Režie:
Darren Lynn BousmanKamera:
David A. ArmstrongHudba:
Charlie ClouserHrají:
Tobin Bell, Costas Mandylor, Scott Patterson, Betsy Russell, Lyriq Bent, Athena Karkanis, Simon Reynolds, Mike Realba, Marty Adams, Sarain Boylan (více)Obsahy(1)
Jigsaw i jeho učednice Amanda jsou mrtví. Dva ostřílení agenti FBI, agent Strahm a agent Perez, uslyší o vraždě detektiva Kerryho a pomáhají detektivu Hoffmanovi vyřešit, co zůstalo z Jigsawovy poslední hry. Ale velitel útvaru rychlého nasazení Rigg byl sám zatažen do vražedné hry a má jen hodinu a půl na to, aby zvítězil nad řadou zvrácených a hrůzných nástrah a zachránil starého přítele i sebe před strašlivým koncem. (Filmbox)
(více)Videa (4)
Recenze (562)
Jasný průměr. Ještě jsem snad neviděl průměrnější film:-) Jj, je to stále a pořád to samé jako v dílech předchozích, možná ještě trochu víc zamotanější, co se týká hlavního padoucha. Ale přišlo mi, jako by ani o něj nešlo...jde jen a pouze o pasti, které mi přišly o něco málo slabší. Moc nečekejte a možná se nebudete nudit:-)50% ()
Docela překvapení, trailery byly docela wtf? První ohlasy byly dost záporné, až jsem čekal brak, trojka mi přišla zatím neslabší. Uvítal jsem ve čtvrtém dílu hodně vysvětlení a doplnění všech nejasností předchozích dílu. Jediné co chybí jsou charismatičtí herci, nebo aspoň jeden, ale co vím na 100% že Odpad! to není ani náhodou...7/10* ()
Rok, co rok vychází nový díl této série, která mě přestává pomalu bavit více a více. Nejen, že čtyřka nepřináší nic nového, ona dokonce ani nerozvíjí to, co mohlo, a mělo být dávno ukončeno. Vždyť začátek dost důrazným způsobem napovídá, když na pitvě ležící hlavní postava, Tobin Bell, doktoři vrtajíce do něj díru, aby mu vyndali mozek a nakonec zjistili, že si beztak pro pár lidí přichystal svůj epilog v podobě dalších mrtvých, nebo minimálně dosti zmrzačených, kteří umírají tou nejkrutější smrtí. Nebo ne nejkrutější, ale dosti nechutnou takovým způsobem, aby minimálně ona smrt zanechala na divákovi krapet smutku a opovržení. To jediné by mohlo držet sérii Saw momentálně nad vodou, jen pokud by to ale bylo alespoň trochu napínavé a strašidelné, trochu zajímavé a neočekávatelné. Jednička byla jedinečná v tom, že závěr čekal pramálo kdo, čtyřka už nedokáže překvapit ničím, jelikož se strukturálně nezměnila od jedničky, a tak se pokouší o to samé, jenže mě už to nebaví a bavit ani nebude. Jestli bude pětka a tuším, že asi bude, nepodívám se na ní, pokud nepřekvapí okolí, nebudu mít důvod a ani chuť. Už samotná čtyřka jako možný epilog je dost přehnaná, svojí akčností, efektivitou a překombinovaností děje a už by to mohlo přestat. Je na čase. ()
To, co ještě fungovalo v jedničce, tedy sukcesivní odvíjejí více linií, jejichž informace podporují vyznění ostatních a sbíhají se do přepisujícího finále, je tady již dojeno jak mrtvá kráva na poušti a film postrádá v návaznosti scén a přesouvání pozornosti jakoukoli logiku nebo soudržnost. Plácá se páté přes deváté, motivace postav na úrovni Ulice a vztah k nim vytvořit nelze, protože chybí dominantní příběh a cíl. Agresivní střihové pojetí to chvílemi zachraňuje, přesto jsem měl po dvaceti minutách chuť odejít od televize. O nic bych ostatně nepřišel. 20% ()
