Recenze (677)
Triáda (2007)
..John si mal radšej vyhradiť post režiséra..alebo povolať Johnnieho..Blood Brothers odetí v retro hnedastom filtri akoby sa rozhodli zúročiť známe a videné práve z dielne týchto dvoch pánov (ergo Woo a To), pričom Bullet in the Head priam kričí už z úvodných sekvencií a motívu troch priateľov na život a na smrť..paradoxne, film obsahuje veľa z esencie retro gangsterky (situovanej do Shanghaia 1930´), no v konečnom dôsledku mu chýba vnútorné puto, resp. putá medzi postavami a klanmi, či už ide o lásku alebo nenávisť, zradu, pomstu, jednoducho čokoľvek, čo by filmu vdýchlo život..hrubé skoky v čase a priestore nielenže dezorientujú, ale najmä nabúravajú "smooth (time to time sinister) look" vyvolaný voľbou a úpravou setu, kostýmovaním, svietením..akčné sekvencie postrádajú náboj (hoci vystrieľaných je ich dosť) a šarm..a s poľutovaním musím konštatovať, že šarm postráda aj Daniel Wu Yin-Cho..príjemné, ale postrádateľné..
Hero (2007)
Zasa sa raz ukazuje, že neexistujú "jednoduché prípady", keď ide o vec postavenú pred súd. Prípad zabitia sa ukáže ďaleko závažnejší, keď hlavné alibi páchateľovi poskytne politik obvinený z korupcie, pre ktorého je náš páchateľ alibi v jeho prípade. Ako rozlúsknuť tento oriešok? Ťažko veru, najmä keď dôkazy nie sú, alebo sú prepašované do Južnej Kórey (Lee sa mohol aspoň oholiť, kým sa mi ukázal na oči ;-). // Zaujímavá je prvotne trochu rušivá TV seriálová štylizácia hudby, prostredia i réžie. V konečnom dôsledku však necháva vyniknúť onej pointe, ktorú som naznačila v úvode. Musím však priznať, že niektoré humorné sekvencie som síce detekovala, ale bez odozvy - pre zachovanie si sebaúcty ich budem považovať za žmurknutia znalejším kultúry, systému a seriálu, od ktorého sa filmík odpichol. //ad Japonci - ono, oni nemajú radi Číňanov, okupovali Kórejcov, Thajcov a ďalších a neboli práve najmilší. A okupovaní im to dali pocítiť. Aj keď, myslím, že potreba medzinárodného obchodu a najmä "invázia" USA do týchto sfér pomalinky povedie k dialógu aspoň medzi "kapitalistami a demokratmi". Čína si bude musieť poradiť "sama".
Zlaté časy rádia (1987)
..and all that jazz..
Kasandřin sen (2007)
..Mighty Aphrodite podobne poukazovala smerom ku greckemu divadlu, hoci predsalen viac smerom ku komedii..drama o dvoch bratoch, v ktorej sa stastena na viac krat vyzvrtala, aby to vsetko dopadlo tak, ako dopadlo..skoda len, ze chybalo napatie, nejake tie sympatie, ktore by ma viedli k hlbsiemu interesu o osud(ovost) postav..ano, vyborne zahrane, vyborna hudba, kamera..ale asi mam predsalen radsej woodyho "jazzove" filmy..toto trochu postradalo smrnc..
Sirotčinec (2007)
Áno, mám nepríjemné pocity z detičiek v nočných košieľkach a v školských uniformách, a to ani nemusia byť moje vlastné. Áno, ľakám sa pri každom podivnejšom zvuku. Zaberá na mňa záber vo výške kolena. Ale to je asi tak všetko. Záver som odhadla už v polovici a Sirotinec mi neponúkol nič viac, čo by ma malo zaujímať. Ako, nezačala som si lakovať nechty, ale..však chápete. Už som nervózne cucala palec, aby teta konečne dospela k tomu, ku čomu dospela, dúfajúc, že sa budem môcť "hrať" aj ja. Tak nabudúce. El Orfanato bol priemer. Ale na dnes stačí, čaká ma niečo horšie - napísať recenziu na Lásku v čase cholery. To bude-znovu si pripomínať tie útrapy mladého muža, čo pre lásku obšťastnil cez 600 žien, aby v dôchodkovom veku bulikal "tej najpravejšej" ako na ňu čakal chlapec nebozkaný. F@CK!
Láska za časů cholery (2007)
..Newell asi už fakt zabudol, čo je to práca s hercom..po odfláknutí HP4 predviedol, ako možno nechať hercov 140 minút premávať sa a tváriť sa neviditeľne pod vrstvami make-upu, ktorý by stačil ma komplet seriál Dallas..film tak trochu stavia na hlavu marquézovskú pointu, kedy z absurdného vyjde prirodzené..celý film je v konečnom dôsledku absurdný a patetický, ale akosi nesprávne a nudne a trápne.. hnacím motorom mala byť vášeň a láska a celé to malo byť pudové a povyšujúce pudy na vznešené city a tak dokola a nakoniec to bolo prázdne a duté, ale rozhodne nie pekné.. 3/10 //PSEMA: smutné je, že hudba nie je to najhoršie..
Jumper (2008)
..coze?! Bambi?? ..kde? ..
Pes kouše psa (2006)
Uhm..je mi veľmi dobre jasné, že HK málokedy skončí v zmysle hollywoodskych pravidiel, ktoré moja darling sista zhrnula: polovica umrie, polovica sú gays a ďalšia polovica bude tehotná. Skôr sa dočkám záveru, že všetci sú teplí, tehotní a mŕtvi. Pri Gau ngao gau (šialená jazda Kowloon side / Tak Kok Tsui až po Tsim Tsa Tsui a následne smer Lantau Island a ešte ďalej) som sa pristihla, ako sa pousmievam nad šialeným kombom všetkého a očami hltám jeho obrazy a zvuky poháňané zákonom definovaným pánom Darwinom - prežije silnejší, a to nielen preto, že "des créatures vivent au dépent d´autres créatures". Pomsta, zúfalstvo, smrť, láska, násilie, krehkosť, beznádej a duel na slnku..
Yasoo (2006)
Nie je rodina ako rodina. Nie je odhaľovanie zločinca ako odhaľovanie zločinca. Jednému vládnu emócie, druhému logika a opatrnosť. Mafia, tím prokuratúry a zapálený (naštvaný) detektív, ktorému zabili brata. Pretrepte, nemiešajte. A máte tu drink, ktorý keď ochutnáte, budete chcieť viac.
Deiji (2006)
Nice..Really nice..