Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Western

Recenze (2 438)

plakát

Legendy zločinu (2015) 

Obyčejně se nesnažím dávat důraz na coby kdyby, ale kdyby seděl na režisérské židli Martin Scorsese, šlo by nejspíš o velkolepou událost. Brian Helgeland se přitom snaží celou dobu jeho rukopis napodobit, ale svůj stín ne a ne překročit. Atmosféra 60. let je sice hodně slušná, ale přeci jen něco chybí (vydatnější soundtrack?), scénář není z nejhorších, i když by bylo vděčnější vsadit na vzestup a pád Krayovic brášků, než na vztahovou linku. Herci jsou všichni přesvědčiví, ačkoli je Emily Browning coby femme fatale poměrně nevýrazná a matadoři Christopher Eccleston, David Thewlis a Chazz Palmiteri nemají mnoho prostoru. Slabý film? Ani náhodou! Navzdory mouchám se na to skvěle kouká, za celé dvě hodiny to neztratí tempo a hlavně - Tom Hardy v hlavní dvojroli naprosto exceluje a je hlavním důvodem, proč jsou Legendy zločinu jednou ze zajímavějších gangsterek za poslední roky. 80%.

plakát

Přežil jsem svou smrt (1960) 

Vojtěcha Jasného si jako režiséra i jako člověka velice vážím (vždyť má na kontě dílo, kterého si z celé naší kinematografie cením nejvíce), ale nemohu opomenout jeho rané období, kdy se teprve hledal a svůj um ještě naplno nezužitkoval - z něhož je právě tento film. Atmosféra je sice hodně solidní a některé scény se zadřou pod kůži (Ave Maria, schody v kamenolomu), celek však nepůsobí příliš kompaktně a scény, které mají spád se střídají s velmi zdlouhavými. Hlavními klady tak zůstává herecké obsazení (tedy až na představitele sadistického esesáka, který vypadal jako Olašský Rom a jeho roli jsem mu moc nevěřil) v čele se skvělým Františkem Peterkou, několik výše zmíněných silných scén a silný námět těžící z prostředí. Ale ani to není málo. 60%.

plakát

Sedm statečných (2016) 

Na nástupce legendární klasiky (potažmo klasik) snad ani tvůrci nepomysleli, ale jako pocta je to docela slušné. Z původního námětu si (naštěstí) vzali pouze motiv pomsty a sedmi pistolníků, kteří tento úkol přijmou, každý z jiného důvodu. To, že jsou mezi nimi černoch, indián, Mexičan a Číňan mi, popravdě, ani moc nevadí. Mnohem větší problémy mám s nevýrazným záporákem a jeho motivací jak z béčkového komiksu, jednoduchostí zápletky (tytam jsou pochyby a morální dilemata, scénář skutečně není nic víc než verbování a finální akce) a plochostí či spíše nedodělaností některých charakterů (nejvíc mě to mrzí u postavy, kterou hrál Vincent D'Onofrio). Ale ani tak jsem po celou dobu nenudil - ty dvě hodiny utečou jako voda, závěrečná akční scéna má koule (až na pár lapsů - kulometem Gatling by na takovou vzdálenost netrefili, potažmo nezabili, ani prd) a Denzel Washington má coby "nový Chris" potřebné charisma a autoritu. Žádná extraliga se nekoná, ale čekal jsem mnohem větší průser. 50%.

plakát

Maigret - Maigret klade past (2016) (epizoda) 

Oproti verzi s Gabinem dosti zjednodušené, avšak nepostrádající spád. Retro atmosféra (potažmo obrazová stránka) je parádní a ani na okamžik jsem nezapochyboval, že by filmová Paříž nebyla Paříží skutečnou. Rowanu Atkinsonovi role sedí skvěle a dodává jí všechny potřebné ingredience, které by měl Maigret mít - vrozenou inteligenci, charisma, důstojnost, bodrost i zvláštní zasmušilost. 85%.

plakát

Trainspotting (1996) 

Marně bych vzpomínal na lepší film z prostředí drogově závislých - především díky jeho civilnosti, nadhledu a satirickému tónu. Navíc feťáci tu nejsou slizká monstra ani oběti, ale lidé z masa a kostí. Film jsem viděl sice až 20 let po jeho premiéře, ale po všech stránkách jsem si jej užil. 90%.

plakát

Vinnetou - Vinnetou: Poslední bitva (2016) (epizoda) odpad!

KOMENTÁŘ OBSAHUJE SPOILERY!!! V zasněžené Arizoně si Old Shatterhand a Nšo-Či stavějí dům - přátelé, takhle nezačíná anekdota ani pokračování Mannitouovy boty, ale smrtelně vážně míněná Mayovka, která má být blíže realitě! :-) Jenomže tohle nemá nic společného s westernem a s Mayovkou už vůbec ne. Kromě té (víceméně strojené) špíny je tohle pracování totiž daleko naivnější než staré filmy. Rozpálená Arizona je najednou zelená a očekává sníh, manželům Shaterhandovým na stavbě nádeničí indiáni a Polští dělníci, ošuntělý a od pohledu nedůvěryhodný týpek podplatí šerifa (aniž by ho zajímalo kde k penězům přišel), poprava se nemůže konat jindy než v noci, náčelník Komančů má dva metry, figuru jako Schwarzenegger a blond číro (to částečně omlouvá, že je míšenec), Vinnetouův konec naprosto bez emocí a možná přijde i Žid z Prahy. O úplném závěr se už vůbec zmiňovat nebudu, to už je naprostý úlet! Opět tu máme záporáka bez koulí a charismatu a účast Mario Adorfa v cameo roli pozbývá punce. Za souboj Vinnetoua s Tokvi-kavou 10%. P.S. Když to shrnu - jsem rád, že jsem trilogii viděl, ale s výjimkou prvního solidního dílu je to prostě průser.

plakát

Vinnetou - Vinnetou: Tajemství Stříbrného jezera (2016) (epizoda) 

Čeho jsem u prvního dílu obával se mi tentokrát, bohužel, dostavilo. Z (alespoň pro mě) nejkrásnějšího příběhu s Vinnetouem nezbylo zhola nic. Celý děj by se nechal shrnout asi tak do deseti minut, blbá scéna je vystřídána tou ještě blbější (z Old Shatterhanda nám protentokrát udělali zloděje), přestřelka je všehovšudy jen jedna a navíc zcela mizerná a hlavní záporák (jakožto celá jeho banda) nedostal do vínku ani za mák charismatu. Za klady mohu považovat snad jen Sama Hawkense se slečnou Bell a Old Shatterhandovu žádost o ruku Nšo-Či (doufám, že to nikdo nebude brát jako spoiler :-)), ale ani tak mi z toho nevyjde víc než 20%.

plakát

Pustina (2006) 

Dost podceňovaná řežba, která má hlavu, patu a po celou dobu spád a švih. Zajímavé je, že kdyby hlavní záporák neudělal několik sviňáren (za všechny s Louise), člověk by mu skoro i fandil. 80%.

plakát

Sklapni a zastřel mě (2005) 

Film plný paradoxů. Nadprůměrný až takřka geniální námět x průměrný a nedotažený scénář. Skvělí a typově přesní Karel Roden s Annou Geislerovou x nevýrazný a bezkrevný Andy Nyman a ani balkánský zabiják nic moc. Ale i tak jsem rád, že jsem to viděl - především musím ocenit několik velmi zajímavých scén (babka na stromě, na ledu) a celkovou stylovost. 60%.