Recenze (540)
Bazén (1969)
Jeden z těch filmů, kde psychologie postav není nijak propracovaná, kde jejich jednání kulhá za předpokládanou realitou a kde to vůbec nevadí, protože francouzská krimi nic z toho nepotřebuje když má svou neopakovatelnou magii. To ví každý gallus.
15 minut (2001)
15 minut slávy Karla Rodena. A mých dlouhých 116 minut usilovné koncentrace.
Přítelkyně z domu smutku (1992) (seriál)
Jedna z mála opravdu povedených sond do světa totalitního komunistického režimu. Špičkový dramatický výkon Jiřiny Bohdalové.
Legenda jménem T-34 (2018)
Místy to více připomínalo počítačovou hru než film. Povinné guilty pleasure pro každého nadšence T-34.
Jiná láska (2006)
Děj mě moc nezaujal, ale je to zrežírováno s velkou lehkostí a přirozeně zahrané, což jen potvrzuje velmi solidní režii.
Víla (2011)
Zajímavá absurdní hříčka v rukou pantomimického světa "Courage Mon Amour". Hra pantomimy prostupuje celým filmem, sledujeme vyzáblé šlachovité mimy, kteří nejsou párem snů a přístav Le Havre vytváří technokratickou kulisu, tak bude asi záležet i na tom jak kdo dokáže vnímat estetiku tohoto snímku.
U mě dobrý (2008)
Na pozadí šabachova pulpu stvořil hřebejk tento svůj majstrštyk. Bezpochyb jedno z nejlepších děl autora a zasloužených 50%.
Láska šílená (2014)
Precizní mizanscéna, divadelně strohá, ale promyšlená, výborně nasvícená a nasnímaná navozuje atmosféru doby minimálně tak, jak si ji představuje autorka díla. Vizuální vjem dokonale koresponduje s nihilistickým tématem filmu.
Dolarová manželství (1964)
Ani na Shirleyně vlně eskapismu mi tato fraška nepřišla ultimativně zábavná, tedy alespoň ne tak aby mě to bavilo po celou stopáž filmu. Film nabízí hlavně exhibici Shirley MacLaine co by ikony glamour a sexuálního symbolu. No ale na druhé straně to zase není tak málo. Tato show se ovšem rozjede až před polovinou filmu, takže to chce trochu trpělivosti, potom ale budete odměněni tanečním kouskem MacLaine s Gene Kellym, což je scéna kde je Shirley nejméně oděná a je to scéna nejvíce pohybově náročná. Asi vrchol tohoto filmu. Škoda cenzurovaného záběru s Newmanem = vrchol filmu mohl být tam... Z dnešního pohledu je tato prvoplánovost až trochu úsměvná.
Polisse (2011)
Narativ tohoto krimi odpovídá spíše polodokumentu než hranému filmu, což se odrazilo i v celkovém dojmu z jednotlivých kauz francouzské spodiny. I tak se Karin celkem vyřádila.