Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (736)

plakát

Televarieté (1970) (pořad) 

Vcelku nic moc, scénky jsou občas dobré, ale většinou nudné, a vše krom těch scénech je přímo otřesné. A překvapilo mne, jak často to vykrádá Monty Pythony. (P. S. Viděn jen sestřih.)

plakát

Volejte věštce (2008) (pořad) odpad!

Po shlédnutí tohoto dílka snad každý musí pochopit hluboký účel a blahodárný význam Svaté inkvisice... Kdyby aspoň začátek každé jednotlivé věty vyřčené v tomto seriálu aspoň přibližně souvisel s jejím koncem... Ale tahle ježibaba si vážně nic jiného než upálení nezaslouží. - Mně se zdál děsivej sen... - Tak povídejte. - Mně se zdálo, že jste strašná píča...

plakát

Království nebeské (2005) 

Historický epos o křížových výpravách. Přestože Ridleyho Scotta i toto historické období mám rád, film mne nějak zvlášť nezaujal. Potřeboval by trochu promyšlenější a přímočařejší postavy (epos stojí na postavách - je to dílo o hrdinech a jejich činech, ne o jejich vztazích) a větší megalomanii, která se projevuje vlastně jen v bitevních scénách. Postavy jsou tu jenom figurky v příběhu bez psychologie (úžasná postava malomocného krále Balduina, který proslul tím, že bojoval v první linii, i když se už téměř rozpadal, je tu jen nastíněna jako hrdinův mentor téměř bez vlastní motivace a hlubšího prokreslení). A to mne štve. Líbí se mi ovšem třeba pathetický styl dialogů - pathos mám rád a potěšilo mne, že lze pathos i ve filmu podat tak, aby to znělo vážně. P. S. Pevně věřím, že moje malé nadšení je, jak píše pan Červeňák, způsobeno tím, že jsem viděl kratší versi a omlouvám se za to. - Jdeš na jistou smrt. - Smrt je vždycky jistá.

plakát

Swety (2009) (amatérský film) 

Teenagerská vyvražďovačka po slovensku, okořeněná emzáckými prvky. Slovenské lesy ještě nikdy nebyly horrorovější. Příběh má sice podle popisu být banální jen na první pohled (je i na druhý, třetí, padesátý), ale děsivou atmosféru má pořádnou a natočen je velmi dobře. Líbí se mi hlavně kamera: dynamická, úspěšně využívá všech důmyslných formálních zákonitostí filmové řeči. Ze zdánlivě normální scenérie ošumělé venkovské chatky dokáže vykouzlit slušnou horrorovou atmosféru. Výtečně kombinuje jednotlivé typy záběru a důmyslně střídá a kombinuje zabírané objekty a úhly pohledu, mnohdy je příjemně podivná, většinou ale skvěle atmosférická. Skvělá je také hudba (chtělo by to snad jen ji trochu usouvztažnit, aby jednotlivé kousky soundtracku líp navazovaly) a dialogy. Všechno zabíjí herecké výkony a scénář sice technicky dobře provedený, ale se špatnými základy. Item, fascinuje mne pocit, který každý horrorfan zná: ve většině scén jsem čekal určité klišé a dostal jsem sice též klišé, ale úplně jiné. Takové filmy mám mimořádně rád, a v tomhle se něco podobného stalo skoro v každé scéně. Rozhodně to není jen taková ta obvyklá amatéřina ve stylu: "Jé, tady je kamera, pojďte natočit film, třeba dostanem Oscara!" (Ne že bych proti podobným amatéřinám něco měl...) Je to promyšlené, autoři přesně věděli, co od filmu chtějí. Natočen profesionály by film nebyl o moc lepší. Úžasný horror se špatným scénářem. Opravdu tvůrcům přeji, aby právě oni vytvořili první slovenský celovečerní horror. Bratia pak budou mít lepší horrorovou tradici než my... Objektivně je film na čtyři hvězdičky, subjěktivně na pět. P. S. Jak to může někomu připomínat Blair Bitch? Mně osobně to spíš připomíná francouzsko-rumunské Ils, kteří mají i trochu podobný kamerový styl.

plakát

The Hire: Ambush (2001) 

Pěkná autohonička a velmi sympatický Clive Owen, ale prakticky bez děje, technicky rutinované a bez nápadu, nebo snad pointy.

plakát

The Hire: Star (2001) 

Complete Guy Richie a celý žánr akčních filmů navíc in seven minutes. Trošku jako reklama stylisovaný krátký film Guye Ritchieho. Arogantní Madonna nesnáší svého manažera a chce mu uniknout. K tomu využije podivného řidiče, který to celé komentuje úžasnými hláškami a pokerovou tváří. Všechno je trochu jinak, než se na první pohled zdá a Madonna svému nešťastnému osudu neunikne. Úžasně postmoderní atmosféra. Využití filmových technik, jež by člověk očekával spíše u televizních reklam než u krátkého filmu světoznámého režiséra. Kdyby k tomu nějaký odborník chtěl napsat rozbor střihové skladby, byl bych mu velmi vděčný. Mistrovské dílo. K shlédnutí na http://www.youtube.com/watch?v=q1dYv_gKTA8

plakát

Nibelungové: Smrt bohatýra (1924) 

První fantasy velkofilm vůbec.Langův film na motivy staroněmecké Písně o Niebelunzích zachovává vynikajícím způsobem poetiku předlohy a zdařile ji kombinuje se stylem expresionistické kinematografie. Naštěstí se mi to podařilo sehnat s anglickými titulky, jejichž kouzelný patos (i to patří k expresionismu - vyjádřen je např. lesk brnění, ale ne jeho přesný tvar a podoba). Dnes naneštěstí podobné výrazové prvky patří spíše k pohádkám, ale ve své době to byl fantasy epos na neuvěřitelné úrovni. K nevýhodám patří především příliš velká kulisovost, theatrální herecké výkony a příliš malá monumentalita. V životě bych neřekl, že to můžu říct o Langově filmu, ale je zkrátka příliš komorní. Davové scény se nekonají, dokonce i nádvoří, které by mělo být plné lidí, je poloprázdné. Člověku s fantasií to ale nevadí. Navíc to má úžasnou hudbu.

plakát

Nibelungové: Pomsta Krimhildina (1924) 

První fantasy velkofilm vůbec.Langův film na motivy staroněmecké Písně o Niebelunzích zachovává vynikajícím způsobem poetiku předlohy a zdařile ji kombinuje se stylem expresionistické kinematografie. Naštěstí se mi to podařilo sehnat s anglickými titulky, jejichž kouzelný patos (i to patří k expresionismu - vyjádřen je např. lesk brnění, ale ne jeho přesný tvar a podoba). Dnes naneštěstí podobné výrazové prvky patří spíše k pohádkám, ale ve své době to byl fantasy epos na neuvěřitelné úrovni. K nevýhodám patří především příliš velká kulisovost, theatrální herecké výkony a příliš malá monumentalita. V životě bych neřekl, že to můžu říct o Langově filmu, ale je zkrátka příliš komorní. Davové scény se nekonají, dokonce i nádvoří, které by mělo být plné lidí, je poloprázdné. Člověku s fantasií to ale nevadí. Navíc to má úžasnou hudbu.

plakát

Šestý smysl (1999) 

Komorní, ponurý, ale přese všechno americký thriller. Scénář je sice hrozně nesouvislý, čiší z něho snaha sdělit divákovi maximum informací bez ohledu na to, zda se na to dá dívat (což je základní scénáristická chyba). Ovšem nápad je velmi zajímavý a je pojatý s vynikající technickou kvalitou. Bezútěšný, ponurý svět schizofrenického dítěte se šestým smyslem v nefunkční americké rodině je na příběhu dítěte a jeho psychologa ukázán docela působivě, herci hrají hodně dobře (zvlášť Bruce Willis). Pointa je docela překvapivá, ale netvrdil bych, že to je horror nebo nějak strašidelný film, jen celkem standardní, napůl duchařský thriller dle americké definice (ač řadu amerických hodnot nepokrytě a dost hnusně paroduje, třeba pedagogické malování na růžovo). Velká výhoda tohoto filmu je, že popularisuje dost odbornějších psychologických termínů. Netroufám si tvrdit, zda správně, ale rozhodně podává docela zajímavý filmový přehled psychologických metod. P. S. Kdyby ve filmu byla jenom scéna s otrávením savem, bylo by to geniální. Ale on je tam i ten zbytek... P. P. S. Opravdu je posláním thrilleru morální poselství typu: americké rodičovství je to nejlepší?

plakát

S Italem v kuchyni (2009) (pořad) 

Z televizních kuchařů je Ridi s nádhernou italskou výslovností a zajímavými recepty asi nejsympatičtější a jeho jídla nejzajímavější. Na druhou stranu, je to dost jednotvárné a pro mne jako býložravce nepoužitelné, protože Ridi cpe ančovičky fakt do všeho. E vlaši ořeki!