Recenze (872)
Míjení (2023)
V podstatě bych sem mohl zkopírovat znění recenze MyrnaAlec. Tomas je vyloženě nesympatická postava a i když to oba herci zahráli výborně, nepřijde mi reálné, že by ti dva spolu byli, rozhodně ne moc dlouho. Stejně tak mi nepřišlo uvěřitelné, že Tomas by chtěl mít něco se ženou. Slabinou filmu je tedy jednoznačně scénář a obsazení Tomase taky nebylo šťastné. Film má ovšem příjemný zvukový doprovod, dobře vedenou kameru a skvělý závěr. Bonusem je samozřejmě Ben Whisaw, který přidá body jakémukoliv filmu.
Na dně (2023)
Na toto téma si umím představit dobrou komedii. Zde však opět dostáváme komedii kombinovanou s melodramatem. Mám však obavu, že se ale zásah na citlivé dušinky konat nebude. Děj je vyplněn vatou, je dost patrné, že scénáristé často nevěděli, jak dál. K tomu samozřejmě nezbytný kýč, trapná hudba a dost ujetej konec. Zasmál jsem se jen při scéně na pohřbu, což je na tak dlouhý film opravdu málo.
Volným pádem (2021)
Takový amatérský pokus o dojemný film. Myslím, že tvůrci by se měli věnovat tomu, co umí lépe - humoru, komediím. A ne jen proto, že to umí, ale taky proto, že takovýchto emočních sranců je přehršel, zatímco ryzí komedie chybí.
Matúš (1953) (studentský film)
Ducha 50. let obzvláštňuje úsměvné prozření chlapce, ke kterému dojde ve chvíli, kdy začne myslet dolním mozkem :-)
Liuben (2023)
V podstatě obvyklý příběh, kdy se gay vrací do místa, kde vyrůstal, aby tam způsobil tragédii tím, že si myslí, že se tam může chovat, jak je zvyklý. Tentokrát zasazeno do prostředí bulharské vesnice.
Brat vo vsjom (2022)
Film je místy spíš dokumentem o službě u letectva. Vztah dvojčat se tvůrcům trochu podařilo zobrazit, jsou ale na toto téma lepší filmy. Špatná kamera tomu taky nepřidá, takže celkově nic moc.
Cassandro (2023)
Aby to byl film životopisný, měl by zabírat delší období života. Tady to bylo dost krátké. Jinak ale dobře natočené i zahrané, výkon Gaela úctyhodný.
Ohnivě červená obloha (2023)
Na film, kde se hlavní postava chová jako osina v zadku a kretén, se dívá těžko. Prostě mě to nebaví. Zde se to tvůrcům bohužel povedlo celkem brilantně. Nějakou dobu to vyrovnával Langston Uibel, ale dějová linka jeho postavy byla odsunuta na vedlejší kolej. Závěrečná prosba nakladatele vůči Leonovi mi přišla nedůvěryhodná. Příjemné prostředí severního Německa narušila přírodní katastrofa. Takže celkově něco, na co si za rok nevzpomenu.
Divadelní tábor (2023)
Film spíše pro milovníky muzikálů a divadelních představení, stylem ne zrovna něco, co bych ocenil.
Il mare (1962)
Film je dobře natočený a přidávám se k těm, kteří vychvalují zachycení zimní amtosféry italského ostrova. Krásný Dino Mele si zde odbyl svou hereckou premiéru. Děj je spíš upozaděn, tvůrci se soustředili více na postavy. Snažili se zobrazit jejich povahy a pocity způsobem, jakým to v tehdejší době bylo možné. Je to určitý styl, je to pochopitelné, nicméně není to můj cup of tea.