Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Krátkometrážní

Recenze (2 439)

plakát

Adikts (2024) (seriál) 

"Jako já jsem hodně pro drogy jo, ale lidi na koksu? Arogantní zmrdi." O Adikts jsem nevěděl nic, než jsem se na to začal dívat… a bingenul jsem to instantně prakticky bez pauzy. Největší problém jsem měl vlastně paradoxně s tím, že mi to přišlo možná až málo protidrogové, takže když jsem viděl, že to kurátorovali policajti, tak mě to naopak překvapilo. Nejsem si jistý, jak moc bude fungovat ta protidrogová kampaň Zkratky, i protože kromě feťáků v první scéně tam vlastně opravdoví feťáci chybí, hlavní pětice antihrdinů jimi moc není a navíc fetují pomocí jakýchsi podivných potionů… Za dílčí negativa považuji i podivný dramatický oblouk, dramaturgické dno kdesi na přelomu třetího a čtvrtého dílu a možná u někoho možná až příliš jednoduché "prozření". Jinak jsem ale vlastně nadšený a těším se, až si to dám brzy znovu. Sedlák je fakt talent. Je to ulítlý, hrozně vtipný, casting funguje skvěle a Petr Uhlík je fakt madman. Hudební dramaturgie je perfektní, Meky Žbirka fakt hituje tvrdě. Potenciální kultovka… a ne! Není to "český Trainspotting", jsou to čeští Misfits.

plakát

Dobré ráno, Brno! - Série 2 (2024) (série) 

Druhá série je méně vtipná, možná více existenciální, což ale není na sebemenší škodu. Hodně mě bavila hlavně dějová linie rosničky a při jejím rozuzlení jsem se nahlas smál. Hezký dějový oblouk tyto dvě série, vlastně víc ani snad není třeba.

plakát

Gentlemani (2024) (seriál) 

Hrozně fajn seriálové pokračování ve světě zábavných Ritchieho Gentlemenů. Seriál je míň vtipný než film, zato je celkový příběh a zápletka vlastně zábavnější. Hodně jsem ocenil, jak je po krůčcích a velmi uvěřitelně budována hlavní romance. Jen tomu chybělo nějaké vyvrcholení. Jsem zvědavý, co s tím případně udělá pokračování.

plakát

Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023) 

Hodně odřený 3*. Přitom Ant-Man je jeden z nejvtipnějších superhrdinů, škoda, Kang je totiž fajn záporák. Jinak digitální humáč, co nejspíš dost rychle zestárne a brzy se stane karikaturou.

plakát

Dobré ráno, Brno! (2023) (seriál) 

"Nejsme čtyřiadvacítka. My se budeme tvářit, že se nic nestalo." Moc fajn sitcom z netradičního prostředí, u kterého se lehce obávám, že nejvíc si ho užijí lidé z médií. Pro všechny ostatní je tu plejáda sebeironických cameo rolí typu Roberta Sedláčka, Haliny Pawlowské, Břeti Rychlíka, Patrika Hartla nebo Jů a Heleho. Podobně jako u Mostu je paradoxně první díl nejhorší, pak se Prušinovský rozjede a naopak graduje do toho nejlepšího s tím, jak je tam méně a méně fekálního humoru. Highlighty jsou určitě talentovaná Simona Lewandowská, Mucha, Milan Fridrich, Cardi B a především hlavní hvězda Jan Kolařík. --- Druhá série je méně vtipná, možná více existenciální, což ale není na sebemenší škodu. Hodně mě bavila hlavně dějová linie rosničky a při jejím rozuzlení jsem se nahlas smál. Hezký dějový oblouk tyto dvě série, vlastně víc ani snad není třeba.

plakát

Dobré ráno, Brno! - Série 1 (2023) (série) 

"Nejsme čtyřiadvacítka. My se budeme tvářit, že se nic nestalo." Moc fajn sitcom z netradičního prostředí, u kterého se lehce obávám, že nejvíc si ho užijí lidé z médií. Pro všechny ostatní je tu plejáda sebeironických cameo rolí typu Roberta Sedláčka, Haliny Pawlowské, Břeti Rychlíka, Patrika Hartla nebo Jů a Heleho. Podobně jako u Mostu je paradoxně první díl nejhorší, pak se Prušinovský rozjede a naopak graduje do toho nejlepšího s tím, jak je tam méně a méně fekálního humoru. Highlighty jsou určitě talentovaná Simona Lewandowská, Mucha, Milan Fridrich, Cardi B a především hlavní hvězda Jan Kolařík.

plakát

Oppenheimer (2023) 

Kdybych chtěl být zlý, tak se Christopheru Nolanovi podařilo poprvé v kariéře natočit skutečný film. Ne adaptaci komiksu, ne remake a ne technickou masturbaci. Don’t get me wrong, je to velký režisérský vizionář, jeden z nejlepších řemeslníků v dějinách kinematografie, ale Oppenheimer je prostě něco úplně jiného. Nejblíže to má do značné míry Dunkirku. Cillian Murphy předvádí velmi soustředěný – místy možná malinko repetetivní – a velmi působivý herecký part. Ostatně už bylo načase dát mu opět prostor jako hlavnímu herci ve velkém filmu a naprosto s klidem ukázal, že se na něj lze v tomto ohledu naprosto spolehnout. Robert Downey Jr. mu v nejednoznačné a pro evropského diváka prakticky neznámé roli zdatně sekunduje, naopak Emily Blunt v roli bezmála krkavčí matky jen podtrhuje Nolanovu neschopnost napsat a adaptovat hlubokou, uvěřitelnou a dějetvornou ženskou postavu. Matt Damon je super, skoro už je to na znalostní hru, tipovat, zda v daném filmu hraje on nebo Jesse Plemons. Jejich vizuální konvergence je podivuhodná. --- Oppenheimer je i díky své důmyslné trojité kompozici jedním z nejvíce cool konverzačních filmů a byť to zvlášť po masterpiecu jako je Interstellar může znít všelijak, definitivní Nolanova režisérská dospělost.

plakát

Poslední mohykán Pavel Rychetský (2023) (TV film) 

"Tak dobrou chuť... dědku." Moc milý dokument o odcházení Pavla Rychetského, který má dostatek charismatu, aby stopáž dokumentu naprosto v klidu sám utáhl. Kromě drogové konverzace s Petrem Pithartem jsou pak nejsilnější právě ty Rychetského osobní scény.

plakát

Strážci Galaxie: Volume 3 (2023) 

O kus lepší než dvojka a o kus horší než jednička, celkově ale důstojné rozloučení se Strážci Galaxie. Musím říct, že mě ale linka s Rocketovým "dětstvím" nijak významněji nevzala.

plakát

Tour de France: Bez příkras (2023) (seriál) 

Nejrespektuhodnější sport a skvělá osmidílná dokumentární série o něm krásně ukazuje, co je na cyklistice tak nádherné a pohlcující. Tvůrci měli velmi dobrou ruku, kdy zvolili zrovna loňský ročník Tour de France, který byl snad nejzábavnější, jaký pamatuji. Také volba sledovaných týmů byla skoro dokonalá, jen chybělo nahradit takřka neexistující Boru týmem UAE a bylo by to perfektní. I tak ale strhující podívaná plná zajímavých zákulisních detailů.