Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Krimi

Poslední recenze (1 589)

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Odchody (2022) (epizoda) 

Režisér třetí a čtvrté epizody seriálu Pán prstenů: Prsteny moci Wayne Chep Yip se vrátil i k režii páté epizody před pauzou, kdy se k seriálu následně vrátí až v osmé a poslední epizodě 1. série. Právě on poté připravuje půdu pro spojení všech dosavadních linek, která by měla vyústit v definitivní válečnou konfrontaci dobra se zlem, největším problémem seriálu ovšem nadále zůstává tempo. I když není srovnávání úplně férové, stačí se například podívat, co stihnou odvyprávět tvůrci seriálu Rod Draka v rámci jedné epizody. Do popředí se vrací Hobiti (nebo spíše jejich plemeno Chluponozí), kdy jejich linka začíná být v detailech zajímavější a zajímavější, především se záhadným cizincem z meteoru v podání Daniela Weymana to začíná být komplikovanější a komplikovanější. Soundtrack Beara McCrearyho poté každým dalším dílem více lahodí uším. Dochází k jednomu zvratu, který ovšem není překvapivý, jak by tvůrci chtěl, alespoň v Jižních zemích (skutečně se z nich časem stane Mordor?) se ovšem začíná schylovat k nebezpečnému konfliktu a především poměrně sympatickým vývojům vztahů, které budou v nadcházející válce potřeba. Jestli se celé této lince dá něco vytknout, je to přeci jen lehká předvídatelnost, především v rámci onoho zvratu. Pořád se dá diskutovat nad tím, jak se má proboha Galadriel v podání Morfydd Clark stát známou Galadriel z trilogie Pána prstenů, v této epizodě je ovšem Galabriel nejsympatičtější. Především i díky momentu, kdy si s Hallbrandem v podání Charlieho Vickerse navzájem projeví svá traumata a bolest, kdy především Hallbrand se jeví jako sympatičtější a sympatičtější hrdina s potencionálně tragickým osudem, právě u této postavy by ovšem byla škoda, kdyby se z ní po čase skutečně stal Nazgûl. Stačí tak doufat, že v následujících sériích přijdou tvůrci s lepší linkou pro tuto postavu. Isildur v podání Maxima Baldryho poté v této epizodě udělá jeden poměrně potencionálně zásadní přešlap, kdy se začíná ukazovat, že Prsten moci možná neměl v budoucnu takový problém nahlodat Isildurovu mysl právě proto, že Isildur od počátku dělal chyby. Prsteny moci pochopitelně nejsou kánonem k dělům J. R. R. Tolkiena, minimálně v rámci kontinuity tohoto seriálu se ovšem začíná jevit, že Isildur bude možná dělat výrazné přešlapy ještě delší dobu před Posledním spojenectvím elfů a lidí. Paradoxní je poté to, že se seriál již pokusil nakousnout několik milostných linek, nejlépe vykreslený vztah je ovšem ve finále mezi Elrondem v podání Roberta Aramaya a Durinem IV. v podání Owaina Arthura. Trpaslíci a především právě Durin IV. si prostě nadále tento seriál kradou pro sebe, Elrond poté v tomto seriálu udělá pro svého trpasličího kamaráda tak krásné gesto, že člověk chce, aby spolu Elrond a Durin IV. v rámci seriálu trávili jen víc a víc času.  Tempo je poté sice nadále problémem, stejně tak nadále ovšem platí, že má seriál nejen skvělou hudbu, ale i nádherný vizuál a především nadále výrazné produkční hodnoty. Důkazem může být i poslední závěr, který jasně naznačuje, že by už příště mohlo jít do tuhého. Tak snad režisérka Charlotte Brändström režijní povinnosti u šestého a sedmého dílu zvládne....

plakát

BANGER. (2022) 

Adam Sedlák je jedním z nejprogresivnějších a bezpochyby i nejtalentovanějších českých filmařů současnosti. Autor senzačního seriálu Semestr a také celovečerní debutant fyzicky nepříjemného a emocionálně silného Domestika, který jen sváděl k tomu, že by snadno chtěl divák od Sedláka víc. A to i když informace o jeho druhém celovečerním filmu BANGER. nepotěšili každého. Český rap, Adam Mišíka a snaha o nahlédnutí na současnou generaci, to je sama o sobě kombinace, kterou by těžce překousl i průměrný pravidelný návštěvník Festivalu otrlého diváka. Šikovnému tvůrci by se ovšem měla vkládat důvěra. A to především proto, že je menší šance, že ve finále šikovný tvůrce zklame. BANGER. tak ve finále nečpí jen ze samotného názvu, protože film samotný je jednoduše BANGER! Film pořízený za 6,9 milionů korun, který se natáčel dohromady 15 dní a byl kompletně točen iPhone je jedním z nejvýraznějších zářezů československé kinematografie posledních let, který Adamovi Sedlákovi ještě více naleští nálepku šikuly a stejně nadějného tvůrce jako byl na svých počátcích třeba Jan Svěrák. Jestli mají nějaké filmy posunout českou kinematografii o kus dál, budou to právě filmy jako BANGER., které od počátku působí dojmem, že by se na takových festivalech v Cannes nebo v Benátkách neztratili. Dvakrát nesejde na tom, zda člověku přijde moderní rap jako znásilnění hudby samotné a sledování filmu s Adamem Mišíkem jako ideální předehra k sebevraždě. BANGER. člověka snadno přiměje k milosti, protože tak silná a energická sonda do subkultury nevzniká každý den. Adam Sedlák má pochopitelně ve svých 33 letech výhodu v tom, že do nitra mladší populace vidí poněkud více jak jeho starší kolegové, přesto nikdo v současné kultuře nedokázal tak silně nahlédnout do generace, která vrchol zábavy vidí v konzumaci drog a často radši hledí do filtrů Instagramu či TikToku. Solidně napsán je protagonista Alex v podání Adama Mišíka, který by rád kráčel ve stopách Sergeie Barracudy, má ovšem problém v tom, že na to tak nemá. I přes prodávání drog a tahanice se zákonem má totiž svůj morální kodex, pod náporem nervů, obav o budoucnost a honem za svým životním snem ovšem přeci jen k jistému podlomování dochází. Po vzoru Dobrých časů a Drahokamu bratrů Safdieových se i zde představuje morálně komplikovaný antihrdina, který má ovšem daleko k opovrženíhodnosti Howarda Ratnera v podání Adama Sandlera, blíže má spíše právě ke Conniemu v podání Roberta Pattinsona z Dobrých časů. Právě při vzpomínání na Adama Sandlera se i zde Adam Mišík pod silným režijním vedením projevuje jako správná herecká volba, která v sobě očividně nějaké to herecké nadání přeci jen má. Právě i proto, že má Alex blíže k naivnímu mladíkovi než vyloženému parazitovi na neštěstí druhých se Mišík jeví jako ta správná volba, se samotným Alexem je poté sice se na plno ztotožnit, protože se při honbě za snem přeci jen dopouští pár zvěrstev, právě přítomnost jeho morálního kodexu to ovšem celé drží na uzdě. Marsell Bendig je poté jako Alexův sidekick Láďa neskutečnou castingovou trefou, který si po vzoru Tomáše Magnuska ihned žádá o nominaci za nejlepší herecký výkon na Cenách české filmové kritiky. Člověk mu