Recenze (657)
Králova zahradnice (2014)
Nádherný snímek, po kterém vám nezbude než postesknout si, že Alan Rickman už víc takových - bohužel - nenatočí. Je to jedna z těch záležitostí, které vás jaksi bez potíži přenese do barokní Francie a vytvoří tak milou atmosféru, že byste tomu i chtěli věřit :) 80 %
Mladý papež (2016) (seriál)
Tento seriál je stejně tajemný a nepředvídatelný, jako mladý papež, o kterém vypráví. Sorentino nejen brilantně natočil, ale také brilantně napsal scénář (spolu s dalšími spolupracovníky) a zachytil jemné detaily, které dokážou ocenit nejen katolíci - největším překvapením pro mě vlastně je, že moje žena, která je silně proticírkevně orientovaná, vydržela tento seriál sledovat a nedělala to jenom proto, že by se jí líbila kritika církve, která v seriálu rezonuje - stejně jako jí nevadila chvála církve, která v seriálu rezonuje naprosto podobně :) 95 %
Zrádce mezi námi (2016)
Ale jako proč ne?! Pěkná špionážní jednohubka, která ani zdaleka nedosahuje kvalit Tinker, Tailor, Soldier, Spy, ale užijete si ji skoro stejně dobře - akorát už nikdy nebudete mít chuť se na ni podívat znova. 60 %
Boj za svobodu (2016)
Matthew teď jede na vlně jižanských postav a upíchnul se i do tohohle supernudícího příběhu o černošské emancipaci. Nemám nic proti emancipaci černochů, žen, pracující třídy ani nikoho jiného, ale co mě strašně otravuje je, že se o tom točí filmy pořád dokola a hlavně na stejné brdo! Dostaneme lineární příběh s lineárními postavami, ke kterým si nevytvoříme žádné pouto. Žádné emoce, žádné vztahy, žádné rozpory, máme tady univerzálně dobrého Newtona Knighta, který kolem sebe šíří dobro a humanistické ideály. Třeba takový skutečně byl, nevím - tak dopodrobna americké dějiny neznám. Ale pointou spíš je, že McConaughey z něj udělal jakéhosi vidláckého spasitele rasistického amerického Jihu a celé vyznění filmu je vlastně strašně laciná a afektovaná agitka / kritika společnosti. To mě na tom strašně, ale strašně štvalo. To a neskutečně dlouhá stopáž. 40 %
Invictus: Neporažený (2009)
A mně se to just líbilo! Mandela spojovatel zachrání J.A.R. rugbyovým vítězstvím! Nebo ne? :) Eastwood to pojal pěkně, bavilo mě to a dokonce mi to i zanechalo takový příjemný pocit u mého citlivého bělošského srdíčka. 70 %
Legenda o Tarzanovi (2016)
Překvapivě velice dobrá akční jízda s neskutečně vlezlým a otravným eko-multikulti poselstvím. Velice dobře natočené, krásné scenérie, napínavé akční scény a dokonce relativně solidní zápletka, vycházející dokonce z historických reálií - tím myslím samozřejmě jenom to, že král Leopold II. byl skutečně solidní vyhlazovatel černošské africké populace. Jenže především v grand finále to kucí scénárističtí přepískli a z one-man-killing-machine Tarzana udělali velkovládce všech zvířat a úplně to celé pohnojili. Za to srážím 2 hvězdičky a 35 %, čímž se dostávám na výsledných 65 %, které filmu s chutí dám.
Krotitelé duchů (2016)
Tento film měl 4 vynikající momenty - 3 z nich byly camea původních Ghostbusters, ten 4. byl taneček Chrise Hemsworthe během závěrečných titulků, u toho jsem se opravdu válel smíchy. Tím jsem asi prozradil, že zbytek filmu byl trapná hovadina, stejně jako asi většina filmů Melissy McCarthy. Škoda :( 35 %
Zásah do vztahu (2016)
No, popis "Komedie/drama" úplně nesedí - je to pokus o drama a komedie tam moc nenajdete. Spíš než film je to taková konverzačka, divadelní adaptace převedená do 3 kulis - letadlo, barák, park. To je všechno. Zápletka byla jasná skoro od začátku, ale neurazilo mě to. Jen bylo v 90 minutách příliš málo času odhalit do hloubky skutečné problémy jednotlivých postav, takže to celé bylo spíš jakési klouzání po povrchu vztahových problémů než nějaká objevná, či vůbec jakkoli zajímavá analýza. A přitom to mohlo být hodně zajímavé! 50 %
Morris z Ameriky (2016)
Vlastně to nebylo vůbec špatný, ale zároveň to nebylo nějak extra originální ani zábavný. Kdyby to bylo o fousek něčím zajímavější, líp natočený nebo zahraný, dal bych i 4 hvězdy. Takhle dávám 69 pubertální dvojsmyslných %.
Kosmo (2016) (seriál)
Nemám slov, pár vtipných momentů by se našlo, ale mluvit o (politické) satiře a odvaze... no, satirické a zároveň odvážené je asi jenom to, že to ČT vůbec odvysílala. U pátého dílu jsem to už nevydržel a chtěl vypnout, naštěstí jsem ale zjistil, že to byl díl poslední, tak jsem se dokoukal až do hořkého konce. 30 %