Reklama

Reklama

Výměna

Trailer 2

Obsahy(1)

Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 364)

tron 

všechny recenze uživatele

„To je neospravedlniteľné.“ Nemám rád Angelinu Jolie (mal som ju rád v jej začiatkoch, kedy sa jej všetci smiali a nikto jej nedával žiadne šance, ale potom sa preslávila a stratila samú seba), nemám rád Clinta Eastwooda (nakrútil pár dobrých filmov, ale aj tak je strašne nudný) a Výmenu som obchádzal 10 (slovom: desať!) rokov. Ale je to proste bomba. Jasné, je to hrozne pomalé, ale o to detailnejšie a atmosférickejšie. Herci sú veľmi hlboko ponorení do svojich úloh, až prestanete vnímať slávne tváre (ďalej napr. John Malkovich) a na konci si poviete, že by sa vôbec nič nestalo, ak by to hrali úplne neznámi herci. Scenár je šialene, absurdne zamotaný – a najabsurdnejšie na tom je, že vznikol podľa skutočných udalostí. Zhruba som vedel, čo mám čakať, ale i tak som bol viacerými twistami poriadne zaskočený (linka s „deťmi“, ale nebudem spoilerovať). ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Když ve filmu dojde k soudním procesům, začne se to tvářit moc angažovaně. I Angelina, do té doby zničená ponižovaná matka, je najednou hrdá, usměvavá, skoro pyšná. Tahle část mi neštimovala, připadala mi špatně podaná. Do té doby hodně dobré, ale upřímně nevím, jestli to není trochu víc tématem než zpracováním. Nemůžu to neporovnat s Fincherovým Zodiacem, který i z docela klidné závěrečné scény dokázal vytáhnout mrazení v zádech ("tohle je muž, který mě postřelil"). P. S. Angelina J. je dobrá herečka, pokud nehraje Angelinu J. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Zážitek z tohohle filmu bych tedy nevyměnil ani za nic. Narvané kino (a zázrak se udál, všichni zticha, bez šustění, neuvěřitelné...), dvě slečny jako doprovod a film, ve kterém Clint mistrně mění žánry snad ještě stylověji, přesněji a rychleji než za mlada střílel z koltu. A nesníží se ani k citovému vydírání, byť si o to námět halasně říká. Kvůli takovým filmům by měly být v sálech povinně láhve s kyslíkem. Čistě pro případ, že by vám to vyrazilo dech. Což se může lehce stát, ne že ne. Co bych, ale vyměnil hned je má okrajová znalost kauzy, kterou to ztvárňuje. Na druhou stranu vidět tohle ve sladkém nevědomí, tak mi snad ani ten kyslík už nepomůže. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

VÝMĚNA je nejlepší film Clinta Eastwooda za poslední roky. A když napíšu "nejlepší film Clinta Eastwooda za poslední roky", mám tím na mysli "raději bych si pustil tohle kriminální melodrama než jiná" (což v případě boxerského MILLION DOLLAR BABY a válečného diptychu VLAJKY NAŠICH OTCŮ a DOPISY Z IWO JIMY či dramatu TAJEMNÁ ŘEKA bohužel neplatí). Snad poprvé stojí u Eastwooda v centru vyprávění soběstačná a silná žena, která se nevzdává a nepotřebuje mentorskou mužskou postavu pro rady a snad poprvé se neprojevuje odpor vůči institucionalizovaným autoritám v podobě církve. Stylová dobovka, která je žánrově klamavá stejně jako poslední eastwoodovské počiny, je zdánlivě kriminálkou, ale ve skutečnosti melodramatem a protože hlavní úlohu zastává žena, klamání tělem je mnohem přijatelnější než v případě TAJEMNÉ ŘEKY. Jinak se nevypráví o ničem jiném, než na co jsme u Clinta zvyklí: westernové schéma jedince proti přesile zůstává zachováno, ale na rozdíl od předchozích kriminálních (melo)dramat KRVAVÁ STOPA a TAJEMNÁ ŘEKA VÝMĚNA drží pohromadě a postrádá zbytečnou doslovnost zmíněných staromistrovských (v nejlepším slova smyslu) opusů. Zatím nejvyzrálejší (myšlenkově i formálně) Eastwoodovo dílo tak atypicky sleduje ženu, která se ale jako ostatní eastwoodovské postavy nevzdává a chce dotáhnout věc až do konce, ale zjišťuje, že jasnou odpověď nikdy nedostane, protože jednotlivé pohledy nesloží komplexní pohled na jednu historickou událost (na rozdíl od VLAJEK NAŠICH OTCŮ A DOPISŮ Z IWO JIMY). 10/10 ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Angelině sice tentokrát Oskara před nosem vyfoukne Kate, avšak to na faktu, že zahrála asi nejlépe od Narušení, nic nemění. Christine Collins je velice silná a cílevědomá žena, která si jde bez přestání za svým - role jako stvořená pro Angelinu a jí podobné. Kdo mi však učaroval ještě více, byl Michael Kelly (CJ z Úsvitu mrtvých), který snad jako jediný (Donovanovo přehrávání jsem schopen zkousnout ve Statusu: Nežádoucím, ale sem se to nehodí) bez přehnaných gest odehrál svůj part s naprostou lehkostí a u scény s rekapitulováním děje, co se stalo na ranči, jsem zažíval přesně to, co jeho postava. Zbytek obsazení jsem ani nezaregistroval (jen na chvíli Malkoviche, Feore opět nevýrazný) a tak se dostávám ke Clintovi, jenž se rozhodl pověsit herectví na hřebík a věnovat se pouze režii. No, jestli to takhle půjde s jeho filmy dál, s Clintem režisérem nebudu mít problém. Trochu mi vadilo časté míchání žánrů, které jsou samy o sobě skvěle zpracovány, ale dohromady působí strašně nekompaktně. Pomoci tak musí technická stránka - kamera a hlavně výprava mi učarovala, stejně jako kostýmy, jen ta Angelina se do těch dvacátých let nehodila. Ale ty výtky neberte příliš vážně, on příběh napsal sám život a jestli to nešlo natočit jinak, tak byl nejspíše žánrový mix jedinou možnou cestou. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (30)

  • Newyorkská premiéra filmu byla pro Angelinu Jolie (Christine Collins) prvním vystoupením na veřejnosti po narození dvojčat Vivienne a Knoxe. (HellFire)
  • Ke konci filmu se dozvíme, že šéf policie James E. Davis (Colm Feore) byl odvolán ve spojení s případem zmizelého dítěte. Dva roky nato byl nicméně znovuzvolen jako šéf policie Los Angeles, v kteréžto funkci pokračoval do roku 1939. (HellFire)
  • Rozpočet filmu činil 55 milionů amerických dolarů. Natáčet se začalo 15. října 2007 a konec natáčení byl 14. prosince 2007. (Pattrick)

Související novinky

Všichni chtějí Angelinu Jolie

Všichni chtějí Angelinu Jolie

22.10.2009

Aby ne. Přesvědčila kopáním do zadku v akčním Wanted i slzením v dramatu Výměna. V létě ji uvidíme v akčním špionážním thrilleru Phillipa Noyce Salt. Agentku (akorát ne CIA, ale Interpolu) si zahraje… (více)

Eastwood: „Než si pro mě přijde...

Eastwood: „Než si pro mě přijde...

04.11.2008

...natočím ještě pěknou řádku filmů.“ Zatímco Sean Connery před týdnem vzkázal světu, ať už s jeho návratem před kamery nepočítá, jeho vrstevník Clint Eastwood se do důchodu nechystá ani náhodou.… (více)

Teatrální Spider-Man 4?

Teatrální Spider-Man 4?

03.11.2008

Sam Raimi je zpátky. Tobey Maguire je zpátky. Kirsten Dunst je zpátky. James Vanderbilt je z kola ven. Scénáristu Zodiaca, který pracoval na první verzi scénáře, nahradil David Lindsay-Abaire. A to… (více)

Zajímavé premiéry v Cannes

Zajímavé premiéry v Cannes

28.04.2008

Chystáte se na filmový festival v Cannes? ;-) Že ne? Nevadí. Tak nebo tak je přehled filmů, které na francouzské riviéře mezi 14. a 25. květnem poprvé uzří světla promítaček, pozoruhodný. Třeba Clint… (více)

Reklama

Reklama