Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
Texaskej masakr, hostel a hory maj oči v jednom, jenže tohle je mnohem lepší a napínavější, strhující závěr vám veme dech, i když je trochu moc přehnanej, je to jeden z mála hrrorů u kterýho mi nevadí, že přežije ženská, ona je po celou tu dobu totiž vážně vyděšená a přežívá jen tak na okraji, všechny padouchy zabije docela reálnym způsobem. Další plus je hudba, která je opravdu skvělá a v neposlední řadě i kamera, ale i přes tyto chvaluhodné faktory musim dát trojku za zbytečnou krutost. ()
Velice podobné svým pojetím jako stejně stará francouzská brutalita Inside. Spíš než na atmosféru sází na zobrzaování násilí v co nejvíc šokující podobě a stříkance krve tu jsou za každou cenu a skoro pořád. O dva řády lepší než známá blbůstka Hostel 1+2, ale stejně horor je horor a tohle horor fakt není. ()
Další francouzský ultrabrutální horor, kterému jsem strašně moc přál mých 5 hvězdiček, jenže nemůžu být tak velkorysý. Je tam sice dost famózních momentů jako je závěrečná rodinná ´´pohoda´´ u stolu, honičky 100 metrů pod zemí, plynová komora, praskající kosti či charismatický zmrd - velký vůdce. Hrozně mě však zklamalo a zamrzelo, kolik tam frantíci nasekali hrubých chyb a nelogických momentů. Bohužel čím víc blbostí, tím hodnotím méně, a proto jsem musel klesnout až na prachobyčejné 3 hvězdičky. Škoda! ()
French Cirkula Massacre. Inspiraci Hooperovou matkou slasherů nelze přehlédnout, navíc Gens prokazuje schopnost vnést do svých filmů naturální živočišnost, ovšem jakmile vstoupí na scénu blábolení hnědokošilatého geronta, panenkovské motivy (i když je tam pár pěkných kopů, nemyslím Tondu) a štěkot těžkého kulometu, začnou se krajně pravicoví kanibalové pozvolna poroučet do standardních žánrových zablácených prdelí a krvavých kytek. No jedno je jisté, ten árijský motel asi nebude v hodnocení francouzských ubytoven příliš vysoko - mám dokonce obavy, aby člověk nějakého recenzenta vůbec pohledal.. ()
Nevím, čím to je, ale přesně ty horory, které se většině lidem vždy nelíbí, mně osobně nejvíc sednou. Opět jsem byl naprosto nadšený a dávám bez otálení v hodnocení plný počet. Uznávám, že film vykrádá témata až na půdu, konkrétně rok 1974, který zrodil kult kultů "The Texas Chain Saw Massacre", ale i další, jak staré, tak moderní horory. Poslední třetina si jde již vyloženě vlastní cestou a po večeři, kdy jsou všichni členové rodiny ještě v naprostém pořádku, začnou ta pravá akční jatka a brutalita par exelans!! Neuvěřitelná, dynamická, brutální, krvavá a násilná jízda, u které jsem se bavil od začátku do konce. Problematika "plození nových dětí" a vůbec těhotných žen je podle mě už trochu ohraná, viděl jsem to již v otřesném pokračování "Hory mají oči 2", tak "Á L´Interieur" nebo "Timber Falls". "Frontier(s)" sice vykrádá scény z mnoha filmů, ale nekopíruje je... ty opravdové vykrádačky, které dnes sklízejí úspěch, a přitom se v technice zpracování nemohou tomuto skvostu rovnat se natočily až po něm... "Frontier(s)" je ještě v tomto ohledu v pohodě a jak jsem již psal, pro mě zatím jeden z nejlepších hororů 21. století. Úžasné herecké výkony snad všech zúčastněných, absolutně vrcholný herecký výkon hlavní hrdinky, perfektní triky, prostředí, spád, dynamika, výtvarná stránka, střih, kamera, atmosféra... ničemu z toho nemám co vytknout. Kromě té originality, ale ta se snad u hororů nikdy moc vážně nebrala. /95% + FILM ROKU/ ()
Galerie (63)
Zajímavosti (7)
- Počas prestrihávania achilovky cituje starý nacista repliku z filmu Misery nechce zomrieť (1990). (Kadas97)
- Film byl natočen za 36 dní. (Dlee)
- Režisér Xavier Gens vzpomínal, že "natáčení probíhalo trošku partyzánským způsobem, protože producent nechtěl, aby ve filmu byla krvavá přestřelka mezi ženskými postavami. Na začátku ji ze scénáře vyhodil a dával si pozor, abychom ji nenatočili. Takže jsme to udělali tajně, v noci, s druhým štábem, abych pak mohl sestříhat film, který jsem měl v hlavě. Byl to z mé strany akt vzpoury proti té strašné stejnosti a konsenzualitě francouzského filmu, proti tomu, že se hlavně mladí režiséři nemohou svobodně vyjadřovat tak, jak by chtěli." (NIRO)
Reklama