rikitiki

rikitiki

Johana Jahůdková

okres Praha

45 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 3 4 5 23 44 66 87
    • 5.5.2018  23:11
    Očista (2013)
    **

    Neoriginální nápad dotažený do krajností v příběhu plném klišé a bez napětí.

    • 5.5.2018  23:09

    Dechberoucí je první část, barové vyprávění o trudných osudech dívky, která si lišila v časech, kdy se odlišnosti trestaly o něco přísněji než dnes. Pak se příběh fikaně zamotá a nabídne peripetie vskutku spletitých rodinných vazeb. Má to nápad, má to atmosféru, dokáže to vtáhnout do děje a navíc přidá i emoce.

    • 5.5.2018  23:00

    Užvaněné pitvání vztahů nepříliš sympatických lidí: sobeckého profesora, chladné exmanželky a nijaké současné manželky, která na to, že má být hlavním hybatelem děje, nedisponuje žádnou charakterovou vlastností a ve skutečnosti se spíš veze na vlně událostí, než že by je nějak ovlivňovala. Nezáživná záležitost přesycená banálními dialogy. Dají se vypozorovat marné pokusy o humor, žel, zůstalo jen u nevydařené snahy.

    • 5.5.2018  22:52
    Trestanec (2017)
    **

    Dlouhé záběry na jezdící auta podbarvené bzíkavou hudbou. Dalo by se to brát jako agitka proti nesmyslně drastickému vězeňskému systému, který zločince nenapravuje ale tvoří. Hlavní postava se z nedbalostního činu hladce za mřížemi přidá k nejhorším kriminálníkům.

    • 5.5.2018  22:46

    Bez vtipu, strašení i dramatu. Jednoduše o ničem. Jedině, že Sendhil Ramamurthy je hezkej chlap.

    • 5.5.2018  09:57
    Trosečníci (2002)
    ***

    Můžeme to brát jako příklad, když chlapovi bouchnou hormony a v nekritickém obdivu ke své ženě, mizerné herečce, pro ni udělá cokoli, například natočí slátaninu, přestože jinak je ceněný režisér. _____ Nebo to může být tak, že si Guy s Madonnou chtěli udělat hezkou dovolenou v Řecku, a když už s sebou měli kameru, tak něco natočili. ____ Anebo můžeme přihlouplý romantický příběh o ztroskotání u řeckých břehů brát jako ironický pohled na vztah muže a ženy, i kapitalismu a komunismu. _____ Už titulky s kaviárem, vínem v broušených sklenicích a kýčových zlatých špercích dávají návod, že tohle je záměrně přímočará parodie. Což se stupňuje časem, když bohatá panička na lodi psychicky terorizuje a ponižuje nebohého rybáře. Na ostrově se role otočí, ona už není tím, kdo má moc v rukou, protože její peníze zde nic nezmůžou. Náhle jsou bohatstvím fyzická síla a schopnost šikovně přežít. ____ Žena má nad mužem převahu postavením a penězi, muž má nad ženou převahu fyzickou silou. Když mohou, oba svých výhod využijí a poníží toho druhého. ___ Jen v zemi nikoho, bez tlaku společnosti, může dojít k dočasnému smíření i okouzlení, což je ale dočasná záležitost. Po návratu do civilizace se musí oba vrátit ke svým společenským rolím. ____ Kapitalista potřebuje dělníka, dělník potřebuje kapitalistu, ale vždy to bude vztah plný vzájemného opovržení a přitom i závislosti.

    • 5.5.2018  09:40
    Inspektor Max (TV seriál) (2018)
    *

    Nefunguje to jako detektivka, protože krimi story jsou hloupé a nepravděpodobné, stejně jako chování všech postav. Dialogy působí až parodicky, stejně jako nesmyslná postava hlavního hrdiny, alias lázeňského šviháka jakoby vypadlého z nějaké frašky.

    • 5.5.2018  09:38
    Maudie (2016)
    ***

    Její obrázky jsou dětské mazanice. Když se člověk dívá na její život, vidí jen samou ránu osudu a beznaděj, a to i když je film asi přikrášlený. Přesto jsou její obrázky plné dětské naivity, okouzlení světem a veselých barev. Musím se ptát: kde tohle dokázala najít, jak mohla svým vnitřním zrakem něco takového vidět? Nosila v sobě radost uprostřed chudoby a nelásky. V tom je patrně síla jejího malířství. ___ Film je poměrně smutný, ale trochu naděje, že si tahle pokroucená ubohá ženuška sem tam užila i malinko štěstí, dává.

    • 2.5.2018  12:55
    Mladý papež (TV seriál) (2016)
    *****

    Mnohovrstevnaté a mnohovýznamové – seriál a postava papeže mě nepřestávali překvapovat. Nic není, jak se zprvu jeví. Charaktery postupně odhalují své další odstíny a divák je ohromený nejenom krásou záběrů ale hlavně hloubkou povah a jejich proměnlivostí v chytrých dialozích i nečekaných zápletkách. Jude Law rolí papeže ztvárnil mistrovské dílo. Postava, kterou jsem na začátku nesnášela, se měnila a odhalovala tak, až jsem jí nakonec zcela propadla. Papež je nevyzpytatelný, arogantní i pokorný, ďábelský i svatý, krutý i laskavý….. Dívá se na pojetí víry přísně, ale člověka postupně napadá: Možná má pravdu. Možná to není srozumitelný a přívětivý návod k použití světa, ale smrtelný zápas sám se sebou. Možná by se z víry neměla dělat předžvýkaná hračka pro turisty (scéna s reklamními talíři, na kterých má být papežův portrét). Svou ledovou odtažitou krásou dodal Law papeži znepokojivé vyzařovaní, nepředvídatelnou temnotu a světlo zároveň. I když jen mluví, dokáže vzbudit strach. A pak zase dojmout. Je to jeden z nejfantastičtějších hereckých výkonů. Ale ani ostatní postavy nezaostávají - nenápadně a přitom dominantně mateřská sestra Mary nebo machiavellistický kardinál Voiella. ____ Když k tomu připočteme suchý a přesně načasovaný humor, patří seriál k tomu nejlepšímu, co pro tv vzniklo. Nutí k zamyšlení.

    • 2.5.2018  11:02

    Kdyby to nebylo proti duchu tohoto filmu, napsala bych, že si Gibson zaslouží pár facek za to, jak průměrným a tendenčním pojetím oslabil tak neuvěřitelný příběh. Zbytečně rozvleklá úvodní část seznamuje s poměry v rodině a romantickou zápletkou a má to všechny znaky klišé, které šlo stihnout za třetinovou dobu. Tempo film nabere ve vojenském přijímači a pak nejvíc v ostré bitvě. Jak se u Gibsona dalo čekat, tak krvavě brutální, jak je to jen možné. Utržených končetin a vyvržených střev je záplava. Mezi tím se proplétá jeden hubený vojáček, který se zapřísahal, že nikdy nevezeme do ruky zbraň, takže bojuje svým přesvědčením a svým srdcem. A jak se ukáže, je to ta nejsilnější zbraň na bojišti. I když u vědomí toho, jak nebezpečné a beznadějné situace přežil, to opravdu vypadá, že nad ním nahoře někdo držel ochranou ruku. ____ Ultrakonzervativní katolík Gibson skoro utajuje, že Doss je adventistou sedmého dne, a ne mainstreamový křesťan. Co ale režisérovi a scénáristům vyčítám víc, je že kvůli rádoby dramatickému efektu změnili některé důležité okolnosti. Doss nezachraňoval životy jen na Okinawě, byl i na Guamu. Jeho hrdinství bylo ještě neskutečnější, než ukazuje film a přitom se to opravdu stalo. Jakoby se Gibson nedokázal vypořádat s pacifistickým hrdinou. Vždyť jeho odvaha byla větší než celý tenhle film, do kterého se ani nevešla.

    • 2.5.2018  10:38

    V předchozím díle byl hrdinovým soupeřem nepovedený ještírek, tady je to modrý opar ve tvaru lidského těla. Takže zase nic, co by vzbuzovalo strach. Děj opět postrádá logiku a postavy se v tom motají, jak nudle v bandasce. Vztahy mezi nimi vůbec nefungují. K smíchu je milostné hašteření mezi Pavoučkem a Gwen, stejně jako z ničeho nic objevený nejlepší Pavoučkův přítel na světě, kterého ovšem 10 let neviděl. Jediným zástupcem humoru je Giamatti jako ruský mafián s invenčním tetováním na čele a v předimenzovaném oblečku plechového nosorožce.

    • 2.5.2018  10:04

    Zmatené, nelogické a hlavní záporák vypadá jak plastová figurka dinosaura z vietnamské tržnice. Pokud nejdůležitější soupeř hrdiny vzbuzuje smích, tak hrdina na oplátku nevzbuzuje moc sympatií. Policie se bůhví proč honí za Pavoukem, zatímco obyvatele města likviduje Ještěrák. A celé mi to připadalo nijaké, bez energie.

    • 30.4.2018  17:40
    Metanol (TV film) (2018)
    *****

    Po umělecké i řemeslné stránce téměř dokonalé a překvapující, že někdo něco takového dokáže natočit i u nás. ___ Scénář sice psal život, ale scenáristka dokázala bez většího tlačení na emoční pilu vyhmátnout epizodické příběhy, které dojmou (oběti) a šokují (pachatelé). Skákání v čase a místě v první epizodě je přehledné a přidává příběhu napětí. Druhý díl se více blíží klasické kriminálce (možná bych si odpustila občasné machrování policajtů) a naznačuje, co je evidentní – že bez uplacené spolupráce (nebo aspoň uplaceného mlčení) oficiálních složek státu (celníci?) by taková hrůza nebyla možná. Tohle je upřímné sociální drama bez patosu i nadřazenosti.

    • 30.4.2018  17:33
    Nákaza (2011)
    ***

    Suchý a přesto dramatický popis průběhu celosvětové smrtící epidemie od začátku až do (snad) konce. Snímek nehledá senzaci a nějaké mimořádné situace, prostě jenom popisuje. Lidi, charaktery, postupující paniku i snahu lékařů a vlády celou tu hrůzu nějak usměrnit. Ke konci už mě ale bubny v hudebním podkresu a záběry beze slov trochu přestávaly bavit. Asi bych také ocenila, kdyby se film více věnoval medicínské linii – objevu vakcíny. Velkým plusem je postava internetového šiřitele hoaxů, snad aspoň někoho přiměje k zamyšlení, co jsou tihle lidi zač a proč to vlastně dělají, i když samozřejmě netvrdím, že všichni mají stejnou pohnutku, jako tady ten filmový.

    • 30.4.2018  17:25

    Úvodní scéna je famózní: nadnesenými slovy překypující chvalozpěv na svého ptáka – a ne, hlavní postava není nadšený ornitolog. A tak se to veze po zbytek filmu. Ostatní jen statují, zatímco Jude Law v roli užvaněného ale i básnického Falstaffa na sebe strhává veškerou pozornost. Proud jeho vychloubačných řečí je k nezastavení, někdy odpudivý, jindy legračně nabubřelý a malinko i lehce smutný, protože on ví, že nikdo jiný mu tak vysoký kredit nedá a tak si ho musí dodávat sám. Fajn, že hlavní postava není černobílá. Špatně, že snímek nedrží linii a občas se propadne do sentimentu. Škoda konce, který jakoby chtěl vyrovnat úžasný úvod, je absolutně nijaký. Dokonce se ani nedá říct, že je nevýrazný. Tenhle film prostě konec nemá.

    • 29.4.2018  14:06
    Špión (2015)
    *

    Neskutečně pitomé a nezábavné. Jediné dobré na tomhle filmu, že jsem si uvědomila, že fakt nesnáším Melissu McCarthy a odteď se budu jejím těžkotonážním filmům vyhýbat. Možná, kdyby její part hrála Miranda Hart, tady ve vedlejší roli, mohlo by to film trochu zvednout z žumpy. ____ Snímek v sobě nemá vtip, jen upachtěnost násobenou do obludné trapnosti, takže se mocně opírá o berličky z fekálního humoru a sprostých slov. /mé hodnocení č. 6 400/

    • 29.4.2018  11:11

    Přenádherné obrazy plné až hříšné hýřivosti dávají skoro zapomenout, že ve všech třech dílech je děj na jedno brdo - vždycky se vynoří záporák, který se chce pomstít za příkoří z minulosti. Obrazová opulentnost ohromí, potěší také humor, který si se startrakovskou smrtelnou vážností obvykle nespojuji. Herci jsou fajn vybraní, hlášky zábavné, ale chybí mi trochu přesahu, zamyšlení se nad tím, že Federace se považuje za automatického vládce vesmíru, jejímiž příkazy a postoji se musí řídit i všichni ostatní. Jo, a Spock už by si měl ujasnit, jestli to s Uhurou myslí vážně.

    • 29.4.2018  11:03
    Aliance (2016)
    **

    Divergence, Rezistence, Aliance... Impotence? Je to série pro děti a odráží jejich svět hrůz dospívání, když jsou rozkastovaní a pubertálně nejistí, jestli jsou v té správné kastě, když mají pocit, že nepatří nikam. Rodiče se jeví jako násilničtí otcové a manipulativní matky, co nedokážou nic pochopit. OK, v určitém věku je to potřebná literatura, že v tomhle průšvihu nejsme sami a zároveň to dává šalebnou naději, že i outsider může být v výjimečný a zachránce světa. _____ Série plná klišé se skutečně dá doporučit jen jako náplast na pubertální bolístky.

    • 29.4.2018  10:49
    Labutí píseň (TV film) (2015)
    **

    Televizní inscenace na zabití času disponuje uměřenou dávkou sentimentu, nevzrušivým dějem a očekávaným koncem. Není urážlivá k diváckému vkusu, ale také nenabídne nic pro nějaký divácký zážitek. Rodinka labutí do detailů přesně kopíruje situaci v rodině, která bydlí na břehu jezera. Takže, když si ovdovělý labuťák najde novou družku, ani ovdovělý otec nezůstane na ocet. Romantiky v tom moc není, spíš, že se tu nějaká volná labuť či žena zrovna nachomýtla, tak proč nevyužít příležitosti? Rodinný film se vším všudy.

    • 29.4.2018  10:42

    Jakoby se jeden z pilířů světové literatury vzbouřil a chtěl dokázat, že není jen literárním dílem, které si může beztrestně vykládat každý po svém, ale že opravdu žije a umí být pěkně škodolibé. A že ten starý příběh může být pěkně reálný i v současnosti. ____ Gilliam se vinou vnějších katastrof hrnoucí se na jeho vysněné natáčení mění v dona Quijota, který věří v zázraky, věří v neuvěřitelné, stále doufá, přestože už je jasné, že projekt ztroskotal a umírá - tedy jako nadšený režisér - nakonec tím, že pak přece jenom prozře a pustí do svého života realitu. ___ Je to smutné, zábavné, fascinující a svým způsobem dokonalé ztvárnění dona Quijota.

    • 29.4.2018  10:35
    Štiky (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Nejde to usledovat ani jako bizár, který by diváka uspokojil pocitem nadřazenosti nad takovouhle šmírou. Nedokázala jsem se dívat víc než pár minut.

    • 29.4.2018  10:33

    Mladý architekt osciluje mezi svoji dokonale chladnou ženou ze Severu a nedokonale vášnivou Jižankou. U obou hledá cit a ani u jedné nenajde vztah bez kazů a bolesti. Manželská krize řešená banálně nevěrou je aspoň lehce stravitelnější tím, že nevěru provázejí nebanální okolnosti. Ale v podstatě je to nudná záležitost bez výraznějších scén nebo zajímavých dialogů. Je to dost povrchní, jako divácký zážitek to nezanechává stopy.

    • 29.4.2018  10:29

    Posmutnělý rezignovaný Wolwerine dostane šanci ještě zabojovat a uvěřit, že něco za ten boj stojí. V potocích krve a useknutých hlav složitě a bolestně hledá - lásku. Film má hodně temnou atmosféru a s ničím se nepáře. Násilí je všudypřítomné a do nemilosrdných detailů ukázané, přestože hlavní hrdinkou je mladinká dívka. Kontrast mezi zdánlivě křehkým stvořením a masakry, které rozpoutá, je pro mě až příliš silný a surový. Wolverin naposledy unaveně vytahuje své drápy a dává do toho veškerou zbývající sílu. Je to smutný film.

    • 16.4.2018  16:59
    Kolos (2016)
    ****

    Hororem říznutá vztahovka, která s černým humorem vypráví, jak se z alkoholiček stávají neřízená monstra a z frustrovaných závistivých chlapů necitelní roboti. Sympatický Sudeikis je inovativně obsazený proti svému typu. _ Co se zprvu jeví jako pouhá hříčka, vypovídá hodně o následcích nenaplněných ambicí i o zoufalství nad vlastním nepodařeným životem. A o zuřivé nenávisti a zároveň zvrácené touze vybíjené na někom jiném, místo abychom vinili vlastní neschopnost. _ Rada na závěr: pokud něco chcete po nějaké ženě, NIKDY ji u toho nenazvěte "zasr.... děv... !"

    • 15.4.2018  14:27
    Kniha lásky (2016)
    **

    Vražte do toho pár outsiderů, nějaký drama a divné chování a máte z toho nezávislý film závislý na všech možných klišé. Co začíná jako drama, končí jako pohádka. Postavy se o reálnost ani neotřely. A je to docela nuda.

    • 14.4.2018  19:28
    Méďa 2 (2015)
    **

    Neměla bych si stěžovat, protože jsem chtěla duchaprázdnou vypalovačku na vypláchnutí mozku, čehož se mi přesně dostalo. Ale i ve stavu totální otupělosti nešlo přehlídnout, že příběh neexistuje, je to jen sled historek, kde největší díl legrace představuje, že plyšová hračka mluví sprostě a chová se jak tupý buran. A tak pořád dokola a dokola. Jeho absurdní manželství je důležité jen proto, aby ho vyslalo na cestu. Jinak s manželkou nemají žádný vztah (jaký taky mít vztah s plyšovou hračkou?). Vrcholem trapnosti jsou sentimentální kecy u soudu, kdy se tahle nesoudržná trapárna ještě navíc začne tvářit pateticky. ___ Snad jen pár scének z Comiconu bylo k pousmání, jinak je to pubertální srandička plná exkrementů.

