Recenze (252)
Spisovatelé (2012)
dobre uvarene hovno
Fakjů pane učiteli (2013)
Ma to smrnc.
Český žurnál - Matrix AB (2015) (epizoda)
škoda, že tam není víc konfrontace. na druhou stranu, to by je gorily vyrazily a nebylo z dokumentu nic. takže surfování na hraně možného. // "Impulz nemáme?" "Impulz máme." // Nejvíc usvědčující je věta na adresu Urbánovy vlády: "U vás to máte lepší, máte všechno. U nás o tom musí rozhdovat různý debilní komise..." (V podstatě uznává, že demokracie je votravná mrdka a těší se, až si koupí všechno a nějaký kokoti z novin už mu nebudou moci klást debilní votázky.)
Válka volů (1987) (seriál)
Slušný výpravný seriál z německého středověku se sympatickými hlavními hrdiny.
Alexandr Dumas starší (1970) (seriál)
Má to v sobě něco jedinečného a okouzlujícího. Velký vypravěč vypráví až pábí o velkém vypravěči.
Tisícročná včela (1983)
Připomíná mi to 100 roků samoty magického realismu od Marqueze po slovensku. Vypadá to, že ve slovenských dolinách se jen pije a souloží a slovenské potomstvo zaplavuje jiné krajiny. Metafora zedníků jakožto včelích dělnic budujících plástve pro ostatní množící se a umírající rody. Rod přežjije vše, země plodí stále. Vše shnije a znovu povstává. Láska, sex a smrt a na pár litrů vína nebo kořalky se vždycky najde.
Žena za pultem (1977) (seriál)
Myslim, že na totmo seriálu si většina hodnotitelů pouze svlažila žáhu, aniž by seriál trpělivě shlédla. Jde v podstatě o Dietlův dramatický standard, který se drží na dobré úrovni. Z odstupu je naopak vtipné si retro-reálie připomenout. Švorcová hraje skvěle. Zápletky jsou lidské a emocionální a prodejnu značky Pramen lze brát jako kulisu. Ostatně přijde doba, kdy se k tomuto designu budou prodejci vracet, což se vlastně už děje.
Jurský svět (2015)
Klasická holywoodovka s popkornem v ruce. Vypnout rozum, během sekundy identifikovat kladné hrdiny (ti přežijou) a nesympaťáky (ti chcípnou), užít si pár úžasných scén dobře řemeslně propojených přes nenáročná klišé a po grandiózním finále (souboji titánů) uspokojeně odejít domů.
Pohádka pohádek (2015)
Je to hodně jiné, než cokoliv, co jsem viděl - v dobrém smyslu. Precizní, dokonale vizálně působivé scény z prostředí středověké Itálie, tři střídavě vyprávěné pohádkově-fantastické příběhy gradující sliznicovitě, obnaženě, poeticky a krvavě ke svému konci. (Jeden příběh zakončen velkolepě, dva "jako že jo.") Hyperrealismus reakcí postav, který v jakoby v pohádkovém příbehu "vyvádí z konceptu", překvapuje, atakuje, přikovává k obrazovce. (Kdo má strach, zdrhá nebo zabíjí, kdo má chuť, tak souloží: tzn. každá postava se chová asi tak, jakbyste se chovali vy, být v dané situaci a době a ne podle syžetu Boženy Němcové). Záměrně zesílená vizualita hnusu, zcizující, odporné, ukázkově neroztomilé a zcela nepohádkové. Zkrátka neotřelé propojení žánrů dávající povstat unikátnímu filmu, který vás přiková do křesla. Zůstane v hlavě, budete si to pamatovat, budete o tom přemýšlet. Nenechává vás to v klidu. A dobře vám tak. Už nejste děti. A jestli jste, tak na to nekoukejte. Mimochodem, fantastická, svěží hudba. Proč nedávám 5 hvězdiček? Bizarní ujetost prozrazuje, že si tvůrce hodně řeší něco svého (sebe-terapie); pokud by se s tímto precizním a originálním přístupem tvůrci pustili do epičtější, archetypálnější (méně komplexově-perverzní) látky, bylo by to božské. Ale i tak: potlesk a poklona. Je to mimořádné a krásné.
Malá mořská víla (1976)
Psychologický výklad pohádky: http://ografologii.blogspot.cz/2015/10/mala-morska-vila.html