Recenze (522)
Bůh masakru (2011)
Skvělá back-and-forth, line-for-line tahanice, běžící v maximálním konverzačním tempu. Je jen dobře, že Polanski zaseknul stopáž někde v sedmdesáté minutě, víc by tento vyčerpávající one-room formát neunesl. Naopak jediná věc, co snímku škodí, je poněkud sterilní režie a kamera (no jo, divadelní, civilní, že...prdlajs, sterilní!), která by přece jen mohla ještě trochu přitlačit na pilu pro dokonalejší výsledek. A co se týče postav, jasná konverzační chemie, odehrávající se ve všech druzích baněk a křivulí, je mezi Christophem Waltzem a Johnem C. Reillym.
Drive (2011)
Duch osumdesátek, to je to, oč tu běží. Přešlapávání mezi takřka meditativně laděnou rovinou citu a cti a následné naskočení do velmi brutálního drajvu nožů, vidliček a brokovnic je vybalancováno ve velmi přesném mixu. Paradoxně je Drive jeden z mála filmů, který by mohl být delší - určitě by se snesla nějaká bonusová "šoférská" akce. Ale možná, že by to tempo filmu nesneslo. A na něm celý tento počin stojí: rytmické budování atmosféry, až po úplné souznění s hlavním hrdinou, skrze pasáže snově bezeslovné a postupné přilévání kýblů krve do divákova ohně...Vše do sebe pěkně zacvakává, až na rádiový postup LA Clippers do play off!
Tulák z širých plání (1973)
S nadsázkou řečeno takový Dogville z pohledu zaprášeného chlapáka. Poměrně vtipně podané, mystický závěr sem celkem sedí. Ale celá výprava filmu je taková poněkud skromnější, než by se slušelo a Clint svou skoroprvotinu z režijní židličky popotahuje poněkud zdlouhavě, než by bylo zapotřebí (úplně toho Leoneho správně nevstřebal). Ovšem herecky samozřejmě charakter!
Shinboru (2009)
Velmi vtipně provedená osahávačka barokních pindíků se dělí o svůj prostor se zbytečnou druhou, wrestlerskou linií a je završena koncem, který má ambice hodné myšlenky po 12. pivu. Po 45 minutách iritující chování hlavního hrdiny je důkazem, že máme co do činění s vynikajícím kraťasem, nataženého do podoby řídkých spodek. Slabé 3*.
Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
S odstupem všech těch let a prodlouženou Blu-Ray verzí na obrazovce jsem sám pro sebe překvapivě došel k závěru, že pokud existuje nějaká esence "velkofilmu", je to právě LOTR. SW, Matrix, Batman...nic epičtějšího není. A navíc Společenstvo zcela jistě předkládá nejvyváženější podívanou, co se mixu akce/emoce/Frodo-vopruz týká.
Kovbojové a vetřelci (2011)
Co udělá kovboj, když mu začnou svítit hodinky? Tak tohle se tu taky nedozvíme...A ještě tak otázka do lénu: kdy se dočkáme filmu, kde Emzáci nebudou mít prstíky, spodní běhy i lebkovnu? Veškerá invence tohoto filmu bohužel končí u "nadpisu", který slibuje věc, která by za zcela jiné konstelace mohla fungovat. Nebo kdyby tam alespoň nebyla ta podivná oLívie.
Pařba v Bangkoku (2011)
Chlup vytržený jedničce z prdele aneb totální scénáristická nemohoucnost. Když jsou nejvtipnějším momentem filmu závěrečné titulky, většinou bývá něco špatně. A ne, není to Mike Tyson.
Leonardův deník (1972)
Velmi vtipné srovnání!
Farmář hledá ženu SK (2010) (pořad)
Těžkotonážní sádlovitosti se ztrapňují pod neskutečně jízlivým drobnohledem pana moderátora. Skvělej výplach.
S Italem v kuchyni (2009) (pořad)
Velmi sympatické podání italské gastronomie pro nás, domácí patlaly, pod taktovkou fanouška své babičky Manu Ridiho.