Recenze (3 822)
Kvintet (1979)
Námět mi zněl velice dobře a lákavě, avšak samotné provedení za moc nestojí. Paul Newman je sice jako vždy přesvědčivý, avšak to je málo. Slabý počin.
Zabití posvátného jelena (2017)
Zatímco Humr byl pro mě prototypem experimentální nudy a uhozenosti, Zabití posvátného jelena je i přes svoji podivnost chytlavým počinem, jehož hlavní devizou je příběh přinášející ve své mysteriozní a hororové rovině podobné zlo, jaké známe z kultovního Příchodu satana či Doteku medúzy. Colin Farrell ve své roli podává přesvědčivý výkon, Nicole Kidman nezklamala a Berry Keoghan servíruje mimořádné herecké představení.
Chaplin versus Keaton (2016) (TV film)
Dvě legendy éry němého filmu, zejména grotesek. Každý byl jiný, své diváky si získali osobitostí, stylizací svých ikonických postav a také schopností bavit lidi. Osobně mám raději Chaplinova tragikomického a dojemného tuláka, avšak Keatonův muž s kamennou tváří a kloboukem s pevnou krempou mě také nejednou zaujal. Porovnávání v tomto dokumentu zaujme každého fanouška těchto dvou herců, resp. filmových tvůrců a přinese i řadu zajímavých informací a postřehů. Zajímavé by bylo porovnat tyhle dva herce ještě s Haroldem Lloydem.
Maudie (2016)
Působivý a od samého počátku chytlavý životopisný snímek o ženě, jejíž příběh dle mého názoru stále není ve všeobecném povědomí českých lidí. Prostřednictvím kvalitně ztvárněného počinu Aislinga Walshe se s artritickou, avšak inteligentní a talentovanou ženou seznamujeme a její životní pouť zanechává v divákovi znatelnou stopu. Pochválit musím nejen herecké výkony ústřední dvojice, ale také zvolené prostředí, vylíčení doby a kameru.
Prezidentský duel – finále (2018) (pořad)
Důstojná předvolební debata se schopnou moderátorkou. Proti představení, co se odehrálo na TV Prima, to byl skoro balzám.
Česko hledá prezidenta (2018) (pořad)
Občas jsem měl pocit, že sleduji výjevy z Planety opic...
Pět smrtících karet (1968)
Hvězdná ústřední dvojice, pěkný úvodní song a zajímavý krimi námět. Do průměru však snímek táhne pomalejší tempo.
Laciný detektiv (1978)
Po stránce příběhu by to byly hezké 3*, ale za herecké představení Petera Falka přihodím i čtvrtou. Je příjemné jej vidět v mladším věku v jiné roli než jako poručíka Columba. Zde zdárně hraje postavu v duchu Bogartových snímků, takřka ho paroduje. Detektiv ze San Franciska je plný odkazů na snímky jako je Casablanca, Mít a nemít, Maltézský sokol, Vražda na večeři či Hluboký spánek. To už tu ovšem zmiňují i ostatní uživatelé. Pochválit musím atmosféru, která na diváka dýchne hned od prvních minut. Potěšila mě i malá role pro Davida Ogden Stierse (známého z MASHe coby Charlese E. Winchestera). S dabingem jsem nějaký zvláštní problém neměl, byť Josef Větrovec k Falkovi příliš nepasuje. Na druhou stranu do drsněji pojaté role by se mi k němu nehodil ani Haničinec či Klapka, co jej dabovali v Columbovi a jiných filmech. Originál by byl v tomto případě jistě lepší, ale větších výhrad nemám.
Vzteklina - Epizoda 3 (2018) (epizoda)
S každou další epizodou Vzteklina neztrácí nic na své působivosti a vtahuje víc a víc do děje.
Taková moderní rodinka - Mešuge (2015) (epizoda)
Pro mě poněkud slabší epizoda. Až do závěru s kachními vajíčky bylo Philovo snažení spíše trapné. S přivřenýma očima 4*.