Režie:
Martin McDonaghScénář:
Martin McDonaghKamera:
Eigil BryldHudba:
Carter BurwellHrají:
Colin Farrell, Brendan Gleeson, Ralph Fiennes, Clémence Poésy, Eric Godon, Jérémie Renier, Elizabeth Berrington, Željko Ivanek, Anna Madeley (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Volba povolání může člověka přivést do různých míst, třeba i do malebného belgického městečka. Po nepodařené akci v Londýně jsou zabijáci Ray a Ken „uklizeni“ svým šéfem Harrym na pár týdnů do Brugg, aby si trochu zchladili hlavy. A tak se z těchto dvou svérázných Irů ve městě gotické architektury a vodních kanálů stanou turisté. Ray, který se nemůže vzpamatovat z krveprolití v Londýně, Bruggy nesnáší, ale Ken je z jejich středověké krásy unesený. Čím déle čekají na Harryho telefonát, tím bizarnější setkání zažívají. Když jim šéf konečně zavolá, jejich dovolená se změní v boj o přežití... Britský dramatik Martin McDonagh pojal svůj autorský celovečerní debut jako gangsterku plnou černého humoru a absurdity. Vytvořil stylovou a politicky nekorektní podívanou, úchvatně balancující mezi tragikou a komedií. Ve scénáři jsou patrné divadelní vlivy, zejména v proměnách postav, které si i přes svoji pokřivenou morálku získávají sympatie. Komornímu ladění snímku odpovídá atmosféra města, jehož genius loci má pro jeho vyznění stěžejní význam. Zvláštní ponurá atmosféra linoucí se z každého kouta jeho uliček a kanálů přidává nepředvídatelnému ději nádech tajemnosti. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (1 651)
Čakal som gangsterskú krimikomédiu, ale tento film s Tarantinovkami či Ritchieovkami nemá veľa spoločné. Zo všetkého najviac pripomína skutočne skôr divadelné predstavenie s väčším počtom výstupov. Komorné ladené interiéry a exteriéry Brúg, jednoduchá zápletka postavená na dialógoch mi v tomto dáva za pravdu, hoc plne chápem, že išlo o zjavný úmysel, rovnako ako časté používanie klavírneho sprievodu s cieľom zvýraznenia jemnej melanchólie. Lenže práve spôsob uchopenia tohto sľubného námetu je pre mňa oproti úplne odlišným očakávaniam sklamaním a skvelo hrajúci Ralph Finnies či slušný zvyšok to dokáže zachrániť už len čiastočne. ()
70%. Cynická rozpoltená konverzačka, v ktorej máte problém rozpoznať, či sa herci príležitostne sebaparodujú alebo sú tie ironické hlášky "Bruges, fucking Bruges" myslené úplne vážne. McDonagh mi naservíroval zmes rozporuplných žánrov a nemohla som sa dopracovať k tomu, či režisérovým úmyslom bolo, aby som za gangstríčka Collina ronila krvavé slzy alebo ho nenávidela za jeho (ne)odpustiteľné hriechy. Koniec koncov, nie je v mojej kompetencii to riešiť, pretože ,,spasiteľ a osvietenec bez hriechu", Ralph Fiennes, túto dilemu prevzal do svojich rúk a vyčistil malebné mestečko od potencionálnych hrozieb. Šarmantné dielko plné "fuck, fuck, fuck", príjemní herci a vydarený scenár, ale aj tak toto nie je celkom mojou parketou a veľkí chlapi, ktorí by bez revolveru boli iba návnady na rybárskom háčiku, idú mimo mňa, hoci... Collin Farrel hral ako vždy na city :-) ()
Čekal jsem, že V Bruggách bude Guyritchieovská stylová jízda a ono jde zatím o uměřený evropský art film. Tohle velmi osobité drama má v sobě ale jednu zvláštnost - a tou je silná politická nekorektnost. Ta je v podstatě jedním ze znaků estetiky filmu, dochází zde ke zvláštní (ale vysoce funkční) kombinaci pejorativní mluvy a eticky silně kontroverzního námětu s obrazovou a hudební stylizací artového filmu. Tohle postmoderní spojení dělá z filmu svého druhu experiment, přičemž ale nejde o film přelomový, ale o takový, který dovršuje jakousi kauzální řadu. Zajímavé je také symbiózní doplnění dramatické složky složkou humornou, která zvláštně koresponduje s jinak obzvláště pochmurným vyzněním celého filmu. V Bruggách se skutečně často zasmějete (jde o humor černý, jak se na Brity sluší), i když budete sledovat v podstatě vážný snímek o krizi životních ideálů a transformaci hodnotového žebříčku. Zvláštní roli zde hraje také rys osudovosti, většina hráčů příběhové hry přijímá svůj neradostný úděl a bere veškeré věci jako nutnou danost (rozměr osudovosti je zdůrazněn např. ve zpomaleném záběru na Harryho zbraň zpola ukrytou za jeho tělem...). V Bruggách je silný a vyzrálý film, který nedělá dobré jméno belgickým Bruggám, avšak dělá ho evropské kinematografii. Ale Bruggám vlastně také... :-) ()
Vždyť je to kurva pohádkový město, nebo snad ne? Jak to může někoho nebavit? To mi teda kurva řekni jak všechny ty kanály a mosty a dlážděný uličky a kostely a všechny ty kurva pohádkový věci, můžou někoho kurva nebavit!..... Veľmi vydarené !!! Jedna z najlepších gangsteriek čo som videl. Plná humoru, emócií, drzosti, parádne napísaných dialógov, dobrých hercov s výraznými charaktermi a celkovo príjemným KULTovým feelingom. Prirástlo mi to k srdcu a síce som tomu pôvodne dal 4*, po každom pozretí sa bavím kráľovsky. Prečo teda tomu nedať kurva 5*? Mením hodnotenie. Mladší brat Pulp Fiction..... Bruggy jsou prdel světa ()
Ne zas takova pecka, jak jsem cekal, ale presto hodne nadprumernej film. Pribeh sice neni nic originalniho, ale aspon, ze je docela originalne natocenej. Problem je, ze obcas to je skutecne trochu divadelni, nic moc se nedeje, jen se kouka po pamatkach, film se drobet vlece a dostavuje se lehka nuda. Ale je to spis ze zacatku, protoze cim se film blizi konci, tim je lepsi. Ale jinak stejne celej film stoji na dialozich, ktery jsou obcas extremne sprosty, hlavne v podani psychopatickyho Fiennese, obcas hodne cernohumorny, ale zase nekdy spis dojemny a smutny. Jinak zbejvajici dva herci jsou v pohode, hlavne Colin me mile prekvapil. Celkove jsem se nijak zvlast nenudil, obcas sem se fakt zasmal a celej film utek vcelku prijemne. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (46)
- Film, na který se Ken (Brendan Gleeson) dívá v hotelovém pokoje při čekání na telefonát, je Dotek zla (1958) režiséra Orsona Wellese. (Čiban)
- Jordan Prentice (Jimmy) vnímal svu postavu jako další, téměr surreálný, bonus k tajemnu místa, jakým jsou Bruggy. (don corleone)
- Původně měly být hlavní postavy z Londýna, na irské chlapíky je Martin McDonagh změnil až po obsazení herců. (don corleone)
Reklama