Recenze (1 365)
Baader Meinhof Komplex (2008)
Film, ktorý zrejme každého diváka donúti zamyslieť sa a nenechá ho chladným. O "aktivistoch" z RAF (pozor nemýliť si s Royal Air Force, Rīgas Autobusu Fabrika, alebo Računarski Fakultet) som doteraz vedel nejaké okrajové fakty z čias, keď som bol mladistvý intelektuál (dnes už mladistvý nie som) a tak celý ich spôsob myslenia a vyjadrovania svojich pocitov mnou celkom pohol a zastihol ma nepripraveného. Tak napríklad ich vyjadrenie "Muž v uniformě je prase, ne člověk. To znamená, že s ním nemluvíme a samozřejmě je normální ho zastřelit." sa bude zdať zdravo uvažujúcemu človeku nepochopiteľné a mne navyše neférové voči napríklad takým železničiarom a ošípaným :) Je jedno či pravicový, alebo ľavicový, extrémizmus v civilizovanej spoločnosti nemá mať miesto, takže BMK, nech je nám takým malým mementom.
Návrat do budoucnosti (1985)
Všetky superlatívy na tento film sú oprávnené a je ich tu dosť, takže ich nejdem znovu vypisovať, len dodám, že som zistil, že spojenie sci-fi a komédie v takejto kvalite prudko môžem a Michaela J. Foxa v časoch jeho najväčšej slávy tiež. Squelé.
Jindřich VIII. (2003) (TV film)
V historických životopisných filmoch vidím jeden problém. A to, že pre priemerne vzdelaného diváka bude celý film spoilerom a bude sa nudiť. Tvorcom sa však podarilo ma zaujať na plný úväzok obsadením kvalitných anglických hercov, (bravo Mr. Winstone, ako sa vysporiadal s postavou Henricha až do staroby je obdivuhodné) a samotným výberom historického obdobia a života Henricha VIII, ktorého životopis neprestáva šokovať až dodnes. Vo všeobecnosti za jeho vlády platilo, že za status kráľovnej sa kľudne mohli brať rizikové príplatky, keďže mnohé manželky z Henricha doslovne "strácali hlavu". Tento muž celý život zasvätil tvorbe potomstva (hlavne mužského rodu, čo sa mu ale moc nedarilo) či už s manželkami, alebo milenkami a balansovaniu od ľudom zbožňovaného panovníka až k nenávidenému despotovi, ktorého rozhodnutia sa riadili hlavne orgánom od pol pása nižšie. Vynikajúca dvojdielna historická miniséria z Anglicka po roku 1500.
Skafandr a motýl (2007)
Zase jedna megamasakrálna pecka, ktorá na mňa zaútočila bez vyzvania a v domnení, že si idem pozrieť oddychovú drámičku som sa musel vysporiadať so životným údelom Jean-Dominiqua Baubyho, ktorý aj napriek tomu, čo mu všetko naložil život na plecia, sa so svojim osudom dokázal vysporiadať a dokázal niečo, čo nedokáže ani väčšina zdravých ľudí - napísať knihu a to aj napriek tomu, že dokázal len žmurkať jedným okom. Zase sa mi potvrdzuje stará pravda o tom, že najbrutálnejšie príbehy sa nerodia v hlavách scenáristov, ale priamo v kolobehu života.
Mise (1986)
Film, v ktorom sa veľa nehovorí, ale mnoho sa povie. Budem zrejme len chváliť to, čo všetci ostatní, ale predovšetkým vďaka veľkolepej výprave a sugestívnej hudbe pána Morriconeho.
Hilary a Jackie (1998)
Hilary a Jackie je neuveriteľne krásna a citlivo natočená životopisná dráma o dvoch sestrách a jednej chorobe. Aj keď dávam najvyššie hodnotenie a uznávam nesporné kvality filmu, na druhej strane priznávam, že viackrát si film už nepozriem. Tej vážnej hudby bolo na mňa až príliš. Ale to sa zase vo filme o violončelistke asi aj dalo čakať, že?
Vyjednavač (1998)
Vynikajúca smažba od začiatku do konca presne podľa môjho gusta, ktorá ešte naberá na obrátkach, keď vybehne na scénu Kevin.
Andělé a démoni (2009)
Uznávam, že moje hodnetenie môže byť mierne neobjektívne, ale film mám odsledovaný bez jediného žmurknutia a so zatajeným dychom. Téma tajných spoločností, histórie kresťanstva a všelijakých tajných šifier s prímesou dobrodružna ma proste fascinuje, o tom niet pochýb.
Hurikán v ringu (1999)
Vynikajúci športový a dojemný životopisný film o Rubinovi Carterovi, ktorý aktívne boxoval v šesťdesiatych rokoch a vďaka nepriazni osudu, páru neprajníkov a svojej nepoddajnosti si vo svojom živote musel prejsť doslova peklom. Aj napriek vyše dvojhodinovej stopáži nenudiaci film, ktorý ma držal v napätí až do záverečných titulkov. Zase sa mi potvrdilo, že tie najlepšie (ale aj najsmutnejšie) príbehy píše život sám.
Legendy z Dogtownu (2005)
Povinnosť pre každého, kto aspoň raz stál na doske so štyrmi kolesami. Realisticky mapuje životné osudy zakladateľov tohto športu v 70tych rokoch a počiatky tohto športu vo Venice CA, od čias absolútnej nekomerčnosti a jazdenia po uliciach "just for fun" až po kupovanie jazdcov skate firmami a následné myšlienkove rozdiely v parte jazdcov stajne Zephyr. Tvorcovia nám ukážu, ako vyzerali prvé súťaže, alebo majstrovstvá sveta, okrajovo sa dotknú aj témy výroby a zlepšovania dosiek, kolies, objasnia divákovi vznik nových trikov a hlavne objavia pre nás jazdenie v bazénoch. Pre mňa veľké potešenie a len dodám, že na trend skateboardingu vo Venice CA zobrazený vo filme, v 80tych rokoch naviazala aj moja obľúbená kapelka Suicidal Tendecies, ale tomu už sa film nevenuje.