Recenze (906)
Dobrodružství Robinsona Crusoe, námořníka z Yorku (1981)
Skvost české kinematografie.
Mlha (1980)
Dnes již řádně zastaralé, nicméně stále slušně atmosferické.
Tenká červená linie (1998)
Terrence Malick možná umí točit a musím to uznat, ale jeho filozofování mě prostě ve filmu vadí, působí na mě rušivě. Tohle na mě není.
Osvícení (1980)
Skvěle vystavěné napětí a naprosto geniální Jack Nicholson. Nic víc netřeba. Ze scény "Redrum" mě mrazí ještě teď.
Bat 21 (1988)
Slušně odvedený oddechový válečný akčňák. Hloubku to nemá ani omylem, ale v zásadě to docela dobře baví. Jednohubka k večeři.
Jackie (2016)
Neuvěřitelně neživotný film. Ačkoliv se Natalie Portman na roli určitě velmi nadřela, tak částečně vinou bezhlavého scénáře a částečně asi i vlastním pojetím je její Jackie naprosto nezajímavá a ve většině případů i poněkud afektovaná postava, která se celý film potácí mezi zarputilou snahou postavit se kritické situaci a mezi okamžiky, kdy se pod vahou situace bortí. Ale ani v jedinou chvíli to není upřimně ona sama, ani jednou není cítit, že by se člověk dostal pod slupku první dámy nebo naopak oběti atentátu a poznal, jaká Jackie vlastně ve skutečnosti byla. Váhal jsem mezi dvěma a třemi hvězdami, protože minimálně se na Natálii v její roli dobře dívá, ale film je prostě opravdu jen nafouklá bublina bez kloudného děje a vyústění, která většinu času nudí.
Četa v akci (1987) (seriál)
Solidní válečný seriál. Vietnam přesně tak, jak ho diváci mají rádi. V každém díle hromada akce, která je sice dnes již poněkud zastaralá, ale to prostředí vietnamské džungle leccos vynahradí. Rozhodně patří mezi ty starší seriály, na které se v pohodě dá koukat i dnes.
Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny (2016)
V rámci toho, co se dalo z tématu vytřískat, je to skvělá práce. Gibsonovi tahle témata sednou jako prdel na hrnec a když už nehraje patetického válečného hrdinu na plátně, tak ho dokáže perfektně zrežírovat. Jako pocta americkému hrdinovi, ale i nepokrytě přikrášlená ukázka toho, jak byla americká armáda plná skvělých vlastenců, funguje film dokonale. Válečná jatka jsou tentokrát opravdu vydatná a nápaditá a dokonale maskují nijak závratný rozpočet. Snímek je ve své podstatě velmi jednoduchý a dokonale pracuje s válečnými výjevy a perfektně padnoucím Andrewem Garfieldem. Netvrdím, že takhle pojatý válečný film mám nejradši, ale když už, tak o moc lepší už to být nemohlo.
Malý Buddha (1993)
Až budu chtít svým dětem vysvětlit, co je to buddhismus, pustím jim tento film a až vyrostou, tak Sedm let v Tibetu. Ale jinak je to celkem průměrný příjemný film, který neurazí, ale ani nijak zvlášť neoslní.
Podfukáři (2013)
Akční komedie s bezvadným drajvem. Tohle prostě dokonale baví. Skvěle vybrané obsazení, na všechny byla radost se dívat a člověk vlastně nevěděl, komu fandit víc. Za mě ohromně feel-good film, na který se dá kdykoliv podívat zas. Nevím, co bych vytýkal.