Recenze (184)
Je to jen vítr (2012)
Veľmi silné. A všetko ostatné dôležité povedal vo svojom komentári Marigold.
Můj život beze mne (2003)
Isabel Coixet z tých svojich smutných príbehov robí také zvláštne rozprávky. A v tomto prípade zašla až tak ďaleko, že sa pre mňa príbeh stáva ťažko uveriteľným. Ale zase akceptujem tento jej rukopis, veď nakoniec prečo nie. Obávam sa však, že moje posledné týždne pred smrťou by vyzerali podstatne tragickejšie. A len na okraj musím poznamenať, že Deborah Harry to pristane nielen ako speváčke, príjemne prekvapila aj svojim hereckým výkonom.
Magnum (1980) (seriál)
Iba z celkom sentimentálnych dôvodov 3*. Vcelku vtipná krimi kravina.
Sex, lži a video (1989)
Soderberghovi sa podarilo veľmi uveriteľným spôsobom vykresliť dva odlišné ženské charaktery, sestry, ktoré v konečnom dôsledku majú k sebe bližšie ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Na druhej strane je tu zobrazenie protikladných charakterov Johna a Grahama, starých kamarátov, ktorí už nemajú spoločné vôbec nič. A nakoniec aj zvolená hlavná téma "sex" filmu veľmi pristane a napriek tomu, že by sa mohla zdať povrchnou, tento film naopak prehlbuje. Všetko to je obalené do jednoduchých scén, zrozumiteľných dialógov a pozvoľného nenásilného plynutia. Naozaj príjemná podívaná, ktorá potvrdzuje staré dobré "pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí".
Mé noci jsou krásnější než vaše dny (1989)
Une catastrophe! Som vďačná aspoň za krásnu Sophie Marceau, lebo inak by fakt nebolo o čom. Táto kombinácia lásky, sexu, násilia a pomätenosti mi v tejto vskutku mimoriadnej podobe tak akurát pokazila náladu. Áno, chápem, že sú tam aj hlboké odkazy, ale žiaľ, cez tú maskulínu predstavu zúfalej lásky (podľa ktorej sem tam treba aj ženu udrieť, znásilniť, prípadne zabiť) ku mne dostatočne neprerazili.
Nico Icon (1995)
Človek sa o nej dozvie naozaj veľa. Výborný dokument.
Girltrash: All Night Long (2014)
Pobavilo, väčšie ambície tento muzikál ani nemá, čo akceptujem a úplne mi to stačí. Okrem toho Lisa Rieffel vie naozaj spievať a niektoré melódie sú nákazlivé. Príjemná, ľahká lesbo-zábava.
Zloba - Královna černé magie (2014)
Najlepšia rozprávka, akú som kedy videla. Bavila ma od začiatku až do úplného konca. A po dlhom čase ma konečne opäť bavilo sledovať Angelinu Jolie. Táto rola jej absolútne sadla. Jej výrazná mimika nemala chybu, verila som jej úplne všetko, bolesť, roztopaš, ľútosť a aj lásku. Ďalej oceňujem všetky tie pre mladé ženy relevantné posolstvá. Všetko som pochopila (asi aj tak dosť po svojom) a všetko chválim. Vizuálna stránka bola tiež dokonalá. A čo je absolútne prekvapivé, tak aj slovenský dabing bol ok. A som veľmi vďačná za ten happy end. Iný koniec (tak ako aj iné prerozprávanie príbehu) by ma boleli. A verím v pravú lásku a chcem lietať!
Na jezeře (2013) (seriál)
Nie, tento seriál nie je dokonalý. Je tam mnoho naivnosti spôsobenej snahou vložiť do drsného mužského prostredia mysticizmus a ženskú silu, čo však na druhej strane môže byť pre niekoho zaujímavý kontrast (pre mňa určite nie je zaujímavý dostatočne). Ale aj napriek tomuto nedostatku som si to užila, pretože príbehov zo ženskej perspektívy nikdy nie je dosť a ja to ženské videnie jednoducho ľúbim. K True Detective by som to napriek výbornej kamere neprirovnávala. V obidvoch seriáloch bol úplne iný prístup čo sa týka napätia, vykreslenia postáv a nakoniec aj konečného vyústenia.
Jedna za všechny (2014)
Žiaľ, ani Cameron Diaz nemohla tento film zachrániť. Rozvláčný dej, vtipy, ktoré nefungovali, resp. ktoré už boli 100x použité v iných amerických komédiách (vrátane odporných fekálnych vtipov) a kopa iného komediálneho klišé. Škoda, ten námet nebol zlý, ale všetko ostatné bolo.