Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtverec mizení – co ta dvě slova znamenají, zůstává dlouho záhadou i kriminálnímu technikovi Šulcovi (J. Adamíra). Uslyšel je z úst sympatického Pavla Bláhy (J. Hanzlík), novopečeného poručíka pražské kriminálky, který po studiích na právnické fakultě řeší svůj první případ. Znají to všichni absolventi, to rozechvělé čekání na prvního pacienta, prvního klienta, první sólový koncert. Pohrává si s kartami, na tváři lehký úsměv, hluboko v srdci tréma. V hlavě jediná otázka: Bude to šestáková vloupačka? Nebo konečně pořádný případ? Netuší ještě, že „jeho“ mrtvola právě v té chvíli padá k zemi a řidič vozu, který srazil muže uprostřed liduprázdné ulice, ani nepřibrzdí, naopak s bravurní jistotou ujíždí z místa činu… (Česká televize)

(více)

Recenze (49)

Peabody 

všechny recenze uživatele

Fakt to nechápu, jeden skvělý herec vedle druhého, velmi dobrý režisér a taková příšerná nuda. Asi v tom bude nějakej háček a asi to bude pan Markov, který komedie uměl (Utopení doktora Mráčka, první Troškovy Slunce sena). ale dobrou detektivku nikdy nenapsal, jak jsem se letmo díval. Nebude to ani tím, že by do toho nějak zasahovaly straničtí funkcionáři a kromě pana Mixy tu díky bohu absentují i Pastorkové, Marešové, Švorcové (míním Václava, soudružka J nebyla tak tragická) a jiné stranicko-herecké neschopné kádry. Prostě když nemají hvězdy co hrát, nedá to dohromady ani pan Filip. Moc mne to zklamalo, navíc jsem měl pocit, že tu zápletku o pojišťovácích a autobazarech jsem viděl v paragrafech na kole. A jak mám pana Hanzlíka moc rád, tak na čerstvého absolventa práv se mi tady nezdá, ani líčením, ani hereckým pojetím, přitom nadšené mladíky umí zahrát a bylo mu 34, zase ne až tak moc. Prostě někde si něco silně nesedlo, nebo nebyl ani čas ani chut. ()

Drom 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem si, že téhle televizní klasice dám lepší dvě. Je to napůl studiový a takový přitroublý, za což rozhodně může ten Hajzlík. Nejdřív zruinoval záchranku a pak se dal ke kriminálce. Ale když nad tím přemýšlím, tak nejenže každá postava, krom křoví, je obsazena dokonce nějakým hercem či herečkou, ale oni, překvapivě, hrají. I Hajzlík! Škoda, že nehráli něco lepšího. Soundtrack asi (snad raději) nebude, protože během filmu to bylo nijaké a pak to přerazil Karel Černoch se srdcervoucím dojákem v okamžiku, kdy měl být záběr na vraha smažícího se na elektrickém křesle. Až zjistíte, kdo to byl, jistě pochopíte. Ne, nebyl to bohužel Hajzlík, ten detektiv vyrábějící si případy byl v jiným filmu, zapomněl jsem jméno. Je to zkrátka mdlý, celkem originální avšak křečovitý, průhledný a levný. Ale dobře zahraný. ()

Reklama

blackrain 

všechny recenze uživatele

Název krimi příběhu zní jako nějaké zaklínadlo. Taky jsem přemýšlela, co to může vlastně znamenat. Nakonec byly všechny indicie postupně odhalovány, až se to všechno na sebe nabalilo jako sněhová koule. Hanzlík byl jako detektiv nemastný a neslaný. Nepomohly mu ani kouzelnické fórečky. To Jiří Adamíra byl úplně jiné kafe. Holt to byl polda se zkušenostmi ze staré školy. Ten konec všemu nasadil korunu. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Zatýkání pachatele s pomocí balíčku karet jsem ve ještě na obrazovce neviděl! Tento film je unikátní především hereckým obsazením, chyběl mi tam snad už jen Menšík. To s nadsázkou proto, že film je opravdu upovídaný. Mladý Vladyka hezky hraje silné emoce a ostatní "mazáci" odvádějí svou klasiku. Škoda jen, že se tvůrci neodvážili více nahlédnout do socialistických exteriérů. Komediální závěr moc do rámce detektivky nezapadá, ale asi nechtěl být scénárista u prvního případu (34 let) mladého kriminalisty zbytečně vážný. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Má to hodinu a je to utahané, cca 20 minut se tam povídá o ničem. Sice tady co postava, byť malá a vedlejší, to skvělý herec nebo herečka, ale chybí tomu tah na bránu i propracovanější postavy. Třeba Adamíra u svého staršího policisty nemá chudák co hrát, Hanzlíkovi jako mladšímu policistovi se zálibou v kouzelnických tricích (které pro děj nemají význam) ten vztah s učitelkou autoškoly taky nevěřím, a zbývající "mušketýři" v podstatě jen odehrají svoje během jedné pus závěrečné scény a tradá. Chudák Milan Klásek (furt si ho pletu se slovenským hercem Štefanem Kvietikem) si tady toho taky tedy moc nezahrál. Celá ta historka je mimochodem trochu přitažená za vlasy a přijde mi krapet nevěrohodná, navíc je dost jednoduchá, takže e řešení případu vleče, aby film tu hodinu měl. K záporům, které mi kazily dojem ze sledování, musím přidat ještě tu rádoby snahu hrát, že jsou červnová vedra rozepnutými košilemi (ale přitom s sebou Hanzlík stále bere koženou bundu) a ta závěrečná písnička Karla Černocha jako by sem spadla z jiného, estrádního pořadu, který se zrovna točil někde vedle. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (5)

  • Taxikář (Oldřich Vlach) říká, že jezdí s „dročkou“ už 12 let. Slovo pochází z původního drožka, což byl na přelomu 19. a 20. století nájemný kočár tažený koňmi se stejnou funkcí, jako má dnes taxík. V Praze začaly jezdit tyto koňské taxíky již od roku 1856. Slovo s podobným významem dorożka se vyskytuji v polštině a v němčině je to die Droschke. (sator)
  • Točilo se převážně v pražské Michly. (sator)
  • Kriminalisté mluví o možnosti, že by pachatel zanechal na sedačce vozu výpotek. I kdyby v té době uměla česká kriminálka takové stopy sejmout, neměla k dispozici test DNA. První kauza, kde byla pachatel odsouzen na základě důkazu testu DNA na území České republiky, byla poprvé uplatněna a později soudem akceptována v roce 1992 v případě vraždy 19leté studentky pedagogické fakulty Masarykovy Univerzity v Brně. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno