Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (757)

plakát

Případ Roubal (2021) (seriál) 

Roubalova causa měla velký potenciál, a kdyby se to správně uchopilo, mohla vzniknout vynikající minisérie. Ale tohle je podprůměr, nemastné, neslané, místy amatérské. Scénář je nezajímavý a ani paní režisérka se tentokrát moc nepředvedla, hlavně co se týká výběru a vedení herců. S výjimkou Čermáka (který ale nemá co hrát) a kupodivu i Čenského je to jedno herecké nemehlo vedle druhého, a to ve velkých i epizodních rolích. Veškrnová znovu potvrzuje, že už dávno zapomněla hrát, no a Vodochodský, Roskot, Julina a mnozí další nikdy hrát neuměli. V některých případech jde vyloženě o castingový omyl (Duchoslav jako soudce ? Jan Slovák jako vážený právník ? To jako vážně ?). Promarněná příležitost.

plakát

Ochránce (2021) (seriál) 

Pro mě rozporuplný a nevyrovnaný seriál, některé díly zdařilé, většina ale ne. Je sice záslužné, že seriál upozorňuje na některé problémy ve školství, ale scenáristické zpracování těchto problémů často pokulhává. Tvůrci se tváří, že jsou objektivní, ale ve skutečnosti do nás cpou svůj liberální světonázor, takže se zastávají mladistvých vrahů, násilníků, delikventů, flákačů, dokonce muslimských migrantů, a na pranýř stavějí učitele, vychovatele a celou českou společnost, která je podle nich xenofobní, konzervativní, odmítavá k moderním trendům. To mi vadilo, protože můj pohled je přesně opačný. Smůla, režimní propaganda na mě neplatí a nikdy neplatila. Problém jsem měl i s hlavním hrdinou, jehož charakter jsem nepochopil. Připadal mi jako beztvará améba, jejíž vlastnosti a chování se neustále měnily podle momentálních potřeb scenáristů. Navíc z něho udělali obětavce a supermana, který každý případ řeší skoro s nasazením života a nemá problém v rámci vyšetřování vylézt na sto dvacet továrních komínů. (Ve skutečnosti školský ombudsman sedí na prdeli v kanclu a není o něm vůbec slyšet.) Lukáš Vaculík si s rolí zjevně nevěděl rady, Iveta Dušková se do role jeho manželky vůbec nehodila (ošklivější herečku už nenašli ?). Naopak mě příjemně překvapil Pavel Řezníček, který snad poprvé zahrál něco jiného než sám sebe a byl skvělý.

plakát

Čas (2021) odpad!

Základní nápad je dobrý, ale jeho zpracování je úděsně amatérské, a to po všech stránkách. Diletantismus nejhoršího zrna. Otřesný scénář, nekonečná řada nelogičností, hrozné dialogy, špatní herci... Ještě že na Thomasin v plavkách je hezký pohled, jen díky ní jsem to nevypnul v půlce.

plakát

Ochránce - Hidžáb (2021) (epizoda) 

Vyznění tohoto dílu mě nepřekvapuje, čekal jsem to, protože tvůrci svůj (trapný) liberální světonázor neskrývají už od začátku seriálu. Takže poselství tohoto dílu: muslimští přistěhovalci nám vůbec nevadí, ani islám ne, ale hidžáb zakázat bohužel musíme, protože česká společnost je ještě nezralá a xenofobní a neodpustila by nám to. Rádoby objektivní, ve skutečnosti  tezovité a hájící ty "správné" názory.

plakát

Černý víkend (2019) 

Mně ta rodinná dramata přijdou všechna podle jednoho mustru. Nebylo tu nic překvapivého, vše bylo předvídatelné, konflikty, charaktery, povinný lesbický motiv... Navíc to bylo natočeno velmi odtažitě, bez emocí, takže mě to docela nudilo. Navzdory silnému hereckému obsazení.

plakát

Kate (2021) 

Nebavilo mě to. Problém spočívá už v samotném východisku příběhu: Kate je hned na začátku otrávena, a tak se v následujících akčních scénách chová čím dál tím víc jako mátoha, která má problém se vůbec udržet na nohou, takže nic pořádného nepředvede. Sakra, já chci v "ženském" akčním filmu pořádnou akční hrdinku, ženského Johna Wicka, a ne polochcíplou skoromrtvolu. Mary Elizabeth je navíc herecky velmi nevýrazná, v akci nepřesvědčivá, ta malá Japonka je otravná a kromě toho se to celé bere moc vážně.

plakát

Dukátová skála (2018) 

No, budu opakovat to, co zaznívá v jiných komentářích: samotný příběh měl určitý potenciál, ale byl by potřeba rázný zásah dramaturga nebo aspoň jiný (schopný) scenárista. A rozhodně taky jiný režisér. Příběh je totiž zpracován nudně, nenápaditě a nezajímavě, takže převážnou část filmu sledujeme na jedné straně děti, pasivně čekající v jeskyni, a na druhé straně rodiče, kteří se dohadují, kde děti jsou a jak je najít. Chybí napětí, akce i humor, zato nelogičností je tu dost. Režisér je většinou bezradný, a tak neustále prostříhává na záběry z dronu, a to i ve chvílích, kdy se to vůbec nehodí. Herci si nevědí rady s chabými dialogy, a to ani ti zkušení. Kdysi jsme uměli dělat dětské filmy, ale ta doba je už dávno pryč.

plakát

Heart Beat 3D (2010) odpad!

Jan Němec si našel novou hračku, 3D kameru, takže si s ní hodinu hraje a do toho Budař mimo obraz žvaní nesmysly. Půlku filmu tvoří záběry, kdy Budař fouká do kamery bubliny, mává před ní rukama, nožem, šavlí a bůhvíčím ještě, aby jako vyniklo 3D (jak objevné), druhou půlku zabere filmování chodců na ulici. Němec byl očividně blázen a fakt nevím, proč by se na tento film měl dívat někdo jiný, než on sám. Tento film patří na smetiště dějin české kinematografie - a vlastně i na smetiště jako takové. Tam mu to bude slušet nejlíp.

plakát

Ochránce - Vražda vychovatelky (2021) (epizoda) 

Zatím to podle prvních dvou dílů vypadá, že se tento seriál bude zastávat mladistvých vrahů, násilníků a chuligánů a vinu bude házet na učitele, vychovatele a tak nějak na celou společnost. Doufám, že další díly můj dojem napraví. I když už teď se bojím dílu o hidžábu, dovedu si představit, na čí straně budou tvůrci stát. Dobrý komentář: mira007.

plakát

Buď připraven! (1923) 

Nesnáším propagandu a tohle je navíc propaganda prvorepubliková, tedy naivní, vlezlá a rozvleklá. Hodinová reklama na skauting, scenáristicky i režijně odbytá. Rejža aspoň mohl účinkující poučit, ať pořád blbě nečumí do kamery.