Recenze (3 822)
Vandráci - Epizoda 3 (2018) (epizoda)
Návštěva vesničky, tamní lidé a cesta s nimi k životodárnému prameni. To mělo své kouzlo.
Vandráci - Epizoda 2 (2018) (epizoda)
Za "jungle house" a noční výšlap džunglí musím dát 5*.
Vandráci - Epizoda 1 (2018) (epizoda)
Jako startér rozhodně navnadí a zaujme. Trochu mi to stylem připomína Trabanty. Konec této epizody okamžitě lákal ke zhlédnutí další.
Slunovrat (2019)
Možná, že si tvůrci mysleli, jaké tvoří veledílo, v němž skrze metafory vyjádří něco, z čeho si divák sedne na zadek. Možná, že se cítili i jako I. Bergman. Ve skutečnosti však stvořili morbidní, nechutnou, zdlouhavou a úchylnou podívanou, kterou z moji strany od odpadu zachraňuje jen perfektní vizuální zpracování a hudba. Vše bych mohl vystihnout touhle hláškou: https://youtu.be/x9wzX_Hx6jg K hororu měl dle mého Slunovrat docela daleko, přesah z něj necítím a filmy jako Rituál nebo Čarodějnice řadím mnohem výš.
Černá smrt (2010)
Očekával jsem trochu hutnější atmosféru doby, větší obavy a strach hrdinů z morové epidemie. Toho jsem se příliš nedočkal (to např. v Sedmé pečeti je černá smrt daleko sugestivnější a přitom se jen tak prolíná příběhem), ale přesto nemohu říct, že by mě tento film nezaujal. Sean Bean je klasicky dobrý, příběh neurazí a dostatek násilí tak nějak koresponduje s většinovou představou o středověku.
Return of the Frontiersman (1950)
Zapomenutý western, který však i díky svoji skromné stopáži dokáže zaujmout.
Letící šíp (1957)
Lehce nadprůměrný western, který bych však nedoporučoval divákům, kteří mají v rámci tohoto žánru jen základní "divácké vzdělání", tzn. viděli snad jen Leonovu dolarovou trilogii, Tenkrát na západě a Sedm statečných, příp. vinnetouovky. :) Letící šíp je dle mého názoru záležitostí pro skalní fanoušky westernů. Námět příběhu je zajímavý, zpracování není z nejhorších a výsledek tedy dokáže potěšit. Sám si umím představit, že bych si Fullerův film ve vzdálenější budoucnosti ještě zopakoval.
Můj vysvlečenej deník (2012)
Celkem pohodová jednohubka ze života adolescentů a jejich problémů, z nichž některé mohou končit i tragicky. Veronika Kubařová je ve své roli skvělá a dle mého předčí všechny své herecké kolegy a kolegyně. Už jen díky ní není Můj vysvlečený deník úplnou ztrátou času.
Archiv Z (2012) (pořad)
Samozřejmě jsem neviděl všechny epizody a ani ty, které jsem viděl, jsem nesledoval systematicky od začátku. V současnosti, kdy evropským kontinentem zmítá koronavirová pandemie a jsou rušeny zápasy play-off hokejové extraligy, resp. všechny soutěže, považuji tento počin za velmi přínosný. Fanoušek a divák si také jistě rád připomene různá utkání z naší nejvyšší ligy, kdy se na ledě proháněli hráči, jejichž jména jsou dnes již legendární, např. v roce 1993 mladičký David Výborný startoval svoji hvězdnou kariéru. ČT nemohla Archiv Z (znovu) nasadit na obrazovky ve vhodnější dobu...
Černá smrt (2004) (TV film)
Tento dokument mohl být rozhodně ještě propracovanější, zaměřit se na více oblastí v Evropě a nejen na Itálii, Francii a Anglii. Spousta informací, která jsou zajímavá, nebyla vyřčena, což je velká škoda. Největším kladem tohoto počinu tedy zůstávají citovaná dobová svědectví. Dabingovou záměnu obilí za kukuřici (ve 14. století asi těžko) lze prominout, ale stávat by se to nemělo.