snadno uvěří chlapíka, který sebe v rámci 24 hodin neskutečnou várkou omamných látek, je plný nevysvětlitelné energie a přitom zvládá uhrát i vážnější momenty. Bravurní castingová trefa. Při sledování prostě jen stačí koukat, jak málo peněz Adam Sedlák potřebuje, aby dokázal předvést strhující jízdu. Natáčení na iPhone by kdekdo snadno mohl brát jako handicap, roztěkaná kamera ovšem k celému pojetí filmu bravurně sedí a natáčení na iPhone navíc nezahodilo potenciál vynikajícího vizuálního pojetí. Ještě hravější je střih, kdy již dvornímu Sedlákovu střihači Šimonu Hájkovi pomohl Jakub Jelínek a oba pánové jsou zodpovědní za neskutečně hravý střih, který svou hravostí dokáže překvapovat. Jeden příklad za všechny - nikdo doposud nedokázal využít odkaz Josefa Čapka tak fantasticky jako právě BANGER. BANGER. dokáže jít pod kůži, kdyby se poté někdo z nějakého důvodu rozhodl vzít na projekci BANGERU. svou matku, pro ní by šlo o neskutečný horor a zděšení nad současnou generací. BANGER. nepostrádá humor (který nutně nesedne každému), pod onou hravou honbou za snem a rádoby duhou stezkou se ovšem objevují nepříjemné vývoji a když dojde na zmíněné využití tvorby Josefa Čapka, člověk se už v ten moment tak nějak snadno dovtípí, jak to celé skončí. BANGER. přesto zůstává v mnoha svých momentech nevyzpytatelný a zamrzí jen, že film ve finále ztratí doposud fantastické tempo i rytmus. Vše na jednu stranu nevyhnutelně eskaluje, dojde i k nějakému morálnímu vývoji a po vzoru právě filmů bratrů Safdieových není závěrečná cesta vyloženě zalitá sluncem, paradoxně ovšem v závěru po všem doposud předvedeném působí krapet jako po detoxu. Na druhou stranu ovšem právě tato eskalace celého příběhu vlastně působí ideálně, kdy definitivně dochází k sundání růžových brýlí. I v závěru má poté postava Sáry v podání Anny Fialové nějakou hlubší pointu, člověk už ovšem v ten moment jen doufá, že se Bendigův Láďa časem dočká spin-offu. BANGER. především předvádí, že pár omamných látek sice neuškodí, nic se ovšem nemá předvádět. BANGER. působí autenticky v zobrazování stavu z omamných látek či předávkování, především je ovšem v jistých momentech i správně nepříjemná a ostrá, v jistých momentech i hraničí s černým humorem. Když i navíc Sergei Barracuda dokáže působit poměrně herecky přesvědčivě (i v poloze takového dědečka Hříbečka po krk ve fetu) a někdo konečně dá šanci Stacy Cruz i v normálním filmu (pochopitelně bez absence jejích předností), jen to dokazuje, že se filmu chopil šikovný chlapec, který přesně věděl, co dělá a jen mohl v závěru tak trochu přidat na plynu a být ještě krutější. Přesto by byl člověk automaticky v českém filmovém rybníčku rád za tucet filmařů jako Adam Sedlák, tudy totiž vede cesta. Film, který by měl automaticky dostat alespoň 5 nominací na Českého lva.... jen, aby fanoušci dobrých českých filmů za pár měsíců zplakali nad výdělkem (i když propracovaný zvuk má přeci jen šanci). Ti, kteří ovšem volají po změně ovšem mohou Adamu Sedlákovi do budoucna přát jen to nejlepší a doufat, že v kvalitách svých filmů jen tak neklesne. V jeho šikovných rukách by člověk totiž rázem klidně rád viděl i jím vysněné pokračování Mandragory....

