Režie:
Brad BirdScénář:
Brad BirdHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Craig T. Nelson, Holly Hunter, Samuel L. Jackson, Jason Lee, Elizabeth Peña, Teddy Newton, Wallace Shawn, Sarah Vowell, Lou Romano, Bud Luckey, Brad Bird (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Bob Parr, známý jako Mr. Úžasný, býval jedním z největších světových superhrdinů a zachraňování světa bylo jeho denním chlebem. Svůj superoblek musel pověsit na hřebík před patnácti lety. Dnes pracuje jako odhadce škod pro pojišťovnu a bojuje s nudou a rostoucím břichem. Se svou manželkou (bývalou Elastiženou) a třemi dětmi se pokoušejí žít normální život. Jeho chvíle ale přijde, když ho tajemný kontakt vyšle na vzdálený ostrov s tajným posláním. Tam zjistí, že génius zla připravuje ďábelskou pomstu světu... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (763)
Čekal jsem to horší - americkou trapnost s nesympatickými animacemi. A byl jsem překvapen - animace celkem v pohodě, ale oproti Jak vycvičit draka nebo Na vlásku postrádají roztomilost; a až do objevení záporáka a všeho primitivně dětsky klišoidního, co se kolem něj točilo, to byl fajn rodinně-akční film s vtipnými střípky. Skoro mě to láká ke 4 hvězdám, ale nemůžu, brání tomu několik otřepaných scén, které film zabíjejí; je to moc černobílé. # Tvůrci si vypůjčili kousek hudby z Bonda a jednu honičku z Hvězdných válek - dobré zpestření. # příběh 6 | hudba 7 | humor 3 | akce 8 | napětí 2 | pustil bych si znovu 6 ()
Soundtrack Michael Giacchino: 1. The Glory Days ,2. Mr. Huph Will See You Now ,3. Adventure Calling ,4. Bob Vs The Omnidroid ,5. Lava In The Afternoon ,6. Life's Incredible Again ,7. Off To Work ,8. New And Improved ,9. Kronos Unveiled ,10. Marital Rescue ,11. Missile Lock ,12. Lithe Or Death ,13. 100 Mile Dash ,14. A Whole Family of Supers ,15. Escaping Nomanisan ,16. Road Trip! ,17. Saving Metroville ,18. The New Babysitter ,19. The Incredits, ()
Nádherná pocta super-hero komiksům a bondovkám a vizuální žranice v jednom. Kreslené postavičky skutečně hrají, v jejich tvářích je možné vidět celou paletu lidských pocitů. (Bože, kam ta technika spěje. Už vidím za pár let filmovou upoutávku třeba na nějakou komedii s Benem Stillerem, Panem Úžasňákem a renderovanou Marylin Monroe v hlavních rolích :o) Animace je excelentní, voda skutečně vypadá jako voda, vlásky Vi a Elastičky občas tak rozkošně vlajou ve větru....a....a....a vůbec, nechci se tady zbytečně a nudně pouštět do nějakých oslavných ód. Po scenáristické stránce THE INCREDIBLES možná tak emocionálně nechytnou za srdíčko jako FINDING NEMO, ale podívaná je to náramná. Bradu Birdovi ten úspěch a tu satisfakci za propadnuvšího Železného obra moc přeju. A závěrem malá anketa: Kdo byl ze superhrdinů vaším favoritem? U mně to vyhrál ultra cool Mražoun s hlasem Samuela L. Jacksona. Ještě, že jsem to neviděl dabovaný..... ()
Asi ta nejvyšší animáková liga. Splněný sen všech milovníků (superhrdinských) komiksů, bondovek a rodinných dramat. :) Pokud nesmyslně neočekáváte divoké sexuální scény a brutální násilí, nemůžete být zklamáni. Tenhle skvost má totiž jinak asi úplně všechno, co může vysokorozpočtový hollywoodský biják nabídnout. 90 % ()
Galerie (100)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (83)
- Dash je inspirován komiksovou postavou Flashem od nakladatelství DC Comics. Nejen, že mají stejné super schopnosti (super rychlost, běh po vodě), ale i jejich jména jsou si velice podobná. (Mr.Baboon)
- V originálním znění se film vyhýbá označení „superheroes“ („superhrdinové“), namísto toho se jim říká „supers“. Pravděpodobně kvůli obavám tvůrců, že by došlo ke konfliktu s ochrannými značkami jiných společností zpracovávajících téma superhrdinů, například Marvel nebo DC Comics. (vojtaruzek)
- Režisér Brad Bird měl od počátku jasno, kdo namluví roli Violet. Chtěl Sarah Vowell z rozhlasového pořadu "This American Life". Dal proto za úkol animátorům, aby ji podle jednoho jejího výstupu nakreslili a výsledek Sarah poslal, takže nakonec, ačkoli není herečka souhlasila s tím, že Violet namluví. (CrypzzXD)
Nejlepší filmová Fantastická čtyřka! I takhle jde velmi snadno označit 6. celovečerní pixarovku. Po prvních dvou dílech Toy Story, Životu Brouka, Přišerkách S. R. O. a Hledá se Nemo se o jeden z magnum opusů tohoto studia Brad Bird, člověk, před kterým rozhodně nechcete označit animaci za žánr. Tvůrce Železného obra i několika epizod seriálu Simpsonovi mohl klidně natočit pouze animovanou akční podívanou, která čerpá z komiksových superhrdinů nebo špionážních filmů, jeden z nejlepších superhrdinských filmů všech dob ovšem skrývá i vážnější motivy ohledně krize středního věku, manželské krize i komplikovaných rodinných vztahů. Do dnešního dne nejbrutálnější a dost možná i nejdospělejší pixarovka je i po 19 letech velkou radostí, nejen díky geniálnímu soundtracku Michaela Giacchina. Úžasňákovi mají možná přeci jen smůlu v tom, že jsou pro krapet omezenější diváky pořád „pouze“ animákem, i přes fakt, že by za podobně kvalitní scénář i nápadité sekvence byl vděčný kdejaký superhrdinský biják. Samotnou animací dokáže animák do dnešního dne strhnout a jasně potvrdit, proč byl kdysi Pixar jasnou jedničkou na animovaném trhu. Nejen barvitost, vyloženě perfekcionistické dbání na detaily, ale také snaha vše od sebe nějak výrazně odlišit, kdy se například i plejáda epizodních hrdinů, kterým se stane osudná kápě, může chlubit nějakým výraznějším podpisem. Pro dospělé diváky je příjemným bonusem, když s dětmi vyrazí jako doprovod na nějakou animovanou záležitost, která je úmyslně cílená na dětské diváky a jsou poté milé překvapeni tím, že si ho sami dokážou užít. Úžasňákovi v tomto ohledu působí jako světlá výjimka. Jako animák spíše pro dospělé, který si ovšem dětští diváci přeci jen zvládnou užít. Po vzoru většiny nejlepších pixarovek si tak dětští diváci nevšimnou skrytých vyspělejších významů (jako, že má Dory z Hledá se Nemo/Hledá se Dory Alzheimera), pro táty, kteří začínají trpět krizí středního věku, se rázem může Pan Úžasňák stát až takovým vzorem, především v tréninkové montáži. Síla tkví i ve skvěle napsaném záporákovi Syndromovi, silných emocionálních momentech, které zvládají mít správnou váhu i skutečně dospělém scénáři, kde jde brát návrat bývalého hrdiny k jeho superhrdinské kariéře brát jako alegorii na návrat dospělého diváka k dětským létům. Pro spousty nesmrtelných fanoušků Úžasňáků je přeci jen tato rodina symbolem nostalgie. Pixar navíc z dnešního pohledu již není na takovém vrcholu a právě Úžasňákovi tak připomínají ty vrcholné časy, kdy si Úžasňákovi zvládají vytírat zadek s hranou konkurencí a se Spider-Manem 2 se prát o pozici nejlepšího superhrdinského filmu roku, kdy stejně jako Spider-Man 2 (který s odstupem času více funguje jako depresivní záležitost) pracuje s nějakými motivy ohledně bilance mezi superhrdinstvím a lidstvím. Už tak ani tak nesejde na tom, že jak moc na Úžasňákových funguje retro stylizace (Starší bondovky se snadno připomenou nejen díky sídlu hlavního záporáka v sopce), jak se tu po Klubu rváčů servíruje nejlepší konfrontace s nesnesitelným šéfem a jak povedeně funguje doprovodný kraťas Jack-Jack útočí (s dětmi dělá Mozart prostě divy). Pointou zůstává, že jde i po 19 letech o strašnou pecku, kterou jen tak být nepřestane. GENIÁLNÍ! () (méně) (více)