Režie:
Randal KleiserKamera:
Bill ButlerHrají:
John Travolta, Olivia Newton-John, Stockard Channing, Jeff Conaway, Barry Pearl, Michael Tucci, Kelly Ward, Didi Conn, Jamie Donnelly, Dinah Manoff, Eve Arden (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Americký muzikál Pomáda z roku 1978 patřil v době svého uvedení k nejnavštěvovanějším snímkům ve všech zemích. Vznikl podle úspěšné jevištní předlohy Jima Jacobse a Warrena Caseyho. Děj nás zavede do střední školy Rydell v padesátých letech. Danny Zucco, žák posledního ročníku, se po prázdninách opět setkává se svými kamarády. Ohromí je líčením svého milostného dobrodružství u moře. Mezi dívkami se objevuje nová žákyně Sandy. I ona se pochlubí svým prázdninovým setkáním s fantastickým chlapcem, s nímž prožila krásný milostný příběh. Když se "letní milenci" náhle setkají na Rydellu tváří v tvář, téměř ztratí dech. Jenomže láska v novém prostředí školy a spousty kamarádů má úplně jiná pravidla než na osamělé mořské pláži. V hlavní roli zpívá, hraje a tančí populární dvojice John Travolta a Olivia Newton-Johnová, kteří se tímto snímkem stali idoly mladé generace. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (707)
Když se blbka srazí s blbcem ono to prostě musí bolet. Až kýčovitý příběh s tuctovými a ještě kýčovitějšími čítankovými charaktery o přetvářce, která místo, aby člověka pozvedala (jak si daný člověk myslí), shazuje ho, ubližuje mu a snižuje před jím samotným. Jenže filmů o tom mohou točit kolik chtějí, člověk na to stejně přijde až později, až tomu odroste. Pobavilo mě, jak prakticky jediná postava, která se ve filmu nepřetvařuje a na nic si nehraje, je v podstatě sama sebou, je vykreslena jako postava komická. Nevím, jestli se mi více zvedal kufr z naivně nerealistické Sandy nebo z Dannyho s jeho nechutně komickou chůzí. A nebo ze samozřejmě nutného přeslazeně šťastného konce, protože, na rozdíl od reality, romantické filmy zpravidla končí šťastně - to jen v realitě by ze Sandy byla domácí puťka provdaná za nemastně-neslaného úředníčka, Danny by dělal v autodílně a z (úžasné) Betty Rizzo by byla mladá svobodná matka překračující hranici alkoholismu. Co tedy film přináší? Vždycky se mi líbila barevnost té doby, v níž se příběh odehrává (a samozřejmě ta auta), některé písničky jsou fajn (texty na tom jsou už hůře, ale uznávám, že se to do děje nějak vpasovat muselo) a i ta taneční čísla občas ujdou. A samozřejmě i tak pořád funguje ta možnost vypnout, jen se na necelé dvě hoďky zasnít a nechat se unášet na vlnách mladické bezstarostnosti. Je to prostě nechutný kýč, ale i na ten kýč se dá občas spočinout okem. Muzikály mi vůbec nic neříkají, tohle naštěstí ale docela dobře funguje i jako obyčejný film. ()
John Travolta pro mně nebyl nikdy tím pravým teenagerovským idolem a to ani po Horečce sobotní noci. Sice z něj vyrostl skoro přes noc nový idol tehdejší mládeže, ale u mě, bohužel, tato dnes už nostalgická broadwayská muzikálová slátanina s jasným poselstvím o nejrůznějších ganzích mladých, zkouškách odvahy, dokazování dospělosti, prvních láskách nikdy až tolik nezabrala. Krom evergreenů samozřejmě:-) Muzikály opravdu ne až na malé vyjímky jako Hair, My Fair Lady, West Side Story, i když nepopírám fakt, že se dnes už kultovní Pomáda stala jedním z nejúspěšnějších filmů přelomu sedmdesátých a osmdesátých let, přestože kritika přijala film s velkým opovržením. Svého času se dokonce vyšplhala mezi deset nejziskovějších filmů v historii. Takže za choreografii, úvodní píseň od Bee Gees a za celkové studentské prostředí za 3*. "Neříkám, že se mně film v určitých částech nelíbil, ale už mě to tak jako před lety neoslovilo a to ani v částečném nostalgickém duchu." ()
Dle mého názoru nejlepší filmový muzikál všech dob. Pěkná atmosféra padesátých / šedesátých let se vší tou hudbou, auty, koženými bundami a pomádou. John Travolta i Olivia Newton-John hrají a zpívají opravdu skvěle a přiznám se, že si občas brouknu i nějakou tu jejich melodii. Velice fajnový snímek, na který se vždycky moc rád kouknu. Rozhodně jeden z těch nejzábavnějších muzikálů. ()
Vidět Pomádu poprvé celých 40 let po jejím natočení je vskutku nevšední zážitek. Nedovedu si ani představit, jak moc cool a vlastně celkově "určující" tento film na konci 70. let byl. I dnes se jedná o vcelku zábavnou, nadsazenou hudební komedii. Ke kvalitě písní nejsem schopen, ani moc ochoten se vyjádřit, ale Travolta má docela styl. Na film se mi podařilo koukat optikou tehdejší doby, a tak jsem si ho docela užil. Asi patří k takovému povinnému kulturnímu (kinematografickému) vzdělání... 7/10 ()
Niekto dostal koncom 70tych rokov nápad natočiť muzikál zo strednej školy 50tych rokov. Už nejakú dobu dostávajú producenti "nápad" natočiť muzikál zo strednej školy súčasnosti, pretože v 70tych rokov mal nápad s natočením muzikálu zo strednej školy veľký úspech. To je rozdiel medzi tvorivosťou a kalkulom. Ten ďalší je v postavách, pretože tie pomádové sú sympatické, iskrí to medzi nimi a dodnes si nachádzajú ďalších sympatizantov. Mňa Pomáda zaujala ale práve tým, čím ma ostatné staré muzikály skôr odpudzujú, a to hudbou. Niekoľko nesmrteľných hitov a množstvo vydarených melodických piesní, ktoré som nepoznal a z ktorých jeden tie slávnejšie dokonca prekonal. Sólo Olivie z prvej polovice filmu. Pomáda je retro klasika na druhú, čiže pre dnešného diváka retro v retre. A stále to výborne funguje a nepôsobí smiešne. Pavel Trávniček je John Travolta rovnako, ako Filipovský Funes a Krampol Belmondo. ()
Galerie (142)
Photo © 1978 Paramount Pictures
Zajímavosti (71)
- John Travolta (Danny) spolupracoval s producentem Robertem Stigwoodem už rok předtím na Horečce sobotní noci (1977), v roce 1976 nahrál hudební hit "Let Her In", který se dostal do první desítky hitparád, a předtím se objevil v roli Doodyho (ve filmu Barry Pearl) v divadelní verzi "Pomády". (Davosh)
- Elvis Presley dostal nabídku hrát ve filmu, ale odmítl ji. (Duoscop)
- Když byla do role Sandy obsazena zpěvačka Olivia Newton-John, musel být původ její postavy změněn, aby odpovídal jejímu původu. V původním broadwayském muzikálu byla Sandy americká dívka a její příjmení bylo Dumbrowski. Ve filmové verzi se z ní stala Sandy Olssonová z Austrálie. Scenárista a producent Allan Carr se s Olivií Newton-John setkal na večírku pořádaném australskou zpěvačkou Helen Reddy, kde ho velice okouzlila a prosil ji, aby roli vzala. (ČSFD)
Reklama