plakát

She-Hulk: Neuvěřitelná právnička - Prostě Jen (2022) (epizoda) 

Po vzoru 5. epizody se režie 6. epizody seriálu She-Hulk: Neuvěřitelná právnička chopila režisérka Anu Valia a i tentokrát se dá 6. epizoda označit alespoň. Sama Jen v podání Tatiany Maslany ostatně skrze bourání čtvrté zdi prohlásí, že svatba v rámci seriálu přichází tak trochu nevhod jako svatby celkově a už touhle poměrně zábavnou sebereflexí si šestá epizoda dokáže diváka dostat na svou stranu. Vše ovšem závisí na přistoupení na pravidla hry, které spočívají v tom, že bude seriál She-Hulk prostě a jednoduše víceméně zábavnou jednohubkou, která to jen bude mít těžké s tím, že ne vždy se seriálu daří mít skutečně vtipný. Přesto 6. epizoda několik zábavných momentů má a minimálně snaha o to dělat v rámci Marvel Cinematic Universe něco trochu jiného by se cenit měla. To, že to pořád funguje tak trochu na půl plynu je pochopitelně věc druhá. Minimálně se tu konečně tak trochu rozvíjí linka o nízkém sebevědomí Jennifer Walters, která rázem svoje alter ego úplně nezahazuje, přání její kamarádky Lulu v podání Patti Harrison jí ovšem rázem používat své alter ego na její svatbě zakáže. She-Hulk v tomto ohledu pochopitelně neobstojí jako kdovíjaká charakterní studie ženy s velmi nízkým sebevědomím (i proto, že jeden nečekaný svatební host nenechá zelenou stránku Jen spát), minimálně se tu ovšem ukazuje náznak toho, že Jen v sobě ono sebevědomí může probudit. A paradoxně jí k tomu může pomoct její zprvu nenáviděná zelená stránka. Jen se tak právničiny tentokrát neúčastní, právnická sublinka tak padá na její nejlepší kamarádku Nikki v podání Ginger Gonzagi a nadále velmi zajímavou Mallory Book v podání Renée Elise Goldsberry. Obhajuje se tentokrát Craig Hollis AKA Mr. Immortal v podání Davida Pasquesiho (Twi'lecký majordomus z The Book of Boba Fett) a i když nápad na soudní případ s někým, kdo svou nesmrtelnost využívá pro podvody může znít zajímavě, po zajímavém náčrtu se z tohoto soudního případu vlastně dvakrát vytáhnout nezvládne. Nejzajímavější na celé epizodě jsou tak především poslední dvě minuty, kde dochází k náznaku toho, že se v posledních třech epizodách přidá na plynu (nejspíš dojde i na satyrizaci internetových trollů) odhalí se několik základních záhad. Šestá epizoda má k dokonalosti daleko, je ovšem v několika svých momentech fajn a i díky prezentaci She-Hulk v akci a především přítomnosti postavy jménem Jonathan nakonec patří mezi tu lepší epizodu seriálu....

Poslední hodnocení (9 681)

Panama (2022)

25.09.2022

Prostor X (2018) (pořad)

24.09.2022

BANGER. (2022)

23.09.2022

Pán prstenů: Prsteny moci - Odchody (2022) (epizoda) (E05)

23.09.2022

She-Hulk: Neuvěřitelná právnička - Prostě Jen (2022) (epizoda) (E06)

22.09.2022

Evanescence: Bring Me to Life (2003) (hudební videoklip)

22.09.2022

Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera - Bůh odpuštění, Bůh pomsty (2022) (epizoda) (E10)

21.09.2022

Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera - Strašák (2022) (epizoda) (E09)

21.09.2022

Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera - Lionel (2022) (epizoda) (E08)

21.09.2022

Reklama

Poslední deníček (4)

FILMOVÉ TÉMA- JAK MOC (NE)ÚSPĚŠNÝ BUDE BLADE RUNNER 2049?

Jedna z neočekávanějších novinek podzimu 2017 dorazila do kin a již zítra v neděli se dozvíme její celkové výsledky napříč světem. Jak to tak ale vypadá, moc důvodu k radosti nebude. Pojďme si shrnout základní fakta:


Blade Runner 2049 je pokračováním filmu Blade Runner z roku 1982. Ridley Scott tehdy slavil úspěch prvního Vetřelce (Od jehož premiéry nás už dělí šílených 38 let!) a jeho další štafeta byla právě adaptace románu Philipa K. Decka z roku 1968 Sní Androidi o elektrických ovcích? Do hlavní role byl obsazen Harrison Ford a rozpočet filmu činil 28 milionů dolarů. Kritika ale film nejen sjela ale celkové tržby byli slabých 33 milionů dolarů (A Ridleymu navíc trvalo do roku 2007 než natočil svůj vysněný Final Cut tedy tak jak měl podle něj film vypadat)


Blade Runner si během let vybudoval obrovskou základnu a spoustu lidí ho zařadilo mezi kultovní sci-fi bok po boku Star Wars či Star Trekem.


Zvěsti o pokračování se objevili již v roce 1999 avšak nedošlo k němu. V roce 2009 začal Ridley Scott a jeho bratr Tony (Režisér dodnes legendárního Top Gunu, budíž mu země lehká!) vytvářet prequelovou sérii skládající se z 5-10 minut avšak i z toho sešlo.

 

V roce 2011 se začal vytvářet nový Blade Runner a co se týče režiséra se myslelo na Christophera Nolana (Trilogie o Temném rytíři, Počátek, Intersteller, Dunkerk) nakonec však měl režírovat opět Ridley Scott. V roce 2015 se však Ridley Scott přesunul z postu režiséra na poli producenta aby se údajně více věnoval novým Vetřelcům a na post režiséra dal Denise Villeneuva (Zmizení, Nepřítel, Sicario: Nájemný vrah, Příchozí)


Pak se obsadilo obsazení s Ryanem Goslingem v čele a začalo se natáčet a film tento týden dopotuloval do kin a je na čase začít se bavit o tom jak moc (ne)úšpěšný bude.


Blade Runner 2049 byl již při natáčení nazýván nejdražším nezávislým filmem všech dob. Jaký je vlastně rozpočet? Oficiálně není známo ale jedná se o něco mezi 150-185 miliony dolarů (!)


Spousty lidí si jistě vzpomene na film Šílený Max: Zběsilá cesta který v roce 2015 při rozpočtu 150 milionů dolarů vydělal 378 milionů dolarů. Musíme si ale probrat pár ale:

1) Šílený Max: Zběsilá cesta je především akční jízda na kterou lidi mohli jít a mohli mít o zábavu postaráno. Blade Runner 2049 je depresivní, špinavý film tedy typ filmu na který lidí nemají moc náladu.

2) Šílený Max: Zběsilá cesta trval 120 minut. Blade Runner 2049 trvá 165 minut. I minuty jsou v tomto důležité. Čím méně času tím více se dá za den promítat. (Dodnes si vzpomínám když Vlka z Wall Street dává na Novém Smíchově v Cinema City 3x denně a na promítání bylo prakticky vyprodáno. Vlk z Wall Street sice trval 180 minut ale pořád šlo o film kde si podvodníček vydělává peníze, souloží s prostitutkami, fetuje drogy a dělá bordel. Vlk z Wall Street si tak při rozpočtu 100 milionů dolarů vydělal 392 milionů dolarů)

3) Šílený Max: Zběsilá cesta za první víkend v Americe vydělal 45 milionů dolarů a celkově si z Ameriky vydupal 153 milionů dolarů (a k tomu přidal 700 tisíc poté co měl díky Oscarovým nominacím ještě speciální projekce). Američtí novináři tipovali otvírák za 54 milionů dolarů a celkově z Ameriky 134 milionů dolarů. Pátek z Ameriky však dává jenom 12 milionů dolarů.


Blade Runner 2049 je experiment a je zázrak, že v současném Hollywoodu vznikl. Zvláště při tak šíleném rozpočtu. Jedno je však jisté: Jestli film propadne může to znamenat, že se podobného experimentu už jen tak nedočkáme. A to by byla škoda.
A můj skromný názor? Amerika zajistí určitě stovku a zbytek světa určitě 200 milionů. To dám dává 300 milionů dolarů což je prostě málo..... Oscarové nominace nás sice neminou pořád to ale nezachrání rozpočet. A stejně jako se další Šílení Maxové nehýbou z místa stejně tak se z místa jen tak nepohnou další Blade Runnerové.

 

Takže až zase budete hudrovat, že v kinech už není nic jiného než Star Wars, Marvel či Rychle a zběsile..... Vzpomeňte si na to, že jste měli podpořit tento vizionářský projekt ještě když byl čas.

FILMOVÉ TÉMA- JAK MOC (NE)ÚSPĚŠNÝ BUDE BLADE RUNNER 2049?

Ovládací panel
74 bodů

Reklama

Reklama