Mám rád jedničku. Docela dobře snáším i dvojku. Upřímně nesnáším trojku. Čtyřka se mi dostala do rukou až teď, před premiérou pětky... mno. Začneme pitvou Jigsawa, která je kromě své nevěrohodnosti především zbytečná/samoúčelná. Obsah kazety vyloudí úsměv (ano, ono opravdu zazní, že Jigsaw nedá pokoj ani po smrti!) a následně nás vrhne do první "pastičkové scény". Protože tvůrci už sami pravděpodobně spoléhají na zdegenerovanost svého obecenstva, nenásleduje klasický prolog v podobě důvodů uvěznění a principu pasti, nýbrž jen krátká krvavá šou mezi chlápkama, která není preventivně ani zakončená (mami, on ho bouchal kladivem do hlavy!) Opět střih, a jsme na místě pastičky z dílu předchozího, koukajíc na zbytky fízlačky, které mašina vyrvala žebra z těla. A taky smutně zoufalou tupost scenáristů, rvoucím přítomným postavám do úst sračkovitá klišé kalibru protipancéřového. To je ale nářez, že jo? (Mami, proč nám ukazujou tu paní?) Pokud pomineme samozřejmost, s jakou Jigsaw a spol. dokáží vždy budovat složitá zařízení, fungující přesně a nezastavitelně, a s jakou vždy ví i ty nejjemnější detaily o životech svých obětí, včetně natolik vymakaných psychologických profilů, aby odhadli každičký jejich krůček i v extrémně stresových, nepřehledných situacích, zůstávají důvody na tom samém bodě - Jigsaw je prostě magor, s touhou činit se bohem pokory, bolesti a vykoupení jiných. A má nudný, opatrně v průběhu pokračování odhalovaný, ryze schematický životopis. Flashbackovitá přehlídka mordů, dokreslující věci z dílů minulých a neustále něco/někoho/někomu vysvětlující, snažící se dát všemu jakousi pochybnou logiku, z něj opravdu charismatickou, nebo nedej bože zajímavou thrillerovou postavu neudělají. Jen spolehlivě rozmělňují tehdy čerstvou krev moderního thrilleru. Ono vůbec pro všechny další díly Saw platí pravidlo, že nejsou samostatně obstojnými produkty. Promlouvají formou updatu, něco jako "stáhněte si ke svému Saw nejnovější pack přídavných služeb, dostanete pár nových pastiček, uvidíte pár scének z dílů předchozích, přihodíme i pár screenshotů mrtvol a jako bonus vám dáme ruční pilku s Jigsawovým podpisem!!!" (Mami, proč teď říkají, že je to takhle, když ten pán minule říkal, že je to takhle?) Zpět ke čtyřce. Trošku předběhnu a rovnou vybalím její klady - netrvá dlouho a její zápletka je natolik překombinovaná, že nestihne výrazněji nudit. To je vše. Postavy jsou zajímavé asi jako smrk po ročním pobytu v lesích, což spočívá především v jejich bleskurychlém představení a instantní likvidaci (nepoznáš a zapomeneš). Ano, oběti strašlivě řvou a strašlivě umírají. Krev cáká na všechny strany, končetiny létají, kovové nástroje trhají, řezají, bodají a drtí ostošest. Fatálně bezvýznamné "hlavní" postavičky běhají a v lepším případě tápou, aby mohli diváka potěšit svými tuctovými domněnkami, v horším případě rovněž umírají. Bolestivou smrt tudíž mohu nazvat jediným magnetem série, jelikož u některých scén se pořád dají přivírat oči... technicky fungují, působí naturalisticky. Ve výsledné ultrakombinatorice smrti a utrpení se člověk naštěstí nevěnuje faktu, že celému zdejšímu univerzu chybí logika. Rozstřílí diváka další dávkou množin, rovnic a souvislostí a uhání k dalšímu dílu. Technická stránka je OK. Sice už jsme ty cool tmavé filtry, videoklipovitý střih, skákající kameru a všeobecné pošmourno viděli asi tisíckrát, ale nasnímáno je to řemeslně slušně. Pokud to shrnu, čtvrtý Saw je překombinovaný, brutální, pod povrchem (byť jen kousíček!) prázdný a tupý, hezky vypadající a zcela zbytečný. A očekávatelné kroky tvůrců beze zbytku přišly. Saw je průser. Nicméně, komu se líbila trojka, bude se mu asi líbit i čtyřka, stejně jako tomu, kdo čeká jen klipovitou přehlídku drastických mordů. () (méně) (více)
Galerie (45)
Zajímavosti (17)
- Film byl natočen za 32 dnů. (Elisebah)
- Eric Matthews (Donnie Wahlberg) měl být původně zabit Amandou Young (Shawnee Smith) v Saw 3 (2006). Tato scéna bylo dokonce i natočena, ale z filmu ji vystřihli. (stepan_s)
- Do kin byl film zasílán pod krycím názvem Angel Fish. (Elisebah)
Reklama