Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Pohádka

Recenze (2 825)

plakát

Prezidentka (2022) 

Rudolf Havlík byl za poslední tři roky velmi plodný tvůrce a do kin poslal hned čtyři filmy. Romantická (asi) komedie Prezidentka k povedeným projektům ale zrovna nepatří. Havlík zde sice sází na jedny z největších českých hereckých hvězd současnosti, ale scénář je zoufale nezajímavý, průhledný a někdy bohužel i nechtěně zábavný - například když na vánočním plese vejde do sálu prezidentka, klavírista začne hrát a všichni hosté včetně prezidentky začnou zpívat státní hymnu. Ach jo.

plakát

Sebemilenec (2013) (TV film) 

Vzhledem k tématu nijak příjemná podívaná, z některých scén jsem měla tísnivý pocit, bohužel jsem ale měla problém s Renčovým manýristickým stylem vyprávění (závěr na lodi už byl opravdu hodně přes čáru). Paní Stašová ale samozřejmě výborná.

plakát

Prokletá romance (2022) 

Kouzelnou romanci naprosto zbožňuju, ale s jejím pokračování jsem měla tři zásadní problémy: 1) Písní výrazně přibylo, opravdu se jedná téměř o muzikál, ale bohužel je hudební složka nevýrazná, postrádá chytlavost, hravost a už vůbec nedokáže navodit tu správnou romantickou/kouzelnou atmosféru jako v prvním filmu. Na jednu z písní Kouzelné romance jsme s mužem tančili novomanželský tanec a zde nenajdete nic tak pěkného. 2) Hlavní záporná postava, se kterou Giselle soupeří o pozici "královny města" a kterou ztvárnila známá komička Maya Rudolph, ani náznakem nedosahuje démoničnosti zlé královny v podání Susan Sarandon. 3) O romanci se tady už také nejedná. Vztah Giselle a Roberta je upozaděn na nejvíc vedlejší kolej a zápletka je vystavěna hlavně kolem Giselle a její nevlastní dcery Morgany. To není samozřejmě nutně špatně, ale fanoušky prvního filmu to zklamat může. I přes výše zmíněné nedostatky se pořád jedná o slušnou podívanou a výplň rodinného odpoledne. Diváky jistě potěší návrat všech původních postav, které skoro jako kdyby ani nezestárly (až na Morganu, ze které logicky vyrostla dospívající slečna). Kdyby ale pokračování nevzniklo, vůbec nikomu by nechybělo, což je škoda.

plakát

Simpsonovi: Vítej v klubu (2022) 

Kdyby měl tenhle kraťas aspoň 15 minut a ne necelé 3 (zbytek zchroupou titulky), možná by měl větší uměleckou hodnotu. Velký potenciál propojení Simpsonových se světem disneyovek, velké zklamání.

plakát

Blondýnka (2022) 

Poměrně divácky náročná podívaná plná sexuálního násilí a dalších depresivních scén včetně častých snových/halucinogenních sekvencí. Nadějné mladé herečce s uměleckým pseudonymem Marilyn se během dvouapůlhodinové stopáže nestane prakticky jediná pozitivní věc, všichni ji pouze zneužívají - ať už tělesně, nebo duševně. Snímek byl natočen podle stejnojmenného fiktivního životopisu je tedy jisté, že všechny události zobrazené ve filmu nebudou pravdivé. Přesto si myslím, že jako netradiční pohled na hollywoodské prostředí 50. let stojí za vidění. Musíte mít na něj ale náladu, protože je opravdu příliš dlouhý a mnohdy nevstřícný. Ana je každopádně božská, dává do toho všechno a Oscara bych jí moc přála. Několik nominací filmu na Zlaté maliny není možné vůbec brát vážně. Skoro 4*.

plakát

Black Panther: Wakanda nechť žije (2022) 

Už od úvodních titulků je jasné, že celý snímek s velkorysou stopáží přes 160 minut poslouží zejména jako pocta a velkolepá vzpomínka na charismatického Chadwicka. Ve filmu nechybí králův pohřeb a jednu ze závěrečných scén rovněž můžeme vnímat jako rozloučení s Chadwickem i s jeho životní rolí. Oproti předchozímu Thorovi, který fungoval spíše jako komedie, je nový Black Panther vážnější, intimnější a rozehrává možná až moc témat najednou (seznamování s novým podmořským národem, který malinko připomíná modré Na'vi z Cameronových Avatarů, ale i politikaření kolem těžby vzácného nerostu a další). Bohužel mám ale pocit, že tu chybí zásadní herecký tahoun. Závěrečné rozuzlení navíc docela staví na hlavu celý předchozí děj a nutnost válečných obětí na životech. Jako závěr čtvrté fáze tedy žádná velká sláva.

plakát

Princezna zakletá v čase 2 (2022) 

Nerada to říkám, ale oproti prvnímu dílu došlo ke snížení kvality prakticky ve všech aspektech. Zápletka nemá na to utáhnout 135 minut stopáže, to je opravdu příliš velké sousto. Scénář už nenabízí zdaleka tolik zábavných či romantických momentů, důraz je více kladen na triky a souboje. Eliška Křenková je v roli Amélie skvělá, nicméně její ironie bavila v prvním díle jako příjemný doplněk hlavních postav, sledovat její rebelantství a jízlivost celé dvě hodiny už tak pěkné není. Pořád ale platí, že je z celého filmu cítit obrovské nadšení tvůrců, hereckým výkonům nelze nic vytknout, triky a výprava jsou v rámci české kinematografie na nadstandardní úrovni. Upřímně pánům Kubíkovi a Paříkovi přeji dostatek financí na třetí díl a případná další rozšíření, ale měli by přidat na emocích a dát si více záležet na scénáři.

plakát

Český Slavík 2022 (2022) (pořad) 

Jak mám Sokola s Hámou celkem v oblibě, tak tohle byl od pánů hodně velký kvalitativní sešup, který zachraňovala třetí moderátorka. Přenos byl zbytečně dlouhý, některá čísla se ale povedla (pocta Haničce od Moniky Absolonové nebo často zmiňovaná závěrečná píseň Vojty Dyka).

plakát

Jak se točí pohádka (2020) (seriál) 

Film o filmu roztažený do zbytečně dlouhé stopáže. Na dokumentu je ale vidět, že se při natáčení první Zakleté princezny sešla příjemná parta lidí nadšených do práce na hezkém projektu :).

plakát

Hranice lásky (2022) 

Plakát se snaží šokovat diváka více než celý film. V něm samozřejmě jsou erotické scény, ale rozhodně ne tak explicitní (to by s přístupností od 15 let ani nebylo možné). Ani jeden z hlavních hrdinů není příliš sympatický a pro člověka, který žije v klasickém monogamním vztahu, není jednoduché pochopit jejich motivace. Scénář divákovi také nejde moc naproti, a to zejména v závěrečné třetině, kdy to vypadá, že některé scény byly omylem vystřiženy, takže je narušena logická návaznost vyprávění. Přesto ale dávám palec nahoru za odvahu tvůrců a taky za obsazení herců proti jejich běžným typům (potěší zejména u pánů Hofmanna a Čermáka). P. S. Stále jsem nepochopila, čím je pro filmaře zajímavá slečna Formanová.