Reklama

Reklama

Podivínský student rekonstruuje veterána Plymouth Fury z roku 1958 – ale jakmile sedne za volant, jeho sebevědomí se promění v šílenou bezohlednost. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (187)

choze 

všechny recenze uživatele

Sázka na jistotu v podobě spojení dvou hororových titánů - teprve se rozjíždějícího Kinga a Carpentera na vrcholu - přineslo podobně jako později u Romerovy Temné poloviny - knižní předloze sice značně věrný, ale překvapivě bezkrevný film. V čemž je ale King nevinně, protože knižní předloha o posedlosti, dospívání, rozpadu přátelství a ztrátě rodičovské kontroly nad dospívajícím potomkem je vynikající a nepsal scénář. Dílem za to může scénář, který knihu zjednodušuje a emocionálně zplošťuje (odfláknutá postava dominantní matky, bleskový přerod Arnieho i odbytý Dennisův oblouk), dílem Carpenter, který umí vyčarovat výrazně silnější atmosféru a i s vraždami autem se dalo víc vyhrát. Pochválil bych casting Arnieho i herecký výkon jeho představitele, který fungoval v obou polohách. A fajn byla i přidaná scéna, kde Arnie chytí svého otce pod krkem nebo akce na benzince. Co mi naopak chybělo, byla scéna, v níž Arnie před Dennisem hystericky brečí a řve, že to všem těm hajzlům nandá. Carpenterovo mistrovské období holt vyvrcholilo Věcí. Pro zajímavost, King byl už počátkem 80. let tak populární, že Christina šla do produkce ještě před vydáním knihy. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Na Paramount Network právě skončila Carpenterova CHRISTINE (1983). Překvapilo mě, že jsem ji navzdory sérii nekonečných reklamních vstupů nedokázal vypnout, ačkoli ji docela znám.  ___ Carpenter totiž z Kingovy duchařiny udělal nepříjemné drama o dospívání, ve kterém obrátil narativní schémata naruby - a dominantní rodiče, fotbalový kamarád a nejkrásnější holka na škole jsou využiti v rozporu s konvencemi, přičemž největší monstrum se stává ze šikanovaného, zakomplexovaného nerda Arnieho, který nabývá sebevědomí. Pozoruhodné je, že Carpenter tak učinil před největší vlnou osmdesátkových středoškolských filmů. Jejich ikonického sedmdesátkového představitele navíc využil jako model, jehož hrdiny bere coby předobraz největších sígrů a otevřeně cituje i jednu z nejslavnějších scén. Jenže zatímco v POMÁDĚ během ní parta frajírků auto staví, v CHRISTINE ho roztřískají na hadry.  ___ Současně je to pochopitelně technohoror, kde jako by prokleté auto četlo hrdinovo podvědomí a vyřizovalo si za něj účty se všemi, co mu činí příkoří. Arnie se pohybuje mezi vědomím a nevědomím, uvědomuje si i neuvědomuje moc i činy svého vlastního auta - stejně jako odpovědnost sebe samotného. V některých okamžicích film ještě nechá zablesknout jeho předchozí osobnost, ale on není schopen vládnout jí na déle než pár vteřin. V tomto ohledu je Carpenterův film vlastně velmi blízký tradičním hororovým motivům, kdy se pod rouškou technohororu nakonec skrývá spíše stevensonovský či dokonce faustovský než kingovský příběh. Iniciátorem své vlastní zkázy je totiž sám Arnie se svými mindráky, zatímco vůz nabývá na moci teprve s tím, jak on sám ji nad sebou ztrácí. ___ Někdy si říkám, že bych si mohl znovu - po více než pětadvaceti letech - přečíst Kingův román, ale vlastně se mi do něj moc nechce. Snad abych si nezkazil Carpenterův nenápadný, ale působivý film. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Pustite na mňa bernardína, CHRISTINE sa mi ako knižka nikdy príliš nepáčila. No a podľa nudnej knihy vznikol nudný film. Obohatený snáď len zaujímavou hudbou. John Carpenter (HALLOWEEN, VEC) v tom čase už začínal nezadržateľne starnúť a mená ako Elexandra Paul a Harry Dean Stanton mu veru áčkarský imidž príliš nevylepšili :-)) Ale, to hlavne, snímka neoplýva silnou hororovou atmosférou, ani ktovieako zaujímavým scenárom. Ale King napísal aj oveľa slabšie knižky. A boli podľa neho nakrútené ešte stokrát horšie filmy. Viac v mojej recenzii na Studna.net: http://www.studna.net/reviews/775/ ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Náhodou ta automatická regenerace, to by byla věc. Film s velkým potenciálem, ale daleko od limitů. Nelíbilo se, že z Arnieho udělali magora aniž by líp propojili vražednost auta s jeho majitelem. A vůbec to nemělo atmosféru, kterou to mít mohlo (stará hala, útok na benzínce, finále s Caterpillarem). Nápad, hudba, technické triky dost dobré. ()

rollman1 

všechny recenze uživatele

Další horor o posedlém autě. Tentokrát máme tu čest s dámou jménem Christine, která svého majitele posedne a změní ho z totálního loosera a panice na největšího frajera, kterému jsou všichni ukradení a miluje jen své auto. Já se bavil. Carpenterův rukopis mi sedí a tak mě film pohltil. Atmosféra dobrá, herecké výkony tak fajn. Gore sice vynecháno, ale vraždy i tak jsou pěkně zpracované. Nemám si nač stěžovat. Christine udělá za film docela dobrou paseku a jde po každém, kdo se na ní jen špatně podívá. Prostě auto jak má být. I přes svou stopáž film nenudí. Doporučuji. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (31)

  • Úvodní scéna z montážní linky se natáčela v opuštěné továrně na nábytek, přetvořené na pásovou výrobu automobilů. (DaveM)
  • Ono „samoopravování“ Christine bylo výsledkem jednoduchého triku. Dovnitř karoserie byly umístěny hydraulické válce, které pomocí dálkového ovládání deformovaly karoserii dovnitř. Ve střižně pak byly při výrobě filmu záběry puštěny pozpátku. (DaveM)
  • Počátkem 80. let 20. století byla popularita Stephena Kinga tak velká, že se na filmu začalo pracovat dřív, než vyšla kniha. (Chatterer)

Související novinky

Horor Christine se dočká remaku

Horor Christine se dočká remaku

10.06.2021

Režisér a televizní tvůrce Bryan Fuller (Hannibal, Američtí bohové) si chystá svůj celovečerní debut. Místo spekulovaného Star Treku jím však nakonec bude adaptace kultovního hororu Stephena Kinga… (více)

Reklama

Reklama