    • 14.4.2018  17:20

    Je v tom mistrovství udělat drama ze vztahu, ve kterém se zdánlivě nic neděje. Návrhář si obsesivně navrhuje a tvoří dokonalé šaty v zajetí svých neměnných rituálů, dokud mu nepadne zrak na nejprve poddajnou servírku, aby jí doplnil na místo svých věčně obměňovaných milenek, které se právě uvolnilo. Tichá dívka ale umí zabojovat, že by docent Smotlacha zíral. ____ Návrhář si žije ve výlučném exkluzivním prostředí jako zajatec své práce a jen ritualizovaných vztahů, a přestože vypadá, že si v tom lebedí, evidentně, možná aniž by si sám přiznal, ho to svazuje. Je poslední, kterého by někdo mohl obvinit, že prahne po nebezpečí, přesto to tak je. Ale dokáže své touze dát průchod jen nenápadně zběsilou jízdou ve svém autě. Když mu vstoupí do života dívka, která představuje smrtelné nebezpečí, je polapený. S jakou samozřejmou krutostí si ona na svoji vzdornou oslavu Silvestra vezme první šaty, které jí ušil! ____ Patologický vztah vzájemné závislosti tyhle dva nejspíš naplňuje, a tak spolu budou žít šťastně až do smrti, která může nastat kdykoliv dívka neodhadne míru. ____ Je to starý příběh, Pygmaliona asi taky šokovalo, když jeho socha začala mluvit a jednat samostatně.

    • 10.4.2018  21:05

    Film o hledání easter eggs je plný easter eggs. A tím to zhruba končí. Kvůli tomu, abych nacházela narážky na kulturu z osmdesátek nemusím platit lístek do kina, když film nic jiného k objevení nemá. Je to snímek pro děti a rodiče, aby se na dětském filmu neunudili k smrti. Vzpomínka. Pohlednice. Vtípek. ___ Ale jinak: zoufalství. Příběh na pikaču s moralizujícím poselstvím, že virtuální realita se fakt nevyrovná reálnému kontaktu. ___ Nebavilo mě to a naštvalo mě to. Poselství o důležitosti normálního lidského soužití a komunikaci je podaný jako virtuální hra. Tohle myslíte vážně? Nejprofláknutější motivy o zlovolné korporaci a světu chudých, který se proti ní bouří? Aby co? Aby mohl dál pokračovat v tom, co zlovolná korporace chce? ___ Reálný a virtuální svět si neodpovídají, protože dle všeho jsme v jakési apokalypse, která není reálně nijak vysvětlená. Zatímco jinak se tam vysvětluje furt. Stále nějaká pravidla, jak tenhle svět funguje, když přitom působí dojmem domečku z karet v uragánu. ___ Nuda, přeplácanost a nesmysly.

    • 10.4.2018  20:42

    I princezny si občas mohou dopřát na chvilinku oddech. S tancem, nečekaným poznáním, kytkou a s nějakou tou pusou. Prý podle skutečné události! Tak si holky v tu magickou noc asi vyrazily, ale zbytek děje je: vzpomínáme na "Prázdniny v Římě." Přestože herci nejsou tak hvězdní, tahle rádoby reálná verze taky ujde. Zázračná noc, kdy se asi dělo cokoliv, dokázala princezně ve zkratce vysvětlit , co za zdmi paláce nepoznala a střelci z bombardéru zbourala pár předsudků. ___ Tenhle film je prostě milý, jemně vtipný, roztomile balancující na reálných základech (král kouřící jednu od druhé, princezna Margareta fascinovaná nočním životem...). Byla to nádherná noc. A co je vzácnější, bylo to i nádherné ráno. Oba si uvědomili, co jsou jejich možnosti a povinnosti. Takže museli něco obětovat, ale obětovali to pro něco většího. Vzácné poznání.

    • 10.4.2018  20:30
    Špionáž (2013)
    **

    Děj pro tupce. Hlavního hrdinu jsem furt viděla spíš v posilovně, než jak vymýšlí nějaký komplikovaný software. Taky nic moc komplikovaného nevymyslel. A nějací postarší chlapi se tam dětinsky snaží přečůrat jeden druhého a uvozují to trapně namachrovanými hláškami. ___ Ach jo, Harrisone, tohle jsi neměl zapotřebí.

1 2 3 4 5 23 44 66 87
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace