B4TM4N

B4TM4N

Vojtěch Jeřábek

okres Praha
architekt v atelieru jezdci

13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
    • 21.11.2017  23:58
    matka! (2017)
    *

    Poraženecká, všežerná, sebelítostivá apologetika narcistně vynucované pseudoumėlecké onanie, která vyčpěla už ve čtvrtině 8 a 1/2. Aronoffskyho auteurství je nejnespolehlivější kvalita dnešního filmového provozu.

    • 22.2.2016  14:38
    Saulův syn (2015)
    ****

    Jakkoliv to zní nepatřičně, má Saulův syn proklatě blízko ke Cuarónově Gravitaci: brilantně nasnímané, v na dřeň očištěném základu mrazivě působivé dílo, které této ryzí strohosti bohužel zcela nevěří a zpětně ji balí do přebytečných atraktorů (zde eskapistická, příliš prvoplánově filmově-scénáristická linie).

    • 24.1.2016  22:46
    Ex Machina (2014)
    ***

    Přes touringovskou konversační vatu - a hipstersky ležérním, smysl nedávajícím zneplatněním základního předpokladu tohot známého testu AI - velmi často vystoupí na povrch pravá tvář Ex Machiny. Tou je poměrně tuctové, ale civilně subtilní romantické drama, s netuctovým obličejem Alicie Vikander. Oproti obdobně, ale mnouhem soustředěněji zamířené Jonzeho Her zploštělá jednohubka.

    • 23.12.2015  03:20

    Rozverný lynč (nejen) z úst soudobého kádrováka Davida Černého, pózujícího zásadně před svými klenoty, prokládaný četnickohumoreskovými přehrávanými (a velmi přehrávanými) pasážemi a smrští místy velmi bulvárně podávanými pravděpodobnými pravdami autorů. Burleska o jednom neoddiskutovatelném lidském monstru tak zároveň divákovi poskytuje především útěchu, že Pravdu! inscenující autoři dnes nemají k dispozici Vašovy nástroje a aparát - i když po tom velmi okatě touží. Naštěstí drží v rukách pouze propagandistické manýry ve střižně i kolovrátkovém narativu vypravěče, které při kritickém čtení zbavuje tento dokument posledních zbytků smyslu a relevance.

    • 8.12.2015  10:05
    Hamlet (divadelní záznam) (2015)
    *

    Zbytnělá kostnatost imperativu klasiky: v této podobě nemá v roce 2015 recyklace Shakespeara žádný smysl.

    • 6.12.2015  21:18

    Prvních expozičních 60 minut jsou na sebe vrstveny velmi pečlivě kladené otázky, aby byl divák následně vytržen bezdůvodně zařazenou akční vsuvkou, předznamenávající přechod k pohříchu šablonovité báchorce o soplícím dobračisku v luxusním kabátu. Všechny nastíněné třecí (a tudíž potenciálně podnětné) plochy jsou tímhle dramatickým střihem dramaturgickycky zcela nesmyslně odsunuty mimo filmovou optiku a nahrazeny voskovými kulisami jednoho osobního hrdinství v srdci CGI NDR. Škoda.

    • 11.10.2015  22:45

    Kde Trier v Nymfomance nabídnul čechovovskou i metaforickou doslovnost v rámci ryze intelekuálního konstruktu, Vie d'Adéle je dílem živočišně fyzickým a velmi důsledně narativně omezený (a omezovaný). V tříhodinové stopáži výjimečně subtilní film: jak výrazově, tak tematicky sevřený, traktovaný pouze nekompromisním střihem.

    • 11.10.2015  22:25
    Odpojit (2012)
    ***

    Snaha o sociální kritiku na první dobrou. Bez větších ambicí otázky skutečně reálně pokládat, na druhou stranu se Disconnect poměrně úspěšně vyhýbá šablonovitému moralizování (nikoliv ovšem šablonovitosti).

    • 13.9.2015  01:38
    Triumf vůle (1935)
    ****

    Nacisticky přesná paralela k Chaplinovu legendárnímu vůdcovskému projevu: kolektivní vůle implikovaná jedním Hlasem. Dodnes je tento model vědomé omezenosti ve prospěch "pohody" velmi populární.

    • 4.9.2015  01:08
    Amy (2015)
    ***

    Kapadia si to dělá příliš lehké. Paradoxní exploatací množství soukromých a bulvárních záběrů konstruuje věrohodný příběh lidské bezmoci vůči vlastní slávě. Zdráhá se však jít do hloubky, za kritiku první šablonovité figurky, která se nabízí. O tlaku mašinerie hudebního průmyslu se dozvídáme z velmi ustrašených náznaků, zcela chybí refexe destuktivního vzahu statutu celebrity ke svému nutně servilnímu okolí. Jenže...i přes to všechno Amy funguje výborně.

    • 6.8.2015  23:09
    Sense8 (TV seriál) (2015)
    *****

    Bezelstná a vypulírovaná "člověčinka" - ovšem bez toho patetického slizu, co se zpravidla k podobně laskavým kouskům lepí. Čirá tvůrčí radost sourozenců Wachowských, která s přehledem táhne to vlastně velmi konzervativní klouzání po lesklém povrchu jinakosti.

    • 2.8.2015  22:58

    Motivačně obsahově zcela zbytečný první díl a animace na výtvarné úrovni obalu cereálií. A pak je tu Millerův životní záblesk se stárnoucím pachatelem dobra, republikánským dvojblokem Regan&Clark a psychoanalytickým Jokerem.

    • 11.4.2015  23:12
    Divoši (2012)
    ***

    Svůdně natočený naivistický světobol. Formálně propracovaný, ale ve své uvědomělosti mnohdy zbytečně selhávající úlitbami pro první signální.

    • 15.2.2015  08:05
    Noe (2014)
    **

    Emočně i motivačne nefuknkční podobenství o etickém harakiri a vyčerpávané planetě. Noah se mohl osvěžující globálně-společenskou kritikou, pro svůj úkol však zvolil háv cikánské kartářky. Člověku se dere na mysl Fontána: jako by měl Aronofsky potřebu se vždy po několika mrazivě realistických dílech transcendentálně očistit bezzubou duchovní rozpravou.

    • 31.12.2014  21:38
    Lucy (2014)
    *

    Až příliš bezelstně doslovná točená zmrzlina.

    • 29.12.2014  13:01

    Fetišistický bonbónek. Pohladí oko, než ho penetruje kudlou. Pro milovníky secese povinnost.

    • 28.12.2014  12:33
    Aféra (TV seriál) (2014)
    ****

    Poctivý příspěvek do žánru american tragedy, s tendencí překlopit se do krimi. Tato tendence je zatím přinejlepším rozpačitá, narativní schéma dvou rovnocenných vypravěčů a držená civilní intimnost jejich vyprávění však po první sezóně misku vah bezpečně převažuje. O kvalitu druhé se ale velmi bojím...

    • 24.10.2014  23:26

    Donnie je asi nejlepší filmovej řezník, ale Vlk má tak prašivej scénář, zbrklý střih a podivně osmdesátkově úchylnou režii, že prostě nejde v mezi-choreografických pasážích zavírat oči a uši. Je jich totiž prostě moc a svou unylou sladkobolností atakují divákovo rektum vskutku alpinistickým stylem.

    • 15.10.2014  17:44
    Croft (2013)
    ***

    Zbastlit tohle Greengrass s Ginou Carano, mírně by si přihnědnul textil i Gareth Evans. Ale jenom mírně.

    • 1.10.2014  22:38

    Videohra, která nedokáže plnokrevně přenést frustraci z repetice na obrazovku (já vím, kdo by pak na to koukal). Scénář si dost výrazně pomáhá vytvořením vlastního, nikdy ne uspokojivě vysvětleného časoprostoru, takže kolečka skřípou celkem často, ale tváří se u toho dostatečně šik. A vy se u toho veskrze bavíte a polopaticky spějete ke konci, který se bolestivě posledních devadesát minut (b)análně nabízí. Natož, aby Tomíkova cesta byla někdy špikována ohrožením neustále se restartujícího geroje či zahalena v otázkách o konstantní válce.

    • 26.9.2014  21:27
    Proces H (TV seriál) (2009)
    **

    Absolutní nula přidané hodnoty k (tak nějak očekávatelně) strhujícímu archivu. Mluvící hlavy u debilního stolku s lampičkou, patetický komentář o "přikládání ohně do kotle třídní nenávisti". Repetitivní a zároveň manipulativní obrazový podkres jdoucí ruku v ruce s okouřenou orchestrálkou při jakékoliv důležitější scéně. Kontext a interpretace se nekonají, na patře zůstane pouze echo "socialismus, socialismus, socialismus...", o který si vyláme zuby další český demokrat.

