Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Poslední recenze (1 058)

plakát

Klan Gucci (2021) 

Herci, ti jsou tady naprosto skvělí (Lady Gaga a Adam Driver jsou naprosto skvělí). Má to dobrý scénář, dostatečně nosné téma, dobrou režii a přesto tomu něco chybí. Něco, co by tomu vdechlo život, duši, atmosféru, nebo originalitu. Klasickou gradaci film postrádá rovněž a skok z 80. let do 90. let je poněkud ukoptěný - jednak ho skoro nepostřehnete (takže máte pocit, že pár scén ve filmu chybí), jednak tak i samotný vývoj vztahu ústřední dvojice je pak poněkud urychlený. Finále bez gradace a jaksi odbyté. Jako celek slušný film, ale potenciál pro film bych z takhle děsivého námětu cítila větší než jen jako salónní konverzačku  s průměrnými dialogy v různých kulisách a ve dvou a půl hodinách (ačkoliv stopáž navzdory některým hluchým scénám není na překážku). 65%

plakát

Pýcha a přemlouvání (2022) 

Anna Elliotová je mistrovské dílo Jane Austen, literárně vybroušený klenot s úžasnými postavami. Citlivé, melancholické dílo, které ukazovalo bezvýchodnost situace neprovdaných žen z lepší společnosti. Anna je svým způsobem netypická hrdinka Jane Austen, jemná, citlivá, tichá, přemýšlivá, obětavá. A pak je tu tahle adaptace, která je tak špatná, že to snad ani víc nešlo. Můžete pozměnit děj, ale měnit charaktery postav, dialogy, které v knize říká jiná postava přesunujete k jiné postavě a tak absolutně změníte kontext vyznění... Ubrat scény ústřední dvojice a přidat bourání čtvrté stěny je taky nápad za milion. Existují hrdinky Jane Austen, ke kterým by se to hodilo - Elizabeth Bennetová, Emma, snad i praktická a schopná Elinor. Ale vybrat si introvertní, jemnou postavu a nacpat ji do sarkastického poťouchlého tónu, nedává smysl i pro samotný příběh, těžko uvěřit, že takováto Anna Elliotová by někdy byla zmítána nepřízní osudu a neaktivně přihlížela. Silné sarkastické hrdinky jsou třeba a i já je mám nejradši (Elizabeth Bennetová je moje nejoblíbenější postava Jane Austen), jen si myslím, že by bylo fér dát hlas i ženám, které jsou silné uvnitř, ale jinak jsou křehké víly. Žádná z nás není stejná. Dakota Johnson hraje dobře to, co se po ní chce, Cosmos Jarvis je pak vypoklonkován do role pouhého přihlížitele v pozadí, téměř nemá hrát co. Absolutně to nevystihuje podstatu knihy, postav, dobových konvencí, ničeho. Televizní adaptaci Vyznání Anny Elliotové z roku 2007 s vynikající Sally Hawkins a Rupertem Penry-Jonesem to nesahá ani po kotníky. Mnohem lepší byla i moderně, až dekadentně pojatá Emma z roku 2020. 40%

plakát

Thor: Láska jako hrom (2022) 

Nový Thor je specifický v tom, že příběh se v něm v podstatě začne vyprávět až po první třetině filmu. Možná je to tím, že tvůrci museli navázat na události po Avengerech a kdyby Thor a Strážci Galaxie spolu pařili v jednom celém dlouhém filmovém příběhu, bylo by to fakt super, ale takhle se tady v první třetině řeší to, jak vlastně navázat, výsledkem čehož první třetina obsahuje jeden parodický a vtipný skeč za druhým, ty samostatně fungují skvěle, ale jako celek tomu chybí vlastně cokoliv souvisejícího. Takže tu nakonec nezbyde tolik prostoru ani pro Natalie Portman jako ženského Thora, pro Christiana Baleho jako záporáka, ani pro pořádný příběh. Spíš se tu posouvají postavy a uzavírají linky než se vypráví příběh jako takový. Herci si to evidentně užívají a Tessa Thompson je jako Valkýra fakt skvělá. Waititi má vtipné, neokoukané nápady a i hrůzostrašnější scény mají dobrou atmosféru, jen to moc nefunguje jako celek. A co tomu trochu chybí je dynamika vztahu Thor x Loki, která třeba z Thora: Ragnaroka udělala zřejmě nejlepší film Marvelu. Nicméně soundtrack se skladbami Guns N´ Roses je trefa na cíl, skvěle se k jednotlivým scénám hodí.  70%

Poslední hodnocení (2 815)

Svatební sezóna (2022)

05.09.2022

Krátké příběhy hraček (2011)

05.09.2022

Burn-E: Světlo galaxie (2008)

03.09.2022

Ku'damm 63 (2021) (seriál)

23.08.2022

The Gray Man (2022)

21.08.2022

Klan Gucci (2021)

20.08.2022

Opuštěný (2022) (seriál)

20.08.2022

Ku'damm 59 (2018) (seriál)

20.08.2022

Tančírna na hlavní třídě ’56 (2016) (seriál)

15.08.2022

Reklama

Poslední deníček (8)

Tramvaj do stanice Touha (NT Live - divadelní záznam)

Adaptace, která (trochu překvapivě) zůstala daleko předaleko za kvalitou českých adaptací a citu českých divadelních režisérů pro díla Tennesseeho Williamse. Ať už Tramvaj do stanice pražského Činoherního klubu v režii Ladislava Smočka nebo Tramvaj s (naprosto skvělou) Zuzanou Slavíkovou v Divadle Pod Palmovkou (doposud nejlepší adaptace hry, kterou jsem měla možnost vidět) byla o několik úrovní výš než adaptace Benedicta Andrewse, který natahuje nepodstatné, přičemž podstata hry mu uniká pod rukama. Hra, která je plná symbolů a nevyřčeného a která nabízí, aby množství odkazů bylo vysvětleno divákem, o tento hlavní bod je tahle adaptace ochuzena, Andrews neustále něco zcela zbytečně vysvětluje a ještě to opakuje - ve hře je například tolikrát zcela zbytečně vysvětleno, co vůbec znamená onen název hry - takže hru bagatelizuje a zužuje až nevěříte, že tohle je adaptace oné hry, spíš na motivy. Gillian Anderson exceluje v druhé polovině, ačkoliv její Blanche nemá s předlohou mnoho společného, v závěru dokazuje, že je skvělá herečka, ale přiznávám se, že tónina jejího hlasu je vcelku rušivě nepříjemný prvek (a přestože je to záměr, pro mě je to už někdy přes hranu snesitelnosti). A upřímně Zuzana Slavíková ji na prknech Divadla Pod Palmovkou přehrává na celé čáře. Ben Foster se v roli krapet ztrácí a jeho Stanley během inscenace změní několikrát vykreslení Stanleyho povahy, Vanessa Kirby je mimo úplně a ve srovnání s Klárou Issovou na Palmovce, lze Kirby zmínit jen v tom nepovedeném na inscenaci, mezi které lze zmínit i otáčivé hlediště, což je v tomhle případě jeden z nejzbytečnějších prvků bez jasného smyslu (proč Andrews nevyužije otáčivé hlediště plně do pohybů herců?) obdobně jako přenesení hry do současnosti, což vlastně za a) není téměř znát (s vyjímkou zmínky o tom, že Stanley nebojoval ve 2. sv.v., ale v Afghanistánu) a za b) Andrews ani na moment posunutí do současnosti nikterak nevyužije. Stejně jako otáčivou scénu nebo kulisy. Nazvat Andrewsovu adaptaci jako nepovedenou je zcela na místě. Doposud nejhorší adaptace Tramvaje do stanice Touha, kterou jsem viděla. 50%

Ovládací panel
10 bodů

Reklama

Reklama