechno více méně funguje, ačkoliv je to spíš v rámci guilty plesure, ať už kvůli neoriginalitě, krom jasné kopírky Cesty do pravěku (souboj velkosaur vs Stegosaur) je tu také značná inspirace finále King Konga, akorát tu nejsou věžáky a vidět tyranosaura, jak ve svejch pařátcích tříme blondýnu by bylo hodně vtipné, takže.. Škoda, že to tam nebylo!

plakát

Asterix: Sídliště bohů (2014) 

No do pytle! Teda.. U teutatise, jsem chtěl říct, tohle je fakt neskutečně dobré a obrovské překvapení, že se francouzům podařilo geniálně navázat na první vlnu Asterix-Obelixovských animáků, kdy si troufám tvrdit, je Sídliště bohů jednoznačně mezi těmi nejlepšími. A přitom předloha není až tolik nosná, ale tady se to obrovsky povedlo a navíc, narozdíl od filmu Asterix a Vikingové, tu dopadlo dobře i přidělávání děje, jelikož z útlého komiksu nejde hodinu a půl dlouhý film vykřesat bez doplňování. Tady to zkrátka všechno ladí a dokonale zapadají věci, které jsou bizarní, nebo vyloženě retro (pasáže doplňovaným oním hrůzným francouzským sedmdesátkovým popem) a zároveň je to neskutečně vtipné nejenom dějem, ale i vizuálem (miluku divočáky!), díky kterému jsem schopnej odpustit i animaci, která se změnila na 3D. Během psaní tohoto komentáře nezemřela ani jediná zasmrádlá makrela

plakát

Panna a netvor (1978) 

Bylo nebylo, zvěř se vyvrhávala, temno bylo a Harapes se snažil tvářit jako dobrý herec a vůbec mu to nešlo. A jetli má tenhle film nějaký problém, tak je to ten, že ačkoliv se Herz snaží jako prasopes (pozor, to je agilní kříženec ohaře a paní prasátkové, nedělám humory na Harapese), tak námět prostě nestačí na 88 minut, možná by pomohlo víc dialogů, možná méně vaty, ale je to jediná vada na jinak výborně broušeném horor... Pohádce, temné pohádce.

plakát

Anthropoid (2016) 

Znáte ty filmy, které se vám líbí, máte je rádi, ale přesto, když o nich mluvíte, tak vám naskakují jen negativa? Tak přesně z tohohle ranku je Anthropoid, ať už se jedná o chyby a nelibosti malé, z hlediska narace ospravedlnitelné (začáteční pokus o prozrazení paragánů, kdy v realitě všichni pomáhali), po věci, které dělají z výsledku slabší film, než kterým mohl Anth. být. Navíc, výsledek působí neskutečně malým dojmem, nikoliv komorním, nebo tísnivým, ale MALÝM - proč? - určitě i kvůli dialogům, které jsou velmi často mimózní, kvůli zbytečným postavám (Gaislerka) i kvůli tomu, že z děvkaře Kubiše dělají zamilovaného študentíka a všichni ostatní paragáni, krom ústřední dvojice, jsou neodpustitelně upozaděni. A také by pomohlo více záběrů z ulic, nebo ze samotného seskoku. A méně CoToDoPrdeloidních scén s [neřeknu, haha]. A co dobrého? Vlastně celá závěrečná pasáž, kde šestero para-gerojů kosí nácky po tuctech a to i přes to, že v reálu nejspíš nezabili nikoho a měli jen pistole (o=´ herectví všech zůčastněných je dobré (včetně mnohdy odsuzované české angličtiny) a... A tak dále, je to dobrý, tečka.

plakát

Blair Witch: 20 let poté (2016) 

První Blairskou čarodějnici mám hodně rád, jednak dokáže skvěle využít mýtus "nalezené nahrávky" a jednak je to natočené tak, že to do velké míry kopíruje dokumentární stylistiku a hlavně, když je klid, tak je jasné, kdo, co a proč natáčí a když se prchá před neznámo-zlem, tak to vypadá jako opravdový úprk, kdy člověk držící kameru s**e na cokoliv a zdrhá. Tady ne, tady v polovině případů není tak úplně jasné, proč by měl kurva kdokoliv chtít natáčet v tomhle úhlu a dívat se zrovna na tuto, což, stejně jako debilní střih, dokonale przní atmosféru a zdání (para)dokumentu. Navíc postavy jsou tu dost debilní a duo místních degenů působí spíš jako humorná parodie, než cokoliv jiného. Takže.. Tu není zhola nic dobrého ani zábavného, ve scénáři ani v řemesle, všechno špatně. Ale OK, je tu zábavný záběr na černocha, pozorujícího vlajku konfederace. [mírný spoiler] A to, že ten černoch zmizí jako první, tomu se už ani nedá smát, aneb žánrová trapnost reloaded.

plakát

Vinnetou (2016) (seriál) 

Bylo nebylo, znova se to natočilo. OK, je to jiné, někde dost, někde méně, ALE kurňafix, to neznamená , že je to nutně horší, jak si myslí asi půl miliardy zdejších uživatelů, ne, je to totiž skvělé, přestože evidentní guilty plesure. Pro úplnost na začátek dodávám, že Mayovo knížky i původní filmy mají s realitou divokého západu a Apačů společného asi tolik, jako Jabba the Huth s olympijským bronzem v cvičení na bradlech. Co je tu lepší, ale mnohem? Postavy, Shaterhand konečně působí jako germán, Vinnetou jako někdo, kdo opravdu pár skalpů uřeže a Nšoči je konečně kus ženský, co vypadá jako indiánka a nikoliv jako třináctiletá švédka, kterou někdo napral koksem a na hlavu ji narval černočernou paruku. Původní obsazení totiž působí spíš jako antické sousoší, kterým ale někdo odlámal všechny genitálie (hurááá, konečně je tu alespoň náznak něčeho jiného, než prvo-třídního pusinkování, halelujah) a jako vrchol je tu Sam Hawkins, kterému stačí dva dialogy (!!), aby byl mnohem lepší a životnější postavou, než kdy byl v prvních adaptacích, kde byl jen a pouze humornou postavičkou, jestli se nemýlim. Drobná změna reálií a velká změna originu v prvotní části se dá velmi dobře pochopit a ačkoliv se knížek nedrží ani trochu, tak vlastně dává po pravdě větší smysl a má to vnitřní logiku. Další dvě části jsou možná trochu slabší, ale ne o moc, navíc, tenhle divokej západ opravdu vypadá jako divokej západ, včetně polskejch tesařů. A jelikož tenhle koment je už teď nepřiměřeně dlouhý, jdu zametat sníh. Nazdar.

plakát

Válka skladů (2010) (pořad) 

Tohle si buď budete užívat, nebo nenávidět, oboje ze stejných důvodů - je to sonda do dost podivného světa, ze kterého se vytáhli ti největší exoti, magoři a podivuhodné existence, kteří pronášejí svá moudra o tom, jak obchodovat s obsahem skladů, kontejnerů a kdejakých jam, co kdo kdy opustil. A jako nááááhodou, tam vždycky někdo najde nějakej starej, sběratelskej kousek, na kterém není ani milimetr prachu. Jóó, jasně. Sledovatelné to ale je, když máte prst připravenej na tlačítku pro přetáčení, takhle je z dvaceti minut rázem snesitelných pět.

plakát

Sherlock - Poslední případ (2017) (epizoda) 

Díl sám o sobě je skvělý, byť pro mnohé vrcholně neoriginální a opakující to, co už v Sherlockovi viděno bylo - ale je to chyba? Není, jelikož se jedná, dost pravděpodobně, o završení celé téhle série, je zcela logické, že tvůrci využijí všech možných motivů použitých v dílech minulých. Tempo je tu zas vražedné (tak, že důležité vedlejší postavy jako Gregg Lestrade a Molly jsou trestuhodně upozaděné) a přestože dobrá polovina "odhalení" co v druhé polovině přichází, se dají bez nejmenšího problému odhalit vzápětí po té, co jsou naznačeny, jsou natočeny řemeslně zcela perfektně. A hlavně - neskutečně, ale fakt neskutečně dobře tu fungují emoce a to bez patosu.

plakát

Sherlock - Skomírající detektiv (2017) (epizoda) 

Klasický Sherlockácký prostřední díl - to znamená, že se tu jede většinu doby na nepřepáleném vyšetřováním, které tentokrát ozvláštňuje to, že je hrozně přepálené (o=´ A ať už se jedná o drogy, přeludy, nebo pološílené filantropy, je to moc fajn, stejně jako věc, kterou u jakékoliv jiné detektivky nesnáším - od začátku víme, kdo je tu padouch a jde pouze o to, jak bude odhalen. Výborně funguje i civilní linka (viz konec první části), ovšem, obávám se, aby to hoši scénárističtí příliš nepřekombinovali (viz konec téhle část). A chci spinn off s paní Hudsonovou, sakra!