    • 17.9.2014  18:01

    Na spanilou jízdu kritického myšlení se Stone příliš často uchyluje k domněnkám a zjednodušení, přesto však rámec díla přesahuje 90% copypastové dokumentární historické produkce. Je zajímavé sledovat, jak kriticky smýšlející dokumentarista na naší veřejnoprávní televizi najednou netočí dokument, ale autorský esej, který musí být pro jistotu vysílán v nejvypečenější časy. O co šťavnatější je obsah, pohříchu často podtrhává nohy časová osa narativní formy, která vždy odvypráví ucelenou linii a pak se v čase vrací k jiné, paralelně probíhající. Neustále se tak překrývá antidatace událostí ve vztahu k dynamicky se měnícím ambivalentním postojům jednotlivých aktérů, což čitelnost vývoje jejich osobnosti a smýšlení zrovna neulehčuje. To však nemůže anihilovat fakt, že Americké století je povinná četba jak vyšitá.

    • 26.8.2014  22:32

    Místy až nesnesitelně naivní duel, jehož hravý vizuál přetéká vzhledem k souběžné kanonádě Chomskyho slov přehršlí nápadů, které tak musí nutně utrpět. Vlastně je to takový oduševnělý večerníček.

    • 25.7.2014  23:35

    Nezvykle vystavené setkání žáka a učitele, fanouška a jeho idolu. Pro jakýkoliv druh tvůrčí činnosti kvinesenciální experiment, pro trierofila vydatná sonda pod jednu z vrstev kůže. Jeden z nejhodnotnějších příspěvků o percepci Vzoru a jeho Díla, co znám.

    • 24.7.2014  13:07

    Rozpolceně sladkobolná sociální bublina, která však poměrně úspěšně balancuje na hraně kýče a šedé (ve smyslu odstínu černé) komedie. Směsice místy až patetické střízlivosti a poněkud neobratná snaha o souboj s klišé "udělat si to na konci hezký" ve výsledku tvoří veskrze podařený středostavovský dojímák, který rozhodně netřese se zaběhnutými schématy tak, jak by si přál, přesto však pokládá řadu podnětných otázek. A to není málo. Slabší 4*.

    • 16.7.2014  00:11

    Elysium ozvláštněné nápaditým lineárním průřezem panské a rabské společnosti, skrze který se poměrně nenápaditě prosekává revoluční dialektika, vedená pohříchu těžce necharismatickým Evansem. Osvěžující korejská hravost, která místy probleskne, neutáhne dnes již tuctový holywoodský "levičácký kus".

    • 7.7.2014  08:30

    Spring breakers + budget - koule (já vím, Sophie). A pak je tam ještě Emma, ale zase tam není kudla, která by se jí (a ostatním) koukla pod kůži. Celé je to hodně *bling*, ale to je dnes až příliš jednoduché: staré dramatické pravidlo tvrdí, že pokud se na plátně objeví cibule, je nutno ji rozkrájet na plátky; tady se pouze voyeursky obdivodsuzovala slupka.

    • 5.7.2014  09:29

    O řád zábavnější gulášokočkopejskopastiš než jednička, což ovšem jaksi pořád není výhra, že. Místo unyle vážně béčkového béčka tu máme prostou (staro)mládeneckou fantazii - nic víc, nic míň. Cituje se o 106, ale marná sláva: pocitu, že se señor Roberto potenčně více méně vystřílel - či, chcete-li, vycákal - zhruba někde u Desperada, se prostě nezbavíte. Obzvláště, pokud potřebujete k rozvibrování první signální trošku preciznější rány humor/panzerfaustkladivem, než jakými se tu ohání Trejo a spol.

    • 8.6.2014  22:45
    Lidice (2011)
    odpad!

    Tvůrčí impotence tváří v tvář fatálnosti dějin. Ty zřejmě nelze interpretovat (a nebo alespoň rekonstruovat) jinak, než kýčovitou vztahovkou. Jediné emoce, které se v člověku během útrpného sledování objeví, souvisejí pouze s fyzickou insultací tvůrců - a to je poněkud málo. Neschopnost využít alespoň v náznaku potenciálu perspektivy "lidického vraha" a utopení všech potenciálně silných situací ve sladkobolném medu je tváří v tvář závažnosti zpracovávaného tématu nesmírně frustrující. O zhovadile instagramových barevných filtrech a alkoholicky vedené ruční kameře raději pomlčet.

    • 8.6.2014  11:03

    Look, glamour everywhere! Nějak mi tohle spojení uvědomělého estéta Caryho a fashion labelu nejde dohromady. /// EDIT: Tak Maiyet je dokonce prý projekt emancipační. No...

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace