Recenze (2 062)
Mare z Easttownu (2021) (seriál)
Jeden z nejlepších výkonů Kate Winslet... Drama rámující dvě vyšetřování... Patologie, šeď a deprese v Delaware...
Střídavka (2022)
Celkem slušná návštěvnost v kinech mě nepřekvapuje, nenáročná komedie o tématu, které se týká asi hodně jednotlivců, párů a rodin v ČR. Martin Hofmann a Kristína Svarinská vynikají, což mě nepřekvapuje.
Parťačky (2023)
Pro Mélanie Laurent mám slabost už od jejích raných filmů, kdy byla ještě hodně mladá. Posunula se do středního věku, pár filmů i natočila, nakoukla do amerických vod. Moje slabost pro ni neutuchá. Bavila mě tahle roztomilá blbost, kde ji výborně doplňuje Adèle Exarchopoulos v žánrovém mixu chudším obsahově i co do počtu akčních scén, některé z nich jsou ale zatraceně povedené. Mám rád, když se spojí akce s kvalitní hudbou, proto mi určitě utkví v mysli boj po nepovedené trojce za zvuku Květinového valčíku z Louskáčka. Adèle navíc vyřazuje pozitivně agresivní energii drzé a pohodové holky s křehkým srdcem uvnitř. Původní komiks možná stojí za pořízení a přečtení.
Přišla v noci (2023)
Byl jsem tentokrát asi příliš natěšený. Film roku? Ani náhodou. V konečném důsledku na mě ten film působí jako absurdní a lehce bizarní. Neustálé "Jiříčku" mi rvalo popatnácté už uši. Nejvíce na mě nakonec zapůsobila Annette Nesvadbová ve všech svých tichých i hlučnějších projevech nesouhlasu. A nejlepší scéna byla ta první s focením, to jsem se v kině řehtal nahlas.
Šílená noc (2022)
Krátce po začátku jsem pomyslel na Smrtonosnou past, minutu na to, jedna z postav na legendární snímek sama odkázala. Sám doma přišel na řadu záhy. Kombinace těchto vánočních klasik zabalena do originálního hávu s novými prvky přináší žánrové osvěžení a oddechovou zábavu, ačkoli s drsností se tvůrci teda nerozpakovali. John Leguizamo nebyl dlouho vidět, takže si určitě s chutí střihl odporného záporáka s komplexem z dětství.
Alois Nebel (2011)
Předpokládal jsem, že zde bude vítězit forma nad obsahem, avšak příběh nabízí silné téma a musel jsem si dokonce po zhlédnutí dohledávat informace o původním komiksu na internetu, zda jsem všechno správně pochopil. Alois Nebel patří k další roli jako na míru šité Miroslavu Krobotovi. Ve vedlejších rolích vynikají Leoš Noha, Alois Švehlík a Ondřej Malý ve své ukřičenosti a/nebo podlosti. Klobouk dolů před očekávanou silnou formou - rotoskopie vypadá jako velmi náročná disciplína a v konečné důsledku působí efektivně a esteticky.
Vzdáleni (2022)
Tenhle film byl jako vystřižený z učebnic, jak má vypadat naturalistické dílo. Vrátil jsem se díky němu do středoškolských lavic, kdy jsem hltal Zolovy romány. Vzdáleni nabízí totéž v japonském hávu s japonskými reáliemi. Masaya je typický představitel Macquartů, Aoi kombinací Rougonů i Macquartů, jež však beznadějně míří do Macquartovských spárů a s tím souvisejících fatálních následků. Jsem velmi příjemně překvapen, v poslední době mám štěstí na japonské snímky.
Trojúhelník smutku (2022)
FIlmový večer s Rubenem Ostlundem jsem zakončil jeho posledním počinem. Přivodil mi mírné zklamání. Nedivím se, že zabodoval v USA, protože z něj cítím lehkou podbízivost a upuštění od té pravé evropské tvůrčí svobody filmu natočeného ve švédštině nebo norštině v nějaké spřízněné koprodukci. Navíc nesnáším jakékoli scény se zvracením a v tomto případě už hraničily s nechutností. Téma samozřejmě jako vždy zajímavé a umělecky zpracované, ale provedení mi nesedlo tak jako jeho ranější díla. Na závěr si schválně nechávám jeho prvotinu, abych se vrátil k jeho kořenům.
Vyšší moc (2014)
V kritických chvílích lidé reagují dle tří základních vzorců a dělí se tak do tří základních skupin. Reakci nelze naučit, proto nelze nikomu vyčítat, že patří do skupiny A nebo skupiny C, a že reaguje tak či onak. Záleží na mnoha okolnostech. Ve filmu bohužel vše graduje přítomností dětí v kritické situaci a bohužel pak člověk ze skupiny C dostává od své manželky na frak, že všechno podělal. Zapletou do toho ještě další pár a máme další skvělý film švédského filmového mága. Podnětná podívaná.
Šťastně podvedená (2023)
Tyhle brazilské "limonády, červené knihovny, harlekýnky" mají pro mě pouze edukativní charakter v podobě rozšiřování slovní zásoby o hovorová slovíčka z brazilské portugalštiny. Šťastně podvedená je bezduchý a tuctový thriller s nudnými erotickými scénami, hloupou zápletkou a ano, velmi atraktivní hlavní herečkou, která dle bulváru údajně popletla hlavu i Neymarovi. Nedivím se, ale jinak tento film nemá co nabídnout.