rikitiki

rikitiki

Johana Jahůdková

okres Praha

44 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 3 4 5 22 42 63 83
    • 15.1.2018  12:03
    7 Khoon Maaf (2011)
    ****

    Dobrá černá komedie promíchaná se smutným psychologickým dramatem. Žena touží po lásce, jenomže ji chce tak moc, rychle a bez námahy, že si bere muže, o kterých nic neví. Vdává se jen za jejich vnější slupku, za společenské postavení. Bere si vojáka, básníka, rockera, léčitele.... ale nikoliv ty konkrétní muže, ona je vůbec nezná. A hořce poznává až po svatbě. _____ Stejně k manželství přistupují muži: berou si krásnou ženu jako svůj doplněk a hračku, ale ne samostatnou bytost. Proto ji většina jejích manželů dá nové jméno a snaží se ji napasovat do svých představ o tom, jaká by měla být ideální žena. A hrdinka, stále zmámená iluzí lásky, se poddává natolik, že ztrácí svou identitu. S rockerem se mění v groupie, s muslimem na zanícenou věřící, s Rusem pije vodku a tančí Kalinku..... Přitom se její osobnost ztrácí v představách jejích mužů, až jejich hrátky s ní překročí únosnou mez, hrdinka se radikálně osvobodí ze svazujícího svazku a začne opět hledat lásku. _____ Mohla by se ze svých manželství vymanit jednodušeji, ale její řešení naplňuje žánr černé komedie a navíc, ona tak zabraňuje, aby podobně jako ona, padly do pasti jejích manželů další ženy. ____ Měla jich jen šest, přesto mluví o sedmi hříších. Podle mě byl jejím sedmým hříchem onen mladíček, kterého poslala na školu a pak přetrhla to pouto, které je k sobě vázalo. ____ A není konec nádherně ironický? I její poslední manžel jí vnutí jiné jméno a jiný způsob života, než jaký vedla do teď. P. S. Irrfan je tady obsazen netypicky do silně sexuální role a souhlasím s Ketri - snad ještě nikdy mu to tak neslušelo.

    • 11.1.2018  22:36

    Dobrá atmosféra, kde lekačky postupně nahradí mysterióznost. Jen to nenechalo dojem, který bych si po pár dnech připomněla.

    • 11.1.2018  22:34

    Určitě je to silná kniha. Autorka, hrdinka a později i spisovatelka chtěla vzdát hold všem ztraceným životům i nadějím. Silná holka. Ale knižní předloha z filmu příliš trčí.

    • 11.1.2018  22:31
    Balerína (2016)
    ***

    Tuctový průměr s lehkým nátěrem Olivera Twista.

    • 11.1.2018  21:18
    Ek Villain (2014)
    ***

    Zajímavý motiv vražd z frustrace se v časových osách střídá s milostným motivem vyvržence a andělské dívky, aby to ke konci spadlo do natahované a nesouvislé pomsty. V první části mi vadily časté bezeslovné romantické scény podmalované jen hudbou, druhou zase v tempu brzdily dlouhé a lehce pomatené monology vraha a mstitele na téma odplaty a nenávisti. Mělo to dobře obsazené herce, příslib ve scénáři, ale nedokázalo to vygradovat ani milostnou, ani mstitelskou linku. Tok vyprávění je zdržovaný a přerývaný.

    • 11.1.2018  17:08

    Film si mě získal hereckým výkonem Parineeti Chopry i charakterem postavy, kterou hrála. Meeta totiž byla originál a tak neskutečně zajímavá, že utáhla celý film. Křehká, nevypočitatelná, způsobující pohromy a fascinující. Není divu, že na ni hrdina zíral v udivení a šoku jako na tikající bombu, které už na displeji zbývá pár vteřin k explozi. A zároveň byla tak bezbranná, že i trochu lehkomyslného kluka přiměla, aby ji s láskou chránil. Přesně se doplňující, vzájemně se potřebující povahy. Chopra zahrála svoji neurotickou, vyšinutou Meetu na práškách i Meetu obávající se, co bude, exkluzivně. Malhotra byl spíš za krasavce, ale Chopřina energie se odrazila i v jeho výrazu, takže spolu tu dvojici sehráli dobře. ____ Film sice ledacos nevysvětlí a jsou v něm logické mezery, ale to se stává nejenom u indických filmů a tady to odpouštím právě za Meetu. Dala bych plný počet, nebýt banálního a přespříliš dlouhého konce bez jediného scenáristického nápadu.

    • 11.1.2018  16:53

    Já tý holce prostě nemohla fandit. Ze začátku měla dobré důvody, ale pak se zachovala sprostě.

    • 11.1.2018  16:49
    Athadu (2005)
    ***

    Telugský film si vypráví po svém. Takže mnoho událostí, které by v evropské kinematografii byly podstatné, vynechá. Hrdina se vrátí po dvanáctiletém útěku zpět k rodině a nikdo se ho na nic neptá, nikdo se s ním znovu složitě nesbližuje. Hrdina do rodiny zapadne, jakoby se nevracel po dvanáctileté pauze, ale jen z nákupu. Jakási dívka, které muselo být při jeho útěku asi deset let, ho nazývá svým snoubencem a nikdo se tomu nediví. Dívka je stíhačka, které se on snaží vyhnout, ale pak řekne, že první pohled na ni byl důvodem, proč chtěl u rodiny zůstat. Pak vyčte příbuzným, že ho od jeho návratu neustále urážejí, ale nic takového tam nebylo ani náznakem. atd. Divák se prostě musí smířit, že vidí jen střípky a sám se snažit je nějak poskládat do smysluplného děje a logického vývoje postav, což moc nejde, protože kousky tohoto telugského puzzle do sebe nezapadají. _______ Přitom motiv celého snímku je hezký a dala by se z toho udělat jak komedie, tak melodrama, ale tady to selhává. Postavy mají dobré momenty, ale jsou tak problematicky napsané, že je těžké jim fandit. Dívka je protivná, rozmazlená slepice, ale aspoň ji její představitelka obstojně zahraje. Zato Mahesh Babu má asi jen jediný předpoklad, proč byl obsazen za hlavního hrdinu, a to ten, že se líbí telugským paním a dívkám. Protože hraje jen tím, že stojí a kouká. Neumí dokonce ani tančit. ____ Ten kluk, který ho představoval v mladším věku v předtitulkové scéně měl víc hereckého umu v jednom svém mrknutí než Babu v celém svém ubohém výkonu. Převeliká škoda, že ten mladší představitel nedostal víc prostoru. ____ Velmi problematická se mi jeví také povaha hlavního hrdiny. To, čím byl na začátku filmu, se jednoduše nedá přejít mávnutím ruky a odpustit mu. Tenhle hrdina si to nezaslouží.

    • 11.1.2018  16:28
    Koktejl (2012)
    ***

    Přečtěte si obsah filmu a víte vše. Saif Ali Khan mezi dvěma kráskami, poddajnou a divokou. Pro kterou se asi rozhodne? Zapamatováníhodné z celého filmu jsou převážně zoufalé, opilecké a drsně vyzývavé scény Deepiky.

    • 9.1.2018  14:56

    Drsný a dobře nasnímaný. Ať už v první třetině, která je odlehčená a mnohé scény vyvolávají dojem studie na téma okouzlení pohybem, tak i ve zbývající části, která je čím dál ponuřejší a uvězněná ve vyschlé krajině. Motiv vody nebo jejího nedostatku se snímkem nenápadně vine celou jeho stopáž. Stejně jako atmosféra, která je v běžecké části někdy až úsměvná (běžcovo laškování s manželkou), pak se ale, pochopitelně stává zoufalejší. Ke konci už se stopáž přece jenom táhla. ____ Nemůžu souhlasit s cestou, kterou si hrdina vybral. Jeho skutky jako bandity byly opravdu zločinecké, ale zase, pokud musel čelit takové absolutní bezmoci, moc jiných možností mu nezbývalo … Irrfan Khan hraje první hereckou ligu a předvádí i solidní sportovní výkony.

    • 9.1.2018  11:00
    Phillauri (2017)
    ***

    Film má podobný námět jako Mrtvá nevěsta Tima Burtona, ale bez jeho roztomilé morbidity a poťouchlé zábavnosti. Příběh soudobé dvojice, kdy se dívka chce vdávat, zatímco mladík váhá, nebyl zajímavý. Příběh přízračné nevěsty chvílemi nabíral grády, ale občas byl ucajdaný a rozvleklý. Rozhodnutí, které dívka učinila, bylo vzhledem ke stavu indických železnic té doby (aspoň předpokládám), obecně dodržování jízdního řádu a dochvilnosti cestujících, poněkud unáhlené.

    • 5.1.2018  15:00

    Úžasně naivní, úžasně jednoduché a přitom i zábavné a vtipné. Oceňuji zejména postavu ctihodného profesionálního únosce a vůbec motiv únosů, ať už vážně či nevážně míněných, které se prolínají celým filmem.

    • 4.1.2018  14:00
    Talvar (2015)
    ***

    Názorný, navíc reálným příběhem podpořený důvod, proč nežádat o pomoc indickou policii ani, když se jí chcete jen zeptat na cestu. Snímek se celý zabývá tím, co ostatní indické filmy ukazují shodně, akorát na menší ploše. Totiž, že indičtí poldové dokážou najít skutečného pachatele asi jen v případě, když jim spadne náhodou na hlavu, v ruce drží podepsané přiznání a tři nezávislí svědci policii ukážou a detailně vysvětlí i záznamy ze svých mobilů, jak ho natočili přímo při činu. ____ Smrt mladé dívky nejdřív vyšetřuje odpuzující lenoch, který veškeré stopy přehlíží, aby s tím neměl žádnou práci. Pak oddaný kriminalista, který se snaží, ale používá při výsleších násilí a drogy. A do třetice opět neschopa, který si na místo činu bere vnouče, protože ho nemá kdo hlídat. Indický soud pak téhle crazy parodii na vyšetřování a spravedlnost dodá jen hořkou tečku. _____ Že je Spravedlnost slepá asi v Indii znamená, že tedy stejně nemá cenu se snažit a berou to hákem: padni, komu padni. Bohové, chraňte nás před takovou přezíravostí a amatérismem. ____ Příběh sám je jednoduchý, což by nevadilo, ale trojí vyšetřování jednoho zločinu je místy moc roztahané.

    • 4.1.2018  13:46
    Baadshaho (2017)
    **

    Ajay Devgan neumí nic jiného než líně mžourat očima, zpomaleně se kývat a pak někoho praštit. V žádném filmu jsem ho neviděla zahrát něco navíc. Tady kolem sebe ještě sype otřesně cool hlášky, u kterých jejich autor nepoužil ani jednu mozkovou buňku. Připomnělo mi to moji oblíbenou pasáž z Harryho Pottera, na kterého Severus Snape zasyčí: „Kdybych chtěl, Pottere, aby na mě někdo pokřikoval bláboly, tak mu uvařím Blábolivý lektvar!“ Přesně takhle totiž Ajayovy hlášky zněly. Například několikrát zopakoval: „Život trvá jen čtyři dny. A tohle je ten čtvrtý!“ Ani zbytek jeho textu si s touhle hloupostí moc nezadal. Jsou to jen slova nesmyslně poskládaná vedle sebe, takže se nedají ani pořádně zapamatovat. ____ Ve snímku o krásné mahárání s tajemstvím, zlatém pokladu, milencích, přátelích, obrněném náklaďáku a velbloudech se /patrně/ střídají dvě časové osy. Ale takovým způsobem, že se téměř nedá odlišit, co je přítomnost a co minulost. To dělá děj ještě zmatečnějším. Scénář se nezatěžuje takovými maličkostmi, jako že by například vysvětlil situaci ve vladařčině rodině, proč jí vlastně sebrali poklad, proč ho někam komplikovaně vezli, proč ho ukryli způsobem, který byl úplně zbytečný a přitom znamenal takové kulturní barbarství, že jsem pak všem postavám přála dlouhé roky v kriminále. ___ Režisér občas zvládl nějakou jednotlivou scénu. Okouzlil mě boj v prašné bouři nebo milování na střeše. ___ Je to pohádka, dobrodružný snímek, proto by mi nevadilo, kdyby byl naivní. On je ale urážlivě hloupý a nepřehledný.

    • 3.1.2018  13:47

    Ráda se vracím do světa Jane Austenové, ale tohle není ani jeho odraz. Hrozně dlouho trvá, než se začne něco dít. Pak je nalezený mrtvý muž v lese a příběh se pohne. Jenomže úplně mimo. Najednou začne vršit jednu utajovanou záhadu za druhou, všude číhají zamlčovaní příbuzní, zakázané vztahy a temné vazby z minulosti – až je toho tolik, že je to směšné. Navíc režie je hrozně nemotorná, maximálně na úrovni průměrné tv inscenace, kdy scény veřejných soudů byly pro mě svou klišovitostí a opakováním stejných záběrů (bučící dav, oči poulící podezřelý, brunátný soudce) takovým utrpením, že jsem to málem vypla. Mezi Elizabeth a panem Darcy není vůbec nic. To je taková absence jakéhokoliv citu, aspoň třeba kamarádského, že působí jak dva lidé, co náhodou stojí vedle sebe v metru. ___ Jediné, co mě potěšilo, bylo vylepšení Lydiina charakteru. Ne snad, že by se polepšila. Zůstala stále stejně svéhlavá a rozmarná – což je fajn – jen její povahu ukázal film v trochu jiné situaci a tedy i v trochu jiném světle. Příznivějším. Zatímco nebohé Elizabeth zbylo z jejího břitkého jazyka jen pár úšklebků na adresu lady Catherine de Bourgh, která sama ztratila většinu své démoničnosti. ___ Minisérie je ztrátou času.

    • 3.1.2018  13:34

    Pan účetní bez účetnictví a své rodiny, protože je to sice stejný charakter, ale přenesený do trochu jiného povolání – je autorem komiksů. Děj je pouhým sledem scének, třeba motiv důkazu, který zoufale hledá jedna kráska, se vůbec a nikdy nevysvětlí, přitom se film kolem tohoto pořád točí. Humor je to dětinský a stokrát známý, ale stejně z některých scének probleskne tak dětinská radost i škodolibost, že mě nutí k úsměvu a aspoň ty dvě hvězdy snímku dám. Už jenom za ďábelskou tchýni s několika manžely a andělské baletní vystoupení v bílém trikotu, které strhnulo celý sál.

    • 3.1.2018  13:21
    Barrandovský Silvestr 2017 (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Sledováno s kamarády na Silvestra za stále silnější opilosti. Smála jsem se té absurditě, tomu soustředěnému namyšlenému a zaprděnému buranství. Falešná operní diva, lesklý kolotočář, vyděšená puberťačka, která by chtěla být jinde, rádoby moudří starci, kteří se chlubí svou tupostí. … A pak jsem se druhý den probudila. Stejně, jako po každé propité noci, mě polilo horko: „Bohové, opravdu se to stalo? Byla to skutečnost? Žiš, to je trapas!“ A stejně jako po každé propité noci na mě dolehla morální kocovina a držela se mě několik dní jako tísnivý stín.

    • 3.1.2018  13:06
    Velayudham (2011)
    ****

    Absolvovat tamilské mlékařské učiliště musí být nepředstavitelná řehole a dril, kde by neprošli ani mnozí členové SEALs. Hlavní hrdina filmu, takto mladý vesnický mlékař, totiž dokáže divy udatenství za setrvalého porušování přírodních zákonů, když zlikviduje zločince, teroristy, nepoctivé bankéře… zkrátka každou zápornou figuru, kterou zahlédne jen koutkem oka. ___ Ne, že by to nebyla sranda. Ona je. A navíc i záměrná, protože střední část filmu je fakt povedená crazy komedie. Akorát se připravte na to, že tenhle vtipný film začíná teroristickým útokem, po kterém zůstane mezi mrtvými stát jedna zakrvácená holčička s pahýlem místo ruky (naštěstí rozčtverečkováno). Následuje crazy a mstitelská část s lehkým milostným propletencem a ještě pár nečekaně drastických scén. Prostě mix žánrů v indickém filmu, jak už to Indové umí a nebojí se toho. Pro nepoučeného diváka šok, ale i pro poučeného je tenhle konkrétní film dost silná záležitost. Neříkám, že špatná. A motiv mstitele, který nejprve ani netuší, že je na nějaké misi, má docela dojemný podtext.

    • 31.12.2017  01:52
    Sairat (2016)
    *****

    Tohle je pecka! Film s nejbanálnějším námětem: chudý kluk se zamiluje do bohaté holky, dává už od začátku tušit, že tohle nebude obvyklá roztančená barevná limonáda. Předně díky dojemně upřímným, spíš procítěným než hereckým projevům hlavních herců, pro které to navíc většinou byl debut. A tý holce bylo jen patnáct, když to hrála. Neskutečný! Ani jeden z nich není líbivý umělohmotný typ. Kluk má akorát hezký oči a holka je tak trochu při těle. Ale když se na sebe zadívají, je to čirá láska, u které se divák až trochu stydí, že je při ní šmíruje. ____ Další známkou bolestné autenticity jsou ničím nepřikrášlované lokace chudé dědiny a později i smradlavého slumu. _____ Příběh i způsob jeho vyprávění jakoby ani nebyly filmem, ale záznamem reálného života. Mnohé se divák dozví jen z obrazu a jeho střihu, nikoliv z dialogů. ___ Milenecká dvojice prochází nejdřív růžovou zahradou první lásky, pak dramatickým útěkem, později těžkým smiřováním se s tím, co museli opustit a nakonec souzněním. Zejména Rinku ve své roli roste a dospívá. Z rozmarné sebevědomé dívky školního věku se stává ženou, která si stojí za svým rozhodnutím. V jejím charakteru je vidět, že je otiskem povahy svého otce: neústupná, tvrdě si jdoucí za svým bez ohledu na cokoliv. ____ Bylo mi líto, že v průběhu děje se ztratili hrdinovi dva kamarádi: křivozubý a křivonohý. Hlavně ten předvedl téměř nesnesitelně drásavý a do morku kostí jdoucí ne/herecké nasazení. Jeho milostný mikropříběh je tak směšný! A přitom tak zoufale prahnoucí po lásce. ____ Ta sebevědomá dívka a cudný chlapec, který si později nebyl jistý, jestli ji dokáže dát celý svět, a proto na ni byl zlý a dokonce i surový, jsou vymyšlené postavy. Ale to přece byli Romeo a Julie taky. A stejně jako milenci z Verony, i tihle dva by si zasloužili svůj nesmyslný a turistický balkón, ke kterému bych ráda přinesla květinu.

    • 29.12.2017  21:35
    Neerja (2016)
    *****

    Tušila jsem, že mě tenhle film rozseká, a taky že jo. Neskutečný příběh neuvěřitelné odvahy jedné krásné dívky je zpracovaný do velmi dobrého snímku. Zpočátku mě moc neoslovilo přímočaré a trochu mechanické srovnávání přípravy teroristů na útok a přípravy letušky na let, ale tahle linie měla pak smysluplné pokračování v krátkém vylíčení jejího nešťastného manželství a jejího jednání v uneseném letadle. Možná to tak ve skutečnosti úplně nebylo, ale ona už se se zlem a nenávistí setkala a věděla, že ustupovat mu jí přinese jen další utrpení. ____ Někdo tu píše, že se teroristi chovali jako hlupáci. Neřekla bych. Jen byli nepřipravení a ve stresu jim tekly nervy. Ono, jak se taky připravit na únos letadla v době bez internetu, na kterém si můžeš všechno najít? _____ Nevadil mi ani ten závěr, protože určitě zazněly nad její rakví vzpomínkové řeči, a ať už byly v reálu, jaké byly, určitě měly být dojemné, vznosné a oslavující, protože Neerja si takové plně zasloužila. ____ Možná bych vynechala poslední mysteriózní objetí, ale jak jinak takový příběh ukončit? Napadá mě třeba natočit výpovědi přeživších, co dělají, co dokázali, jaké mají rodiny, aby bylo vidět, že ta hezká letuška nezachránila jen cestující, ale ovlivnila stovky dalších lidí, kteří s nimi byli spojení. No, ale já tenhle film netočila. ___ Ještě bych vyzdvihla odvahu i dalších cestujících, včetně té první oběti, protože i jiní v tom letadle se zachovali jako hrdinové.

    • 28.12.2017  22:07

    Del Toro zpracoval později stejný námět, a podle mě mnohem lépe, ve Faunově labyrintu. Děti a krutost světa občanské války. Zatímco ve Faunovi se tím dítě vyrovnává prostřednictvím pohádky, v tomhle filmu je to duchařský příběh. Kupodivu, ta pohádka k tomu seděla líp. Zdejší vynořování se přízraků nemělo takou atmosféru, ani propojenost s reálným světem. Přesto i tohle je silný a působivý film, který navíc názorně ukazuje, jak důležité je, aby děti dávaly ve škole pozor, a to zejména, když jim učitelka popisuje lov na mamuta. A ještě: zdejší princ bez království a Faunova princezna bez království jsou tak protikladné charaktery, jak už to jen může být.

    • 28.12.2017  16:33
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    ***

    Pohádka tak klišovitá a odtržená od života, že i Pyšná princezna vedle ní vypadá jako žhavá současnost, protože nebyla z prostředí jakéhosi pohádkového paralelního vesmíru, ale reflektovala politické procesy 50. let a omezení svobody projevu (i když, samozřejmě, s jinými znamínky, než se na to díváme dnes). Charaktery jsou nedbale napsané a ani jeden z nich není nic, co už bychom před tím neviděli stokrát. ___ Na druhou stranu, v druhé polovině se děj trochu nakopne a motiv zrady přítele a nejenom slova, ale i činy, snažící se odčinit vinu, měly přece jen emocionální náboj. Podle mě je to pohádka, jejíž tvůrci neměli odvahu a asi ani ambice zkusit něco nového, ale odvedli dobrou řemeslnou práci, která rozhodně neurazí.

    • 28.12.2017  16:20
    Jazbaa (2015)
    **

    Přes skvostný vzhled filmu, kdy snad každý záběr působí jako vizuální bonbónek s nějakým nápadem, neotřelým úhlem pohledu nebo aspoň zajímavou barevností (převažují zelené tóny), nemůžu dát víc než dvě hvězdy. A to kvůli totálním nesmyslům v ději a šíleným chybám, které diváka nutí spolknout hovadiny, jako třeba to, že policistu chtějí kolegové zatknout za prokázanou korupci a pak mu o pár scén později oficiálně pomáhají při soukromém vyšetřování…. Zoufalá právnička a její oddaný přítel policista nacházejí nové a důležité stopy náhlým vnuknutím mysli, úplně z čista jasna. Svědci se jim svěřují, přiznávají se sami od sebe nebo se chovají proti svému charakteru a proti svým vlastním zájmům…. Film fakt vypadá výborně, nervózní a rychlý střih dokáže navodit atmosféru stresu a tlaku, pod kterým je matka uneseného dítěte a má i varovné a důležité poselství. Když je ale hlavní hrdinka sama na štíru se zákonem, její úplatný kámoš taky a ve finále se už na nějakou oficiální spravedlnost vykašlali úplně, tak si myslím, že tenhle film dělá dobré věci spíš jen medvědí službu.

    • 27.12.2017  11:34

    Nejdelší coming out, jaký jsem viděla. Režisér nemusí vůbec veřejně vystoupit a říct, že je na kluky. Stačí se podívat na tenhle film, na ta opálená svalnatá těle, která se po sobě neustále válejí a občas si nechají stéct po hrudi pár kapek vody…. Láska muže k muži se projevila v příběhu přátelství, které je tak těsné, že se ta holka mezi ně vůbec nehodí. Fakt, Alia Bhatt tam spíš překážela a taky byla ukázána v ne zrovna příznivém světle jako rozmazlená fiflena. Ve skutečnosti to tedy podle mě není film o přátelství rozděleném láskou k jedné dívce, ale tragický milostný příběh nenaplněné vášně mezi dvěma pohlednými hochy, z nichž ani jeden nenašel odvahu přiznat si pravý stav věcí. ____ Mezi hlavními herci funguje chemie na sto procent, napětí i sounáležitost vyzařují z plátna a já si furt přála, aby se konečně vykašlali na předsudky a vrhli se do toho po hlavě.

    • 27.12.2017  11:20
    Dishoom (2016)
    ***

    Je to film pro kluky. S honičkami, auty, loděmi, výbuchy, zbraněmi všeho druhu a nebezpečnou sexy kráskou v otrhaných lacláčích. Hlavní neohrožený geroj hláškuje jak o život. A občas do toho nějaká holka svůdně zatančí. O logiku se nestarejte, ta při výrobě filmu neasistovala. Je to prostě jen taková testosteronová macho blbinka.

    • 27.12.2017  11:12

    Vůbec to není špatný. Problematický vztah syna k otci tak autoritativnímu, že jeho názory svazují a drtí všechny členy rodiny. A ještě láska na druhý pokus. Protože na ten první je on spíš jen očarovaný a ona se tak trochu nechává unést okamžikem, ale láska se z toho stane, až když si projdou zkouškou. Teprve pak začne on poznávat ji a ona zase jeho. On už na ni netlačí a ona se proto nemusí cítit jako chycená do pasti. Je to vlastně dobrá romantická komedie, protože postavy se vyvíjejí a dospívají. I když některé zoufale alkoholické kousky mladíka v Singapuru byly na pár facek.

    • 27.12.2017  11:00

    Je to modernizovaná poklona bollywoodské klasice – Dilwale Dulhania Le Jayenge. Nejenomže si tam ten snímek hrdina pouští, ale doslovně z něj cituje některé scény a také celkový námět o lásce, která najednou stojí v cestě už dohodnutému sňatku a přísně tradičnímu otci, je shodný. Jen kvůli tomu nejeli jako Kajol a Shahrukh do Alp, vystačili si s indickými lokacemi a trochu ubrali na osudové dramatičnosti. Varun ani Alia nemají kouzlo Kajol a SRK a taky důvod, proč dát přednost milovanému ženichovi před dohodnutým partnerem není tak zřejmý. Protože postava, kterou hraje Varun, působí v mnohých sekvencích jako dětinský spratek, a to dokonce ještě s násilnickými sklony. Takže v tomhle snímku bych dala přednost tradici a otci, který si umí dupnout.

    • 27.12.2017  10:44
    Trumbo (2015)
    **

    Byl talentovaný scenárista, vyhrál dva Oskary a oni mu zakázali psát, takže tak musel činit pod jinými jmény. Kvůli politickému přesvědčení, které je – mimochodem – v tomhle filmu upozaděné, až téměř nezřetelné. Doba byla zlá, hony na čarodějnice vždycky vytahují z lidí to nejhorší, ale že by snímek dokázal zaujmout něčím navíc, to zase ne. Je to ilustrace k určité době a určitému postoji. Ze kterého mimo jiné vyplývá, že bez ohledu na politické ideály, ať už levicové nebo pravicové, když jde o peníze, dokáží spolu i ideologičtí soupeři velmi plodně spolupracovat. ___ Ve skutečnosti byly nejsilnějším momentem filmu závěrečné titulky, do kterých je vložený kousek z autentického Trumbova interview. Protože tahle krátká řeč má mnohem větší údernost a dopad než všechno nahrané, co se před tím odehrávalo na obrazovce. Uměl nejenom psát, uměl i mluvit!

    • 27.12.2017  10:36
    Dvanáct měsíčků (TV film) (2012)
    ***

    Fotrovsky působící Měsíčci mě štvali. Maruška postrádala v obličejových rysech dívčí jemnost. Kam chodili na ty příšerné účesy, když venkovanky nosily paruky jak z rokoka, to ani nechci vědět. Ale macecha Žilkové byla povedená. Nebyla absolutní zlo, jen takové mírné, běžnější, o to víc svazující a pozvolna ničící. I ten důvod, proč se Maruška vydávala do sněhu za jahodami a fialkami, byl tady šikovně upgradován. A taky to mělo hezké lokace.

    • 27.12.2017  10:26
    Smrt ve tmě (2016)
    **

    Už od Ramba snad platí základní poučka: Nikdy si proti sobě nepoštvi válečného veterána. Může mít v zásobě pár nehezkých triků a možná i vlastní ošklivá a důkladně ukrývaná tajemství. Jako dobrý. Vše se odehrává ve tmě, scény jsou zabarvené zeleným filtrem, působí to stísněně. Ale taky nerealisticky a zejména, všechna atmosféra jde do kopru při závěrečném boji, kdy je jako zbraň použitá i jedna amatérsky vyrobená oplodňovací pipeta. Ne, vážně, když u thrilleru vyprsknete smíchy, tak se vyznění snímku asi nepodařilo tak, jak mělo.

1 2 3 4 5 22 42 63 83
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace