• Katullka
    ***

    Mě se ten film vcelku líbil. Chytilová a její feministické pojetí mě vždy dojme a pobaví. Však Suchořípa je mi silně nesympaticky a v této roli mě prostě vadil.(18.1.2010)

  • nithiel
    ****

    Užasný Leoš Suchařípa ve své životní roli. Však mu také postava lva salónů pohybujícího se v bludném kruhu svého stereotypního života poskytla opravdu hodně možností. Před nějakou dobou jsem viděl Truffautova muže, který miloval ženy, v němž také vystupuje milovník nepříliš zapadající do společenských norem. Truffout byl ke svému hrdinovi schovívavější, neboť ho nechal hned na začátku zemřít, zato Chytilová nechá fauna upadnout do jeho nejhorší noční můry.(11.11.2009)

  • Lindiště
    ****

    Až na toho Suchařípu...(1.11.2009)

  • Radko
    ****

    Starnúci pracovník zahraničného obchodu rád zvádza mladé slečny. Veľmi jednoduchučký dej rozvinutý spojenou kreativitou režisérky a spoluscénaristky Ester Krumbachovej výrazne získal na kvalite práve nadstavbou. Či už ide o výtvarné riešenie záberov prírody, Prahy podfarbené hudbou s výraznou Stivínovou píšťalkou, alebo o tragikomické počínanie donjuana mierne za zenitom (nezabudnuteľný Leoš Suchařípa). Zánik a zúfalstvo osamenia utopené v odoznievajúcej vlne rozkoše sa vari nikde tak pekne nepodarilo ukázať. Okrem uvedeného ma nadchla i opilecká scéna v závere filmu, ktorá ozaj nemá chybu. Chytilová bola v 80. rokoch (a koncom 70.) v plnej forme a filmy z tohoto obdobia sú podľa mňa jej najsilnejším tvorivým obdobím.(28.10.2004)

  • Mefistofelle
    ****

    Z díla Věry Chytilové je zde nejvíc vidět feministický vliv. Film zachycuje podzim života přestárlého Casanovy, který se neodvratitelnou tíhu stáří snaží zahnat houfem mladých milenek. Ve své snaze se mu však přestává dařit a Faun se stává tragikomickou postavičkou, která pomalu a jistě míří k zapomenutí a bezvýznamnosti. Z Fauna, bytosti nabité erotickou energií, se stává spíše už jen starý kozel, který se může na mladé dívky jen dívat a vzpomínat na svá lepší léta. Výkon Leoše Suchařípy v hlavní roli je takřka fenomenální a lehce psychedelické a nezvyklé kamerové záběry opět nabuzují dojem, který umí vytvořit jen a pouze Chytilová. Dialogy a zejména Faunovy monology se často pohybují na pomezí naprosté abstrakce a film získává poetický ráz. Z toho, co jsem od dané režisérky viděla, se Faunovo velmi pozdní odpoledně rozhdoně řadí k tomu lepšímu.(7.6.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace