Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (3 853)

plakát

Na nože (2019) 

Vymazlená a velmi stylová záležitost důstojně se hlásící ke starším vzorům. Výprava na absolutní počet hvězd, co jich je na nebi. Herecké obsazení totéž. Úvod a záměrně parodicky spletitý závěr dechberoucí. Střední část však podle mě trochu ztrácela dech.Craig božský i po fyzické stránce (to vypracované tělo!), Ana de Arms však herecky nepřesvědčila, byť typově seděla bezvadně. ___ Mix parodie, detektivky, psychologického dramatu se vydařil. Režisér si stvořil hračku, se kterou si rád pohraje i divák. SHRNUTÍ: Myslím, že Agatha by se zasmála.

plakát

Skandál po anglicku (2018) (seriál) 

Možná až příliš realistický snímek. Scénář se držel života, takže není filmový, kdy příběh většinou hlavní linkou spěje do finále. Tady je hlavní linka přerušovaná, chaotická, nelogická, se spoustou odboček - prostě jako život. Ben Wishaw hraje ublíženeckého a přesto vzdorovitého hošu skvostně, stejně jako Hugh Grant nabubřelého muže dobře si vědomého svých privilegií. Byl dokonale slizký a odporný, nevzbuzoval špetku sympatie. Přesto však, když na konci divák uvidí rychlou střihovou a dost uvěřitelnou sekvenci, čím vším si s velkou pravděpodobností musel homosexuál projít v zemi, kde to bylo trestné, vyvolá to lítost a snad i trochu pochopení. Mimochodem, buď už Grant doopravdy zestárl, nebo maskéři odvedli skvělou práci. ----- Jenom mi to pojetí přišlo poněkud chladné a v utlumené barevnosti minisérie jakoby byly utlumené i emoce. SHRNUTÍ: Nikdy nepiš Králíčkům dopisy. Můžou je použít jako důkaz proti tobě.

plakát

Muž, který pronásledoval sám sebe (1970) 

Když začne mysteriózní film ke konci urputně vysvětlovat, je to téměř vždy cesta do pekel. A tenhle film se tam zřítil se vší parádou. Ani elegantní Roger Moor to nezachránil. I když ho asi role dvojníka bavila, zejména ke konci už se v ní topil a působil až směšně. Nechci ale vinit jeho – když není co hrát, tak to nezachrání nikdo. SHRNUTÍ: Herečka, která hraje manželku Rogera Moora, nosí moc pěkně a jistě zakázkové outfity.

plakát

Zmluva s diablom (1967) 

Pětice dívek se po falešném nařčení rozhodne, že přijde o panenství – když už mi nevěříte, tak já tedy taková just budu! Pětice dívek a pětice různých přístupů k věci. Naivka, rozumná, zkažená, ďábelsky hravá…. Dívky ani nejsou přítelkyně, své „poprvé“ si každá řeší po vlastní ose. Na filmu se mi líbila drsná deziluze. Ani takhle mladé dívky nevěří (většinou) v nějakou romantiku a prostě o to jen chtějí přijít. Jejich protějšky – mladí muži – ostatně žádnou naději na romantiku neskýtají. Až na jednu výjimku jsou to všichni buď podrazáci, podvodníci, násilníci. _____ Mám problém s přerývanou atmosférou snímku. Jak skáče od jedné dívky k druhé, tak se pokaždé mění nálada a to dost zprudka. Od přece jen lehce zamilovaného příběhu, přes morální frašku až po téměř surové násilí. Mladý Marián Labuda si zahrál roli překvapivě slizkou a odpornou. Možná, kdyby měl film povídkový charakter a přecházel od jedné dívky postupně ke druhé, zasáhl by mě víc. I tady ale scéna drsného mejdanu a následného lovu na polonahou kořist byla přesvědčivá a otřesná. Včetně zakončení. SHRNUTÍ: Nespěchej. Není nutné o to přijít hned s prvním debilem.

plakát

Bez věcí nad věcí (2018) 

Florian David Fitz je mým oblíbencem už od Deníku doktorky, ale když se chopí scénáře, nemívá vždy šťastnou ruku. O to smutnější, že má nápady, ale nedokáže je dotáhnout. V tomhle filmu šlo právě jen o ten nápad a snad úvodní čtvrthodinku, než celý snímek začal haprovat. ____ Nápad na život bez všech věcí, kdy si každý den smí člověk vzít zpátky jen jednu jedinou, zapadl téměř okamžitě, nebyl vůbec rozvinutý, a oba „kamarádi“ ani nedodržovali pravidla. ___ O materialismus ale stejně moc nešlo. Nastoupil zcela zbytečný a nudný milostný románek. Postupně se ukázalo, že jeden z kamarádů je dětinský ubrečenec, zatímco druhý je sebestředný podrazák, takže bylo po diváckých sympatiích. Jediné, co se mi na jejich vztahu líbilo byla cynicky pravdivá věta: „Nejsme nejlepší přátelé, my se jenom dlouho známe.“ Nějak se do toho zamotala babička, která furt lezla na štafle. Taky nějaká variace na Zuckerberga, docela dost sprostá, protože ze skutečné žijící osoby udělala kreaturu, aniž by to mělo oporu v realitě. A jeden kýčovitý dřevěný panáček. SHRNUTÍ: Ta jediná věc, kterou jste si měli vzít, měla být kniha Jak psát scénáře, pro začátečníky.

plakát

Záchrana vesnického domu (2009) (pořad) 

Je to reality show, ale milá. Nikoho neuráží, ukazuje krásné záběry (štáb si evidentně vždy počká na slunečné počasí) a makléřka Ruth je sice rázná, ale zároveň empatická a umí majitelům venkovských sídel něco doporučit, aniž by jim to příliš vnucovala. Zatím jsem každému z majitelů přála, aby našel správnou cestu, jak se o svůj dům postarat a opravit ho. SHRNUTÍ: Hřejivé.

plakát

Marjaavaan (2019) 

Přehnaná akce, nepostřehnutelná milostná zápletka a spousta nabubřelých monologů a dialogů. Herci po sobě hážou takovými hláškami, jako kdyby soutěžili, kdo řekne co největší pitomost co nejvíce patetickými slovy. Kvůli tomu byl pro mě film téměř k nepřežití. ____ Ostatní proto beru už jen jako otravné detaily. Láska mezi gangsterem a nevinnou kráskou se nijak nevyvinula, ona se prostě vyskytla. Motiv sboru dětí ze slumu zapadl tak rychle, až to bylo trapné. Ostatně, když měly za odměnu jet děti ze sboru do Kašmíru, tak jsem si říkala, že z nich ten kanónenfutr mohli udělat aspoň trochu méně nápadně. _____ Nevinná kráska hraje jak ponocná, padlá kráska docela ujde i herecky a Malhotra? Na toho je hezký pohled vždy, ale už to v posilovně trochu přehnal s činkami. ____ V příběhu se lidé chovají nikoliv jako lidské bytosti, ale jako figurky postrkované nemohoucím scenáristou. Jejich jednání nemá kontinuitu a někdy ani žádný smysl. SHRNUTÍ: Oddanost se nemá přehánět, pokud jí věnuješ darebákovi.

plakát

De De Pyaar De (2019) 

Zábavný, chytrý a milý film. Chemie mezi hlavní dvojicí funguje bezchybně, jejich slovní přestřelky v době namlouvání jsou vtipné. Sebevědomý pracháč a stejně tak sebevědomá kráska jsou si rovnocennými partnery. Dialogy jsou lehké a zároveň i inteligentní, vyzdvihla bych dívčin monolog, jak starší partner s ní všechno bude prožívat už podruhé a také manželčino zoufalé stýskání, jak už je unavená z toho, že všechno rozhodování leží na ní. Výborná a lehce parodická scéna /téměř/neheroické obrany při přepadení. ____ Kupodivu, vtip se nevytrácí ani při přesunu do Indie, k původní rodině. Jen boháč ztratí notnou míru sebejistoty a najednou se mezi dvěma ženami a kritickou rodinou cítí značně rozpačitě. Inu, doma není nikdo prorokem. Při nenápadném boji mezi mladou milenkou a manželkou středního věku by se nejradši ztratil, zatímco ženy po sobě s úsměvem šlehají jedovými špílci. Skoro jsem nevěděla, které z nich mám fandit. ____ Film, který si udrží komediální nádech, přesto ukazuje i závažné otázky vztahu se starším partnerem nebo vinu za opuštění rodiny (i tady oceňuji, že to nebylo jednoznačné a jak řekla manželka, za rozchodem byli oba dva). SHRNUTÍ: Indie, které porozumí každý, protože tohle se děje všude.

plakát

Article 15 (2019) 

Nedívalo se mi na to snadno, zvlášť když vím, že příběh je inspirován skutečným případem. _____ Film je zahalený do tlumených barev evokujících minulost - však taky hlavní hrdina na začátku řekne, že si připadá jako v 80átkách. Minulost, ještě mnohem starší, tisíciletý zažitý systém funguje se svojí hnusnou nespravedlivostí a krutostí dodnes. Přestože se rebelové svolávají přes Whatsup, stále nesmí nižší kasta vstoupit do chrámu a i její stín je pro příslušníka vyšších tříd znečišťující. ____ Je to apelativní, edukativní film a některé jeho metafory jsou proto až příliš přímočaré, ale v tomto typu filmu a s přihlédnutím k jeho účelu, mi to nevadí. Tísnivá, dusivá atmosféra je však ztvárněná až hmatatelně. Bezmocnost vesničanů, zpupná nadřazenost vyšších tříd, kterým z pohodlnosti vyhovuji status quo, a proto na něm trvají jako na tradici a zaštiťují se přitom i náboženstvím.... SHRNUTÍ: Když tě záměrně drží dole a ohánějí se přitom vyššími principy, téměř vždy jim jde jen o vlastní nízké pudy.

plakát

Pane (2018) 

Tak nenápadně rozvíjené souznění mezi pánem a služebnou! Nepadne mnoho slov, nekonají se velké akce, kamera je skoro dokumentární … Přesto se začne rodit cit budovaný z náznaků, všedních situací, pohledů. Dobře byla využitá minulost obou protagonistů, které je nasměřovala a poznamenala. Je jasné, proč a jak se chovají, co chtějí, čeho si váží - to vše mělo kořeny v jejich minulosti. Překážka stavovského rozdílu není smetená ze stolu, jako něco, co láska snadno překoná. Naopak, padnou pádné argumenty, proč by bylo takové spojení komplikované. …. Indická, ale nejspíš i naše, vyšší a vzdělaná třída by snáze akceptovala dívku, která si na baru nabrnkne na jednu noc neznámého chlapa, protože rozhoďnožka se ve společnosti umí pohybovat, než morálně mnohem pevnější služku, která ale neumí používat příbor.... Výmluvná byla scéna, kdy se služka cítila ponížená, protože se jí pán před dalším personálem zeptal, jestli nechce odvoz. Překročil tak jasně danou hranici. To, co je mezi sobě rovnými samozřejmá galantnost, se náhle jevilo jako oplzlé.... Tichá romance má velkou oporu v hercích, oba hrají skvěle. SHRNUTÍ SE SPOILEREM: Ten konec je nadějný, vykročili na cestu, která je možná dovede k rovnosti.