Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh Viktora Navorského, který přijíždí do New Yorku. Netuší, že během dlouhého letu proběhl v jeho zemi vojenský převrat. Nesmí vstoupit na území USA. Bezprizorní, s pasem neexistující země, musí Viktor Navorski strávit nějakou dobu v tranzitní části Kennedyho letiště a čekat, až v jeho zemi skončí občanská válka. Týdny a měsíce jsou čím dál tím delší. Viktor pomalu objevuje labyrint terminálu - zhuštěný svět plný absurdit, velkorysosti, ctižádosti, zábavy, společenského postavení, ale i romantiky, kterou pozná s překrásnou letuškou Amelií. Pro Viktora však ještě neskončilo uvítání letištním úředníkem Frankem Dixonem, který ho bere jako poruchu v byrokratickém systému, jako problém, který nemůže vyřešit a kterého se zoufale snaží zbavit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (831)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

TERMINÁL se s desetiletým odstupem ukazuje být lepším filmem, než jak se jevil v době svého uvedení. Pozitivní hodnocení - či přehodnocení zprvu nepříliš nadšené reakce - bude nejspíš odvislé od slabosti každého pro klasickou hollywoodskou kinematografii, s jejímiž konvencemi si snímek pohrává a odkazuje přitom na poetiku několika tvůrců-imigrantů (zejména Franka Capry a Ernsta Lubitsche). Je k tomu příležitost díky vydání snímku na Blu-rayi, v jehož recenzi jsem důvod svého přehodnocení rozvedl a zdůvodnil. ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Film má sám o sobě roztomilou zápletku, kterou mistr stříbrného plátna Steven Spielberg dovedl až k dokonalosti. Nechybí neznámé motivy a tajemství, na které je divák zvědavý (co se sakra ukrývá v té plechovce, ptal jsem se sám sebe během filmu několikrát), nechybí vynikající Tom Hanks v roli neznámého člověka v neznámé zemi, kterému jeho smutek a sklíčenost bez problémů uvěříte. A na důvod, proč se vlastně Viktor Navorsky vypravil ze své země do Ameriky jsem byl zvědav celý film. Navíc konec je tak nějak nečekaný, obyčejně milý. Líbilo se mi, že Spielberg nesklouznul k zažitým klišé a na konci nezazněl žádný kýčovitý potlesk a Viktor nebyl ani hlavním hrdinou zpráv (TV Nova by hned měla Borce na konec). Celkové vyznění filmu je takové, že ač jsem se snažil sebevíc, nenalezl jsem jedinou scénu, která by mi zde vadila. Všechno je tak úžasně uvěřitelné, ale nepředvídatelné, a to mám na filmech rád. Takže dnes je to za plných pět hvězdiček, a to díky vynikajícímu scénáři, neméně oslnivé režii pana Spielberga a úžasnému hereckému výrazu Toma Hankse... PS: Dávejte si pozor na amerických letištích na výstražné cedule. Vidíte-li nápis čerstvě vytřeno, zbytečně neriskujte, nemuselo by se vám to vyplatit :-)) ()

Reklama

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Sladkobolný kýč s odporně ukoktaným a špatně nalíčeným hlavním představitelem, ve kterém chce režisér rozvrhnout několik rovin, aby pak sám sobě podrazil nohy a rezignoval na něco tak neskutečně tupého, až přechází zrak. Ze sledu sitcomových a notně ubrečených scén se za jistých okolností dá poskládat celovečerní film, ovšem proč to má někdo jako Spielberg sakra zapotřebí? Další variaci na téma otec a syn bych možná ještě pochopil, bohužel přímočaré „poselství“ plné rádoby komických figurek mi uniká, stejně jako nulová a tak trochu žánrově povinná výplň většiny filmu. Vývoj psychologie postav neznámý – známý – oplakávaný a oslavovaný už raději nezmiňovat. Film, který si zaslouží smést ze stolu... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Terminál připomíná sladkou a reklamami vychvalovanou limonádu s lákavým obalem, kterou někdo otevře a týden nechá odloženou na stole. Je to zkrátka příliš vykalkulované a nepříliš funkční. Samozřejmě Tom Hanks a Catherine Zeta-Jones i nadále patří k těm nejsympatičtějším hercům své generace, Spielberg své řemeslo umí a určitou úroveň si film zachovává po celou dobu. Předvídatelné až běda, vlastně s výjimkou závěrečného rozuzlení, kvůli čemu vlastně Hanks podstupoval ten šílený pobyt na letišti. Pokud jsem do té doby uvažoval o třech hvězdičkách, definitivně jsem se utvrdil v nižším hodnocení. To rozuzlení je totiž, diplomaticky řečeno, naivní, do úst se mi ale vkrádá daleko expresivnější výraz. Celkový dojem je ovlivněný nevhodně zvolenou mírou stylizace a nadsázky. Vztah mezi realitou a absurditou viděného prostě skřípe. Navíc to protlačované poselství rodinných hodnot a lidské solidarity posouvá postupně Spielberg až na samou hranici kýče. Snad vůbec nejlabší počin, který jsem měl zatím možnost z jeho dílny vidět... Celkový dojem: 45 %. ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Velice příjemný film. Konečně zase dílko, které se plně opírá o příběh a herectví (jako vždy vynikajícího Toma Hankse). Žádné berličky v podobě triků pro zvýšení působivosti nečekejte. Tentokrát to Spielberg nechal na scénáři (Adrew Niccol - a ten špatný scénář ještě nenapsal :) a nestrhával pozornost na režii, které se ovšem v podstatě nedá nic vytknout. Když k tomu přičtete Toma s jeho přirozeným herectvím a Catherin jako třešinku na dortu, pak mi k plnému hodnocení chybí fakt jenom kousíček.......................................... Ještě poznámku k Limou zmiňované "ziskovosti". K datu 02/2005 se celosvětové tržby přehouply přes 200mil. dolarů, takže se zaplatil víc než dvakrát. Pravdou ale je, že tržby v Americe byly poloviční v porovnání se zbytkem světa .... ()

Galerie (125)

Zajímavosti (36)

  • Postava Viktora (Tom Hanks) pochází z fiktivní země Krakozhia, ale Hanks ve filmu mluví bulharsky, což se prý naučil od své ženy, která z Bulharska pochází. Výstřižek z novin je zase v ruštině, plechovka od oříšků v neurčeném jazyce a řidičák, který ukazuje, je vypsaný na ženské jméno a je z Běloruska. (don corleone)

Související novinky

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

24.04.2014

Steven Spielberg stále neví, jaký bude jeho příští film. Před několika dny začal kroužit kolem historického dramatu The Kidnapping of Edgardo Mortara, teď ale jeho pozornost zaujal thriller z období… (více)

Reklama

Reklama