Recenze (1 703)
MY 2 (2014)
Režisérka Slobodanka Radun mi svým nevšedním celovečerním debutem náramně kápla do noty, přičemž ústřední dvojice v podání Jany Plodkové a Ondřeje Nosálka mi během filmu opravdu přirostla k srdci. A hlavně jsem jim to jejich důvěrné přátelství pozvolna přerůstající v neobvyklý milostný vztah skutečně věřila. Vyléčit bolavou duši je mnohdy těžší než vyhrát boj s rakovinou. Pro tu mou tady byl balzámem nádherně teskný hudební doprovod, o který se postaral Jan P. Muchow. (80%)
Polib mě ještě (2010)
Jak je dobře známo, Italové mají horkou krev a rychle vzplanou. Ve zkratce se dá říct, že přesně o něčem takovém vypráví tenhle krapet uřvaný vztahový propletenec. (70%)
Podvody s potravinami - organizovaný zločin? (2021) (TV film)
Asi každý z nás už něco slyšel o podvodech s potravinami a ani já nejsem výjimkou. Při sledování tohoto dokumentu mě osobně nejvíc šokovala a znechutila příšerná situace na polských jatkách, kde končí i z různých důvodů uhynulé nebo těžce nemocné krávy a odtud pak maso jako nezávadné v podstatě putuje rovnou na pulty obchodů. No, hnus fialovej!
10.000 km (2014)
Jo, tak takhle nějak to ve vztazích na dálku opravdu chodí. Komunikace na chatu, přes webovou kameru a na sociálních sítích zkrátka nikdy plně nenahradí fyzický kontakt. Snímku 10.000 km se rozhodně nedá upřít autenticita, které dost napomohly i velmi přesvědčivé herecké výkony Natalie Tena a Davida Verdaguera. Ale bohužel, čím déle byli ti dva od sebe na míle vzdálení, tím více jsem se nudila. Trochu rozruchu přineslo až jejich náhlé setkání v samotném závěru filmu. (60%)
Probuzení (2009)
Nemůžu říct, že bych se u téhle prapodivné podívané vyloženě nudila, ale celý příběh na mě působil dost nedůvěryhodně až naivně. Nejednoznačný konec tomu taky moc nepomohl. (45%)
Ten dvanáctý (2017)
Nedokážu pochopit, jak mohl norský odbojář Jan Baalsrud přežít podobné útrapy, které popisuje tento snímek, obzvlášť když se vše odehrávalo v drsných přírodních podmínkách mrazivé Skandinávie. To prostě není v lidských silách. Musím však uznat, že i kdyby byl ten příběh jakkoliv nadsazený, tak na jeho základě se tvůrcům podařilo natočit nesmírně poutavý a dramatický válečný film, jenž vyniká úchvatnou kamerou a velmi působivou hudbou. Navíc ho zdobí brilantní herecké výkony Thomase Gullestada a Jonathana Rhys Meyerse. (75%)
Nightlife: Na tahu (2020)
Na tuhle bláznivou komedii mě nalákal Elyas M'Barek, pro kterého mám tak trochu slabost. Ovšem bavil mě tady i Frederick Lau coby hlavní strůjce převážné většiny průšvihů... Nejde sice o kdovíjak duchaplnou a sofistikovanou zábavu, ale když přihlédnu k povedenému soundtracku, tak jako nenáročná oddechovka to docela funguje. (55%)
Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny (2016)
Obrovská škoda, že se většina děje utápí v patosu, protože třeba ta pasáž, kdy Andrew Garfield coby vojín Doss zachraňuje zraněné spolubojovníky ozbrojený pouze lékarničkou, v podstatě nemá chybu. Připadá mi, že lépe už snad ani natočit nešla. Každopádně skutečný Desmond Doss si zaslouží naší bezbřehou úctu a obdiv za své hrdinské činy. Je jenom dobře, že vznikl tento film, díky kterému se dostal do povědomí širší veřejnosti. (65%)
Téměř dokonalá tajemství (2019)
Během sledování tohoto remaku italského trháku Naprostí cizinci jsem pomalu nabývala dojmu, že víc jak tři hvězdičky nedám. Ovšem ten ryze německý závěr v komediálním stylu Bory Dagtekina jsem fakt nečekala, proto za tuhle inovaci jednu hvězdičku přidávám, i když původní rozuzlení je mi bližší. (70%)
Chlupatá odplata (2010)
Poněkud infantilní humor, kterým je příběh doslova prošpikovaný, mě sice občas docela dost prudil, ale vzhledem k tomu, že jde primárně o rodinný snímek, dokážu pochopit, proč se k němu tvůrci uchýlili. Když pominu tu příšernou digitalizaci zvířat a nepříjemně pitvořícího se Brendana Frasera, tak film dává dětem zábavnou formou aspoň ponaučení, že by měli chránit přírodu, a to i na úkor svého vlastního pohodlí. Ovšem dalo se to celé natočit asi mnohem lépe. (40%)