Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
TV/// Obsazení 8/10 Děj 10/10 Hudba 7/10 Efekty 10/10/// +nevydýchatelná a houstnoucí atmosféra, gore scény až do morku kosti, detailní, krvavé, masakrální maso -francouzské prostředí v úvodu filmu (ale budiš)/// Maximální. A přitom ze začátku to tak nevypadalo. Buranské jako Texaský masakr, zrůdné jako Hory mají oči, násilnější než Hostel. Starvitelnější než jiné francouzské filmy. A především neuvěřitelně dusná atmosféra. Nevím proč mi to sedlo, ale stalo se tak a já jsem přímo omráčen./// Celkem 90%/// ()
Těžko popsatelná směsice snad všech horrorových subžánrů, kde si tak každý najde své. Tu mutanti, tu trocha atmosféry s napětím, tu pohled skrze objektiv kamery, tam hektolitry krve. Tvůrci tak jednak honili postavy kam se jim zrovna hodilo a scény nápadně připomínali jiné horrory. Zápletka ze začátku byla slušná. Pak následovala už jen konfrontace s až přehnaně zvrácenou rodinou. Celý koncept příliš nezaujal, občas postrašil a účel tak do jisté míry splnil. Až se mě ale někdo zeptá na dobrý horror, Frontiere(s) ode mě neuslyší. Podobný survivor založený na skutečných událostech je Wolf Creek. Alternativa: Hostel, Wolf Creek, Borderland, Captifs. ()
Ach to naše slavné mučení. Všechno šlapalo celkem dobře, až do jednoho momentu, kdy mě hlavní ženská postava začala tak trochu vadit. Je těžké posoudit, jak se lidé chovají v takových situací, asi to bude individuální, ale jak se chovala a pohybovala... jako by nechtěně přehrávala a působilo to na mě velice komicky, takže jsem si spíše přál, aby jí dostali náckové taky a to je zlééé. ()
Takový Texaský masakr motorovou pilou s nacistickými kanibaly. Nic originálního, film čerpal z mnoha dalších hororových filmů, pořád ten samý vzorec dokola - Dejte do filmů pár lidí, šoupněte tam nějaký magory, kteří je umučí a zabijou, ale někoho nechte přežít. Celkově je to tak nezáživné a nudné, že jsem si chtěla vytrhnout svojí vlastní kůži a mučit sama sebe, jen abych ten film udělala trošku zajímavějším. ()
HOSTEL mě opravdu bavil. Pořád jsem si říkal, kdy přijdou ty WTF momenty, kvůli kterým je u nás film tak špatně přijímán, a ono v podstatě nikdy nic. Naopak, hlavní myšlenka je výborná a (téměř) všechno sedí. Má to gradaci, napětí i atmosféru. Nic z toho jsem neočekával. Líbilo se mi ztvárnění démonického Slovenska, děvky i cigáňata. Hlavnímu hrdinovi jsem fandil a sadisté byli taktéž přesvědčiví. Hostel je v gutu. Možná (!) není na čtyři hvězdičky, které jsem udělil, ale když vidíte ty hysterické "odpady" všude kolem, nemůžete si pomoct. To FRONTIER(S) jsou (až na občasné záchvěvy kvality) skoro celí jedno velké WTF. Litry krve, stříkající při každé příležitosti do úst hlavní hrdinky, nemají jiný účel, než odradit diváka od oběda, a ty občasné záchvěvy kvality matou stejně jako roztřesená kamera při zdejší honičce v autech (to bylo teda něco). Filmu, jeho tvůrcům i hercům jsem nedokázal uvěřit ani já, takový prototyp jasného believera. A to je co říct. Xaviere Gensi, vy musíte dělat něco špatně. Zlatý Eli Roth. ()
Galerie (63)
Photo © Bioscop
Zajímavosti (7)
- Režisér Xavier Gens vzpomínal, že "natáčení probíhalo trošku partyzánským způsobem, protože producent nechtěl, aby ve filmu byla krvavá přestřelka mezi ženskými postavami. Na začátku ji ze scénáře vyhodil a dával si pozor, abychom ji nenatočili. Takže jsme to udělali tajně, v noci, s druhým štábem, abych pak mohl sestříhat film, který jsem měl v hlavě. Byl to z mé strany akt vzpoury proti té strašné stejnosti a konsenzualitě francouzského filmu, proti tomu, že se hlavně mladí režiséři nemohou svobodně vyjadřovat tak, jak by chtěli." (NIRO)
- Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Duoscop)
- Film byl natočen za 36 dní. (Dlee)
Reklama