Reklama

Reklama

Šestnáctiletý teenager Michael, nadšenec počítačových her, se seznámí s hitem virtuální reality zvaným Brainscan. Tahle nejnovější hračka slibuje jedinečný zážitek ve sféře strachu a hrůzy. Prostřednictvím programového "cédéčka" se Michael ocitne v temném domě, kde objeví spícího muže. Děsivá hra končí v okamžiku, když chlapec neznámého muže probodne. Michael, ohromený děsivou vizí, procitá do skutečného světa. Jako zanícený fanoušek hororů je uchvácen novou hrou. Jeho radost se ovšem okamžitě změní na strašné trauma, když se ve večerních televizních zprávách dozví o vraždě spícího muže v blízkém domě... (Intersonic)

(více)

Recenze (45)

choze 

všechny recenze uživatele

Po slibném rozjezdu se sympatickým teenagerem-hororovým fandou, který se jedné noci ve svém velmi útulně zařízeném doupěti namísto šmírování sličné sousedky vnoří do podivné hry, zavraždí (?) v ní člověka, který zemře i v realitě, a následně hrdinu navštíví excentrický Trickster a nutí ho hrát dál, to bohužel vyzní do ztracena. Další výlety do virtuálna jsou totiž jalové, až na opět trochu zlověstné finále, a vykecávající se Trickster postupně přestane bavit. Škoda, být to trochu nápaditější, napínavější a atmosféričtější a mohl to být fajn Videodrom/Existenz pro teenagery. Ale zase je to o dost lepší než Pyunova o rok starší Arcade. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Mladý tínedžer Michael (fušerský Furlong bol na toto vybraný úplne geniálne) žije na predmestí v architektonicky typickom americkom dome (alebo menšej vile?) úplne sám. Má prekrásnu záhradu s obrovskými, nádhernými listnatými stromami, dlhým štrkovým príjazdom a takmer vždy zamračeným počasím, akoby krátko pred búrkou. Na poschodí má veľkú, poriadne vyšperkovanú izbu, rovno aj s menšou kuchynskou linkou a chladničkou, izbu prešpikovanú rôznymi technologickými vychytávkami. Svoje dni trávi na deväťdesiatky v Amerike štandardne – večerný čil na posteli, telefonovanie cez pevnú linku, dial-up internet, heavy metal a grunge, magazíny a počítačové hry v rannom veku, čo je prakticky aj hlavnou premisou filmu, a tiež televízia, nie však trash TV tej doby, ale poctivé čiernobiele klasiky a horory, ktoré púšťa v škole cez VHS kazety na svojom voľnočasovom krúžku Hororový klub, občas na tajňáša (niečo podobné si pamätám z detstva aj ja). A, samozrejme, ako sa na správneho tínedžera/sliedila patrí – cez teleskop preveruje stav hrudných dvojičiek svojej spolužiačky-susedky v dome naproti. Výsledkom týchto večerných aktivít/znudení bývalo aj obalamutenie sa rôznymi hernými reklamami v časopisoch, kde jedna z nich prezentovala videohru Brainscan ako ultimátny zážitok interaktívneho teroru. Tomu sa len ťažko odoláva, preto nasledovala blesková objednávka. Na druhý deň po tom, ako Michael dostal v riaditeľni so zarámovaným portrétom vysmiateho Billa Clintona sódu za to, že v krúžku púšťal násilnejšie kafé hororu s trefným názvom Death, Death, Death, Part Two, si to razí domov na skútri, kde na neho v schránke už čaká Brainscan, tá oná videohra, interaktívny zážitok alterujúci realitu. Nahodí ju do čítačky dátových nosičov, spustí obrazovku a hra sa môže začať... A čo bude ďalej nasledovať zistíš sám, ak sa rozhodneš pozrieť si tento pomerne dosť zabudnutý kúsok. Cením obsadenie Langellu, T. Ryder Smith si to ako Trickster absolútne užíval, celková atmosféra senzačná, i keď efekty a "akčné" sekvencie sú fakt na mizernej úrovni. Clinton opakovane do éteru púšťa jeden motív, i keď dosť podarený (dopĺňajú ho tvrdšie skladby v tom čase novovzniknutých kapiel) a scenár, ktorý je debutom dnes už legendy filmovej scenáristiky, nebol úplne jednovrstevný, čo sa cení ešte o kus viac. Brainscan je veľmi pekne štylizovaný, istým spôsobom unikátny, presne preto sa k nemu opakovane vraciam a stále budem. Možno aj preto, že nič podobné & lepšie som nenašiel, a že som sa veru snažil...: WarGames, Antitrust, Nightmares, Evilspeak, eXistenZ, Electric Dreams, Crash Zone, Hackers, Lawnmower Man, Last Starfighter, Demon Seed, Brainstorm, Ghost in the Machine, How to Make a Monster, Hollywood Zap... no nie? ♪♫ (25.8.2018) (1.2.2019/∞2019) (13.1.2020) (25.5.2020) (11.1.2021) (28.2.2022) (23.1.2023) ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Devadesátkově stylový mládežnický soft horror z velké množiny žánrově obdobných VHSkových béček. Pubertální rebelství, outsiderství, náklonnost k temnotě, horrorům a tvrdé muzice, PC hry s (tehdy) moderní technologií, pár vraždiček... Zní to možná dobře a pro spoustu diváků/pamětníků může být tenhle film svým způsobem kultovní záležitostí, ale mně vůbec nesedlo obsazení, takže na víc jak průměr ho nevidím. Protivný gej Furlong se svým protivným, gejsky afektovaným hláskem a se svým neméně stejně protivným gejským kámošem, mi lezli krkem až běda. Virtuální Trickster je šašek a ne démon. Kimberly má takovej nějakej divnej fejs... A démonicky charmantní policajt Langella tenhle nešťastnej casting nezachrání. ()

aluna 

všechny recenze uživatele

Je to fakt dost úsměvný, leč atmosféra, osmdesátkovej béčkovej feeling v devadesátkovým filmu a super nechuťárny alá umírněnější Cronenberg vás vtáhnou do filmu jako ďábelsky komickej Trickster pařiče Michaela do smrtící hry. Námět je fajn, ztvárnění víceméně taky, je to zábava, a tak na detaily a předvídatelnost kašlu a Furlong...tomu jsem to věřila. "Death, death, death....part two." ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Žádná pecka sice, ale v pohodě kousek to rozhodně je. Brainscan má svojí devadesátkovou atmosférou a vlastně i vizuální podobou rozhodně blíž k takovému Trávníkáři, než k zmiňovanému Fright Night. Co mě překvapilo, tak bylo celkem kvalitní obsazení. Kromě Langelly a Trickstera v podání J.T. Rydera tu totiž září i Edward "Connor" Furlong coby velký fanoušek hororu a metalu. Jeho sbírka Fangorie a různé plakáty fandu prostě potěší, nemluvě o technice v jeho pokoji. Jinak první půlka filmu fakt dobrá, druhá už sklouzne do monotónosti a závěr se dokonce promění v těžkou "light teenage" romanci se šťastným koncem pro všechny zúčastněný. Tohle si A.K. Walker, scénárista kultovní Sedmičky, mohl odpustit. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (16)

  • Scéna, v ktorej pes behá s odrezanou končatinou v ústach, je odkazom na film Yojimbo (1961). (Real Tom Hardy)
  • V oboch izbách, Kylea (Jamie Marsh) aj Kimberly (Amy Hargreaves), je plagát hudobného albumu Get a Grip od kapely Aerosmith. Na ňom bola skladba "Living on the Edge", v ktorej hudobnom videoklipe hral Furlong. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama