Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jana a Anna jsou setry, které se akorát dozvěděly, že jim zemřel otec. Na jeho pohřbu zjistí, že otec měl ještě dalšího potomka, syna Vladimíra. Anna a Jana o svém nevlastním bratrovi doteď neměly ani tušení. Jana ale musí řešit daleko horší problémy. Zjistila, že jí její manžel Jan podvádí. Tvrdí, že je na služební cestě v Brně, ale místo toho si ve Francii užívá s milenkou. Když dorazí domů, tak si ani nevzpomene, že slaví pětileté výročí. Jana mu řekne, že o jeho nevěře ví, ale Jan vše popírá. Pohádají se a Jan manželku nakonec několikrát udeří páskem. I nadále se ale stýká s milenkou Karin, manželkou jeho kamaráda Františka a Janinou nejlepší kamarádkou. Anna zase nemůže vystát přítele své matky. Není na ní zrovna milý a neustále si jí dobírá, že má nadváhu. Kvůli tomu se hádá i s matkou, která se přítele neustále zastává. Navíc by si chtěla najít svou první lásku. Jana se nakonec rozhodne, že si nechá udělat umělá prsa. Myslí si, že se to bude Janovi líbit, ale jeho to příliš nezajímá. František dělá pro Karin vše, co má na srdci. Ona se ale k němu ani tak nechová příliš hezky. František tak pomalu začíná mít podezření, že je mu manželka nevěrná. Svěří se o tom i Janovi, když jdou společně s Janou a Karin jeden večer do klubu. V klubu je i Vladimír, který ale odejde brzy, aby k sobě vzal na přespání opuštěnou Rusku Jelenu s dítětem. Při cestě domů se v tramvaji napíchne na použitou jehlu, kterou někdo nechal na sedadle. Ráno pak Vladimír zjistí, že mu Jelena ukradla peníze a i se synem utekla. Anna se mezitím začíná sbližovat s novým spolužákem Davidem. Jana a Jan se opět pohádají, stejně tak jako František s Karin. František další den zjistí, že Karin vyměnila zámky a on se už nedostane do bytu. Jan se odstěhuje a Jana oznámí matce, že se s ním rozvede. Karin následně řekne Janovi, že je těhotná... (TV Prima)

(více)

Recenze (174)

Terminus 

všechny recenze uživatele

Milan Cieslar, pomocný režisér nedoceněné Vlčí boudy a nový "adaptátor" Körnerových předloh, se filmem Duše jako kaviár pokusil sobě i divákům dokázat, že dokáže být autorským filmařem a svůj film nejen režíroval, ale i napsal, stříhal a spoluprodukoval. A ztroskotal. Na neujasněnosti, kam chce svým dílem vlastně zamířit. Na jedné straně kárá a zdvihá prst, na straně druhé se uchyluje k rozverným prostopášnostem, které však nejsou ani ironickým dloubnutím, ani groteskní nadsázkou. Vždy je to něco mezi - jednou se "vážně" trápí neprůrazný Vladimír (Jan Budař) - jak ale můžeme jeho trauma procítit, když je zápletka s injekcí tak průhledná a z postavy apatické lékařky tak čiší kalkul a režisérova potřeba ukázat prstem. Jak můžeme přijmout závěrečný obraz dvou spokojených těhotných žen s lesbickými sklony, když předchozí heterosexuální půtky byly jednou jako z pořadu "Za zdí" (násilníka "dobračisku" Ondřeji Vetchému stejně nevěříme), jindy zcela neuvěřitelné (především ty týkající se "emancipované" Karin). Jak jde dohromady mizerně vypointovaná scénka s mobilem zvonícím na pohřbu a Annin (Karolína Kaiserová) pokus o sebevraždu? Místa, kdy se zdá, že nám režisér chce něco sdělit, se vynořují jakoby "náhodou", jakoby mimo autorovy intence - a to logicky zcela devalvuje jejich potenciál. Nikam nedotažená nesourodost mezi skupinami hrdinů (obyvatelé moderně-sterilního bytu versus "staromilci" z činžáku) je snad nejprůkaznějším příkladem Cieslarovy neujasněné (či nezvládnuté?) koncepce. Touží-li divák po partnerské "vyprávěnce", pak je lepší volbou Román pro ženy. Touží-li po prožitku filmového (rodinně-)partnerského dramatu, nechť zvolí Paralelní světy. Evokuje-li spojení "autorský film" povětšinou kvalitu (Soderbergh i Chytilová, Von Trier i Jan Němec), pak v Cieslarově případě rozhodně ne. Tento film neví kudy kam. A o jeho "televizní" průměrnosti se raději ani nezmiňuji... ()

#47 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se zase jednou nechal nachytat na slavná jména - Vetchý, Cibulková, Rašilov, Budař...a hlavně režisér skvělého Lebensbornu a neméně dobré Krve Zmizelého Milan Cieslar. No nepotěšili mě, ani já je nepotěším...scénář je prakticky nulový...nezajímavý, bez jakéhokoli nápadu či vtipu (když už si někdo troufnul to nazvat komedií)...nechápu roli Budaře, který je na začátku představen jako nevlastní bratr jedné z hlavních hrdinek...ale celý se zbytek filmu už se nepotkají. Film se 99 minut plácá od ničeho k ničemu a ani nahá (jak jinak) Alice Bendová to nezachrání. ()

Reklama

nithiel 

všechny recenze uživatele

Do konce jsem dokoukal snad jen ve stále udivenějším čekání, zda se objeví postava, která by se chovala aspoň trochu normálně - marně. Postavy byly sice všechny vzájemně propletené, ale nic mezi sebou neřešily, jen omílaly stále dokola to samé. Jediná zábavná scéna je když chce Jana skočit z okna a okolo ní slézá po hromosvodu milenec její sestry. ()

wosho 

všechny recenze uživatele

Film byl překombinovaný, zbytečně vyhrocený a vyumělkovaný. Co se podařilo bylo silné herecké obsazení, ale ani to nepomůže, protože scénárista spíše jim háže klacky pod nohy, než pomáhá. A Ciesler pomaličku zapomíná umět režírovat-nikdy to nybyl veliký filmař. Rozhodně byl však schopným profesionálem, jenž nic neposíral. Celkově je tento kaviár spíše z lahůdek z Lidlu za 19:90, než lahůdkou pravých gurmánů. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Trochu rozpačitý protikladný dojem z této "vztahové" komedie drama mám, protože: 1) v druhé polovině jsem párkrát šel smíchy do kolen, ale celkový dojem je deprese, zmar, bezvýchodnost 2) exkluzivní herecké obsazení a jako perlička cameo Neužil v jedné z prvních rolí ale herecký potenciál promrhaný po Troškobsku - přehrávané hysterické scény, agrese, zloba 3) Vilhelmová, Bendová, Bernášková, Viktoria Flídr, Daňková plus skoro Cibulková, Kaiserová, Jungmanová - celkem rekordní počet hereček, které režisér svlékl i do naha a přesto ten film na mne působí tak asexuálně. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (4)

  • Jana (Tatiana Vilhelmová) v průběhu děje podstoupí plastickou operaci prsou, o čemž ovšem někteří členové průběžně se proměňujícího štábu vlastně ani nevěděli. Vilhelmová: "Jednou, když jsem ty svoje molitanové filmové trojky odložila, tak jsem si všimla, jak mě jeden člověk ze štábu pořád tak nevěřícně okukuje a rozum mu to pořád ne a ne vzít: 'Včera je měla, dneska ne? Jak to dělá...?'" (NIRO)

Reklama

Reklama