Reklama

Reklama

VOD (1)

Iluzionista, který si dal umělecké jméno Eisenheim se narodil jako syn truhláře. V dětství se potkal s kouzelníkem, který ho naučil pár triků a ovlivnil tím jeho celý život. Jako mladý chlapec se seznámil s vévodkyní Sophií a zamilovali se do sebe. Vzhledem k rozdílnému původu obou mladých lidí, nebylo jejich lásce přáno a Eisenheim utekl z domova, aby si zachránil život. Asi po patnácti letech, kdy se živil jako velmi úspěšný iluzionista se vrací z cest po světě do Vídně. O jeho představení je velký zájem a jednoho večera se dostaví i korunní princ Leopold se svou snoubenkou Sophie von Teschen. Sophie se přihlásí jako dobrovolnice a vystoupí na pódium k Eisenheimovi. Později se dozvídá, že princ Leopold se ke svým přítelkyním nechová zrovna džentlmensky a je říká se, že jednu z nich dokonce zabil. Nicméně představení prince natolik zaujalo, že pozval Eisenheima, aby vystoupil na jeho soukromém večírku. Eisenheimovi se nelíbí princovo chování a tak ho veřejně poníží. Samozřejmě tak chytrým způsobem, že to není přímo napadnutelné. Princ se přesto urazí a podnikne vše pro to, aby Eisenheimovi byla další představení ve Vídni zakázána. Sophie a Eisenheim se setkají a Eisenheim ji žádá, aby s ním odešla. To se Sophie z obavy před Leopoldovou pomstou bojí udělat a prozradí, že Leopold plánuje puč proti svému otci císaři Franzi Josefovi I. Přestože má obavy, rozhodne se Sophie ukončit vztah s Leopoldem. Princ není zvyklý na odpor a hrozně reaguje velmi nepřiměřeně. Po pár dnech je vévodkyně nalezena mrtvá. Je očividné, že se jedná o vraždu. Princ je v podezření, ale chybí důkazy a navíc se k vraždě přizná jiný muž. Eisenheim je ze smrti Sophie zoufalý. Kupuje divadlo a zde vyvolá duchy zemřelých a také ducha Sophie. Na jedno z představení dorazí v přestrojení i Leopold a Sophiin duch řekne, že její vrah je mezi diváky a přitom ve vězení je muž, který se k její vraždě přiznal. Představení Leopolda velmi rozruší a tlačí na policejního inspektora Uhla, aby Eisenheima zatkl za podvod, ale Eisenheim se z obvinění dostane protože  se veřejně přizná k tomu, že se jednalo pouze o iluzi, nešlo o skutečné duše zemřelých. Je propuštěn, ale Uhl ho varuje, pokud bude s tímto představením pokračovat, vězení už neujde. Eisenheim však znovu vyvolá ducha Sophie a pak k úžasu všech přítomných zmizí. Jako by se rozplynul... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (908)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Na co do kina? Blond jednadvacítka nebo mexická jízda s dvanácti opicemi? Nebo snad lehce mystický obstarožně laděný kousek s Edem Nortonem? Jak jsem zvolil, je už jasné, a z hodnocení plyne i to, že šlo o volbu nadmíru šťastnou. Kvalitativně a z hlediska prožitku bych Iluzionistu zařadil na úroveň Hallströmova loňského Casanovy. Oba snímky oplývají umně budovanou atmosférou, oba skvěle zachycují tu část ducha doby, která se jim hodí do krámu a oba mají silnou hereckou sestavu, která opět dostává své pověsti a plní plán na sto a více procent. Slizký Rufus Sewell a jeho takřka bezvýhradně oddaný nohsled Paul Giamatti (kterému odpustíte i ten plnovous a vepřovou se zelím), proti nim v červeném rohu tajemstvím zahalený a šarmem hýřící Edward Norton. A kdesi bokem, i když především o ni ve filmu jde, Jessica Bielová, která jediná kazí uvěřitelnost postav. Protože až tuto (dle osobního vkusu více či méně) sexy dejme tomu herečku uvidíte, řeknete si, že někdo unesl Catherine Janewayovou do Cirkusu Humberto. Předvídatelnost příběhu je záležitost subjektivní, záleží především na tom jak moc máte rádi Shakespearea, ale za sebe říkám, že i když jsem věděl jak celá věc skončí, už asi v polovině filmu, vychutnal jsem si tu show až do poslední minuty. Iluzionista mi dal příjemný zážitek a nelituju ani jediné koruny z té ne zrovna křesťanské ceny, kterou jsem za jeho zhlédnutí zaplatil. 80% a přes to vlak nejede. A to pod kotel ještě nakládá Philip Glass;) ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

Tak mdlé, bez chuti, bez výrazu, bez obsahu, že by si člověk myslel, že se jedná o životopisný snímek. A dát si do scénáře iluzionistu z raně 20.století, jehož triky nelze realizovat jinak než počítačem, to si snad někdo dělá komično. PS: tento film se honosí pochybnou ctí, že se v něm nachází nejhorší milostná scéna, jakou jsem viděla za dlouhá léta (nejasné obrázky z hádanek „koukáte na ženský zadek nebo kýbl brambor?“ sestříhané do desetivteřinového lascivního videoklipu). ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Niekto si na závery podobného typu ako bol tento potrpí, no u mňa s tým nepochodili a aj preto stráca hviezdičku. Ale nielen preto. Už z názvu plynie niečo, prečo ma film lákal a prečo som sa naň (okrem Nortona) tešil a tým aspektom je magickosť. Tá sa postupom ubiehajúcich minút vytráca, našťastie ju potom ale slušne zaskakuje a šikovne zakrýva niekedy až thrillerová zápletka a ostatní herci. Ostatní hovorím najmä preto, lebo Norton, aj keď hrá titulnú úlohu, tak jeho úloha kúzelníka si veľa herectva neodniesla, respektíve ani nemusela. Vďaka patrí určite viac Giamattimu. 80%. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Příjemná iluze s vynikajícím Edwardem Nortonem a Paulem Giamattim. Poutavý a zajímavý děj s nadprůměrným, leč lehce zmatečným rozuzlením posunuje tento snímek mezi 4 hvězdičkové filmy. Žánrově podobné filmu Dokonalý trik, přičemž Iluzionista se mi líbil o něco více. Chybička: V jedné z posledních scén, když si Paul Giamatti (inspektor Uhl) na nádraží vybavuje, jak to vše bylo se "zabitím", resp. "vraždou" Sofie, je možno vidět elektrické troleje. Film se odehrává na přelomu 19. a 20. století, takže elektrifikovaná železnice ještě nebyla. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Iluzionista není tak dobry jako The Prestige. Tam kde Nolan na diváka chrlí nepopsatelnou atmosféru, vizuální preciznost a scénáristickou sofistikovanost, si Iluzionista vystačí s podmanivou scenérií Prahy a českého venkova. Výsledek samozřejmě není stejný a je jasný kdo je na koni a kdo nikoliv. Norton nic moc nehraje a Jessica Biel je opět spíše na okrasu. Některé části filmu mne vyloženě nudili (překvapivě i konec s pointou) a až příliš často jsou vidět nedostatky v podobě nedotažených kulis a ne vždy úplně optimální výpravy. V čem se od Prestige Iluzionista naprosto liší je celý koncept příběhu. První zmiňovaný kousek má největší zbraně v originálnosti a v tom že je "jiný". Druhý film ukazuje v poměrně solidním a stále ještě relativně nevyčerpaném kouzelnickém hávu pouze klasické a stokrát provařené hodnoty bez ničeho navíc a to zdaleka nemůže stačit. Jestli tedy hodnotím první zmiňovaný film pouze průměrně přes svou poměrnou vleklost a zdlouhavost, nemohu zde jinak, než jíti do podprůměru. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (31)

  • Edward Norton (Eisenheim) zvládl mnoho kouzelnických triků sám, protože měl za učitele jednoho z nejlepších lidí v oboru – Jamese Freedmana. Ten například „trénoval“ kapsáře v Oliveru Twistovi (2005), ale pracoval i pro Davida Copperfielda. Nortona naučil především klasické triky jako vytahování mincí zpoza ucha. Ty náročnější ovšem nechal Norton na Freedmanovi, který byl dublérem jeho rukou. (imro)
  • V 18. minutě se inspektor Uhl (Paul Giamatti) a Eisenheim (Edward Norton) scházejí v luxusní restauraci Café Imperial, z našich obrazovek známou i díky pořadu Ano, šéfe! (od r. 2009). Zdeněk Pohlreich tento podnik, založený už roku 1914, převzal a začal provozovat po svém nedlouho po vzniku Iluzionisty. (heyda)
  • Původní povídka Stevena Millhausera má jen dvacet stran a na korunního prince ani půvabnou Sofii byste v ní nenarazili. (Pumiiix)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama