poster

Černá labuť

  • USA

    Black Swan

  • slovenský

    Čierna labuť

Drama / Thriller / Mysteriózní / Psychologický

USA, 2010, 104 min

  • Dever
    *****

    Balet nieje nič pre mňa, ale Natalie Portman mi ukázala, že to naozaj do seba niečo má. Veľmi strhujúci , temný a erotický dej ma tak vtiahol, že proste musím dať za 5*.(7.1.2011)

  • kiddo
    ***

    Jediné, co hodnocení BS (jak příhodná to zkratka) táhne aspoň trochu nahoru, je můj obdiv k baletu, protože Aranofský svou produkci naleštěných prdů dovádí s každým filmem k čím dál větší dokonalosti. Z každého políčka BS řve nabubřelost a zoufalá snaha o umění, která zákonitě musí selhat, protože primitivními, stokrát obehranými vzorci o rozpadu osobnosti a jejím přerodu nějakého nového vyjádření dosáhnout fakt nejde („za každým rohem bude stínová osoba – když to bylo dobré pro Poea a Dostojevského, žáno - bude to koncipované jako schizofrenní verze Labutího jezera, kde se tanečníci mění ve své postavy, unylou hlavní hrdinku týrá matka svými nenaplněnými sny a zrcadla, kurva, nesmíme zapomenout na zrcadla! Pak všichni pochopěj, že tohle je velký umění.“). V BS není nic, slovy NIC, nového nebo originálního a neskutečně primitivní myšlenka není nijak neobvykle uchopena. BS je nudná sázka na jistotu, která budí dojem, že byla natočena s minimální duševní námahou, a mně nezbývá než doufat, že Aranofský si příště najde podobnou látku jako Requiem za sen, protože tam absence nějakého intelektuálna fakt nikomu opruzeniny dělat nebude.(2.1.2011)

  • Radek99
    ****

    Darren Aronofsky je jeden z nejobdarovanějších režisérů současného filmu. Poprvé ale musím jeho filmu vytknout tu všudepřítomnou snahu o velké umění, poprvé mi u jeho snímku přišla z podtextu více než zjevná a párkrát místy skoro až křečovitá, přesto má Černá labuť tolik strhujících míst a tolik silných momentů, že se nelze k zhlédnutému vymezovat neutrálně, neřku-li negativně, je to skutečně silný a ve svém konceptu umělecký film. Velké umění je ale jinde. Mám totiž pocit, že sám režisér se s Černou labutí popasoval podobně jako její titulní hrdinka, jen si prostě nebyl sto ,,fyzicky nebo duševně ublížit", aby do svého filmu dostal to nejlepší. A bez té ochoty jít na dřeň to prostě nejde. Emoce tu totiž nejsou upřímné, ale jen absolutně efektní, neboť jejich zdrojem je jen precizní přístup pana režiséra, nikoliv skutečná hloubka v příběhu a ve filmu. Jestli někdo o Černé labuti napsal, že je to (jen) skvělá nadstavba divadla a baletu, měl pravdu. Coby taková nadstavba funguje rozhodně dokonale. Efekt je nebývalý. Jen pod tím vším ukrytý příběh je až příliš prvoplánový. V Labutím jezeře by nevadil, v celovečerním vážně míněném filmovém dramatu trochu ano...(5.1.2011)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • - Mila Kunis v jednom z rozhovorů prozradila, že na roli trénovala 7 dní v týdnu, 5 až 6 hodin denně po dobu 6 měsíců. Každý den měla povoleno sníst pouze 1200 kalorií a její minimální váha v průběhu přípravy klesla až na 48 kg. (Brousitch)

  • - Zvonění mobilního telefonu Niny je úvodní písní Černé labutě. (HellFire)

  • - Natalie Portman (Nina Sayers) finálnu podobu filmu videla prvý krát až na premiére, spolu s jej rodičmi. Po skončení sa k nej zo zadného sedadla nahla matka a povedala: "Prosím, najbližšie natoč komédiu." (TheRoller)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace