poster

Walter Mitty a jeho tajný život

  • USA

    Secret Life of Walter Mitty, The

  • SK název

    Tajný život Waltera Mittyho

Dobrodružný / Komedie / Drama / Fantasy

USA, 2013, 114 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 085)

  • POMO
    ***

    S Walterom Mittym bojujem, i po druhom zhliadnutí na veľkom plátne. Má krásne scenérie, energický soundtrack a pozitívnu náladu. Akonáhle ho však začnem vnímať hlavou, príde mi ako omalovánka, ktorá príliš nedáva zmysel a myšlienky o živote podáva príliš polopaticky a bezobsažne na to, aby sa nestala iba exotickejšie podanou rodinnou jednohubkou. Walter Mitty je pohľad na svet roztopašnou a euforickou myslou dieťaťa, ktoré v ňom ešte nič nezažilo.(16.1.2014)

  • kleopatra
    **

    Už mě tyhle hry na to, jak se někdo na prahu hnití změní z připosranýho kravaťáka na buddhistu, nebaví. Připouštím možnost, že za jistých okolností by se mnou film udělal to, co s většinou (79%), protože kdo z nás se v tom alespoň malinko nepozná, ať hodí kamenem, ale tentokrát se mi to kromě nádherných záběrů na přírodu nechce polknout. Možná ještě film o postavě Seana Penna, ale ani pohled na vzácné zvíře vymazlenou technikou nebyl tak zcela ryzí, aby vteřinové okouzlení obratem nezměnil v podebrání. Přijeď k nám na louku a nech se oblézat klíšťatama ... jen pro ten dnešní den, pak smeknu.(21.4.2014)

  • kOCOUR
    ****

    Líbívá vyprázdněná instagramová jednohubka, která jenom tak klouže po povrchu. Ale je to dost vtipný a dobře se na to kouká, vlastně se na to kouká mnohem líp než na většinu produkce tenhle rok. Stiller s věkem a přibývajícími šedinami řemeslně roste přímo exponenciálně a za pár let z něj bude stejná režijní jistota jako Affleck (dejte na mě). Momentka s Buttonem skvělá!(20.12.2013)

  • Tetsuo
    ***

    Film obsahuje zásadní protimluv. Onen hledaný snímek č. 25, jenž má zachycovat „kvintesenci života“ (tedy i časopisu Life), je oslavou obyčejnosti a každodenní pokorné práce. Film nám přitom názorně a opojně ukazuje, že základem života je probrat se z rutiny a dělat neobyčejné věci. Walter Mitty tedy nijak nedospívá v tom smyslu, že by přijal svůj úděl, ale naopak se vrací do stádia teenagera, který ostatní ohromuje svou zdánlivou (ale prakticky vyžadovanou) nespoutaností. __________ Rozporuplnost vynikne zvláště, pokud porovnáme výchozí situaci Waltera v původní povídce a nynějším filmu. Jako literární postava vyvolával Walter znepokojení, po čem vlastně touží, když má práci a rodinu? Proč mu tento ideál nestačí? Stillerův Walter naopak naplňuje prototyp neukotveného člověka, někoho, kdo stále nenašel pravou spřízněnou duši a zatím nedostal do stádia, kdy by ho manželství a rodina mohly začít nudit. ______________________ Ben Stiller nepotřeboval dospívat a Walter Mitty rozhodně není dílem jeho zralosti. Nejdospělejší pohled na svět se paradoxně ukrývá ve Stillerových dřívějších cynickým parodiích jako byly Cable Guy, Zoolander, nebo Tropická bouře, v nichž se skvěle trefoval do kultu celebrit, televizní kultury otupující diváky, i do zákulisí filmového průmyslu. Právě zde odhaloval, jak jsou snahy hollywoodských herců o duchaplné nebo humanistické umění často z principu pitomé, nebo vždy nějak nechtěně zrazené a ve svém vyznění poškozené tím, že je nutné je prodávat jako zboží. ___________________Když si teď jdou Walter Mitty a Sean O´Connell zahrát s afghánskými kluky fotbal a ve zpomalených záběrech skotačí za zapadajícího slunce, neliší se to moc od toho, jak se v Zoolanderovi vymaštění modelové zpomaleně polévali benzínem na pumpovací stanici. Komik dnes těžko může být moudrý jinak, než když demaskuje blbost potřeby hvězd showbyznysu vypadat citlivě a svobodně.(2.1.2014)

  • Matty
    ****

    Vedle virtuálních vztahů Stiller v úvodu opatrně ukazuje zdvižený prostředníček také korporátnímu kapitalismu, který umrtvuje lidskou individualitu a jedince proměňuje ve štvance ochotného udělat kvůli udržení zaměstnání první poslední. Posledním útočištěm člověka se přirozeně stává jeho tělo, potažmo mysl. Osvobozující síla imaginace dovoluje alespoň snít o ušlechtilých činech hodných velkých romantických hrdinů, kteří byli z reality již dávno vytěsnění do velkolepých hollywoodských pohádek. Walter Mitty se nestydí přiznat, že je sám takovou pohádkou, která prostřednictvím svého ušlechtilého poselství ospravedlňuje četné spektakulární scény. Druhou polovinu filmu tvoří řetězec strhujících dobrodružných příhod, jejichž estetické pojetí je vědomě inspirováno časopiseckými obálkami, neboť právě do fotografií z prestižních časopisů Walter ze své každodenní rutiny uniká. Trikové sekvence sice znejasňují hranici mezi snem a realitou do té míry, že se rozdíl stává irelevantním (namísto toho, aby vytvářel určité napětí), ale zároveň nenásilně doplňují charakteristiku hlavního hrdiny. Třebaže se romantická podzápletka navenek zdá nadbytečnou a film může působit jako sebezdokonalovací příručka pro muže, kteří nevědí, co s životem, jsou to po celou dobu ostatní lidé (přítelkyně, Sean O’Connell, matka a nepřímo i zesnulý otec), kteří Waltera v jeho sólových dobrodružstvích přímo i nepřímo podporují a nutí jej, aby v nich pokračoval. V dnešní „bezkontaktní“ době velmi vítaná snaha přesvědčit diváka, aby nežil jenom ve virtuálním světě a nebál se realizovat své sny, je tak šikovně provázána s výzvou, abychom nebyli sobci a ani v nejtěžších chvílích nepřestávali myslet na druhé (čím film vyznívá konformněji než v hrubých rysech podobná anarchistická akce Wanted). Walter Mitty dokazuje, že Stiller umí utlumit svou povahu excentrického komika ve prospěch poměrně vážné myšlenky. Ono zvážnění ale naštěstí nikdy není takové, aby film opustil bezpečné území skrznaskrz „feel good“ zábavy pro velké plátno a celou rodinu. S odstupem času bych se Mittyho nebál ve vší vážnosti označit za nejpozitivnější filmové překvapení loňského roku. 85% Zajímavé komentáře: Tetsuo, Radko(13.1.2014)

  • Malarkey
    *****

    Víte jaké to je, když se setkáte s nejhezčím filmem roku 2013? To ho takhle shlédnete. Na konci filmu vnímáte titulky, vnímáte každičkou postavu, která se na něm podílela a přemýšlíte, jak to ten Ben vůbec mohl natočit. Uvědomíte si totiž, že je to jeho nejnormálnější, ale zároveň nejupřímnější a s tím vším i přichází nejlepší film, ve kterém kdy vůbec hrál. Každá postava je boží. Krásná Kristen Wiig se tu předvede tak, že byste jí radostí dali pusu. Islandský herec Ólafur Darri Ólafsson se tu pro změnu vožere tak, že byste tu odpolední popitku v grónském městě Nuuk ještě někdy rádi zopakovali, i se všemi těmi negativy, co chlast způsobuje...no a Sean Penn Vám tu předvede takový moment, na který byste nikdy neměli zapomenout. Film je o snění, o představách a o tom, jaký by náš život měl být. Ale proč by náš život nemohl takový být? Walter Mitty dokázal, že nic není nemožné. Důležité je se nebát a jít do všeho naplno. Dokázal to, nad čím my všichni tady nahlížíme shora a přemýšlíme, jak bychom toho svého cíle mohli docílit .A ano, celý tento film byl podpořen jak nádhernými záběry na neuvěřitelnou Grónskou a následně Islandskou krajinu, tak především dokonale skvostnou muzikou, kde se objevili jak Arcade Fire, tak Of Monsters and Men. Dvě boží kapely, které Vás donutí snít...a donutí Vás i jednat. Jen je třeba si najít tu svojí cestu jak...(29.12.2013)

  • Cervenak
    *****

    Vlastne dokonale stillerovské (s niekoľkými veľmi vtipnými scénami, najmä grónsky bar) a pritom FILM. Kristen Wiig nečakane mrdateľná, skvelý soundtrack a priehrštia skvele zrežírovaných scén (najmä komorných, dialógových). Mimochodom, ak to niekto považuje za povrchné a naleštené, mal by sa pozrieť ešte raz, pozornejšie.(11.1.2014)

  • Enšpígl
    *****

    Já už jsem vážně nedoufal, že Hollywood se svým vkusem mně v tomhle století ještě dokáže trefit do srdce a vida, je tu přesný zásah. Scéna se Seanem Pennem, kdy s připraveným foťákem čeká na sněžnýho levharta, aby mohl udělat fotku byl nádherná ("Kdy ho vyfotíš? " "Možná nikdy, některé okamžiky jsou tak překrásné, že se ji nechci rušit focením" ) a pak ten fotbal v Afgánu. Tohle musel vymyslet někdo, kdo má radost ze života a z toho filmu to bylo cítit, ať už ve výtečný hudbě, která spousty už tak luxusních scén (jízda Islandskou krajinou na skejtu ) měnila na scény exluzivní, ve vizualitě (třeba hned na začátku originální úvodní titulky ) nebo v humoru (bitka v letištním rentgenu ). Herci se rovněž předvedli v tom nejlepším světle a i když Sean Penn zahrál spousty dechberoucích rolí, tak tady mě ta jeho desetiminutovka fakt dostala. Bejt holka, tak bych mu za ní asi dala nebo dal, teď nevím v jakým rodě mluvím. Jedno však vím určitě, s tímhle životem nabitým bijákem, jsem se v kině nepotkal naposled.(19.12.2013)

  • J*A*S*M
    ****

    Optimistická jednohubka, ze které srší energie a pohoda. Všechny ty nesmysly potřebné k tomu, aby mohlo Walterovo dobrodružství pokračovat, mi v souvislosti právě s tímto konkrétním filmem vůbec nevadí. Mrzí mě ovšem naprostá průhlednost zápletky, respektive té otázky "kam se poděl snímek č. 25". Odpověď musí napadnout naprosto každého. Přesto je to solidní svižná zábava, na kterou se hezky kouká a na níž má smysl do kina zajít. Exteriéry úchvatné.(27.12.2013)

  • T2
    ***

    Rozpočet $90miliónovTržby USA $58,236,838Tržby Celosvetovo $187,360,535Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ Príbeh roztomilí a námet zaujímavý, len škoda že na režisérskom kresle nesedel niekto skúsenejší, ale aj tak decentne slušný priemer po dlhšej dobe od Bena Stillera, ktorý v posledných rokoch moc vody nenamútil. /60%/(18.4.2014)

  • Radek99
    ****

    This is ground control to major Tom... Opravdu výjimečně krásně natočený midcult. Ben Stiller jako režisér natočil svůj prozatím jednoznačně nejpovedenější film, který se asi mohl stát nezapomenutelným a postavit se po bok třeba kultovnímu Věčnému svitu neposkvrněné mysli, kdyby se tvůrci nedopustili tak trochu podpásové rány - čistě postmoderní forma se pojí i s narativní postmodernou na úrovni scénáře, kde jsou od začátku oddělené dvě nezávislé linie, propojené osobou hlavního hrdiny - filmová realita a svět Walterových představ. Zatímco ovšem, zhruba v první půli snímku, jsou tyto dva světy jasně odděleny, postupem času se takřka nepozorovaně obě dvě linie slijí a není úplně jasné, co divák vlastně sleduje. Celá ta Walterova neuvěřitelná cesta vedoucí po stopách svého fotografického guru je právě tak neuvěřitelná, že by se měla odehrát pouze ve světě Walterových představ, pokud by se jí mělo dát věřit. Když ale nepřijde žádný dělící faktor a celá odysea nakonec zůstane přece jen v rovině filmové reality, zprvu tak nevšední film náhle sklouzne k prostému lépe natočenému a sofistikovanějšímu Jíst, meditovat, milovat. A to je opravdu velká škoda, film s takhle velkým potenciálem a skvělou formální stránkou nevzniká každý den. Když se tedy s vícevrstevnatého snímku najednou stane obyčejná romance, nelze se neptat po významovém ukotvení...a to už se skrz planinu banálního zjištění, že ten pravý poklad stejně najdeš nakonec doma, prodereme k sentimentálnímu konci... Ale natočené je to opravdu moc pěkně...(23.3.2014)

  • DaViD´82
    ***

    Kdyby si Stiller nesportovně nepodrazil nohy hned úvodním newyorským aktem, kdy Walterovy over the top smyšlenky jsou jak něco z Tropické bouře a tedy v naprostém rozporu s náladou i atmosférou, o které se to (od vydání se na cesty dokonce i úspěšně) snaží, tak mohl být dojem výrazně příznivější. Byť i tak by se to nezbavilo nálepky "ten biják, který se stejně tak zarputile jako zoufale po dvě hodiny snaží o to samé, čeho již nesrovnatelně lépe docílil první trailer".(17.1.2014)

  • Superpero
    *****

    Po delší době jsem měl zase čirou radost z filmu na který koukám. Přišlo mi, že Stiller tomuhle projektu dost věřil. Působí to na mě jako jeho nejosobnější film. P.S. už vidim jak někdo vymění krásnej longboard za elastickou homofigurku.(21.4.2014)

  • Shadwell
    ****

    Tenhle film toho říká hlavně dost o módě. O pánské módě. V podstatě se tu doslovně kopíruje Matrix, a tím nemíním jen to profláklý červený/modrý auto (pilulku), ale třeba i borce ze seznamky dávajícího rady po telefonu, který odkazuje na Morphea, ale hlavně ty tři nápadně podobně ovousený chlápky v oblecích, což jsou dost evidentně agenti. Zásadní rozdíl je ovšem v tom, že zatímco agenti v Matrixu byli hladce oholení, tady ti tři nóbl vyhazovači restrukturalizacící Life nahodili do jednoho plnovousy. Módní diktát na pánském obličeji se prostě změnil a vousy jsou dneska opět sexy. Ještě nedávno byl neutěšený porost na obličeji pro obyvatele západního světa znakem zanedbanosti. Plnovous a knír se však opět vrátil na scénu a pěstěnými vousy se dnes chlubí i metro boys razící o víkendech do šumu. Odsud je i zřejmo, proč je nejvíc hot z Avengers ovousený Tony Stark a Thor, zatímco holobrádci na sexappealu drobet tratí (Kapitán Amerika, Bruce Banner).(2.3.2014)

  • hirnlego
    ****

    "Romantická komedie", která snad ani jednou nespadne za hranu patosu. Ty-vole. Příjemný.(31.12.2013)

  • Nathalie
    ****

    Too (feel) good to be true.(3.1.2014)

  • Dever
    *****

    // Distribútor: Fox //Počet premietajúcich kín v USA: 2,922 // Otvárací Víkend v USA: $12,765,508 //(7.10.2014)

  • B!shop
    ****

    Na tohle jsem se fakt tesil, trailer vypadal skvele, Stiller vypadal, ze se nebude xichtit jako obvykle a dej znel zajimave. Vysledek je trochu rozpacitej, puvodni film jsem nevidel, takze srovnavat nemuzu. Ale tohle je jako mix mezi nejakou hrdinskou komedii (hrdinovo snici pasaze) a dobrodruznym filmem ve stylu Uteku do divociny, to trochu smrncnuty Forrestem Gumpem. Ve vysledku dej pomalu plyne, krome par skvelejch momentu se toho zas tak moc nedeje a komedie to je jen mistama. Ale tak nejak to ma takovou prijemnou optimistickou atmosferu a i kdyz to je misty az zbytecne jednoduchy a misty krapet nelogicky, tech 120 minut bez problemu utece, aniz by se clovek zacal nudit. Navic vizualni stranka hodne fajn, triky nikde nedrhnou a herci jsou super, takze i kdyz jsem sice cekal vetsi komedii, i tak jsem spokojenej.(17.2.2014)

  • Fr
    ***

    POZNÁVAT SVĚT, PŘEDVÍDAT NEBEZPEČÍ, VIDĚT ZA HORIZONT, VTÁHNOUT DO DĚJE, VNÍMAT SEBE I DRUHÉ A CÍTIT CO JE PRAVÝ SMYSL NAŠEHO ŽIVOTA… /// Filmová blbina o kousku života Waltera Mittyho, spojená s reklamou na Life. Stiller nepřekvapuje tím, že nehraje debila, ale hlavně, že si vzal k režii takovouhle látku. Bohužel fantasie, kterou se snaží působit na fantasii mojí, nenaplňuje očekávání. Víc funguje romantika. Je nenucená, není ji moc, ale Walterův vztah s Cheryl vládne (aspoň u mě) celýmu filmu. Navíc ten lehkej pokus o vtip… možná je to víc sympatický, než se dá 3* vyjádřit. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Spisovatel James Thurber a jeho krátký povídky, jsou pro mě Španělskou vesnicí. 2.) Přál bych si sednout v Grónsku do hospody, sjet Island na skejtu a zahrát si fotbal v Himalájích. Klidně během několika dnů! /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ ne(1.4.2014)

  • Jossie
    ***

    Dlouho jsem přemýšlela o hodnocení, ale vzhledem k tomu, že nejvíc se mi líbila hudba a že to bylo příliš dlouhé a tak moc mě to zase nebavilo a dost mi lezly na nervy Walterovy představy, tak je to nakonec takový lepší průměr.(23.2.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 15 28 42 55