Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V jedné čistírně peří na náměstí malého městečka objevili, jak se zbavit zlých snů z polštářů i peřin. O její provoz se starají babička, děda, maminka, tatínek a jejich dvě rozpustilé děti. Dědeček totiž vynalezl speciální mechanismus na čištění peří, díky němuž se z běžné čistírny peřin stane kouzelný obchod, který ovlivňuje životy obyvatel celého městečka. Rozruch do idylické atmosféry vnese jeho záhadné zmizení a také vykladačka snů, která se nastěhuje do protějšího domu. Dělá všechno pro to, aby se zase lidem začaly zdát zlé sny, protože s těmi pěknými k ní pro radu nikdo nechodí. Pomsta na sebe nenechá dlouho čekat a celá rodina v čistírně i sousedé budou muset o své sny bojovat nejen v našem světě, ale i v tom kouzelném, který se v peřinách ukrývá. Začíná dobrodružství, o jakém se nikomu ani nesnilo... (TV Nova)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (471)

maverick10 

všechny recenze uživatele

Kdyby Krystof ze Supportu celym filmem provazel nas jako vypravec, snad by urovnal to neprehledne vypraveni jakehosi pribehu. Tohle Brabec opet nezvladl. Ovsem ta pozitivni nalada, detsky naivni styl plny davoveho tance na malebnem piseckem namesti je uzasna a to je to co mi na ceskem filmu sakra chybi. Vice tance a zpevu a mene melodramatickych horkych nekomedii!!!! Jelikoz jsem sam detinsky hloupy naiva - musim tentokrat byt subjektivni a odpustit hodne much panu Brabcovi, protoze ja to proste hltal. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Rozpačitý muzikálový experiment kamerového mistra Brabce, který asi nikdy nebude doceněn. V sychravém počasí však tenhle film docela bodnul, protože se s ním dá zalézt pod peřinu a strávit s ním neškodných 100. minut. Zavedl mě do malebně stylizovaného městečka, kde jsou lidé na sebe hodní a peřiny se čistí i od zlých snů. Běda však tomu, kdo pod peřinou usne, protože v imaginárně snovém světě peřiny, je možné všechno, a to pak prostřednictvím snů ožívají milé cukrové barbíny z plakátu, podivní chlápci v klobouku unášejí malé děti v pytli, anebo vás začne pronásledovat strašidelná pekařka. F.A.Brabce podezřívám, že mu asi dokonale hráblo, a než byl zase při smyslech, tak natočil v tom deliriu tenhle stylizovaný muzikál s pohádkovými motivy, s hustě stylizovanými postavami a chytlavými písničkami s naivními texty. Když byli na scéně Mádl, Moravcová a Stropnická a řešily se jejich peripetie s láskou, byl film super. Jenže ve filmu nehrají jen tihle tři, ale je v něm doslova přetlak postav, a aby se na všechny spravedlivě dostalo, tak se také všichni museli spravedlivě podělit o vymezený prostor a přijít s nějakým lepším či horším muzikálovým číslem nebo hereckou kreací. Kdyby byl Brabec soudnější, jistě by uznal, že takový přetlak na filmovém poli bude znát, a scénář by pak jistě důsledně proškrtal. Mám rád české filmy a tenhle muzikál není vůbec špatný, ale jen doplatil na režisérovu nestřídmost a chabý odhad, co ve filmu má být, a co z něj s klidem vypustit. Pro mě byl film takové milé pohlazení, ale v tomhle nevděčném světě jsem od něj sotva mohl čekat vřelé objetí. Ale i tak nebudu mít problém se za čas na něj podívat znovu, a možná až to uzraje, zvýším svoje hodnocení. 60% ()

Reklama

campix 

všechny recenze uživatele

V peřině mě docela překvapilo, protože není tak špatné jak jsem čekal. Místy je třeba ocenit autorův nápad a že některé lokace vypadají na české stojaté vody docela zajímavě. Jenom mě tak trochu zaráží kolik relativně dobrých herců se dokáže utopit v takovéhle kravině (Polívka, Roden,Balzerová). Jinak příběh je až na druhé koleji a překvapivě ani většina písniček ve filmu nemají co dělat s dějem filmu, to moc nechápu. Některé písničky byly otřesné, jako například Mádl, ale některé zase docela slušné (Kabáti). Barevné, hravé a se spoustou písniček. Věřím, že dětem by se to mohlo určitě líbit. ()

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Snaha se cení... většinou. Ve filmu V peřině je k ocenění především to, že se snaží vypadat světově, že se snaží funkčně využívat 3D. A že je tak pozitivní a vlezlý, že se nedá odeslat do odpadu. A není tak bolestně nudný jako Brabcův předchozí Máj. Neustále se tam něco děje, někdo zpívá, tančí, poletuje, oko zaměstná. Jak už napsal ve své recenzi František Fuka, scénář a fungování fikčního světa to má složitější než Nolanovo Inception, ale narozdíl od něj se neřídí žádnými zákony logiky nebo pravidelností. A taky se tam hodně zpívá a u toho divně rýmuje, vlastně to dost choreografiemi a oduševnělostí písniček připomíná HSM - ale v USA hrají v pofidérních muzikálech Vanessa Hudgens nebo Zack Effron, u nás Karel Roden a Bolek Polívka. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Napočítal jsem celkem tři dobré momenty - písně Schody a Peří, prach a broky od skupiny Kabát a krátký, avšak neodolatelný tanec Bolka Polívky na druhou z nich. Jinak nic. Ústřední melodie sice ještě jakžtakž chytlavá, ale texty písní krkolomné a beze smyslu stejně jako děj (přitom původní nápad špatný není), většina herců a hereček se příšerně pitvoří, na pastelově kýčovitou výpravu se sice poměrně hezky dívá, ale jen chvíli... F. A. Brabec rozhodně není český Tim Burton a raději by měl zůstat jen kameramanem a poslouchat jiného režiséra. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (23)

  • Nezbytným efektem ve světě v peřine jsou poletující peříčka, která musí stejně jako peřinová podlaha reagovat na pohyby postav. Zajištění jejich pohybu bylo dosaženo pomocí počítače, kde vznikla zjednodušená loutka herce a ta digitální peříčka rozhrnovala. Sníh z peří reagoval na takového digitálního předskokana a upraval se přesně podle něj, digitální předskokan se zase pohyboval přesně podle natočeného herce. Na konci pak skutečný herec vystřídal svou loutku a záběr byl hotový. Herci tak mohli chodit v peří, aniž by se později muselo náročně uklízet. Záběr letícího peříčka se objevuje také v jedné sekvenci záběrů z reálného světa, v níž je peříčko unášeno větrem skrz město. „Bylo několik možností, jak tuto scénu natočit. Bylo například možné použít skutečné peříčko a vést ho na silonovém vlákně. Anebo ho vytvořit jako 3D digitální model a zpracovat ho v počítači,“ říká Martin Paleček z ACE. Nakonec zvítězila digitální varianta, která tvůrcům umožnila větší kontrolu nad pohybem, nasvícením a celým „hereckým projevem“ peříčka. „Mohli jsme měnit textury, barevnosti, mít stoprocentní kontrolu nad tím, co se s peříčkem děje,“ říká Paleček a dodává: „Tenhle trik je na první pohled velmi jednoduchý, ale letící pírko má svůj specifický charakter. Aby diváci uvěřili, že je doopravdy nesené větrem, je potřeba vložit do jeho pohybu určitou chybu a nepravidelnost, která se v přírodě vyskytuje.“ (Beastmaster4)
  • Ve filmu V peřině se objevuje i celá řada triků pro diváky neviditelných. Jsou jimi odretušované dopravní značky, antény, kanály a další detaily z reálného světa, které by ve stylizovaném muzikálovém vyprávění působily rušivě. „Diváka ani nenapadne, že jde o triky, a přitom jejich realizace je někdy dost obtížná. Je to nevděčný trik, protože nemá popularitu, divák si ho ani nevšimne. A přitom je to podobné práce, jako by tam měla proletět vesmírná raketa,“ vysvětluje Martin Paleček. Retuše a image processing efekty na reálných záběrech jsou náročné už v klasickém 2D. Ve 3D je navíc nutné na 100 % ctít prostor. „Pokud bylo nutné odstranit například anténu, odstraňovala se věc, která je 80 m od Vás, a k tomu se zároveň pracovalo v obraze, kde jsou mraky třeba 3000 m od Vás,“ popisuje Paleček. (Beastmaster4)
  • Cesta jedné písničky na plátno filmu začínala složením melodie a otextováním, případně složením melodie na hotový text. Poté bylo natočeno demo a až v návaznosti na obsazení filmu se ukázalo, kdo bude píseň zpívat. Dále bylo třeba ji upravit na hlas příslušného herce a transponovat do tóniny, která mu nejlépe vyhovuje. Následovalo nahrávání ve studiu a nakonec natáčení na place, kde se ke zvuku doplní obraz. (Beastmaster4)

Související novinky

Zemřela herečka Nina Divíšková

Zemřela herečka Nina Divíšková

21.06.2021

Ve věku 84 let dnes odešla česká filmová, televizní a divadelní herečka Nina Divíšková, již si velké množství diváků vybaví například jako babičku Bětu z populárního rodinného seriálu České televize… (více)

Reklama

Reklama