dezert

dezert

Jakub Votýpka

okres Brno
posera


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 17.10.2020  00:03

    Nejčistší Sorkin - ale taky nejslabší. Pořád je vynikající scenárista a jeho dialogy nemají chybu, ale taky je přinejlepším velmi průměrný režisér a to ve výsledku sráží celou chicagskou sedmu. I scény, které jsou jinak scenáristicky strhující (a že jich tam je) a v režii Boyla nebo Finchera by byly nezapomenutelný, se tady díky Sorkinově režii nedokážou odlepit od země. Vyloženě pak hoří v každé scéně, která má být trochu akční, útok na kopec si v ničem nezadá s průměrnou inscenací ČT (to není pochvala). Měl by svoje scénáře nechat natáčet zkušené režiséry a pak bychom se možná mohli dočkat dalšího mistrovského díla. Přesně mezi 3* a 4*, zaokrouhluju dolů, protože Eddie Redmayne.

    • 26.9.2020  22:55
    Bábovky (2020)
    **

    Naprosto bez jakékoliv nadsázky mají Bábovky závěr, který se může rovnat těm nejlepším komediím. Bohužel, aby si člověk mohl ten závěr užít naplno, musí se prokousat 80 minutami nudného děje a extrémně nesympatických postav. Ale když to vydrží, Bábovky se mu odvděčí závěrem, na který by nepřišli ani bratři Zuckerové ve svých nejlepších letech. Už teď pro mě patří do zlatého fondu české komedie. Možná se to zdá absurdní, ale Bábovky by mohly ukázat směr, jakým způsobem by se u nás mohly točit kvalitní komedie - jako přehrocená dramata bez špetky nadhledu, s neoddiskutovatelnými production values.

    • 13.4.2020  10:02
    6 Years (2015)
    **

    Tihle dva debilové si jeden druhýho zasloužili.

    • 8.4.2020  14:26

    Filmy Warrena Beattyho jsou v jedné věci unikátní. Všechny totiž působí, jako by se propadly strojem času z doby, která nikdy neexistovala. Vtipný je, že název Pravidla neplatí vlastně perfektně vystihuje Beattyho přístup k režii a kariéře obecně. Ten film má totiž x věcí, co jsou pro Beattyho režijní počiny typický – velice zvláštní tempo, kdy se střídají extrémně rychle useknutý scény s těma, co trvají deset minut, a ty jsou navíc proložený hudebními montážemi, který skončí tak rychle, jak začnou. Pro Beattyho typické scény absurdního humoru, který působil staromilsky už před čtyřiceti lety. Nicméně je osvěžující vidět, že se o tenhle typ legrace někdo pokouší v současnosti a to s naprosto vážnou tváří. Pokud hledáte film o Howardu Hughesovi, podívejte se na Letce. Tohle je film s Howardem Hughesem, který v celém filmu slouží spíš jak MacGuffin. Zápletka je tenká jak papír a obě hlavní linky jsou jen postavený vedle sebe, místo toho, aby se navzájem doplňovaly. Ústřední love story (která je mezi Lily Collins a Aldenem Ehrenreichem) je v druhé polovině filmu tak divně v pozadí, že si říkáte, co to sakra mělo znamenat. Ten film na první pohled vypadá, že vůbec nedrží pohromadě, přitom je ale zřejmý, že přesně takhle to Beatty zamýšlel. Otázkou je, proč. Proč téměř osmdesátiletý Beatty hraje Hughese v době, kdy mu mělo být kolem padesátky? Proč najednou začne být Lily Collins (která jinak sedí do 50. let naprosto perfektně) v půlce filmu totální mrcha? Co mají znamenat ty změny tónu z minuty na minutu? Pro koho vlastně tenhle film je? A další mraky otázek, který člověka u tohohle filmu napadají. Pravidla neplatí nejsou nepochopený mistrovský dílo, ani nejsou taková katastrofa, jak se povídá. Pravidla neplatí jsou slepou uličkou kinematografie. Ostatně, jako všechny Beattyho filmy.

    • 19.3.2020  08:24

    Pravděpodobně ten nejhorší režisér v současném Hollywoodu to znovu dal dohromady se svým dvorním nekompetentním kameramanem a společně se dopustili další sodomie na filmové historii. Oba se celý film předhání, kdo z nich je neschopnější, a většinu času je to vyrovnaný souboj. Nakonec o chlup vyhrává režisér Miller, protože přece jen, on má celou tuhle šaškárnu na starosti. Speciální zmínku si zaslouží scenárista, který také velmi výrazně promlouvá do tohoto závodu v idiocii. Nakonec ale končí až třetí, což dává do kontextu všechno ostatní, protože jeho scénář nedává ani trochu smyslu. Ta jedna hvězda je za Nicolase Cage, který se svou parukou z vietnamské večerky a knírem, co vypadá jak přejetá stonožka, vytváří jedinou zábavu v celém snímku. Že jeho výkon vůbec neladí s celým zbytkem filmu? Nevadí. Dostal jsem svoji jednu over-the-top scénu a to na jednu hvězdu stačí. Jsem jednoduchej člověk, vidím Nica Cage, dávám hvězdu.

    • 12.3.2020  22:29

    "Nenechám si ujít pohled na tvou hubu plnou koňský mrdky."

    • 30.11.2019  22:07
    Domino (2019)
    ****

    Čtyři jsou moc, tři jsou málo. Zjevně vykuchanej film, kterej obsahuje většinu De Palmových trademarků (voyeurismus, nedůvěra k autoritám, split screen, split diopter atd.), ale rozpadá se mu pod rukama. Na jednu stranu je to vina scénáře, kterej se nedokáže rozhodnout, čím chce být a navíc obsahuje přesně nulovou charakterizaci a vývoj postav, a na druhou stranu produkčními těžkostmi. Nicméně ten film má přesně tři vynikající scény, který jsou 100% De Palma: honička na střeše, střelba na filmovém festivalu a nakonec závěr na býčích zápasech, jak jinak než kompletně zpomaleně. Ať je ten film jakejkoliv, tak závěr je strhující a nervy drásající podívaná. A jak říkal Howard Hawks: "Dobrej film tvoří tři skvělý scény a žádná špatná." No, tady sice špatný scény jsou, ale ty skvělý je nakonec vyváží. 3 1/2, ale protože to nejde, dávám čtyři. P.S.: Nikolaj Coster-Waldau má osobnost jako mrtvá můra. Týpek dobrej leda jako třetí doktor do Ordinace. Jaktože má kariéru je záhada.

    • 4.11.2019  21:26

    Film o klukovi, co si dvě třetiny filmu nechá (doslova) srát na hlavu, aby se v poslední třetině změnil v malou verzi Dona Corleona, protože mu nestál.

    • 1.9.2019  00:01
    Studio 60 (TV seriál) (2006)
    *****

    Jeden z nejlepších seriálů, co jsem kdy viděl. Posledních pět epizod je mistrovský dílo seriálové tvorby. Urval bych si ruku, jen abych mohl strávit ještě jednu sezónu s Mattem, Dannym, Harriet, Jordan a Jackem.

    • 10.6.2019  22:40
    Ishtar (1987)
    ****

    Zatracovaná komedie, ale podle mě neprávem. V tom filmu je spousta vtipnejch hlášek ("Hele...to chce odvahu, nemít v tvým věku nic."), situací (kupování velblouda, trh se zbraněmi), a malejch vtipů, u kterých se ale člověk směje, jako by nebylo žádný zítra. Zápletka je poměrně zmatená a lehce retardovaná. Navíc v tom filmu v podstatě chybí třetí akt, zničehonic je konec, ale to se dá odpustit. Beatty a Hoffman jsou jako dva strašliví skladatelé úplně boží ("Zdravím Maroko, úžasný stát / Zůstávám v úžasu stát"), Isabella Adjani má minimum prostoru. Navíc krásná kamera Vittoria Storara. 3 1/2, zaokrouhluju nahoru, protože 40% je sakra málo pro tenhle zapomenutej skvost.

    • 10.4.2019  17:15
    Chvilky (2018)
    *

    Režijně a scenáristicky naprosto bezradný, kamerou a střihem téměř neandrtálský, ještě, že je tam Jenovéfa, které je ale člověku skoro líto, protože nemá co hrát. Jeden z velmi mála českejch filmů, kterej překračuje tenkou hranici mezi povzdechnutím "jé, to je ale blbý" k "to je tak blbý, až je to vtipný". Komediální vrchol: scéna u psycholožky. Feelgood movie of the year, pokud je vám mizerně.

    • 29.3.2019  18:33

    Kdo pečetl Friedkinův životopis, toho v tom filmu nic nepřekvapí. Co tomu ale přidává na hodnotě, jsou postřehy režisérů. Nejzajímavější jsou nepřekvapivě Tarantino a Coppola, velká škoda, že nedostal víc prostoru Wes Anderson nebo Damien Chazelle. Místo toho jsou tam blbě natočený i nazvučený záběry z festivalů, který jsou buď zbytečný, nebo přinejmenším redundantní. Tohle je chyba dramaturgie, stejně jako ne úplně logický skákání mezi filmama, kdy jsou pokrytý ty nejdůležitější, ale zároveň je jich většina vynechaná. Nicméně poslouchat Friedkinovo vyprávění je vždycky zábava, a některý věty by se měly tesat do kamene.

    • 23.3.2019  11:22
    Hnüs (2019)
    **

    Mötley Crüe byli hovada, to je známá věc. A taky je to to jediný, co v tomhle filmu je. Dokud se chovají jak hovada, tak je to zábava (vrcholná sekvence je Tommyho POV). Jakmile se ten film začne snažit o drama, tak těžce selhává, a to jak po scenáristické, tak po režijní stránce, a občas i po herecké. Že nejsou hlavní hrdinové podobní svým předobrazům, nevadí. Že nezestárnou v průběhu 20+ let ani o den, je větší problém. Divák, co neví o Mötley Crüe vůbec nic, bude pravděpodobně naprosto zmatenej, kdy se ten film odehrává a kolik času uběhlo. Sice se to snaží tvářit podvratně (boření čtvrté zdi, nespolehliví vypravěči), ale ve výsledku je to konvenční film o vzestupu, pádu a smíření se. Vztahy si k postavám nevytvoříte, i když je v tom filmu jeden voiceover za druhým, ale ten jen většinou popisuje to, co by mělo být zobrazený. Ze všeho nejhorší je ale ta totální povrchnost, kdy členy kapely nedefinuje nic jinýho než "jsme hovada". Na to, že zabralo 15 let, než se ten film zrealizoval, tak docela fiasko.

    • 1.1.2019  11:30

    Že to bude blbě zahraný, to jsem tak nějak čekal. Že to bude blbě natočený a napsaný, to jsem taky tak nějak čekal, stejně jako ty mizerný triky a naprosto nulovou snahu, aby ten film vypadal aspoň trochu dobově. Co jsem ale nečekal, bylo, že ten film vezme zkázu USS Indianapolis a přetvoří ji do vyloženě exploatačního filmu. Peeblesovi nejde o to, ukázat přeživší námořníky jako hrdiny, nebo lidi, bojující o přežití. Ne, jsou vyloženě jen kořist pro žraloky a podobnou havěť (možná proto se scenáristi ani nebtěžovali s nějakým vykreslením postav, stejně jich většinu sežerou, tak co).Mezitím jsou vždycky prostřihy jinam, který jsou ale vyloženě zbytečný, protože jsou to jen oslí můstky k dalšímu sežranýmu člověku. Navíc to není ani tak stupidní, aby se u toho člověk smál. Je to jen nevkusná, zbytečná a hloupá snaha o senzaci, vydávající se za "takhle to bylo".

    • 23.11.2018  09:42
    Creed II (2018)
    ***

    Série Rocky je moje nejoblíbenější ze všech a pravděpodobnost, že by ji nějaká jiná někdy mohla na tomhle místě nahradit, se rovná nule. Proto je tenhle díl zklamání, obzvlášť po trailerech, který vypadaly výborně. Proto je taková škoda, že ten film je stejnej, jako Adonis v tomhle díle - přemotivovanej, neví, proč by měl existovat a je stejně vychtěnej, jako zápas Adonise a Viktora. Řeší se tam hned tři vztahové linky otců a synů, v Adonisově případě ještě jeho dcery. Jenže je toho tam prostě moc, a ani jeden z těch motivů není uspokojivě dohranej. Síla Rockyho filmů je byla vždycky v jejich jednoduchosti (alespoň zdánlivé). To pochopil i v minulým díle Ryan Coogler. Jenže Steven Caple Jr. není Ryan Coogler a na tom filmu je to poměrně hodně poznat. Tím nechci říct, že by Caple neuměl točit, ale je to asi takový, jako když Terminátora pustil Cameron a natočil ho Jonathan Mostow. Taky je to dobrej film, ale není to ono. Creed II je pastišem všech ostatních pokračování, a to je nakonec asi největší problém, protože ten film nestojí na vlastních nohách. Nepřináší jedinej novej moment, jen se spoléhá na to, co už dobře známe z předchozích pokračování, a přitom ani jedna z těch scén není tak emotivní/ikonická/dobře natočená jako v předchozích dílech (platí hlavně pro zápasy). Film bez vrcholů a pádů, celou dobu po rovince. Takže proč tři hvězdy? Herci, trénink v poušti, a prostě Rocky. Na trojku bych šel, ale čekám, že se ta série posune po vlastní ose a přestane se spoléhat na nostalgii a předchozí díly.

    • 13.10.2018  19:18

    Svým způsobem fascinující záležitost. Ten film je produkčně vypiplanej, a na to, že se většinu času odehrává ve třech místnostech, působí strašně draze. Ale taky je hrozně stupidní, špatně zahranej, a především úplně mrtvej.

    • 22.9.2018  20:17

    Ten typ filmu, ve kterým chybí hodina, aby začal dávat smysl. Někde pod tímhle bordelem je totiž pohřbenej dobrej film se silným příběhem.

    • 18.9.2018  15:11
    Norm Macdonald Has a Show (TV pořad) (2018)
    ***

    Jasně, pořád je to vtipný, je to Norm, takže by byl skandál, kdyby nebylo. Ale je to hodně ořezanej Norm. To, co si mohl dovolit na Youtube podcastu, si nemůže dovolit na Netflixu, a show tím trpí. Sice ta flow je pořád dost rozvolněná, ale oproti Norm MacDonald Live jsou to v podstatě normální rozhovory o tom, co Norma zajímá. A pravdou je, že Norm není zrovna nejlepší tazatel na světě. Nejlíp si asi sednul s Michaelem Keatonem a Drew Barrymore, a taky s Lettermanem, i když ten vypadal poměrně zmateně z toho, co se to rozhodl produkovat. Úroveň hostů je docela vyvážená, nikdo tam vyloženě nevyčníva, ale zase tam nikde není žádnej zapamatování hodnej moment typu "9/11 was a national tragedy" nebo tak. Adam Eget nemá v podstatě žádnej prostor, jeho otázky jsou z valné většiny normální, a zbytek času se směje jak debil, kolikrát nedostane ani prostor při vtipech. Přitom třeba u Shyamalana se vyloženě nabízela Egetova proslulá otázka "Where do you get your ideas from?". Vtipy na Queensboro Bridge zmizely (jednou se objeví, ale těžce vybuchne), šikanování Egeta je taky pryč, stejně jako vtipů a hlášek, u kterých si člověk v podcastu řekl, že tohle by mu jinde neprošlo (no a taky se stalo). Asi by bylo lepší, aby se Norm vrátil zpátky na Youtube, do své show za 5 dolarů, kde si bude moct dělat, co se mu zachce, protože Netflix mu nesvědčí.

    • 10.7.2018  20:34
    Podfukáři (2000)
    **

    Působí to jak nataženej, ne moc dobrej skeč z SNL. Jakkoliv Norma zbožňuju, tak je úplnej antiherec (i když to občas má něco do sebe), a Chappelle, jinak geniální komik, k téhle metě nemá moc daleko. Danny DeVito vypadá, že ho to nebaví. Vizuálně to působí skoro amatérsky, a ke konci už se ten film poměrně zásadně vleče, i když má jen 81 minut. Timing vtipů v podstatě neexistující, což je zarážející, protože málokdo má natolik precizní timing jako Norm, o Chappelovi nemluvě. Jasně, je tam pár smíchů, ale když Norma, tak radši jeho SNL dny, nebo vyprávění o Kojakovi...nebo cokoliv jinýho, jen ne tenhle film. Úplně se obávám Špinavé práce.

    • 1.1.2018  12:34

    "Zbývá nám jediná možnost: nevzdat se." A tahle úžasně stupidní věta vystihuje celej film. Ještě o kus horší a zábavnější než jednička. V podstatě se úplně rezignuje na jakoukoliv kontinuitu mezi prvním a druhým dílem, kdy ani není jasný, kolik času uběhlo (odhadem asi tak týden, ale všichni říkají, jak dlouho se neviděli). Největší haluz je breaková scéna ve špitále, kde doktorům pacient exne na stole a oni z toho začnou breakovat. A podobnejch situací je ten film plnej. Naprostá laskomina mezi obskurníma filmama. Na úrovni Kačera Howarda, akorát výrazně zábavnější.

    • 11.4.2017  00:16
    Legenda 17 (2013)
    *

    Po všech stránkách absolutně nekompetentní, obludně zjednodušující kýč. Navíc obsahuje kompletně vykradený scény z Hokejovýho zázraku.

    • 31.3.2017  11:30
    Nářez (1986)
    ****

    Totálně božanskej film, kde všichni rezignovali na děj nebo na postavy (je to vyloženě jenom 'dobří vs. zlí'), navíc i trochu čórka Romea a Julie, akorát na skejtu, což je OLOL. S kupou dementních hlášek a situací a scén, který jsou směšný v tom, jak jsou špatný. - "Poslals mámě fotku, na který jseš jako indián!" - "Ten Indián byl jenom kostým, nic nechápeš!"

    • 9.2.2017  22:30
    LOL (2012)
    ***

    Film, kterej je crazy, campy, cheesy, někdy i creepy, a je v podstatě nemožný ho nějak rozumně ohodnotit, protože si zaslouží stejně tak odpad! jako 5 hvězd. Guilty pleasure jako kráva.

    • 6.8.2016  22:07
    Rollerball (2002)
    odpad!

    Wow...kde začít? I když čekáte něco fakt špatnýho, tak vás nic nemůže připravit na zážitek, jakým je Rollerball. Mluvit o tom, že děj je špatnej nebo nepřehlednej nemá moc smysl, protože on tam vlastně děj ani není. Je to vina scénáře? Těžko říct, ale spíš se chce věřit, že ne, protože nikdo soudnej by do tohohle neinvestoval 70 mega. Do filmu s Ozem v hlavní roli. Takže je to možná vina střihu, kterej je tak staršlivě zmatenej a dělá každou scénu naprosto nepřehlednou, až zůstává rozum stát. Ale ona už vlastně první scéna nasadí laťku debility hodně vysoko (nebo spíš nízko), a pak už se ten film jen dál překonává. Jean Reno je úplně batshit crazy v roli, která byla snad napsaná pro Nicolase Cage. On je taky jedinej zábavnej prvek v tom filmu, protože naprosto šíleně přehrává, takže je aspoň legrační se na něho koukat. Zbytek je utrpení. McTiernan by si měl nafackovat.

    • 29.6.2016  08:57
    The Greatest (1977)
    **

    Naprosto zoufalej pokus o vyždímání peněz z Aliho tehdejší slávy. Je to v podstatě merchandesign, akorát hodně špatně udělanej. Už od první scény, která má zobrazovat vítězství na Olympiádě, a kde je dohromady asi 5 lidí, je jasný, že to nebude žádná bomba. Hardcore přijde ve chvíli, kdy postavy najednou začnou z ničeho nic mizet z plátna (Malcolm X), aniž by bylo podaný jakýkoliv vysvětlení, když začne Ali vysvětlovat, proč je Eljah Muhammad největší vůdce muslimů v Americe, a nebo proč tam není žádná zmínka o jeho první manželce. A v tu chvíli už je vám jasný, že je to v podstatě na zakázku točená blbost, ve které má prsty Herbert Muhammad, což znamená, že dostanete plno vyfabrikovanejch historek, který měly tehdy utvářet Aliho legendu. K filmu samotnýmu - Ali sám o sobě má takový charisma a kouzlo a vtip, že mu věříte v podstatě všechno. Bohužel je film docela amatérština a nakonec je na něm nejzajímavější to, že jeho režisér umřel 4 měsíce před premiérou a dodělával to za něho Monte Hellman. Připravte se na to, že budete muset překousnout naprosto neskutečně trapný scény, kde se uvádí jednotlivý postavy na scénu (aby se většinou stejně v dalších vlastně neobjevily, takže je to tím horší), na nulovej příběh, a na herce, kteří jsou úplně nepodobní svým předobrazům. Jako zápasy jsou použitý originální Aliho souboje, a mají větší filmařskou hodnotu, než celej tenhle film. Jedna hvězda za Aliho, druhá za to, že je to těžká obskurnost.

    • 25.3.2016  11:34

    Film, jehož debilita začíná naprosto otřesnou zápletkou, pokračuje přes vtipy a situace tak špatný, že jen zíráte s otevřenou pusou na to, jak mohl tohle kdokoliv považovat za vtipný, a konče naprosto extrémně debilní pointou, za kterou by měl někdo dostat přes držku. Film, co budete nesnášet, když se na něho budete dívat, a budete taky nesnášet sebe, že s ním ztrácíte hodinu a půl života.

    • 4.1.2016  22:47
    Psycho (1998)
    **

    Říkal tu někdo "Nejzbytečnější film všech dob"? Protože jestli ne, tak by určitě měl.

    • 4.1.2016  19:42

    Velice bizarní a těžko ohodnotitelná pakárna, kde se pořád kecá a kecá a kecá a člověku se z toho všeho bytí, nebytí, nicoty a něcoty a jejich proplítání se a souvisení s nekonečnem zavaří po chvilce hlava. Russell měl potřebu ventilovat svoje existenicální problémy do světa, tak to udělal. Dívat se na to v podstatě nedá, i když herci jsou výborní (hlavně Mark Wahlberg je k sežrání) a má to několik unikátních momentů, který jinde neuvidíte. Díkybohu za to, že si po tomhle bijáku vyndal Russell hlavu z prdele a začal točit skvělý filmy.

    • 25.12.2015  19:58
    Mzda strachu (1977)
    *****

    Naprosto nekompromisní Friedkinova vize, která zapadla prachem a až v posledních pár letech je znovubojevovaná jako jeho mistrovský dílo. Je to mistrovský dílo? Těžko říct. Je to jeden ze tří nejlepších Friedkinových filmů? Rozhodně. A možná i jeden ze dvou. Film, kde na vlastní kůži cítíte špínu, chudobu a zoufalství města Porveniru. Nehorázně napínavý i v tom nejlepším slova smyslu zábavný. Friedkin se neobtěžuje s nějakou velkou charakterizací postav, během čtyř prologů nám rychle představí hlavní "hrdiny" a přitom celou dobu jede ve fantastickým tempu. Ten film vlastně vůbec nezestárnul (jistě, je poznat, že je natočenej v 70. letech, ale jinak se odehrává v naprostým časovým vakuu), a je radost koukat se na všechny ty pocitvě natočený akční scény. Žádný počítače, žádný studio. Jen dva náklaďáky a čtyři zoufalí lidi, kteří jsou schopní udělat cokoliv, aby se dostali z toho srabu, ve kterým jsou. Bomba.

    • 25.10.2015  13:21
    Zuřivost (1999)
    *

    To je tak, když si někdo hraje na na Tarantina a k tomu se snaží přidat uměle vyfabrikovanou "message" na závěr. Ale když jste špatnej vypravěč a svůj příběh obsadíte jenom hysterickýma figurkama, jejichž osudy jsou vám buřt, tak vám nepomůže ani x popkulturních odkazů a kupa známých tváří v hlavních rolích.

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10