rikitiki

rikitiki

Johana Jahůdková

okres Praha

47 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 3 4 5 23 46 68 90
    • 13.7.2018  16:37
    Stará panna (1972)
    ***

    Detaily na obličeje, detaily na chodidla, na jídlo. Dialogy často useknuté zatmívačkou, rozpačité a nečetné a dost často poskládané z banálních frází. Přesto ten snímek má jemný humor, jisté nejednoznačné napětí (nabízí se pokojská každé ráno spolu se snídaní? Jak dopadl výlet?) a velice nenápadně vykreslené emoce. Které divákovi dojdou, když se podívá na film jako na celek. Když se z barevné mozaiky jednotlivých kamínků složí něžný obraz.

    • 13.7.2018  16:33
    Jak proběhl Velký útěk? (TV film) (2017)
    ****

    Francouzské dokumenty… Ach jo. Tenhle je zaměřený na technické detaily, důkladný popis zařízení a způsobu, jak prokopat stometrový tunel strážím přímo pod nosem. Je to neuvěřitelný příběh výborně doplněný počítačovou animací i archivními fotkami a filmy. Ale: ani tady se nedozvíme všechno. Jak vězni získávali to zařízení? Kde ho mohli vyrábět? Byla tam spousta momentů, kde jsem se chtěla zeptat: jak, proč? Z protagonistů velkého útěku snímek jen nahrubo načrtne pár hlavních postav. I tady mi chybělo jít víc do hloubky. A v závěru se opět dozvíme jenom, jak dopadli ti hlavní. A přitom podíl mezi zachráněnými a popravenými (jak ho uvádí samotný dokument) nesedí s počtem těch, kteří uprchli (jak ho opět uvádí dokument). A co se stalo s těmi, kterým se uprchnout nepodařilo? Dokument vyvolává spíš otázky, než by dával odpovědi. ___Jedinou silnější emoci jsem cítila ze vzpomínky stařičkého pamětníka na velitele a hlavního propagátora útěku: „Nenáviděl Němce tak, až mu to zatemňovalo mozek.“ Není to šíleně drsná poznámka, která zpětně celý velký útěk – u vědomí, jaký výsledek měl – odsoudila jako nesmyslný nápad?

    • 13.7.2018  16:24
    Štvanice (1966)
    ***

    Varování s nejvyšším stupněm výstrahy! Vyhněte se brněnskému dabingu tohoto snímku jako čert kříži, nebo spíš jako čert Brnu! Příšerné přehrávání, ženské hystericky upištěné, Brando namluvený jako retard – je to jedna velká hrůza. ____ Snímek sám popisuje dusné maloměsto, kde se všichni vaří ve svých nepočestných vztazích, závislostech a tajemstvích. Stísňující atmosféru pak rozštípne jako kulka vnější element – schovávající se trestanec. Zajímavá Redfordova role, zajímavá jeho motivace i nenápadný prvotní impuls, který ho nasměřoval na dráhu zločinu. Už od začátku je jasné, jak to dopadne, což nevadí. Překáželo mi spíš, že hodně ze vztahů a spojenectvích nejsou vysvětlené, přestože hrají důležitou roli. Jak se zrovna tihle lidé mohli spřátelit, proč? Šerif a místní boháč, který se chová spíš jakoby šerif byl jeho vlastní syn. Černoch a uprchlý trestanec – co si za něj odpykal? Finále v pekelné výhni šrotiště se ale rozhodně povedlo.

    • 13.7.2018  16:16

    Jak jedna hezká exotická tvářička dokáže rázem vytrhnout muže z hluboké deprese. Ale: příběh tří vojáků ztracených ve vyprahlé krajině (stěžejní část filmu) mě nudil a nedokázal přinést zajímavé momenty – jen ty očekávatelné. Vyloženě odbyté pak bylo zakončení pouti. To scenáristé odflákli a vyřešili to jen zmínkou v dialogu. Ani ten rubín věnovaný kráskou neměl vůbec žádnou pointu – byl falešný nebo pravý? Hrdinovi nepomohl jako vzpomínka, nevyužil ho jako platidlo… Byl jednoduše zbytečný.

    • 10.7.2018  15:57

    Vím, že hlavní roli má ne/napravený lupič, který si chce mlčenlivě jít za svou pomstou a tuhle snahu mu nabourá nečekaná zásilka od bývalé přítelkyně. Jenomže tohle všechno je standard. To už jsem viděla. Ale ne tak vyprahlou ženskou, na kterou narazil Peck koncem filmu. Ta by brala všechno! Chudáci ti její dělníci, o kterých jen mluvila, ale nikdy se neukázali. Takže jí už asi zdrhli. Ta předvedla kovbojovi, kterého viděla prvně v životě, takovou etudu zoufalé osamělosti a touhy, že každý aspoň trochu slušný muž by měl cítit povinnost ji okamžitě popadnout a odnést do ložnice.

    • 9.7.2018  14:35

    Roztomile jednoduchý příběh o dvou okouzlených na dovolené, kteří se ukvapeně vzali a teprve až zpátky doma, když zapadli do svých běžných (nedovolenkových) rolí, začali zjišťovat, kdo je ten druhý vlastně zač. Film má řídký děj, ale vcelku zdatně to maskuje slavnými herci (i když myslím, že Lauren Bacall jižanský temperament žárlivosti, ke kterému ji asi nutila režie, od srdce moc nešel), hezkými kostýmy a někdy fakt vtipnými scénami (baleťák likviduje gangstery). Je to fajn, ale mohlo to být kratší a žádný velký zásah do dějin kinematografie to taky neudělalo. MÓDNÍ OKÉNKO Šaty se tady nosí elegantní, podtrhující ženskost a poněkud dramatických střihů. Nádherné šifónové sukně na baletce se jen vznášejí, takže v nich pluje jako v mořské pěně. Filmu padlo za oběť celé stádo norků, protože téměř každá žena má norkový kožich, některé jich vlastní vícero. Lauren Bacall dokonce oblékne šaty z norků – jsou sice krásné, ale to už i mě připadá marnotratné 

    • 9.7.2018  14:12

    Problémy střídavé péče ve smíšeném manželství na divokém západě. Nebo také příběh o tom, kterak je stopař po patnácti letech armádní stravy ochotný udělat pro slušnou kuchařku všechno na světě. ____ Western buduje napětí spíše situacemi a náznaky, dialogy neplýtvá, akce je pomálu. Může proto působit nudně, kamera je standardní. Přesto ale podle mě dokázal napětí snímek držet až do nevyhnutelného střetu na konci. Možná se mu to zdařilo i jednoduchým trikem, že totiž téměř celý film neukázal rozzuřeného indiána, který je na stopě své ženě a svému synovi. Vidíme jen následky jeho krvavé cesty za uprchlou rodinou. A my si můžeme představovat a očekávat cokoliv. Solidní psychologie postav, přestože ty jsou téměř nemluvné. /Můj hodnocený film č. 6 500/

    • 9.7.2018  13:49

    Vzdušných soubojů moc nečekejte. Jde hlavně o psychiku. Úvodní scéna nouzového přistání bombardéru s drastickými detaily zranění posádky – takové scény se zejména v době vzniku tohoto filmu často netočily – má svůj důvod. Ukázat, čemu museli čelit. Do detailů zobrazit psychiku letců a co s nimi permanentní stres dělá. „Vy už jste mrtví!“ – tak tenhle přístup znám i z jiných děl z válečných časů. Možná může fungovat, ale jaké následky bude mít? Film je ukazuje. Rozdílné přístupy, různé osobnosti, různá míra odpovědnosti – vše musí v krajním čase jednotně směřovat k maximálnímu úsilí a efektivitě. Zní to nelidsky a taky to nelidské je, protože lidi nejsou stroje. Následky jsou hrozné a nikdo je nemůže přičítat zbabělosti. ____ Ještě by mě zajímalo, jak takové problémy řešili za války v Německu, nebo dokonce v Sovětském svazu. Ale to si umím představit. _____ Taky je to film o tom, kterak pro tebe může být zupáctví prospěšné.

    • 9.7.2018  13:31
    Pistolník (1950)
    ****

    Střízlivý až rozčarovaný western o tom, jak byla reputace pistolníka na divokém západě důležitá. Tolik, že ho táhla ke dnu. Film je spíše komorní, odehrává se hlavně uvnitř, napětí je v dialozích, přestřelek je pomálu – ale to je zjevným záměrem. Konec je čitelný už v úvodu, v charakteru hlavní postavy, v jeho představiteli. Pohled na hrdiny divokého západu zcela bez iluzí. S obecnou platností, protože nálepka „pistolníka“ může jeho nositele svazovat, stejně jako jakákoliv jiná – i v současnosti.

    • 8.7.2018  12:35

    S TROCHOU SPOILERŮ Snímek k přemýšlení: poslali jsme mladý kluky zabíjet - a stali se z nich zabijáci. Bylo to tak v každé válce? Nebo si teď víc všímáme těch, které to semele? ___ Válečný veterán a otec umanutě pátrá a postupně se rozkrývá, jak za záhadnou vraždou stojí jednoduchý příběh, ve kterém má každý svoji vinu, ale zároveň i roli, kterou si sám vybral, a která skoro nevyhnutelně vedla k tomuto konci.

    • 8.7.2018  12:30

    Papírové kulisy, mezi kterými se povaluje umělá mlha a do toho neherecké výkony, bohužel včetně Ray Milanda, který se jediný trochu snažil, ale zase až moc přehrával - asi mu nic jiného nezbývalo. Scénář totiž nedokázal dostatečně rozkošatět krátkou Poeovu povídku na plnohodnotný film. Pro milovníky tohoto typu televizních hororů s naivně legrační výpravou - proč ne? Pro ostatní - už přežitá záležitost.

    • 8.7.2018  12:26
    Kouzlo Laurela a Hardyho (TV film) (2011)
    **

    Velkoryse zmršená šance. Dozvíme se o dvojici komiků jen pár klípků, občas - ale jen málokdy - nějakou zajímavou informaci. Dokument je otravný, jak strojově pravidelně střihá za komentář doplňující scénky z grotesek L a H, přičemž to nemá žádný význam, jen ilustrativní. Protivné je taky neustálé zdůrazňování u jinak nenápadných a nezajímavých záběrů, že tyhle ještě nikdo neviděl či že byly nedávno znovuobjeveny. Kdyby víc rozebrali jejich filmy, ale ty většinou jen přejdou.

    • 8.7.2018  12:20

    Dojímavá pohádka. Možná pomůže lidem, kteří se ocitli ve stejné situaci. Konec má docela nápad.

    • 8.7.2018  12:18

    Nuda k uzoufání: kluk jde lesem a táta ho k tomu buzeruje po vysílačce. Nepříjemně militantní - syn oslovuje otce "pane", otec oslovuje syna "kadete". Je to ryzí iniciační příběh - mladý muž se musí vydat sám do pralesa a vykonat tam něco nebezpečného. Varovné v tom, že lidstvo zničilo Zemi tak, až se muselo přestěhovat na jinou planetu, kde se vůbec neohlíželo na to, že ta už má obyvatele, kteří tam žádné nové migranty nechtějí.

    • 8.7.2018  12:13

    Vedle spousty dětinských a přisprostlých vtípků se zřídka vyskytne i nějaký dobrý ("Vy nekouříte?" - "Ne, já mám tuberkulózu"). Na poctu noirovkám je to ale chabé. Archiv měli využít mnohem víc. Že by chyběla autorská práva nebo fantazie? Příběh samotný, podřízený archivním vsuvkám, je příšerně zamotaný a nepřehledný.

    • 8.7.2018  12:08

    Zábavné a svižné vyprávění. Na jednoduchou hlavní kostru příběhu se nabalují scény, které mají hlavně pobavit. Zejména odkazy a vtípky na události pozdních 60. let udržují film v zábavném duchu. Rozhodně lepší než dvojka.

    • 7.7.2018  12:35

    Marlene Dietrich hraje ušmudlanou cikánku! A jo, já jí to docela věřím, i když občas jsem se při tom pousmála. Její Lýdie, která furt kuchá ryby, dokáže zhodnotit a zpeněžit každý kus harampádí, který najde, a která se neustále věší na anglicky odtažitého Raye Milanda je výrazná až nezapomenutelná postava. Není důležité, proč si britský důstojník nechal propíchnout uši a vydal se v kočovném voze předválečným Německem plným nacistů - protože tady fakt není důležité to, po čem pátrá, ale jak k tomu dospěje. Na road tripu s Marlene se jako člen nejopovrhovanější spodiny poučí, že i tady se dají najít hodnoty, přátelství a láska. Těch etnických písniček a umělého folklóru bylo na můj vkus někdy až příliš, ale - znovu - Marlene to vyvážila. Pouze bych měla výhradu, že ten konec byl sice hezký, ale ryze filmový. Pták a ryba se můžou milovat, ale kde si postaví domek?

    • 7.7.2018  12:25

    Bratr si staví vzdušné zámky, zatímco je ve skutečnosti neúspěšný zkrachovanec. Jedna neprovdaná sestra k němu má mateřský přístup, zatímco druhá - neustále hystericky ječící - by k němu ráda měla vztah milenecký. Mladá manželka je tupá jak bedna kytu a pořád jen fňuká. Tak tyhle dvě ženský mě neskutečně štvaly. Což asi byl záměr, ale film o rozpadu rodinných vztahů, které sice navenek vypadají ideálně, ale ve skutečnosti jsou zvrácené, se mi tím pádem sledoval jen obtížně.

    • 7.7.2018  12:17
    Beau Geste (1939)
    ***

    Kdyby byl celý film jako úvodní scéna, která je - přestože se odehrává v poušti - mrazivě horrorová, tak by to bylo za plný počet bodů. Známe výsledek, záhadný a šílený, a pak film odvíjí příběh, jak k tomu výsledku dospěl. Je to příběh především o bratrské lásce a pomalu to z fantastického úvodu spadá do průměru. Napětí v cizinecké legii mezi vojáky a jejich sadistickým velitelem není dobře vygradováno. Přesto ale i přes stáří filmu, stojí za to se na něj aspoň jednou podívat.

    • 7.7.2018  12:06

    Než se ocitnout ve vidlákově Jackson County, to si raději rovnou hodit mašli. Hlavní hrdinka má sakra blbej den, který vrcholí zatčením, znásilněním, zabitím a útěkem z vězení s chlapem, o kterým nic neví. A divák se toho taky moc nedozví až do konce filmu. Tihle dva spolu prostě zdrhaj, nevznikne mezi nimi žádné pouto (a to fakt nemyslím jen milostné - ale vůbec žádné). Okolnosti úniku jsou tuctové a bez nápadu, jako bychom se dívali na nějakou policejní rekonstrukci. Hrdiny náhle opustíme uprostřed děje, nedozvíme se, co se stane s hrdinkou. Nezjistíme, jestli pravda vyjde najevo, zlo bude potrestáno, cnost odměněna ... Ten film mi připadá úplně zbytečný. Akorát, že Tommy Lee Jones tehdy disponoval vpravdě mužným charismatem.

    • 7.7.2018  11:59

    Probohy, co v téhle slátanině dělal Tommy Lee Jones? Vždyť to je takový kýč, že by se za něj nemusela stydět ani německá televizní tvorba natočená podle červené knihovny. Kýč jako Brno! Kromě Jonese jsou všechny postavy nevýrazné - i jejich herečtí představitelé - vypadají a hrají, jak v reklamě na ovesné vločky. Scénář se logikou vůbec nezatěžuje, takže postupuje tak, že nemyslitelné věci (jak dívka v řetězech přemohla zabijáckého hromotluka) neukáže a předvede až jejich výsledek (prostě ho najednou drží řetězem kolem krku) - a takových blbostí jsou tam mraky. Když k tomu přičtu plytké a pomatené dialogy, tak to opravdu nestojí za zhlédnutí.

    • 7.7.2018  11:54

    Vcelku o ničem, akorát že se tam vyskytuje Sting a ještě nepřeoperovaná Melanie nosí pěkné černé šaty. Jinak je to nudný blábol podmalovávaný zoufale uskřípaným jazzem. Jakási míchanice gangsterky, politického zákulisí a romantických šuk.... ehm ... milování.

    • 7.7.2018  11:51

    Veskrze průměrný western, který má sice dobré nápady, ale nedokáže je využít. Třeba to cestování na zapřenou, nebo ukradené peníze Unie. Souboje nejsou napínavé. Drama citů se nekoná.

    • 3.7.2018  14:25
    Hichki (2018)
    ***

    Nadšená učitelka povzbudí ke vzdělání třídu plnou zdánlivě beznadějných případů – variace na známé téma po sto páté. Tentokrát ozvláštněné tím, že učitelka trpí postižením, které jí dost znesnadňuje běžný život. Za tu edukativní funkci palec nahoru.

    • 3.7.2018  14:15
    Banshee (TV seriál) (2013)
    ***

    Seriál žánru „krev a sperma“ kombinuje obojí v různých dávkách. Poučné je, že zatímco první řada byla spíš o spermatu, postupně ho začalo ubývat, kdežto krve tekly stále hlubší a hlubší potoky. K zamyšlení, ne? Šerif se musel snad každé ráno sprchovat feromony, protože ženský na něj letěly bez ohledu na okolnosti. Později asi feromony vyměnil za mýdlo, takže už se po něm nevrhala úplně každá, které přešel přes cestu. Ty už pak lákal jen na své štėněcí pohledy (skvěle vybraný dabérLukáš Vaculík, který disponuje úplně stejnými pohledy)._____ Je to přiznaný brak s ultradrsnými způsoby, jak zlikvidovat protivníky, s cool hláškami i pod kulometnou palbou, s lehce padlými ženami, které se ničeho nebojí. A s lidmi, kteří jsou ilustrativně potetovaní, takže by policii stačilo – kdyby ji to napadlo - jen svléknout obyvatele městečka, kouknout se, jakou má kdo kérku a poslat ho rovnou za katr. Četné flashbacky se časem ještě víc zhutňují, přidávají se k nim i sny nebo vize v mrákotách či po omámení, takže seriál působí dojmem, že je celý sjetý. Přbývá zbytečně natahovaných scén, které slouží jen k prodloužení na požadovanou stopáž. Ještě mě pobavilo, že i když se tu vraždí na tucty, tak nejvíc odsuzovaným prohřeškem je, když někdo lže. _____ Příběh samozřejmě není podstatný. Tady jde o sex a vraždění. Myslím, že moc hezkou vizitku Pensylvánii, kde se údajně odehrává, seriál neudělal.

    • 26.6.2018  12:42
    Muž z Ria (1964)
    ***

    Tři hvězdičky z nostalgie. Hrdinka slípka, amatérské rvačky, až přílišné zneužívání všech možných brazilských turistických atrakcí bez většího zapojení do příběhu... Už je to poněkud vyčpělé.... Dobré nápady pak vykradl Spielberg a zaranžoval je mnohem lépe, efektněji. Jen ten hořce sarkastický konec, kdy indiáni stojí na rozestavěné silnici a beze slova koukají, jak jim běloši bourají minulost i budoucnost, měl sílu.

    • 26.6.2018  11:38
    Luther (TV seriál) (2010)
    **

    Jak by dopadlo, kdyby se Sherlock Holmes zamiloval do Moriartyho? Blbě, jako tenhle seriál. Detektiv Luther se potýká s podivně neuspokojivými vztahy se ženami, přičemž ten nejtrvanlivější chová k geniální a ledově chladné zločinné Elis. Luther je postava s nevysvětlenou minulostí a údajně i záhadnými schopnostmi vyšetřovatele, které ale seriál neumí prezentovat. Místo toho ukazuje, jak Luther se svým týmem odvádí klasickou detektivní práci. Mysteriózní atmosféru se dílko snaží navodit především postavami brutálních šílených vrahů, kteří jsou ale většinou blbý jako troky. Dialogy by se svou nadnesenosti a někdy básnickým stylem hodily leda na divadlo. Spousta dění není vysvětleno a není reálné. Luther s prostřeleným stehnem běhá po Londýně jako kamzík. ______ Popadni svého Moriartyho kolem pasu, Luthere, a běžte spolu do Whitechapel!

    • 26.6.2018  11:06

    Takže za holocaust může jedna kleptomanská babička? Ne, že by to dávalo smysl, ale má to aspoň nápad, což se o zbytku filmu říct nedá. Příběhy o tajemných předmětech mám ráda, ale tady tento se vbrzku zvrhl v upachtěnou moralitu s několika zbytečnými záběry surového násilí. - - - Alexis Blendel je tam jen na ozdobu. Naprosto marná role.

    • 21.6.2018  17:03
    Přízrak (2008)
    ***

    Viděno omylem, chtěla jsem jiný film se stejným názvem. Průměrný thriller o spisovateli, který se nechá nalákat do primitivní pasti. Zajímavé leda tím, jak otřesně se Rusové stále chovají k ženám. Viz hlavní hrdina, který měl být spíše kladný, neváhal svoji přítelkyni podvádět, pronásledovat, hrozit jí a ještě ke všemu se ji pokoušet znásilnit. A ona si to až na několik slovních protestů a demonstrativních rozchodů nechala líbit.....

    • 21.6.2018  16:32

    Nudné, na přeskáčku natočené melodrama, kdy mi připadá, že ty nejzajímavější části vynechali a jen je zmínili v dialozích. Nejlepší na celém filmu byla závěrečná autentická scéna, kdy Gloria Grahame převzala Oscara a sladce řekla jen: "Thank you so much!", popadla sošku a před ohromeným publikem opustila pódium. Ta holka měla styl!

1 2 3 4 5 23 46 68 90
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace