Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (2 238)

plakát

Bankéř (2020) 

Vcelku hezky natočenej film, kde zaujme především výkon S. L. Jacksona než hlavního protagonisty a potom taky výprava (60. léta byla krásná, co se týče designu, módy, atd.). Trochu slabší je to pak s příběhem, resp. jeho uchopením. Ono se taky není moc čemu divit, tenkrát byl rasismus na denním pořádku (i když mnohdy to ani dnes není nejlepší), takže sledovat, jak se jeden chytrej, hodnej a slušnej černoch snaží zvítězit nad establishmentem je po čase trochu nuda. Resp. není to nic novýho, na tohle téma už vzniklo nespočet filmů a ano, je potřeba si určitý věci připomínat a poukazovat na ně, ale to ještě neznamená, že to nutně musí být dobrý. Tady je to prostě průměr.

plakát

Brubaker (1980) 

Výborná záležitost z vězeňskýho prostředí, je to špinavý, nehezký, nepříjemný a ukazuje to tvrdou realitu doby, ze které to vychází. R. Redford je tady výbornej, a přestože je jeho role trochu naivní, fandíte mu a chcete, aby ten moloch položil na záda. Ten závěr byl takovej všelijakej, někomu možná nesedne, ale dobrej dojem z filmu to nepokazí.

plakát

Pro balík prachů (2020) 

L. Neeson má ty svoje postavy jak podle šablony, ale to by mně ani tak nevadilo, obvykle se u jeho filmů bavím. Tady bohužel ne, protože je to celý postavený na ohraných klišé, který každej už někde viděl. Navíc po přečtení názvu si skoro budete myslet, že na vás vyskočí Robin Hood. To sice úplně ne, ale tady to posunuli ještě dál. Osm let vykrádal banky naprosto precizně a profesionálně, ale žádný peníze neutratil, protože měl těžký dětství, a pak potká ženu, kvůli které s tím chce přestat, peníze vrátit a klidně se nechat zavřít. No ty vole, to se někdo musel úplně posrat! Tak dívám se na kriminálku nebo červenou knihovnu!? A samozřejmě nesmí chybět zlej policajt, kterej jezdí v hovadským černým "muscle car", aby jako bylo jasný, že je fakt ten špatnej. Tady to M. Williams vůbec neuhrál a jak scénář, tak i režie film totálně ničí. Tohle se fakt nepovedlo!

plakát

Chlast (2020) 

Já si vlastně nejsem úplně jistej, jestli se mně ten film líbil. Na jednu stranu jsou tam dobrý scény (o závěrečným tanci s ďáblem nemluvě!), chvílema scény nepříjemný, který pochopitelně ke zvolenýmu tématu patří, a pak takový zvláštní (možná až hluchý) místa, kde to nebylo ono. Hrozně se to ve mně pere... Samozřejmě, že hranice mezi zábavou, uvolněním a závažným problémem je velice tenká, tady to s naší čtveřicí taky jde nahoru a dolů. Všichni si prochází určitou krizí středního věku - stárnou, rodina jim přerůstá přes hlavu, v práci mají pocit vyhoření, nuda, šeď, takže adepti na alkoholový uklouznutí jsou od začátku prvoplánovitě jasní. M. Mikkelsen je výbornej jako vždy, vyčnívá nejvíc, na něm film stojí, o tom není pochyb. Ale celkově ve srovnání s takovým Honem od T. Vinterberga se to nedá vůbec poměřovat. Popravdě samotnej fakt, že 4 dospělí a vzdělaní chlapi začnou v rámci "experimentu" denně chlastat, aby o tom napsali nějakej report, to je dost ujetý podle mě. Ale OK, poslání filmu snad chápeme všichni.

plakát

Dostaň ho tam (2010) 

Bože, to byla ale sračka! Tenhle film je jedna velká urážka rocku, rockových kapel a interpretů, stejně jako je to urážka žánru komedie. Tady se totiž většinu času pohybujeme těžce za hranou humoru a většina scén je fakt trapných. Mám se smát tomu, že se ve filmu J. Hill několikrát poblije? Přitom on umí zahrát a už to několikrát předvedl v lepších filmech. Ale tady není co... A slavnej rocker Aldus Snow je taková hvězda, že lítá komerčníma letama bez ochranky, manažera a zbytku týmu, fanoušci se na něj nesápou, nefotí se s ním (a je tam toho bohužel víc). No ty vole, to točil někdo, kdo si slovo "rock" přečetl ve slovníku cizích slov. Nebýt tolika známých jmen na plakátu, potažmo v závěrečných titulkách, neměl by ten film vůbec nic. P.S.: Přirovnat tenhle snímek k Pařbě ve Vegas je opravdu nesmysl.

plakát

Nechte ho jít (2020) 

Hodně velká tvrďárna, což jsem původně ani nečekal. Plyne to celkem pomalu, ale nikoliv nudně, chemie mezi K. Costnerem a D. Lane je naprosto excelentní, tam to funguje výborně. Pak přijde na řadu podivná (nevlastní) rodinka, kde hraje prim jejich mamá. Ačkoliv neznáme motivy jejich naprosto dementního chování, budou vás srát od první scény a jen tak nepřestanou. Je to temný, úzkostlivý, smutný a diváka to svírá až do vygradovanýho závěru, kterej vlastně je i není happyendem. Ano, paralela s "eastwoodavkama" se celkem nabízí a zdejší komentáře, který k tomu směřujou, chápu. Neumím ani říct, jestli bych to chtěl vidět ještě jednou, protože je to hrozně nepříjemný, nicméně neznámej T. Bezucha má našlápnuto správným směrem!

plakát

Kde se rodí tanečníci (2020) (TV film) 

Hned na úvod musím říct jednu zásadní věc, která mě tahala za uši celou dobu. Tenhle pořad je jedna velká óda a "reklama" na Taneční konzervatoř, kde se v průběhu všichni sladce usmívají s výrokem, že to bylo to nejlepší v životě, co mohli absolvovat atd. No, nic se nesmí přehánět. Ale.. ALE!!! Jelikož mám pro tenhle žánr určitou slabost, jelikož jsem X těch představení opravdu viděl a jelikož jsem dokonce měl tu možnost a čest se s některýma těma lidma osobně potkat a případně i poznat, dávám hodnocení vyšší, než by si možná pořad zasloužil. Nejde to jinak s tím hodnocením. Ale pochopitelně je to žánrově daná věc, která spoustu lidí pravděpodobně úplně mine.

plakát

Poseidon (2006) 

Tenhle "novodobej Titanic" je předraženej jako prase, přičemž poměr cena / výkon vůbec neodpovídá. Několik známých herců a k tomu naprosto vypiplaná technická stránka (efekty, výbuchy, zajímavý pohledy kamery...) s precizním zpracováním jsou spíš hrou režiséra jen pro něj samotnýho. Aspoň mně to tak přijde, že si chtěl něco dokázat, že si chtěl to všechno užít, zatímco se prostě spolu se scénáristou na vysrali naprosto diváka. Příběh, záplekty a rozhovory jsou totiž tak tupý, že to vlastně úplně bolí. Navíc není ani na začátku prostor se nějak sblížit s postavama, takže je úplně jedno, co se stane. Díval jsem se na to se zaujetím, jaká efektní vychytávka se objeví, ten zbytek šel tak nějak bokem. A to je problém...

plakát

Herbář (2013) (pořad) 

Když se režisér jmenuje Včela, není divu, že pod jeho rukama vznikl bio, nature friendly a nevím co ještě pořad. A to je pro mě hlavní kámen úrazu. Některý informace jsou zajímavý, K. Winterová a L. Rybová jsou vcelku v pohodě, ale ten staromilskej nádech, kterej to má, je hroznej. Hodně se zmiňujou babičky a jak to bylo kdysi, holky se oblíkají jak starý panny a do toho nám teda něco uvaří nebo upečou. No já nevím, tenhle koncept není pro mě.

plakát

Odznak cti (2015) 

Sice filmem prolítnou celkem známí herci, ale jinak nechápu, co na tom scénáři psali 4 lidi. Příběh je zcela standardní, okoukanej, není ničím novej. Navíc přichází se zcela klasickým kontrastem mladé sympatické vyšetřovatelky a víceméně chlapskýho prostředí, kde se občas hraje i za hranou zákona. Je to takovej ten film, na kterej se jednou podíváte, nebudete si ho pamatovat a znovu ho vidět taky nepotřebujete.