Recenze (3 961)
Equalizer 2 (2018)
Rozjezd, při kterém Denzel pořeší několik jednorázovek a zmlátí/zmrzačí/zlikviduje různé zlé typany je fajn, ale jeho hlavní mise je celkem nudná a zajímavější je vedlejší linie s mentorováním mladého umělce. Padouch-zrádce je z dálky jasný a finále ve větrné přímořské vísce má sice zajímavý setting, ale já ho odzíval.
Lovec policajtů (2001)
Jednorázový Seagalův comeback před definitivním pádem do videobahna (technicky šlo do kin ještě následující mizerné Na pokraji smrti). Seagal ještě ve formě, ale kromě fajn úvodního přepadení kolony na mostě, si z toho filmu po letech nic nepamatuju. Nejsnesitelnější film akčního hrobaře Bartkowiaka.
22. míle (2018)
Jedním z důvodů, proč miluju akční filmy, jsou - vedle akčních scén, násilí, dynamického vyprávění a charizmatických hrdinů - jejich klišé. A moje nejoblíbenější klišé je, že kdykoli v akčním filmu někdo někoho nebo něco někam eskortuje, eskorta nikdy nedojede poklidně do cíle. Nikdy. Nejčastěji jde o vězeňský autobus či letadlo (DALŠÍCH 48 HODIN, UPRCHLÍK, NENÍ ÚNIKU, CON AIR, ŠERIFOVÉ, ŘEČ PENĚZ - tady všude tahle scéna startuje zápletku), ale ještě lepší bývají celé kolony (JASNÉ NEBEZPEČÍ, LOVEC POLICAJTů, M: I 3). Některé filmy pak tohle klišé dokážou natáhnout na celovečerní stopáž. Může to mít podobu obléhačky, kdy je převoz přepaden a hrdinové se musí po zbytek filmu bránit útočníkům na jednom místě (PŘEPADENÍ 13. OKRSKU, VOSÍ HNÍZDO) nebo běhačky městskými ulicemi, kdy se hrdinové po přepadení transferu snaží i nadále doeskortovat eskortovaného do cíle s pronásledovateli v patách (16 BLOKů a právě MILE 22). Zatímco v 16 BLOCÍCH eskortoval zločince vyhořelý polda (a vlastně šlo o buddy movie) a eskorta byla přepadena krátce po začátku filmu, v MILE 22 je to naopak tým špičkových agentů s ultra hightech zázemím a k eskortě, jejímu přepadení a útěku před pronásledovateli dojde v druhé polovině, po (zdánlivě) nesouvisející úvodní akci a představení týmu a zápletky v polovině první. Scénář kašle na postavy a rafinovanější děj a jen předepisuje Wahlbergovi cool moudra a hlášky, takže třeba Malkovich je tu dokonale zbytečný a hraje jen rutinního Malkoviche. Akce je dost, jednu dostaneme na úvod a druhá polovina filmu je de facto jedna velká akce, která potěší řadou vychytávek (třeba podříznutí krku o rozbité okénko auta), bohužel ve snaze o dravost je zmrvená chaotickým střihem. Wahlbergův hláškující a s gumičkou si hrající suverén mě bavil, na Cohan a Rosey se dobře koukalo a Iko si párkrát efektně kopnul. A díky krátké stopáži to rychle uteklo. Po dlouhé době Berg natočil něco, z čeho nejsem naštvaný a co si pustím znova.
Bohemian Rhapsody (2018)
Rád bych viděl i nějakou tu kontroverzní, na dřeň jdoucí verzi příběhu Freddieho a Queen, ale spokojený jsem i s tímhle feel good hudebním filmem, který črtá standartní story vzestupu, pádu a smíření (a hledání vlastní sexuální identity), ovšem za doprovodu nesmrtelné hudby a s famózním výkonem Rami Maleka jako Freddieho.
Bodyguard (2018) (seriál)
Supernapínavá úvodní čtvrthodinka se zmařením teroristického útoku ve vlaku a nástup dvou zajímavě nejednoznačných postav - robototicky vystupujicího profíka, kterému zřejmě hrabe, a dost možná bezskrupulózní ambiciózní političky. Tak svižný pilot jsem už nějakou dobu neviděl. A i zbytek seriálu výborně šlape, udržuje v napětí a překvapuje.
Babylon Berlín (2017) (seriál)
Po prvních třech dílech jsou mi pořád srdečně ukradené jak postavy, tak to, co se tam děje. A balím to. Ale ta kaleidoskopická znělka je luxus největší.
Apostle (2018)
V první, thrillerové polovině Evans vysekává - až trochu mechanicky - jednu napínavou scénu za druhou a naznačuje přítomnost něčeho nadpřirozeného, v druhé rozjíždí temné, brutální, krvavé a nepříjemné finále, které místy nezapře, že ho točil rejža RAIDU (jehož pokračování bych od Evanse viděl radši), viz. rvačka s břitvou v chalupě. Z herců jsem se těšil na Michaela Sheena v roli vůdce sekty, ale ten nic moc nepředvedl a naopak vše táhne Dan Stevens v hlavní kladné roli, který paradoxně působí výrazně úchylněji než záporák. Celkově to není špatně napsané ani natočené, ale moc mě to nezaujalo.
La casa de papel (Antena 3 version) - Efectuar lo acordado (2017) (epizoda)
Svižný pilot se sympatickými postavami, ve kterém hned začíná zahadná megaloupež, u níž nevíme, v čem přesně bude spočívat.
Vlak plný peněz (1995)
Prostředí metra a heist zápletka s výplatním vlakem jsou fajn, stejně tak postavy a herci. Ale aby z toho byla opravdu zábavná buddy jízda, chtělo by to přitlačit na akci, fóry i tempo.
Ray Donovan - Série 2 (2014) (série)
Druhá série nebyla taková palba jako ta první, ale napínavé finále slabší dojem napravilo.