B4TM4N

B4TM4N

Vojtěch Jeřábek

okres Praha
architekt v atelieru jezdci

13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 18.3.2012  00:12
    Pouta (2009)
    ****

    Nejlepší český normalizační film. Dost možná proto, že až tak moc "český" není: nenajdeme tu žádné človíčky ani lidičky, žádnou hřejivou slovanskou, pospolitou náruč. Hlavní devízou filmu je skvělá Sifonova hudba, tepající jako nervový plyn do vašich emocí, která se pojí s (na zdejší poměry) nápaditou prací s kamerou. Pouta nám nabízejí důležitý pohled na problematiku kterou je česká tvorba nesnesitelně prolezlá, bez typické relativizace, což je velmi důležité. Špína, beznaděj, patologie, obsese. Slabost a nedostatečnost ideí. Ondřej Malý je excelentní hajzl, který v člověku oproti všem očekáváním nakonec vycedí i určitou míru sympatie. Bravo!

    • 28.2.2012  14:22
    Once (2007)
    ****

    Nejlepší hudební videoklip, co znám. Skvělá titulní "oskarka", příjemný civilní look. Takhle má vypadat romance!

    • 14.2.2012  18:19

    Místo cigára čokoládový panděro? Vína usrkávat? Na Dylana někdo ušil chomout...

    • 11.2.2012  21:42
    Osm a půl (1963)
    **

    Nesmírně přeceněný kus vyznačující se (alespoň v mé, řádně pirátské verzi) ohavným postsynchronem a neuvěřitelnou plytkostí podání. Legenda, která na rozdíl od Kwai-Cheng Caina nepokračuje.

    • 10.2.2012  22:46

    Dost možná nejlepší "duologie" vůbec. Dynamická "divadelní" prezentace dramatu se po přesunu do Paříže ještě více zdokonalila a smekám oběma protagonistům, jak se s touto náročnou dramaturgií vypořádali. Dlouhé pasáže procházení se po do správné míry "všedních" exteriérech jsou díky správnému tvůrčímu rozhodnutí narušovány minimem komparsu. A dialogy? Ty jsou samozřejmě opět skvostné.

    • 9.2.2012  09:28
    Sucker Punch (2011)
    **

    Pokud nejpřirozenější věcí, která se ve filmu objeví a potěší váš, jsou parní nacisti a dál už nic, tak je někde zakopán pořádně uleželý pes. Rádoby motivační, rádoby uslintané, rádoby přepálené. Film ani ne napůl cesty.

    • 7.2.2012  14:58
    Horor v Manile (TV film) (2008)
    *****

    Rocky live.

    • 28.1.2012  23:48

    Film, od kterého jsem nic nečekal, splnil své poslání asi nejlepším myslitelným způsobem. Jediná otázka vyvstává, zda si několik těch kousků mozaiky neplete všednost s klišé. Nu, řekl bych, že občas ano.

    • 27.1.2012  14:40
    Hra o trůny (TV seriál) (2011)
    ****

    Velmi ambivalentní série, ve které se tu ve více, tu v méně úspěšném poměru mísí kromobyčejně napínavý svět intrik, podlosti a zrady se samoúčelnou úchylností a brutalitou většiny scén. Proč alespoň jedna postava nemůže dokončit svoji dobře napsanou repliku bez toho, aniž by v pozadí došlo ke znásilnění/odhalení ohanbí 150kilového muže/dekapitaci/defekaci? Tohle je nějaké "nové a realistické pojetí fantasy"??? Ne, je to ověnčení zřejmě velmi solidní předlohy kupou rádobykontroverzních sraček. Nu, uvidíme, na kterou stranu se překlopí druhá série. V případě ještě větší lacinosti bude pro mě Game velmi, velmi Over.

    • 26.1.2012  07:07

    Velmi překvapivé, jak je Cesta v mnoha ohledech dnešní: ztvárnění Měsíčňanů mnoho nepokročilo, dramatický útěk do lodi...A samozřejmě naivita časů minulých, vykrystalizovaná v kouzelné scéně pochrupování si na Měsíci pod širákem, chumelenice nechumelenice.

    • 26.1.2012  05:31
    Bůh masakru (2011)
    ****

    Skvělá back-and-forth, line-for-line tahanice, běžící v maximálním konverzačním tempu. Je jen dobře, že Polanski zaseknul stopáž někde v sedmdesáté minutě, víc by tento vyčerpávající one-room formát neunesl. Naopak jediná věc, co snímku škodí, je poněkud sterilní režie a kamera (no jo, divadelní, civilní, že...prdlajs, sterilní!), která by přece jen mohla ještě trochu přitlačit na pilu pro dokonalejší výsledek. A co se týče postav, jasná konverzační chemie, odehrávající se ve všech druzích baněk a křivulí, je mezi Christophem Waltzem a Johnem C. Reillym.

    • 1.1.2012  10:39
    Drive (2011)
    *****

    Duch osumdesátek, to je to, oč tu běží. Přešlapávání mezi takřka meditativně laděnou rovinou citu a cti a následné naskočení do velmi brutálního drajvu nožů, vidliček a brokovnic je vybalancováno ve velmi přesném mixu. Paradoxně je Drive jeden z mála filmů, který by mohl být delší - určitě by se snesla nějaká bonusová "šoférská" akce. Ale možná, že by to tempo filmu nesneslo. A na něm celý tento počin stojí: rytmické budování atmosféry, až po úplné souznění s hlavním hrdinou, skrze pasáže snově bezeslovné a postupné přilévání kýblů krve do divákova ohně...Vše do sebe pěkně zacvakává, až na rádiový postup LA Clippers do play off!

    • 30.12.2011  16:49

    S nadsázkou řečeno takový Dogville z pohledu zaprášeného chlapáka. Poměrně vtipně podané, mystický závěr sem celkem sedí. Ale celá výprava filmu je taková poněkud skromnější, než by se slušelo a Clint svou skoroprvotinu z režijní židličky popotahuje poněkud zdlouhavě, než by bylo zapotřebí (úplně toho Leoneho správně nevstřebal). Ovšem herecky samozřejmě charakter!

    • 26.12.2011  22:17
    Shinboru (2009)
    ***

    Velmi vtipně provedená osahávačka barokních pindíků se dělí o svůj prostor se zbytečnou druhou, wrestlerskou linií a je završena koncem, který má ambice hodné myšlenky po 12. pivu. Po 45 minutách iritující chování hlavního hrdiny je důkazem, že máme co do činění s vynikajícím kraťasem, nataženého do podoby řídkých spodek. Slabé 3*.

    • 24.12.2011  20:30

    S odstupem všech těch let a prodlouženou Blu-Ray verzí na obrazovce jsem sám pro sebe překvapivě došel k závěru, že pokud existuje nějaká esence "velkofilmu", je to právě LOTR. SW, Matrix, Batman...nic epičtějšího není. A navíc Společenstvo zcela jistě předkládá nejvyváženější podívanou, co se mixu akce/emoce/Frodo-vopruz týká.

    • 17.12.2011  10:49

    Co udělá kovboj, když mu začnou svítit hodinky? Tak tohle se tu taky nedozvíme...A ještě tak otázka do lénu: kdy se dočkáme filmu, kde Emzáci nebudou mít prstíky, spodní běhy i lebkovnu? Veškerá invence tohoto filmu bohužel končí u "nadpisu", který slibuje věc, která by za zcela jiné konstelace mohla fungovat. Nebo kdyby tam alespoň nebyla ta podivná oLívie.

    • 13.11.2011  01:08

    Chlup vytržený jedničce z prdele aneb totální scénáristická nemohoucnost. Když jsou nejvtipnějším momentem filmu závěrečné titulky, většinou bývá něco špatně. A ne, není to Mike Tyson.

    • 11.11.2011  09:55

    Velmi vtipné srovnání!

    • 6.11.2011  21:54
    Farmár hľadá ženu (TV pořad) (2010)
    *****

    Těžkotonážní sádlovitosti se ztrapňují pod neskutečně jízlivým drobnohledem pana moderátora. Skvělej výplach.

    • 6.11.2011  21:52
    S Italem v kuchyni (TV pořad) (2009)
    ****

    Velmi sympatické podání italské gastronomie pro nás, domácí patlaly, pod taktovkou fanouška své babičky Manu Ridiho.

    • 6.11.2011  21:50
    Áno, šéfe! (TV pořad) (2011)
    ***

    Paradox televizního formátu: na rozdíl od české mutace je zde primárně ukazována (velmi sympatická) snaha restauratérům pomoct. Je ovšem možné, že náš vulkán Zdenda dělá taky něco podobného, jenom jaksi do finále se poté sestříhá to pravé televizní, a to je SHOW. A tady čistě kuchařskému Žídkovi ne že dochází palivo, ale on snad nemá ani natankováno. Pokud se někdo nezasměje nad jeho čechoslovenštinou (která má asi přibližně stejnou zásobu, jako když si já utahuju ze Slováků), tak hlášku aby člověk pohledal. Jakožto primárně gastronomický pořad se mi Áno celkem zamlouvá, ovšem v tom případě mu škodí jeho vlastní jméno a s ním spojený očekávaný obsah.

    • 6.11.2011  21:39

    Těžce klišoidní, v jádru infantilní dětská spatlanina, protkaná úžasnou estetikou bojujících letců.

    • 23.10.2011  09:53

    Příznačně tupé (ve smyslu obroušených špiček) finále. Emoce redukované na umřel/přežil, výprava v duchu fantasy minimalismu (WTF?). Ani jeden "dětský" herec neumí zahrát líbačku. Brr. A proč You-know-who mluví jako hadí kastrát? David Yates je člověk, který umí pozoruhodnou věc: poutavě natáčet velkou nudu, do které HP sérii dostal. Kdyby z jeho 4 filmů byl dohromady jeden, asi by se nic nestalo. Jím kočírované díly sice po celou, mnohdy značně dlouhou stopáž udrží pozornost diváka celkem bez problémů - ale při závěrečných titulcích se vám vybaví pouze obrovské CO? a PROČ? Veliké plýtvání potenciálem námětu, který se díky své zprofanovanosti mohl stát i kultem filmovým. Takhle si ale po opadnutí hypu na něj nikdo ani nevzpomene, narozdíl od SW, LOTR apod.

    • 9.10.2011  17:07
    proStory (TV pořad) (2011)
    ****

    Důležitost uvedení tohoto pořadu v ČT jednoznačně převyšuje jeho formální dokumentaristickou kvalitu - to na úvod k mému hodnocení. Zatímco "natáčení" architektury se tvůrcům víceméně daří - i když veskrze fotograficky-statickým způsobem (a šlo by to i jinak?), značné limity mají tvůrci co se týče vhledu do dané problematiky. Celý pořad tak stojí a padá na osobnostech jednotlivých autorů, dokumentaristé se v podstatě zmůžou na pouhé "konfrontace z ulice". Ty jsou naštěstí většinou po čertech zábavné, až remundovské. Otázka je, jaké má tento pořad možnosti u laiků. rozhodně na ně není primárně mířen - a tím vlastně architektuře poukazuje poněkud medvědí službu, ale díky aspoň za ni.

    • 11.9.2011  12:10
    Thor (2011)
    ****

    Velmi zábavná komiksová hříčka, která si je poměrně dobře vědoma své celkové non-sensovosti. K tomu ulovila velký počet po právu zvučných jmen i do těch nejmenších "roliček" a vytrvale buší do vaší bránice různými WOW a WTF momenty. Mít Thor asi tak třikrát větší kladivo, filmu by to jenom ještě více prospělo ;)

    • 8.9.2011  21:35
    Hanna (2011)
    ***

    V rytmu elektra sypající akce, které někdo zapomněl dát do vínku trochu emocionální naléhavosti. Ale Saoirse je skvělá, taková fiktivní dcera Umy Thurman.

    • 3.9.2011  23:15

    James Stewart, připomínající svým bodrým bobrolovcem spíše vystoupení Erica Idlea, a spousta patosu kolem. Jinak ale velmi výpravné dílo, nacpané až po strop všemi myslitelnými hvězdami a hvězdičkami westernového žánru. Jako třešnička na dortu, se pak jeví jakákoliv akce, která je pokaždé uchopena velmi nápaditě a kvalitou i četností splňuje pravé šafránové parametry.

    • 3.9.2011  01:35

    Před shlédnutím tohoto snímku jsem měl velké obavy, aby u mě Lars neztratil svou auru dokonalosti. Nestalo se tak. Ačkoliv Selma (úžasný eskymácký diblík - či snad cvalík? - Björk) svou povahou zapadá do Trierovy Zlaté trilogie, zbytek filmu však spíše retroaktivně uzavírá "dvojdílnou trilogii" americkou. Díky své čisté (romantické? naivní?) duši se nechá postupně semlít většinou svých "přátel" a konečně i americkým systémem "lidové" spravedlnosti. Ač by se to z popisu filmu nezdálo, je místy nesmírně hravý: našince především zaujmou vcelku trefně (v porovnání se všemi ostatními odkazy, které nám kdy nějaký tvůrce ve filmu zanechal - holt ono není moc důvodů, proč nás nějak více obejvovat...) používané čechismy (výše zmíněný "cvalík" s anglickou výslovností je obzvláště úsměvná perla). Dále je zde část, které jsem se nejvíce obával, a to muzikální čísla: nemůžu se rozhodnout, zda k jejich grotesknosti dospěl režisér z pozitivního přístupu k americkým "stepovačkám" (a reprezentují tedy záblesky naděje), a nebo jimi (pro mě velmi pochopitelně) pohrdá - a symbolizují tedy absurditu celé americké happy společnosti. Co se týče obsazení, tak Björk kromě občasného pokukování do kamery (pokud to teda není nějaké to Dogma!) rozhodně nezklamala a je taková...velmi osobitým způsobem roztomilá. Z dalších je to především Catherine Denevue a Peter Stormare, no a nesmí se zapomenout i na tradiční mistrovy spolupracovníky v epizodních rolích. A kdyby na konci alespoň na okamžik nevykoukly slzy, tak by to nebyl ten správný ryzí Lars! (Když už jsem u toho: kde je tu jaké tlačení na pilu? Zajímalo by mě, co by tak dle zdejších představ měl člověk v popisovaných posledních okamžících dělat. Asi stát jak Pierce Brosnan...)

    • 23.8.2011  00:40

    Po tom, co se kolem Fast Five rozjel skoro až "hypest hype", jsem byl na snímek převelice nadržený...a nyní se cítím lehce zklamán, ale pouze příležitostně, to je třeba zdůraznit. Tak především: akční scény jsou špičkové. Očekávaný testosteronový boj dvou hlavokožců se sice z důvodů takzvaně dějových neodehraje velkolepě na závěr, ale i tak funguje od expozice postavy Rocka jako skvělý magnet. Děj je tradiční "rychlozběsil", stejně tak i obsazení. Trestuhodně ovšem povětšinou selhává hudební složka, kdy tentokrát "lokální repery" chca nechca museli představovat ti brazilští - a dopadlo to teda všelijak, to už radši Maxe Cavaleru, nebo tak něco. Co je však největší slabinou filmu, je pohříchu tak trochu i jeho zpětnou kvalitou: zhruba uprostřed se dostaví velmi zbytečná závodní výplň, která je z hlediska událostí předchozích i další absolutně zbytečná; na druhou stranu je ale cool, takže to u téhle záležitosti zase tak nevadí.

    • 21.8.2011  14:04

    One-take, scottish accent & JW labels!